Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellenn skrev (2 minutter siden):

Så da er det en løgn mener du, når barnebarnet kaller en som fungerer som en bestefar for bestefar, fordi de ikke deler blod?

De må ikke nødvendigvis dele blod. Noen barn er jo f. eks adoptert og da er det riktig juridisk. Hvis du er bestemor ( bare et eksepel) og finner deg ny kjæreste rett som det er, vil alle disse bli bestefedre? 

  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Carrot skrev (35 minutter siden):

Vet du, jeg har dysleksi selv og akkurat derfor er jeg helt komfortabel med å bli rettet på også, fordi det er den eneste måten å bli bedre på (helt off topic) så ingen skal trenge skjerpe seg på det for min del. Jeg har brukt mye tid gjennom skole og arbeid før data ble en stor del av det på å korrekturlese meg selv om og om igjen for å forsøke ha best mulig utgangspunkt så kanskje jeg ikke ser behovet for å bruke det som en hvilepute eller et forsvar. På samme måte som det å bruke #hjelpsom ikke nødvendigvis var ment slik du leste det, som en irettesettelse men rett og slett som en hjelp til å skjønne at ordet "folkeskik" har en definisjon som er fast, den er ikke slik at her og en kan legge til den en mening. Det er hvordan vi oppfører oss mot hverandre rett og slett, ogi tråder som denne har det vist seg at det kan være greit å minne om dette til tider. 

ønsker også deg en fin dag 

 

😀

Skrevet
Carrot skrev (5 timer siden):

jeg følger henne ikke, men du kan jo sende det om du følger henne og føler et behov.. Personlig syns jeg hun utviser mer folkesikk enn mange andre. 

Siden du ikke følger henne men forsvarer både henne og "fansen" så iherdig , så lurer jeg bare på om det er andre litt store influensere du "beskytter" på samme måten ? Det foregår MYE mangel på det jeg antar du kaller "nettvett" hos mange av de norske litt store, men jeg ser deg ikke så mange andre steder enn her inne å forsvarer må jeg si.

Ville bare trodd du kanskje var like aktiv i andre influenser poster også, siden du for meg brenner litt for å sette folk på plass ang profiler du selv ikke følger. Fremstår bare litt merkelig hvis du ikke enten selv er familie, IR selv, eller en hardbarket RS

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Tenkeselv skrev (Akkurat nå):

Siden du ikke følger henne men forsvarer både henne og "fansen" så iherdig , så lurer jeg bare på om det er andre litt store influensere du "beskytter" på samme måten ? Det foregår MYE mangel på det jeg antar du kaller "nettvett" hos mange av de norske litt store, men jeg ser deg ikke så mange andre steder enn her inne å forsvarer må jeg si.

Ville bare trodd du kanskje var like aktiv i andre influenser poster også, siden du for meg brenner litt for å sette folk på plass ang profiler du selv ikke følger. Fremstår bare litt merkelig hvis du ikke enten selv er familie, IR selv, eller en hardbarket RS

tja jeg vil ikke påstå jeg "beskytter" noen av de, men jeg har kanskje en annen terskel for å stille se på dritt og urett uten å si fra? Også den som ikke rammer meg selv, jeg har stor tro på kardemommeloven og på å generelt forsøke være en OK person som ikke skriver noe man ikke kunne si til den andre om det var noen man kjente og om man sto ansikt til ansikt med dem på en måte. 

Men ja, om du hadde tatt deg tid til å sjekke (det er jo åpent på alles profil hva de svarer i av tråder) så ville du jo sett at jeg har svart i tråden som gjelder andre og hva jeg har skrevet, som Sofie Elise som får ufortjent mye dritt i sin tråd, jeg har "forsvart" Nora Haukland når alle mente hun "melket Marius situasjonen for egen vinning" og jeg har nok "forsvart" både Lene Victoria Huseby for å dele sin opplevelse av det å ha kreft, og Kristin Gjeldsvik som tar opp emner som tydeligvis får mange til å se rødt om det å gå imot denne massen som syns det er greit å være direkte stygge med andre og si fra når det skjer er å "forsvare" noen?

Og der er liksom litt av poenget med for eksempel både å vise til normal folkeskikk og nettvett (siste defineres som fornuftig, trygg og ansvarlig atferd på internett som forøvrig er ganske likt folkeskikk)  slik jeg ser det, at for noen så virker det som om det er null filter på å være ufin og man mener at fordi de velger være "influensere" så er de åpne for all den tilbakemeldingen man måtte føle for å gi de uansett om man egentlig ellers aldri ville tenkt på å si det samme til en bekjent eller en fullstendig fremmed om man sto ansikt til ansikt med dem.

 

Skrevet

Isabel må gjøre mye riktig om dagen siden man må så langt ned at man diskuterer hvorvidt hun kan kalle seg tante.  😅

 

Skrevet

Blir så kvalm av disse irakiske barnevernsbarna som har blitt rike på omsorgssvikt og pupper. De er jo stokk dumme. 

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...