Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sirah skrev (23 minutter siden):

Ja jeg vet det, men det ble postet et bilde for kort tid siden hvor eierandelen var 75/25 så noe har jo skjedd.

Stor klem til deg ❤️

Og ja, angst kan vise seg i mange former og fasonger og det er ingen fasit. Å påstå det er kort og greit uvitenhet.

Reme er ikke god å holde følge med nei 🫣

Et spørsmål litt på siden: Men om han skulle dra hjem nå (noe jeg helt ærlig syntes han skal, han virker lykkeligere i Norge) og dermed bryte de 61 dagene... Hva skjer egentlig? Sånn reint praktisk? Hvilke konsekvenser får det for han?

Da blir han skattemessig bosatt I Norge og blir skattepliktig for all inntekt og formue

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sirah skrev (30 minutter siden):

Ja jeg vet det, men det ble postet et bilde for kort tid siden hvor eierandelen var 75/25 så noe har jo skjedd.

Stor klem til deg ❤️

Og ja, angst kan vise seg i mange former og fasonger og det er ingen fasit. Å påstå det er kort og greit uvitenhet.

Et spørsmål litt på siden: Men om han skulle dra hjem nå (noe jeg helt ærlig syntes han skal, han virker lykkeligere i Norge) og dermed bryte de 61 dagene... Hva skjer egentlig? Sånn reint praktisk? Hvilke konsekvenser får det for han?

Da må han melde utflytting til Dubai på nytt. Også blir han skattepliktig til Norge 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Northernlights skrev (5 minutter siden):

Da blir han skattemessig bosatt I Norge og blir skattepliktig for all inntekt og formue

Tuppenoglillemor12 skrev (3 minutter siden):

Da må han melde utflytting til Dubai på nytt. Også blir han skattepliktig til Norge 

Takk for oppklaring :)

Skrevet
LorettaLynn skrev (1 time siden):

Rami 22 er ensom, savner venner og Norge. Kan ikke reise hjem pga skattereglene. Lurer på om han skal flytte hjem, men da vil han tjene mindre (pga skattereglene).
Veldig synd når mye og raske penger er idealet. 
Noen burde fortalt han og alle andre som lar seg blende at det ikke er lykken. 

Skriver dette her fordi det vel er Isabel og andre rike influensere som har lokket han til Dubai? De er farlige for samfunnsutviklingen. Se hva «snabba cash» har ført til i Sverige. 

Jeg har ikke noen tro på at Sidra heller blir i Dubai. Hun har ikke meldt flytting ennå heller. Isabel har jo ikke tid til å henge mye med søsknene sine. Tror det blir ensomt å være Sidra der nede. Rami har jo noen han har litt omgang med, men virker noe ensomt det livet der nede. Isabel hadde også vært ganske ensom uten Jack. Jeg tror at det «lykkelige» livet i Dubai er ganske så ensomt.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Heike m72 skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke noen tro på at Sidra heller blir i Dubai. Hun har ikke meldt flytting ennå heller. Isabel har jo ikke tid til å henge mye med søsknene sine. Tror det blir ensomt å være Sidra der nede. Rami har jo noen han har litt omgang med, men virker noe ensomt det livet der nede. Isabel hadde også vært ganske ensom uten Jack. Jeg tror at det «lykkelige» livet i Dubai er ganske så ensomt.

Jeg tror heller ikke hun blir der. Hun har vel knapt vært der? Rami har jo faktisk mye venner i Dubai, det sa han jo selv. Men de har reist for sommeren. Hovedproblemet er vel at han er så veldig close med guttegjengen i Oslo. Når man har et sånt sterkt vennskap så er det jo veldig vanskelig å finne noe tilsvarende.

• Liker 1
Skrevet
Heike m72 skrev (26 minutter siden):

Det er nok dette som ble opprettet da hun kjøpte ut Reme i fjor. 

Litt av ei suppe dette 🙈

Tenk om noen kunne laget ett organisasjon kart, fra start til slutt .

Med alle involverte firma, navn,revisorer osv 

• Liker 1
Skrevet
Sirah skrev (20 minutter siden):

Like greit at han flytter tilbake til Norge, tenker nå jeg.

Hva skal han i Dubai å gjøre uten venner? Hva skal Sidra der uten venner? 
Så fantastisk er det jo ikke for dem så sose rundt dag inn og dag ut  og sørge for livets opphold med "content" fra Dubai - de kan heller dra på ferie til Isabel og villaen om det er så viktig. 

I den alderen de er, er venner viktigere.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Heike m72 skrev (12 minutter siden):

Sirah skrev (1 minutt siden):

Jeg tror heller ikke hun blir der. Hun har vel knapt vært der? Rami har jo faktisk mye venner i Dubai, det sa han jo selv. Men de har reist for sommeren. Hovedproblemet er vel at han er så veldig close med guttegjengen i Oslo. Når man har et sånt sterkt vennskap så er det jo veldig vanskelig å finne noe tilsvarende.

Ut fra det lille jeg har sett til Sidra virker det som hennes interesser i hovedsak begrenser seg til sitt eget utseende, TV-serier og søvn. Da er det ikke så lett å skaffe seg nye venner.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Heike m72 skrev (7 minutter siden):

Enig. Sidra kommer til å flytte hjem igjen. Hun er ikke en "social butterfly" som sin bror, og hun kommer nok ikke til å møte noen venner via sin bror. Nå har hun jo type (ish?) i tillegg, så med mindre hun får med seg han til Dubai - eller noen venninner - så har jeg ikke troen. Og det er helt ok det. Det er bedre å innrømme at "dette var ikke min greie" eventuelt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hatsumomo skrev (15 minutter siden):

Like greit at han flytter tilbake til Norge, tenker nå jeg.

Hva skal han i Dubai å gjøre uten venner? Hva skal Sidra der uten venner? 
Så fantastisk er det jo ikke for dem så sose rundt dag inn og dag ut  og sørge for livets opphold med "content" fra Dubai - de kan heller dra på ferie til Isabel og villaen om det er så viktig. 

I den alderen de er, er venner viktigere.

Helt enig. Og om han skaffer seg en jobb med litt frihet så kan han jo fint reise og drive med snap ved siden av.

Alauda skrev (15 minutter siden):

Ut fra det lille jeg har sett til Sidra virker det som hennes interesser i hovedsak begrenser seg til sitt eget utseende, TV-serier og søvn. Da er det ikke så lett å skaffe seg nye venner.

Det er noe med det.

refill skrev (13 minutter siden):

Enig. Sidra kommer til å flytte hjem igjen. Hun er ikke en "social butterfly" som sin bror, og hun kommer nok ikke til å møte noen venner via sin bror. Nå har hun jo type (ish?) i tillegg, så med mindre hun får med seg han til Dubai - eller noen venninner - så har jeg ikke troen. Og det er helt ok det. Det er bedre å innrømme at "dette var ikke min greie" eventuelt. 

Nei Rami kan jo bli venner med en gråstein virker det som. 

Skrevet
agent skrev (19 minutter siden):

Litt av ei suppe dette 🙈

Tenk om noen kunne laget ett organisasjon kart, fra start til slutt .

Med alle involverte firma, navn,revisorer osv 

Jeg kan fikse det 😎👌

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
agent skrev (1 time siden):

Sa ikke IR at hun ville komme kontakt med sine biologiske røtter.(kultur)

Hysterisk latterlig. Da hadde det vel vært mer naturlig å flytte til Iran/Irak da. Dubai er jo ikke noe kulturelt homogent sted. De fleste som bor der er jo fra vesten. Kan ikke huske henne snakke Arabisk omtrent. Bare tull. 
Men Turid og Wenche kjøper alt hun selger, så det er jo lett å lire av seg hva som helst. 

Synes tidspunktet for den panikkangsten var litt suspekt. Er det sånn at hun plutselig får hetta fordi Voldemort skal på guttetur? 

• Liker 3
  • Nyttig 11
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden):

Jeg kan fikse det 😎👌

:thankyou:

• Hjerte 2
Skrevet
Sirah skrev (1 time siden):

Stor klem til deg ❤️

De 3 årene han betaler skatt til Norge blir resatt, da må han betale i 3 nye år skatt til Norge...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er selvsagt mye smartere for Rami og Sidra å bo i Norge og tjene opp pensjonstid her. Isabel er kanskje økonomisk uavhengig resten av sitt liv, men de to andre er ikke i nærheten av det og kommer neppe til å komme dit heller. Det er de for late til. Skjønner ikke hva de har i Dubai å gjøre. De påvirkes kun av en vanvittig livsstil i altfor ung alder. 

Tror de begge flytter til Norge igjen. Da blir det ensomt for Isabel i en gigantisk villa i et familieområde. Tviler på at forholdet til Jack blir så mye annerledes denne gangen sånn i lengden. Klarer ikke helt å la være å synes synd på Isabel. Tror hun sliter noe enormt med relasjoner og det å finne sitt genuine jeg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden):

Når en offentlig person som IR bygger en merkevare rundt historien om å være en selvgjort gründer, synes jeg det er legitimt å stulle spørsmål om hvor stor del av denne suksessen som faktisk skyldes personen selv, og hvor stor del som skyldes apparatet rundt.. 🤔

Influensere generelt  omtales i media som «supergrundere» altfor enkelt.. 

Jeg er kritisk til IR og har vært det lenge! Kan ramse opp flere grunner til dette. Noen brukere her inne forsvarer henne for alt det er verdt, og kommer man med kritikk så blir man rapportert med en gang. Dette virker mer som hjernevasking for meg…. 🙄

Når det man driver med er 100% motivert av penger er det grunn til å være skeptisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (9 minutter siden):

Jeg kan fikse det 😎👌

Jippi :D 

minihund skrev (2 minutter siden):

De 3 årene han betaler skatt til Norge blir resatt, da må han betale i 3 nye år skatt til Norge...

Takk :)

• Liker 1
Skrevet

Sidra og Rami er såpass unge at det er ekstra lett å bli blendet av penger, glitter og glam som basically det Dubai er. Føler Isabel har utnyttet seg av naiviteten deres og gjorde alt hun kunne for å flytte dem ned dit fordi hun selv er ensom. Ja, hun kjenner noen jenter der nede, men hvor ofte er hun med dem? Hvis hun ikke har familie i nærheten, så har hun ingen genuine relasjoner. Trist, men tilsynelatende sant. 
Tror det er veldig vanskelig for noen med slike tilknytningsvansker å være i et forhold også - og jeg vil tro den optimale situasjonen for henne er at hun og Jack lever innestengt for seg selv i huset hennes hvor det er trygt. 

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Sirah skrev (1 time siden):

Ser du har fått svar 😊 

Skrevet
agent skrev (3 timer siden):

Content 🙈

🎯

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...