Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nobetterthanaman skrev (6 timer siden):

Forferdelig svarthvitt syn på angst her inne. Ligger du ikke i fosterstilling og ikke klarer å gjøre noe, har du ikke angst.

Folk må begynne å forstå at folk er forskjellig, og angst ser ikke likens ut på alle.

Jeg kan ta meg selv som et eksempel. Ikke angst, men ekstrem kroppsdysmorfi i mine yngre dager.
Jeg låg alle mine fridager på et mørkt soverom fordi jeg følte meg for stygg til å vise meg ute. Kunne se i speilet i mange timer om dagen å finne feil, å speilbildet ble bare mer og mer forvrengt. Likevel postet jeg bilder av meg selv på SOME, og fisket etter fine kommentarer, noe jeg fikk plenty av. (ga meg en high i noen timer)
Alt var tilgjort og bildene ble tatt etter mine kriterier. 
Jeg fungerte også på jobb, selv om verden raset inni meg og jeg hadde angst for at folk skulle se meg fra spesielle vinkler.
absolutt INGEN visste eller vet idag, hva jeg slet med, da jeg var en mester på å skjule det. Det var så ille at jeg var suicidal, men klarte likevel å late som at jeg fungerte som alle andre.
Så kjenner jeg blir litt frustrert over alle her som påstår at om du ikke gjør sånn og sånn, så har du ikke angst!

Forferdelig trangsynt. Beklager avsporing.

Men angst og vrangforestillinger er ikke det samme. Begge har til felles at de opptar tankene stort sett hele døgnet. Jeg har hatt begge deler. Når jeg var vrangforestilt visste jeg ikke at jeg var det og jobbet og opptrådte tilsynelatende normalt slik du beskriver. Perioden med sterk angst og panikkanfall derimot - da hadde jeg kun energi til å stå opp av senga for å spise litt. Den indre følelsen holdt på å kvele meg. Hadde null energi til sosiale ting. Klarte ikke ta vare på meg selv og ble suicidal. Redningen ble medisiner. Jeg blir også litt provosert av Isabels fremstilling av hvor syk hun er av angst og panikkanfall. Kanskje spesielt siden det er 100 % timet til at Rosegjøken skal på tur. Man vet jo hvor manipulerende hun er og bruker dette kynisk. Så empatien er litt vanskelig å hente frem. Jeg er ikke i tvil om at hun er syk. Men ut fra adferden hennes og fremstilling av seg selv som offer hele tiden, det idiotiske narrativet at hun deler alt- når hun jo deler ABSOLUTT INGENTING- og hennes ekstreme trang til å fremstå rik og suksessfull- da tenker jeg at diagnosene hun eventuelt måtte ha, tipper mer i personlighets boksene. For akkurat nå er hun en klassisk narsisisst som lever på en løgn og i et eventyr slott som begynner å rakne i sømmene. Da kommer offeret tydelig frem.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Natu skrev (29 minutter siden):

Men angst og vrangforestillinger er ikke det samme. Begge har til felles at de opptar tankene stort sett hele døgnet. Jeg har hatt begge deler. Når jeg var vrangforestilt visste jeg ikke at jeg var det og jobbet og opptrådte tilsynelatende normalt slik du beskriver. Perioden med sterk angst og panikkanfall derimot - da hadde jeg kun energi til å stå opp av senga for å spise litt. Den indre følelsen holdt på å kvele meg. Hadde null energi til sosiale ting. Klarte ikke ta vare på meg selv og ble suicidal. Redningen ble medisiner. Jeg blir også litt provosert av Isabels fremstilling av hvor syk hun er av angst og panikkanfall. Kanskje spesielt siden det er 100 % timet til at Rosegjøken skal på tur. Man vet jo hvor manipulerende hun er og bruker dette kynisk. Så empatien er litt vanskelig å hente frem. Jeg er ikke i tvil om at hun er syk. Men ut fra adferden hennes og fremstilling av seg selv som offer hele tiden, det idiotiske narrativet at hun deler alt- når hun jo deler ABSOLUTT INGENTING- og hennes ekstreme trang til å fremstå rik og suksessfull- da tenker jeg at diagnosene hun eventuelt måtte ha, tipper mer i personlighets boksene. For akkurat nå er hun en klassisk narsisisst som lever på en løgn og i et eventyr slott som begynner å rakne i sømmene. Da kommer offeret tydelig frem.

Men det finnes ikke bare 0 eller 100 angst da. Jeg har hatt diagnosene panikkangst, sosial fobi, agorafobi og generalisert angst gjennom livet. Nå har jeg heldigvis bare generalisert angst og/eller panikkangst i perioder - sjelden heldigvis. I fjor fikk jeg en voldsom smell og kunne ikke komme meg ut av huset uten støtte, og kunne ikke gjøre annet enn å ligge i fosterstilling inne på sofaen. Jeg var ødelagt, og ble etterhvert innlagt. 

Nå har jeg nettopp vært gjennom en periode med "moderat til alvorlig depresjon", som fyrte opp litt angst og. Den var mest tilstede når jeg skulle ut. Absolutt noe jeg virkelig måtte kjempe meg gjennom med greit mye ubehag for å bryte ut av sirkelen, men ikke like altoppslukende. Fremdeles angst, dog. Fremdeles en angst som fikk meg til å sitte ute blant folk å rugge mens jeg laget "lange m'er" for å regulere nervesystemet. 

Det finnes ikke noe fasit på angst og psykisk sykdom. Joda, man kan være "dausjuk", men de fleste er heldigvis ikke i kategorien "dausjuk" 24/7, år ut og inn. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
refill skrev (25 minutter siden):

Men det finnes ikke bare 0 eller 100 angst da. Jeg har hatt diagnosene panikkangst, sosial fobi, agorafobi og generalisert angst gjennom livet. Nå har jeg heldigvis bare generalisert angst og/eller panikkangst i perioder - sjelden heldigvis. I fjor fikk jeg en voldsom smell og kunne ikke komme meg ut av huset uten støtte, og kunne ikke gjøre annet enn å ligge i fosterstilling inne på sofaen. Jeg var ødelagt, og ble etterhvert innlagt. 

Nå har jeg nettopp vært gjennom en periode med "moderat til alvorlig depresjon", som fyrte opp litt angst og. Den var mest tilstede når jeg skulle ut. Absolutt noe jeg virkelig måtte kjempe meg gjennom med greit mye ubehag for å bryte ut av sirkelen, men ikke like altoppslukende. Fremdeles angst, dog. Fremdeles en angst som fikk meg til å sitte ute blant folk å rugge mens jeg laget "lange m'er" for å regulere nervesystemet. 

Det finnes ikke noe fasit på angst og psykisk sykdom. Joda, man kan være "dausjuk", men de fleste er heldigvis ikke i kategorien "dausjuk" 24/7, år ut og inn. 

Neida det vet jeg. Men jeg syns hun viser tendenser til å bruke disse begrepene når det passer henne, når hun møter motgang, og for å høste empati hos følgerne sine. Jeg kjenner flere slike i virkeligheten også, felles for disse er at det ligger en personlighetsforstyrrelse i bånn. 

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
refill skrev (48 minutter siden):

Stor klem til deg ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Trixie99 skrev (På 4.6.2026 den 13.09):

Det er Jack. I tillegg til alle åpenbare bevis ble det 100% bekreftet etter googlebildet hans ble vist på snappen til Isabel. 

Hvilket googlebilde? 

Skrevet
Kønn skrev (7 timer siden):

Når man stadig opplever drama rundt seg er det kanskje lurt å gå i seg selv og stille spørsmål ved sin egen oppførsel. Hun har bodd i D i 2,5 år og det er kun Anniken av vennene som har besøkt henne. Hun som forøvrig ikke kom på happeningen på Bjørvika. Hun hadde vel blingset på datoen….. 🙈 Hvis hun vil sjekke ut hvem som er de ekte vennene, så slutt å ta regninga…

Hennes egen søster(Shehed) var ikke der heller.. 

• Liker 4
Skrevet
Natu skrev (2 timer siden):

Veldig bra skrevet!💯 Og ordet narsissist har slått meg mange ganger med henne… Noe er det ihvertfsll, men angst? Nei det er det nok ikke…. «Angst» for å miste inntekt og penger kanskje… 

• Liker 4
  • Nyttig 18
Skrevet
LedigNavn skrev (4 timer siden):

Det er selvsagt mye smartere for Rami og Sidra å bo i Norge og tjene opp pensjonstid her. Isabel er kanskje økonomisk uavhengig resten av sitt liv, men de to andre er ikke i nærheten av det og kommer neppe til å komme dit heller. Det er de for late til. Skjønner ikke hva de har i Dubai å gjøre. De påvirkes kun av en vanvittig livsstil i altfor ung alder. 

Tror de begge flytter til Norge igjen. Da blir det ensomt for Isabel i en gigantisk villa i et familieområde. Tviler på at forholdet til Jack blir så mye annerledes denne gangen sånn i lengden. Klarer ikke helt å la være å synes synd på Isabel. Tror hun sliter noe enormt med relasjoner og det å finne sitt genuine jeg. 

Jeg tror det bak all den fasaden hun har skapt er ei jente med ubearbeidede opplevelser, og som på grunn av det higer etter anerkjennelse og oppmerksomhet. 

"Elsklingene" er bare en gjeng med ukjente mennesker som betaler for gildet, har hun noen ordentlig nære venner ellers? Og denne gjøken hennes. Fikk hun ikke en fullstendig breakdown da det ble slutt sist? 

Det er noe litt trist over å se lille henne i den store steinblokken av en villa. Hun har alt penger kan kjøpe, men er hun lykkelig ? Samtidig tror jeg hun er helt kynisk når det kommer til business. 

• Liker 3
  • Nyttig 13
Skrevet

Diskusjon angst, ikke angst, det kan ingen av oss vite. En må ikke glemme hva hun kommer fra og at hennes første leveår har vært langt fra idyll. En unnskyldning? Nei, men en veldig godt forklaring på hennes handlinger. Nå sier hun noe om at fasaden ramler sammen og det tror jeg på. Har hun for store forventninger til andre? Jeg tror kanskje hun har FEIL forventninger. Forventninger et skadet barn har. Vil at noen skal like en betingelsesløst. Kanskje jeg og deg ikke hadde forventet det av en businesspartner, men for henne er dette «venner» og der ligger problemet. Isabell er en liten jente følelsesmessig. Hun henger igjen i gamle ubearbeidede traumer. Jeg har sagt det hele tiden, hun burde flytte «hjem til Jæren». De menneskene elsker henne betingelsesløst. Lykken er ikke i Dubai og hos sin biologiske familie, dessverre. Jeg har skikkelig vondt av henne, for man kan alle se at hun er et menneske som ikke har det bra nå. 

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Fullrulle skrev (5 minutter siden):

Diskusjon angst, ikke angst, det kan ingen av oss vite. En må ikke glemme hva hun kommer fra og at hennes første leveår har vært langt fra idyll. En unnskyldning? Nei, men en veldig godt forklaring på hennes handlinger. Nå sier hun noe om at fasaden ramler sammen og det tror jeg på. Har hun for store forventninger til andre? Jeg tror kanskje hun har FEIL forventninger. Forventninger et skadet barn har. Vil at noen skal like en betingelsesløst. Kanskje jeg og deg ikke hadde forventet det av en businesspartner, men for henne er dette «venner» og der ligger problemet. Isabell er en liten jente følelsesmessig. Hun henger igjen i gamle ubearbeidede traumer. Jeg har sagt det hele tiden, hun burde flytte «hjem til Jæren». De menneskene elsker henne betingelsesløst. Lykken er ikke i Dubai og hos sin biologiske familie, dessverre. Jeg har skikkelig vondt av henne, for man kan alle se at hun er et menneske som ikke har det bra nå. 

Tenker du sier noe veldig sant her.

• Liker 2
Skrevet
Fullrulle skrev (38 minutter siden):

Mange gode ord her. Relasjonstraumer kan heldigvis de aller fleste av oss ikke forstå, men for henne er det jo ekte. Det virker ikke som om hun klarer å skille på forretningspartnere/kollegaer og gode venninner. Jeg har også hatt svært nære kollegaer, men jeg har jo forstått at det er det de er - og ikke venninner. Jeg kan skjønne at fallhøyden blir så høy om man ikke klarer å se dette skillet.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Hatsumomo skrev (58 minutter siden):

Tenker du sier noe veldig sant her.

Hvor mange ganger skal barndomstraumekortet dras til hennes fordel/sympati?

Hvorfor har hun gått til psykolog i flere år? Hun må finne på noe annet hvis ikke det hjelper.

Hvorfor er hun ikke mye oftere på besøk hos fosterfamilien sin ? Hun nevner dem knapt nok kanskje 1 gang i året.

Er det ikke lyx nok for henne å ha med dem å gjøre?

Moren som sviktet i barndommen, nevnes hele tiden.

Der er noe som er riv ruskende galt med hele opplegget hennes !

Hun må vokse opp en gang for alle og ta tak i livets virkelighet. 

Ingen sympati herfra.

Ingen som roper ulv ulv hele tiden, er troverdig 

Endret av Maia3
  • Liker 7
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
Maia3 skrev (7 minutter siden):

Hvorfor har hun gått til psykolog i flere år? Hun må finne på noe annet hvis ikke det hjelper.

Hvorfor er hun ikke mye oftere på besøk hos fosterfamilien sin ? Hun nevner dem knapt nok kanskje 1 gang i året.

Ingen sympati herfra 

Neivel.  Det er jo din rett.

Jeg lever ikke Isabel sitt liv, vet ikke hennes grunner for å gjøre ditt og datt. Men mener jo mitt om at hun bør søke mer hjelp enn det virker som hun gjør.

Evner likevel å ha sympati når jeg ser noen sliter. Det gjør hun tydelig nå.

Jeg ser ikke vitsen med å tråkke på noen når de er nede, det gir meg ingenting.

Hva det gir andre, vet jeg ikke.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Maia3 skrev (21 minutter siden):

Ingen sympati herfra 

Er du en sånn som sier om voldsoffer «hvorfor valgte du å bli værende når mannen banker deg»?. Ydmykhet kommer med kunnskap. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Sjekk theresefh på TikTok om bikiniene fra Ivorie. Tydeligvis mange misfornøyde 😬 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Fullrulle skrev (21 minutter siden):

Er du en sånn som sier om voldsoffer «hvorfor valgte du å bli værende når mannen banker deg»?. Ydmykhet kommer med kunnskap. 

Hva I alle dager har det med IR å gjøre?

Må du ikke blande kortene her 

Endret av Maia3
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Natu skrev (3 timer siden):

🎯🎯🎯🎯🎯🎯

• Liker 1
Skrevet
refill skrev (36 minutter siden):

Sjekk theresefh på TikTok om bikiniene fra Ivorie. Tydeligvis mange misfornøyde 😬 

Elendig kvalitet tydeligvis. Mister fargen. Tåler ikke sol og saltvann 🙈😃 Hva er vitsen da? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
refill skrev (42 minutter siden):

Det var ikke bra reklame,  godt det kommer frem.👍

• Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...