tante_grusom Skrevet 13 timer siden #36381 Skrevet 13 timer siden Kan hun ikke samme venninnene sine til fotballkamp da??? 1 1
vilas Skrevet 13 timer siden #36382 Skrevet 13 timer siden Bendie skrev (4 timer siden): Hvorfor trekker du da frem de siste 30 årene? Hun bidrar til den norske stat gjennom arbeidsplasser og har betalt rikelig med skatt også de første årene i Dubai. Hun har på lik linje, som hvem som helst andre til å bosette seg, hvor hun ønsker. Synes denne kritikerne handler mer om person enn, noe annet. Nå avsluttes denne diskusjonen herfra. Ingen vits. Vi må alle få ha egne meninger. 1 3
vilas Skrevet 13 timer siden #36383 Skrevet 13 timer siden Trixie99 skrev (3 timer siden): Bidra til felleskapet i Norge? Som hun ikke bor i lengre?😅 merkelig tankegang. Det er nok lover for alt dette i Norge. Hvorfor tror du staten Norge binder utflyttere i 3 år skattemessig og besøksmessig på max 61 dgr i dette landet pr år, før de er totalt utflyttet. 1 2
Ellenn Skrevet 12 timer siden #36384 Skrevet 12 timer siden Morradi123 skrev (2 timer siden): Ivory flagget hun ut sent i 2025, derfor det ble opprettet et NUF for å ivareta selskapets norske interesser. Det går fint ann å flagge ut en norsk bedrift og opprettholde nesten alt som før (unntak av regnskap) så lenge du oppretter et NUF. Den største forskjellen er at Norge mister skatteinntekter og I blir rikere. Jeg svarte på en kommentar om at IR brukte norske ansatte, som har fått utdannelsen sin betalt av den norske stat, som at det er en negativ ting. De som jobber på kontoret til Ivorie i Norge, betaler skatt til Norge, akkurat som andre som jobber i Norge. 4
Bendie Skrevet 12 timer siden #36385 Skrevet 12 timer siden (endret) agent skrev (4 timer siden): Hvor mange arbeidsplasser er det snakk om. ? Hvor ? Nå har Ivorie flere ansatte. Hvor mange det er snakk om der vet jeg ikke. Men vil tro det fort er 5+. Hun har vel også indirekte bidratt til ansatte i Nude. Så at hun har skapt arbeidsplasser her hjemme er det ikke noen tvil om. Så vet ikke helt hvor du vil hen her? Endret 10 timer siden av Bendie 4
Ellenn Skrevet 12 timer siden #36386 Skrevet 12 timer siden Tapaz skrev (1 time siden): Det gjelder absolutt alle, vet ikke hva som får deg til å tro annet. Hvis hun betaler skatt til Norge så utnytter hun selvfølgelig ikke norsk arbeidskraft, da betaler hun for arbeidskraften samtidig som hun skaper arbeidsplasser. Vet ikke hvor produktene hennes lages? Sikkert i Norge ettersom du tar opp dette om det vil være bedre å bruke billig arbeidskraft i et annet land.. 😉 Det var du som skrev det som en negativ ting..som om IR ved å ha norske ansatte bruker enda mer av skattepengene våre, fordi de ansatte har fått utdannelsen betalt av den norske stat. 4
Sharp75! Skrevet 12 timer siden #36387 Skrevet 12 timer siden tante_grusom skrev (8 timer siden): Jeg var så spent 😄 VIP og måtte hente meny og alt. For så å stå forran skjerm og kauke nasjonalsangen ingen kunne. Og videre gape til storskjermen og late like fotball 😄. Kleint… Hvor mange tror du ikke har sett fotball i disse dager som ikke en gang liker fotball og gapt når Norge har scoret? Men Raad har det jo faktisk fra barndommen av, så der bommer du jo faktisk. Kleint. 7 3
Bendie Skrevet 12 timer siden #36388 Skrevet 12 timer siden Tapaz skrev (4 timer siden): Hun har bidratt til norske arbeidsplasser, men hun benytter seg også av norsk arbeidskraft. Det går begge veier. Jeg vet ikke hva hennes ansatte har slags utdannelse , men vår utdannelse er ( for det meste) betalt av den norske stat med skattepenger. Så noen har betalt for den arbeidskraften hun benytter seg av. Når ble det å skape arbeidsplasser vinklet til noe negativt? Og det at folk tar utdannelse er jo et pluss. Forstår ikke resonnementet her. Det er helt nødvendig med gründere. Vi kan ikke kun leve på offentlig virksomhet. 1 6
Tapaz Skrevet 12 timer siden #36389 Skrevet 12 timer siden Ellenn skrev (13 minutter siden): Det var du som skrev det som en negativ ting..som om IR ved å ha norske ansatte bruker enda mer av skattepengene våre, fordi de ansatte har fått utdannelsen betalt av den norske stat. Det er du som tillegger det noe annet enn det som står skrevet. Isabel bidrar med å skape noen få arbeidsplasser, samtidig benytter hun seg av norsk arbeidskraft. Du glømte å svare på hvor hun får varene sine produsert.. 1 1
smiiiley Skrevet 12 timer siden #36390 Skrevet 12 timer siden Sharp75! skrev (14 minutter siden): Hvor mange tror du ikke har sett fotball i disse dager som ikke en gang liker fotball og gapt når Norge har scoret? Men Raad har det jo faktisk fra barndommen av, så der bommer du jo faktisk. Kleint. Jeg bryr meg døyten om fotball generelt, men gjett hvem som satt klistra til skjermen i går og gråt en skvett da vi vant? Thats me 🙋🏻♀️ Skjønner ikke vitsen i å disse noen for å være engasjert i en så viktig kamp. I har da også spilt fotball så og si hele barndommen. Her leter folk med lupe for å finne noe å kritisere. Skulle også likt å sett kommentarene om hun ikke så/engasjerte seg i kampen 🤣 «bryr seg ikke om Norge lengre hu». Ikke alle som er inkludert i «togethernessen» som Haaland snakket om, tydeligvis 🤭 9 1
agent Skrevet 12 timer siden #36391 Skrevet 12 timer siden loveanimals skrev (2 timer siden): Hun som ikke skulle reise noe sted på minst 2 mnd ? Og hva med den forferdelige angsten? Har den liksom forsvunnet "over natten", eller er hun høy på noe? Og når begynte hun å bry seg om fotball? Det er bare så idiotisk tåpelig. ALT for content Begynner å lure på om det er spill for galleriet alt sammen . 🫣 Misvisende Clickbait hele tiden, burde vært en lov for det.🤷♀️ 4
Morradi123 Skrevet 11 timer siden #36392 Skrevet 11 timer siden Ellenn skrev (1 time siden): Jeg svarte på en kommentar om at IR brukte norske ansatte, som har fått utdannelsen sin betalt av den norske stat, som at det er en negativ ting. De som jobber på kontoret til Ivorie i Norge, betaler skatt til Norge, akkurat som andre som jobber i Norge. I svaret du viser til så skriver du «Ville det vært bedre om hun flagget ut Ivorie». Altså visste du ikke at hun allerede har gjort det. Det var det jeg gjorde deg oppmerksom på. Og selvsagt skal de som jobber for Ivorie i Norge betale skatt til Norge, ingen som har nektet på det her. Men skattemessig så taper Norge mye på at bedriften har flagget ut, det er der millionene ligger. 2
tante_grusom Skrevet 11 timer siden #36393 Skrevet 11 timer siden (endret) Sharp75! skrev (1 time siden): Hvor mange tror du ikke har sett fotball i disse dager som ikke en gang liker fotball og gapt når Norge har scoret? Men Raad har det jo faktisk fra barndommen av, så der bommer du jo faktisk. Kleint. Jada ♥️ Hun som alle andre influensere som bruker Norges lag for penger i snapkassen. Hadde hun vært interessert hadde hun visst når kampen skulle gå. Endret 11 timer siden av tante_grusom 6
loveanimals Skrevet 10 timer siden #36394 Skrevet 10 timer siden princesspeaches skrev (5 timer siden): Titter litt innom. Hvorfor er personen som er så ekstremt rasistisk og hatefull fortsatt en del av denne gruppen? Burde vært utestengt. Isabel har betalt mere skatt til Norge enn du kommer du å gjøre hele ditt liv. Pimpen og Isabel sin far har absolutt rett på bo plass i Norge. Hvorfor skulle de ikke hatt det? Det er da ingen som «fortjener» bolig mer enn andre. Snakk om frekkhet. Og du sier at Isabel KUN vil bruke SINE EGNE!!! penger på seg selv og sin familie? Hahahaha. Gjør ikke du absolutt det samme? Alle vil vell bruke pengene sine på seg selv. Er da absolutt ikke noe galt med det. Og hun donerer peng ofte. Hun betaler fortsatt skatt til Norge. Og gjør da absolutt ingenting den dagen hun slutter å betale skatt. Norge er da ikke ett fattig lang; trenger ikke Isabel sine penger for å overleve. Jeg har ikke involveret meg i hverken skattesnakket eller arbeidsnakket her i tråden, men jeg ser at du bruker ord som ekstremt rasistisk og hatefull overfor en av brukerne i den diskusjonen. Du drar strikken altfor langt med å tillegge andre brukere sånne titler. INGEN har uttrykt hverken hat eller rasisme i denne tråden. Hvis du ikke tåler at andre ikke har samme mening/er uenige med deg, så er kanskje ikke dette stedet for deg å være. Man slenger ikke ut disse kraftige ordene mot andre, uansett hvor tøff diskusjonen er, og ja det kan gå "hardt" for seg mange ganger. Du får heller rapportere til admin hvis du mener det er så ille 5
princesspeaches Skrevet 10 timer siden #36395 Skrevet 10 timer siden loveanimals skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke involveret meg i hverken skattesnakket eller arbeidsnakket her i tråden, men jeg ser at du bruker ord som ekstremt rasistisk og hatefull overfor en av brukerne i den diskusjonen. Du drar strikken altfor langt med å tillegge andre brukere sånne titler. INGEN har uttrykt hverken hat eller rasisme i denne tråden. Hvis du ikke tåler at andre ikke har samme mening/er uenige med deg, så er kanskje ikke dette stedet for deg å være. Man slenger ikke ut disse kraftige ordene mot andre, uansett hvor tøff diskusjonen er, og ja det kan gå "hardt" for seg mange ganger. Du får heller rapportere til admin hvis du mener det er så ille Da kan ikke du ha sett alle de kommentarene som absolutt virker rasistiske. Veldig åpenlyst at det er det. Når det ofte skrives om at de ikke er fra Norge, at de burde dratt tilbake til Irak. At de ikke burde få støtte fra Norge. Ofte snakket om øynene deres, ikke på en fin måte. Disse tingene er rasistiske. At du ikke klarer å se det er jo ikke min feil. Så nei, er heller du som ikke ser hva som blir skrevet. Absolutt mye hat som skrives i denne tråden. Så mye unødvendig hat. Det er ikke kritikk, men åpenbar hat. Noen av meldingene, som jeg sa. Bryr meg ikke om å rapportere. Lurer heller på hvorfor det bryr så mange av dere at dere må snakke så stygt om Isabel og hennes familie, om ting som ikke gir mening mange ganger. 2 4
loveanimals Skrevet 10 timer siden #36396 Skrevet 10 timer siden Lykkeliten* skrev (2 timer siden): Eh? Du kritiserer en influenserkonto for å skape innhald? "Innhold" som hun lokker/lurer folk til å følge med på, så fansen MÅ innom for å få stilt nysgjerrigheten sin. (Innhold som som oftest ikke blir noe av ) 2
loveanimals Skrevet 10 timer siden #36397 Skrevet 10 timer siden princesspeaches skrev (1 minutt siden): Da kan ikke du ha sett alle de kommentarene som absolutt virker rasistiske. Veldig åpenlyst at det er det. Når det ofte skrives om at de ikke er fra Norge, at de burde dratt tilbake til Irak. At de ikke burde få støtte fra Norge. Ofte snakket om øynene deres, ikke på en fin måte. Disse tingene er rasistiske. At du ikke klarer å se det er jo ikke min feil. Så nei, er heller du som ikke ser hva som blir skrevet. Absolutt mye hat som skrives i denne tråden. Så mye unødvendig hat. Det er ikke kritikk, men åpenbar hat. Noen av meldingene, som jeg sa. Bryr meg ikke om å rapportere. Lurer heller på hvorfor det bryr så mange av dere at dere må snakke så stygt om Isabel og hennes familie, om ting som ikke gir mening mange ganger. Jeg skjønner hva du snakker om, men jeg kommer aldri til å kalle hverken meg selv eller andre brukere for rasister og hatere uansett. Som sagt: Det kan gå en kule varmt, men sånne ord holder vi oss for gode til å bruke. Vi får være enige om å være uenige, men her snakkes det om IR og brukerdebatt er ikke lov. Punktum 1 2
princesspeaches Skrevet 10 timer siden #36398 Skrevet 10 timer siden loveanimals skrev (5 minutter siden): Jeg skjønner hva du snakker om, men jeg kommer aldri til å kalle hverken meg selv eller andre brukere for rasister og hatere uansett. Som sagt: Det kan gå en kule varmt, men sånne ord holder vi oss for gode til å bruke. Vi får være enige om å være uenige, men her snakkes det om IR og brukerdebatt er ikke lov. Punktum Fint for deg da, at du syntes det er helt greit å være så ufin om Isabel og hennes familie, men når det blir sagt at dere går for langt, da er det ikke lov? Men helt fint lov å snakke sånn om Isabel? Skjønner det absolutt ikke. 5 1
dårligbrukernavn Skrevet 10 timer siden #36399 Skrevet 10 timer siden Tapaz skrev (2 timer siden): Det er du som tillegger det noe annet enn det som står skrevet. Isabel bidrar med å skape noen få arbeidsplasser, samtidig benytter hun seg av norsk arbeidskraft. Du glømte å svare på hvor hun får varene sine produsert.. Nå er det ikke meg du siterer eller spør, men av hva jeg har fått med meg er det vel kun sirupen som produseres i Norge (?). Tidligere brukte hun vel en fabrikk i Italia, men mener hun har byttet siden. Nå vet jeg ikke da jeg ikke handler av henne, men iallefall noen av klærne er vel produsert i disse typisk masseprodusert fast fashion/dropshipping-landene, mener jeg å ha lest, uten at jeg vet sikkert. Mtp prisene er det vel ikke så mange alternativer heller. Kanskje noen har mer peiling/oversikt og kan følge opp? 1 1
Lykkeliten* Skrevet 10 timer siden #36400 Skrevet 10 timer siden loveanimals skrev (20 minutter siden): "Innhold" som hun lokker/lurer folk til å følge med på, så fansen MÅ innom for å få stilt nysgjerrigheten sin. (Innhold som som oftest ikke blir noe av ) Ja? Har du nettopp oppdaga sosiale medier, eller? 4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå