Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Carrot skrev (2 timer siden):

du kaller det løyn, det er selvsagt opp til deg - mange andre bruker "tante" om venner og syns det er helt greit. Svaret mitt om kultur var rettet til at far og halve familien til barna tydeligvis er arabisk sel vom mor ikke er det - skjønte virkelig ikke behovet at jeg burde spesifisert dette men tar det til etterretning for senere at om man skal diskutere kultur osv så må man sikre at man spesifiserer.. 

I min omgangskrets er det helt normalt å kalle en god venninne av mor for tante. Alle skjønner jo at man ikke er en "blodstante", men man kan være like ekte tante for barnet likevel.

Når jeg vokste opp så var en av de kjæreste personene i livet mitt min inngifta bestefar. For meg så var han like ekte som om han skulle vært bestefar av blod. Til og med nå, 20 år etter hans død så er han fremdeles en av de aller viktigste personene jeg har kjent. Han var kort og greit fantastisk. Noen ganger er ikke blod nødvendigvis tykkere enn vann. For meg var - og er han bestefar. Uansett hva noen andre måtte mene.

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellenn skrev (6 minutter siden):

Fra ChatGPT:

IMG_4125.png

Ser man det ja. Da er det forhåpentligvis ikke bestemor sin tredje kjæreste og dermed enda en ny bestefar. Hvorfor ikke bare kalle de ved det de heter? Er det den tittelen som er så stas eller hva handler det om?

• Nyttig 4
Skrevet
Snuppa82 skrev (8 minutter siden):

Fordi hun ikke kom seg på utreisen så ble returen automatisk kansellert. Er visst vanlig praksis, men mange går i den fella, hun er ikke alene om den.  

Det hadde ikke jeg visst og kunne godt gått på den smellen. Jeg er kanskje 🤢dronning🤢 jeg også da 🤔

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Solstråle1 skrev (2 minutter siden):

Det hadde ikke jeg visst og kunne godt gått på den smellen. Jeg er kanskje 🤢dronning🤢 jeg også da 🤔

Det kunne jeg også fort gjort. 

• Liker 3
Skrevet
Sirah skrev (2 minutter siden):

Hahaha jeg også 😂😂 Jeg er verdens største vimsehode, så det skulle ikke forundre meg om jeg hadde fått til det. Jeg er lite bereist, og vet ikke om slike ting. Men nå vet jeg, så skal ha det i bakhodet til den dagen jeg blir rik og kan reise masse 😇 

• Liker 1
Skrevet

Oi, jeg har vokst opp med min mor sin venninne som tante - ja, jeg kalte henne tante "Grete". Og mitt barnebarn har både mormor, morfar, farmor, farfar og bestemor og bestefar. Med andre ord er minst to av oss ikke beslektet med barnet 😵 

Utvidet familie kaller vi det, og syntes det er fantastisk for ungene - og hverandre - at vi er mange som ønsker å være i livene til hverandre 🥰 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
refill skrev (2 minutter siden):

Oi, jeg har vokst opp med min mor sin venninne som tante - ja, jeg kalte henne tante "Grete". Og mitt barnebarn har både mormor, morfar, farmor, farfar og bestemor og bestefar. Med andre ord er minst to av oss ikke beslektet med barnet 😵 

Utvidet familie kaller vi det, og syntes det er fantastisk for ungene - og hverandre - at vi er mange som ønsker å være i livene til hverandre 🥰 

Samme er det her, bare vi sier navnene. 😉

Skrevet
Tapaz skrev (3 minutter siden):

Samme er det her, bare vi sier navnene. 😉

Tapaz skrev (15 minutter siden):

Ser man det ja. Da er det forhåpentligvis ikke bestemor sin tredje kjæreste og dermed enda en ny bestefar. Hvorfor ikke bare kalle de ved det de heter? Er det den tittelen som er så stas eller hva handler det om?

Hos oss er det ikke snakk om inngiftet og klart det er stas med barnebarn? 😂 Gjør det noe da? Hvorfor spiller det noen rolle for andre? Trodde jeg som autist var rigid (det er jeg virkelig), men tydeligvis ikke på alle områder 🤭 

Ser virkelig ikke problemet. Og det hadde vel sikkert ikke vært noe problem heller om det ikke var Isabel, hehe. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Tapaz skrev (17 minutter siden):

Det handler om at tante, bestefar søster eller hva som helst ikke er en beskyttet tittel, og at hva man kaller hverandre er opp til en selv..og at det er patetisk at det sitter noen anonyme folk på et forum skal kalle noen for løgnere fordi man kaller en venninne for tante 

• Liker 5
Skrevet
refill skrev (40 minutter siden):

Hos oss er det ikke snakk om inngiftet og klart det er stas med barnebarn? 😂 Gjør det noe da? Hvorfor spiller det noen rolle for andre? Trodde jeg som autist var rigid (det er jeg virkelig), men tydeligvis ikke på alle områder 🤭 

Ser virkelig ikke problemet. Og det hadde vel sikkert ikke vært noe problem heller om det ikke var Isabel, hehe. 

Da er nok jeg mere rigid enn deg og jeg er ikke autist ( så vidt jeg vet😄)  Jeg ville vært mamma til mitt barn og vært Rita for min manns barn. (Som da allerede har en mamma) Samme for evt. barnebarn. Også av respekt for de som er de virkelige besteforeldrene. Vi får nok være enig i at vi er uenige. Det må være lov.😊

• Liker 3
Skrevet (endret)
Solstråle1 skrev (1 time siden):

Sirah skrev (1 time siden):

smiiiley skrev (1 time siden):

Hahaha jeg også 😂😂 Jeg er verdens største vimsehode, så det skulle ikke forundre meg om jeg hadde fått til det. Jeg er lite bereist, og vet ikke om slike ting. Men nå vet jeg, så skal ha det i bakhodet til den dagen jeg blir rik og kan reise masse 😇 

Man er forskjellig, jeg reiser en del i jobben og villa aldri reist til flyplassen uten å sjekke billett og aller helst sjekke inn i forkant.

Endret av Alauda
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
smiiiley skrev (1 time siden):

Alauda skrev (2 minutter siden):

Man er forskjellig, jeg reiser en del i jobben og villa aldri reist til flyplassen uten å sjekke billett og aller helst sjekke inn i forkant.

Jeg er kort og greit så lite vant til å reise med fly at det ikke er sikkert at jeg automatisk hadde tenkt på det 🫣 Det er helt sikkert annerledes når man reiser mye og kan rutinene litt mer. Men for meg som ikke har flydd siden godt før pandemien så er det neppe sikkert at den tanken hadde slått meg.

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. Ta ballen, ikke mannen

Sol. Admin. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Snuppa82 skrev (5 timer siden):

Isabel må gjøre mye riktig om dagen siden man må så langt ned at man diskuterer hvorvidt hun kan kalle seg tante.  😅

Eller ikke. Når de fire siste sidene handler om skrivefeil, og hvem som har rett til å kalle seg tante eller ikke.

Da tenker jeg contentet må være rimelig kjedelig.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Gjest Heike m72
Skrevet

Jeg er tante til bikkja til venninna mi.

Jeg var mamma til katten min (han er dessverre død nå).

Hva spiller det for rolle hva man kaller hvem?

Fungerer man som en slags tante til venninners barn er da det greit å kalle seg tante. Det har da null betydning for andre mennesker.

Dette er en av de teiteste diskusjonen jeg har sett her inne 🙈🙈🙈🙈

Synes det er litt spesielt at Pimpen og Shehed kjøper/ser på pysjer/nattøy, morgenkåper og kjøper tøfler når Isabel selger alt dette. Hvorfor bruker de ikke klærne/tøfler fra Ivorie tro? Liker de dem ikke? Hm…. 🤔 Shehed bruker jo ikke noe fra Nude heller. Men tror ikke Isabel selv gjør det heller. Hun gjør det kun når hun skal reklamere for det.

Skrevet (endret)
Heike m72 skrev (19 minutter siden):

Jeg er tante til bikkja til venninna mi.

Jeg var mamma til katten min (han er dessverre død nå).

Hva spiller det for rolle hva man kaller hvem?

Fungerer man som en slags tante til venninners barn er da det greit å kalle seg tante. Det har da null betydning for andre mennesker.

Dette er en av de teiteste diskusjonen jeg har sett her inne 🙈🙈🙈🙈

Synes det er litt spesielt at Pimpen og Shehed kjøper/ser på pysjer/nattøy, morgenkåper og kjøper tøfler når Isabel selger alt dette. Hvorfor bruker de ikke klærne/tøfler fra Ivorie tro? Liker de dem ikke? Hm…. 🤔 Shehed bruker jo ikke noe fra Nude heller. Men tror ikke Isabel selv gjør det heller. Hun gjør det kun når hun skal reklamere for det.

Litt spesielt 🤔

Men kan jo ha noe med reklame å gjøre. Hvis de har blitt sponset med produkter,  må de tydeliggjøre betalt samarbeid. 

Men det blir jo spekulasjoner igjen.🤔

Kan hende det har noe med problemene IR står i, som igjen har fram provosert en angstlidelse. De støtter henne med boikott. 

Endret av agent
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
2 hours ago, Turkis Sau said:

Eller ikke. Når de fire siste sidene handler om skrivefeil, og hvem som har rett til å kalle seg tante eller ikke.

Da tenker jeg contentet må være rimelig kjedelig.

Tydeligvis lite å ta hu på hvertfall. Siden det her er stort sett "alt du sier og gjør skal og vil bli brukt mot deg" 

• Liker 4
Skrevet
agent skrev (48 minutter siden):

Litt spesielt 🤔

Men kan jo ha noe med reklame å gjøre. Hvis de har blitt sponset med produkter,  må de tydeliggjøre betalt samarbeid. 

Men det blir jo spekulasjoner igjen.🤔

Kan hende det har noe med problemene IR står i, som igjen har fram provosert en angstlidelse. De støtter henne med boikott. 

Tenker det samme. Det er jo ingen tvil i havet om at det er noe med Ivorie. At de velger å boikotte (for å slippe å reklamere) er jo egentlig bare logisk.

• Liker 2
Skrevet
Sirah skrev (14 minutter siden):

Tenker det samme. Det er jo ingen tvil i havet om at det er noe med Ivorie. At de velger å boikotte (for å slippe å reklamere) er jo egentlig bare logisk.

Det er vel bare Rami som hadde litt reklame, så jeg regner med han blir sponset/betalt på en eller annen måte.

Over til en avsporing jeg holder med Irak idag🫣😂 for å støtte opprinnelsen til dem.

Pssst. Hold med Iran også🫣

Skrevet

Så Rami la ut at det hadde meldt mye regn igjen. Får håpe taket faktisk er tett som arbeiderne påsto etter forrige regnskyll. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...