Tuppenoglillemor12 Skrevet 7. juni #34401 Skrevet 7. juni refill skrev (1 minutt siden): @agent dette stemmer. Vil tippe det andre avsnittet her er en del av det som har blitt kalt "aggressiv skatteplanlegging"? https://www.nettavisen.no/okonomi/isabel-raad-flyttet-millioner-ut-av-norge/s/5-95-2949401 💯 1
Sirah Skrevet 7. juni #34402 Skrevet 7. juni Lunge2021 skrev (13 timer siden): Tar opp til 1 år før det kan bli endret ang eierskap og aksjer Ja jeg vet det, men det ble postet et bilde for kort tid siden hvor eierandelen var 75/25 så noe har jo skjedd. Nobetterthanaman skrev (3 timer siden): Forferdelig svarthvitt syn på angst her inne. Ligger du ikke i fosterstilling og ikke klarer å gjøre noe, har du ikke angst. Folk må begynne å forstå at folk er forskjellig, og angst ser ikke likens ut på alle. Jeg kan ta meg selv som et eksempel. Ikke angst, men ekstrem kroppsdysmorfi i mine yngre dager. Jeg låg alle mine fridager på et mørkt soverom fordi jeg følte meg for stygg til å vise meg ute. Kunne se i speilet i mange timer om dagen å finne feil, å speilbildet ble bare mer og mer forvrengt. Likevel postet jeg bilder av meg selv på SOME, og fisket etter fine kommentarer, noe jeg fikk plenty av. (ga meg en high i noen timer) Alt var tilgjort og bildene ble tatt etter mine kriterier. Jeg fungerte også på jobb, selv om verden raset inni meg og jeg hadde angst for at folk skulle se meg fra spesielle vinkler. absolutt INGEN visste eller vet idag, hva jeg slet med, da jeg var en mester på å skjule det. Det var så ille at jeg var suicidal, men klarte likevel å late som at jeg fungerte som alle andre. Så kjenner jeg blir litt frustrert over alle her som påstår at om du ikke gjør sånn og sånn, så har du ikke angst! Forferdelig trangsynt. Beklager avsporing. Stor klem til deg ❤️ Og ja, angst kan vise seg i mange former og fasonger og det er ingen fasit. Å påstå det er kort og greit uvitenhet. refill skrev (37 minutter siden): Ja/nja. Ivorie ble lagt ned og har ikke endret navn til ISP, men Isabel og Synnøve opprettet ISP. Box concept er Reme. Herregud så mange foretak han har 🥵 Reme er ikke god å holde følge med nei 🫣 LorettaLynn skrev (29 minutter siden): Rami 22 er ensom, savner venner og Norge. Kan ikke reise hjem pga skattereglene. Lurer på om han skal flytte hjem, men da vil han tjene mindre (pga skattereglene). Veldig synd når mye og raske penger er idealet. Noen burde fortalt han og alle andre som lar seg blende at det ikke er lykken. Skriver dette her fordi det vel er Isabel og andre rike influensere som har lokket han til Dubai? De er farlige for samfunnsutviklingen. Se hva «snabba cash» har ført til i Sverige. Et spørsmål litt på siden: Men om han skulle dra hjem nå (noe jeg helt ærlig syntes han skal, han virker lykkeligere i Norge) og dermed bryte de 61 dagene... Hva skjer egentlig? Sånn reint praktisk? Hvilke konsekvenser får det for han?
Sirah Skrevet 7. juni #34403 Skrevet 7. juni Tuppenoglillemor12 skrev (5 minutter siden): Denne konflikten hun står i nå er garantert Business relatert…. Så mye omstruktureringer og endringer i selskapet så må det ha skjedd noe. Det har garantert med penger/assets å gjøre. Garantert. Og Jeg tipper hun er i mot det som skjer siden hun syntes det er så vanskelig. Men hun har ikke kunnskaper nok eller mulighet til å stå i mot pga et eventuelt flertall i styret. Med Synnøve sin bakgrunn og Reme i bakhånd (som kanskje er inne igjen?) så føler hun seg nok overkjørt. 2 4
Snuppa82 Skrevet 7. juni #34404 Skrevet 7. juni 3 hours ago, Nobetterthanaman said: Forferdelig svarthvitt syn på angst her inne. Ligger du ikke i fosterstilling og ikke klarer å gjøre noe, har du ikke angst. Folk må begynne å forstå at folk er forskjellig, og angst ser ikke likens ut på alle. Jeg kan ta meg selv som et eksempel. Ikke angst, men ekstrem kroppsdysmorfi i mine yngre dager. Jeg låg alle mine fridager på et mørkt soverom fordi jeg følte meg for stygg til å vise meg ute. Kunne se i speilet i mange timer om dagen å finne feil, å speilbildet ble bare mer og mer forvrengt. Likevel postet jeg bilder av meg selv på SOME, og fisket etter fine kommentarer, noe jeg fikk plenty av. (ga meg en high i noen timer) Alt var tilgjort og bildene ble tatt etter mine kriterier. Jeg fungerte også på jobb, selv om verden raset inni meg og jeg hadde angst for at folk skulle se meg fra spesielle vinkler. absolutt INGEN visste eller vet idag, hva jeg slet med, da jeg var en mester på å skjule det. Det var så ille at jeg var suicidal, men klarte likevel å late som at jeg fungerte som alle andre. Så kjenner jeg blir litt frustrert over alle her som påstår at om du ikke gjør sånn og sånn, så har du ikke angst! Forferdelig trangsynt. Beklager avsporing. Håper ikke det er meg du mener har svart/hvitt syn på angst eller er trangsynt. 😅 Poenget mitt var hvertfall at ingen vet hvordan angst er hos andre selv om de har de selv. 1
Isild Skrevet 7. juni #34405 Skrevet 7. juni enkefru skrev (1 time siden): Angst blir også brukt ved alle ubehagelige følelser (og tankekjør), er blitt fryktelig utvannet dessverre 😔 Helt sant. Altfor ofte blir angst, depresjon, bipolar lidelse, traumer, ADHD ++ brukt om helt normale reaksjoner (som gjør vondt ja, men som ikke gjør at man har en diagnose for det) Men er ikke deprimert selv om man gråter, man har ikke mani om man er glad eller impulsiv, men har ikke angst selv om man kjenner på situasjonsbetinget desperasjon eller har panikk. Brudd i relasjoner og arbeidsforhold. Og ellers krangler, svik, løgn osv. Det er ofte det disse influenserne erfarer og setter deretter diagnose på sine følelser. 2 9
Gjest Heike m72 Skrevet 7. juni #34406 Skrevet 7. juni agent skrev (12 timer siden): Dette stemmer mer. Vil det si at dette firmaet har erstattet Ivorie as? Det er nok dette som ble opprettet da hun kjøpte ut Reme i fjor.
Northernlights Skrevet 7. juni #34407 Skrevet 7. juni Sirah skrev (23 minutter siden): Ja jeg vet det, men det ble postet et bilde for kort tid siden hvor eierandelen var 75/25 så noe har jo skjedd. Stor klem til deg ❤️ Og ja, angst kan vise seg i mange former og fasonger og det er ingen fasit. Å påstå det er kort og greit uvitenhet. Reme er ikke god å holde følge med nei 🫣 Et spørsmål litt på siden: Men om han skulle dra hjem nå (noe jeg helt ærlig syntes han skal, han virker lykkeligere i Norge) og dermed bryte de 61 dagene... Hva skjer egentlig? Sånn reint praktisk? Hvilke konsekvenser får det for han? Da blir han skattemessig bosatt I Norge og blir skattepliktig for all inntekt og formue 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 7. juni #34408 Skrevet 7. juni Sirah skrev (30 minutter siden): Ja jeg vet det, men det ble postet et bilde for kort tid siden hvor eierandelen var 75/25 så noe har jo skjedd. Stor klem til deg ❤️ Og ja, angst kan vise seg i mange former og fasonger og det er ingen fasit. Å påstå det er kort og greit uvitenhet. Reme er ikke god å holde følge med nei 🫣 Et spørsmål litt på siden: Men om han skulle dra hjem nå (noe jeg helt ærlig syntes han skal, han virker lykkeligere i Norge) og dermed bryte de 61 dagene... Hva skjer egentlig? Sånn reint praktisk? Hvilke konsekvenser får det for han? Da må han melde utflytting til Dubai på nytt. Også blir han skattepliktig til Norge 1 1
Sirah Skrevet 7. juni #34409 Skrevet 7. juni Northernlights skrev (5 minutter siden): Da blir han skattemessig bosatt I Norge og blir skattepliktig for all inntekt og formue Tuppenoglillemor12 skrev (3 minutter siden): Da må han melde utflytting til Dubai på nytt. Også blir han skattepliktig til Norge Takk for oppklaring
Gjest Heike m72 Skrevet 7. juni #34410 Skrevet 7. juni LorettaLynn skrev (1 time siden): Rami 22 er ensom, savner venner og Norge. Kan ikke reise hjem pga skattereglene. Lurer på om han skal flytte hjem, men da vil han tjene mindre (pga skattereglene). Veldig synd når mye og raske penger er idealet. Noen burde fortalt han og alle andre som lar seg blende at det ikke er lykken. Skriver dette her fordi det vel er Isabel og andre rike influensere som har lokket han til Dubai? De er farlige for samfunnsutviklingen. Se hva «snabba cash» har ført til i Sverige. Jeg har ikke noen tro på at Sidra heller blir i Dubai. Hun har ikke meldt flytting ennå heller. Isabel har jo ikke tid til å henge mye med søsknene sine. Tror det blir ensomt å være Sidra der nede. Rami har jo noen han har litt omgang med, men virker noe ensomt det livet der nede. Isabel hadde også vært ganske ensom uten Jack. Jeg tror at det «lykkelige» livet i Dubai er ganske så ensomt.
Sirah Skrevet 7. juni #34411 Skrevet 7. juni Heike m72 skrev (8 minutter siden): Jeg har ikke noen tro på at Sidra heller blir i Dubai. Hun har ikke meldt flytting ennå heller. Isabel har jo ikke tid til å henge mye med søsknene sine. Tror det blir ensomt å være Sidra der nede. Rami har jo noen han har litt omgang med, men virker noe ensomt det livet der nede. Isabel hadde også vært ganske ensom uten Jack. Jeg tror at det «lykkelige» livet i Dubai er ganske så ensomt. Jeg tror heller ikke hun blir der. Hun har vel knapt vært der? Rami har jo faktisk mye venner i Dubai, det sa han jo selv. Men de har reist for sommeren. Hovedproblemet er vel at han er så veldig close med guttegjengen i Oslo. Når man har et sånt sterkt vennskap så er det jo veldig vanskelig å finne noe tilsvarende. 1
agent Skrevet 7. juni #34412 Skrevet 7. juni Heike m72 skrev (26 minutter siden): Det er nok dette som ble opprettet da hun kjøpte ut Reme i fjor. Litt av ei suppe dette 🙈 Tenk om noen kunne laget ett organisasjon kart, fra start til slutt . Med alle involverte firma, navn,revisorer osv 1
Hatsumomo Skrevet 7. juni #34413 Skrevet 7. juni Sirah skrev (20 minutter siden): Takk for oppklaring Like greit at han flytter tilbake til Norge, tenker nå jeg. Hva skal han i Dubai å gjøre uten venner? Hva skal Sidra der uten venner? Så fantastisk er det jo ikke for dem så sose rundt dag inn og dag ut og sørge for livets opphold med "content" fra Dubai - de kan heller dra på ferie til Isabel og villaen om det er så viktig. I den alderen de er, er venner viktigere. 2 3
Alauda Skrevet 7. juni #34414 Skrevet 7. juni Heike m72 skrev (12 minutter siden): Jeg har ikke noen tro på at Sidra heller blir i Dubai. Hun har ikke meldt flytting ennå heller. Isabel har jo ikke tid til å henge mye med søsknene sine. Tror det blir ensomt å være Sidra der nede. Rami har jo noen han har litt omgang med, men virker noe ensomt det livet der nede. Isabel hadde også vært ganske ensom uten Jack. Jeg tror at det «lykkelige» livet i Dubai er ganske så ensomt. Sirah skrev (1 minutt siden): Jeg tror heller ikke hun blir der. Hun har vel knapt vært der? Rami har jo faktisk mye venner i Dubai, det sa han jo selv. Men de har reist for sommeren. Hovedproblemet er vel at han er så veldig close med guttegjengen i Oslo. Når man har et sånt sterkt vennskap så er det jo veldig vanskelig å finne noe tilsvarende. Ut fra det lille jeg har sett til Sidra virker det som hennes interesser i hovedsak begrenser seg til sitt eget utseende, TV-serier og søvn. Da er det ikke så lett å skaffe seg nye venner. 6 6
refill Skrevet 7. juni #34415 Skrevet 7. juni Heike m72 skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke noen tro på at Sidra heller blir i Dubai. Hun har ikke meldt flytting ennå heller. Isabel har jo ikke tid til å henge mye med søsknene sine. Tror det blir ensomt å være Sidra der nede. Rami har jo noen han har litt omgang med, men virker noe ensomt det livet der nede. Isabel hadde også vært ganske ensom uten Jack. Jeg tror at det «lykkelige» livet i Dubai er ganske så ensomt. Enig. Sidra kommer til å flytte hjem igjen. Hun er ikke en "social butterfly" som sin bror, og hun kommer nok ikke til å møte noen venner via sin bror. Nå har hun jo type (ish?) i tillegg, så med mindre hun får med seg han til Dubai - eller noen venninner - så har jeg ikke troen. Og det er helt ok det. Det er bedre å innrømme at "dette var ikke min greie" eventuelt. 1 2
Sirah Skrevet 7. juni #34416 Skrevet 7. juni Hatsumomo skrev (15 minutter siden): Like greit at han flytter tilbake til Norge, tenker nå jeg. Hva skal han i Dubai å gjøre uten venner? Hva skal Sidra der uten venner? Så fantastisk er det jo ikke for dem så sose rundt dag inn og dag ut og sørge for livets opphold med "content" fra Dubai - de kan heller dra på ferie til Isabel og villaen om det er så viktig. I den alderen de er, er venner viktigere. Helt enig. Og om han skaffer seg en jobb med litt frihet så kan han jo fint reise og drive med snap ved siden av. Alauda skrev (15 minutter siden): Ut fra det lille jeg har sett til Sidra virker det som hennes interesser i hovedsak begrenser seg til sitt eget utseende, TV-serier og søvn. Da er det ikke så lett å skaffe seg nye venner. Det er noe med det. refill skrev (13 minutter siden): Enig. Sidra kommer til å flytte hjem igjen. Hun er ikke en "social butterfly" som sin bror, og hun kommer nok ikke til å møte noen venner via sin bror. Nå har hun jo type (ish?) i tillegg, så med mindre hun får med seg han til Dubai - eller noen venninner - så har jeg ikke troen. Og det er helt ok det. Det er bedre å innrømme at "dette var ikke min greie" eventuelt. Nei Rami kan jo bli venner med en gråstein virker det som.
Tuppenoglillemor12 Skrevet 7. juni #34417 Skrevet 7. juni agent skrev (19 minutter siden): Litt av ei suppe dette 🙈 Tenk om noen kunne laget ett organisasjon kart, fra start til slutt . Med alle involverte firma, navn,revisorer osv Jeg kan fikse det 😎👌 2 4
Murukleiven Skrevet 7. juni #34418 Skrevet 7. juni agent skrev (1 time siden): Sa ikke IR at hun ville komme kontakt med sine biologiske røtter.(kultur) Hysterisk latterlig. Da hadde det vel vært mer naturlig å flytte til Iran/Irak da. Dubai er jo ikke noe kulturelt homogent sted. De fleste som bor der er jo fra vesten. Kan ikke huske henne snakke Arabisk omtrent. Bare tull. Men Turid og Wenche kjøper alt hun selger, så det er jo lett å lire av seg hva som helst. Synes tidspunktet for den panikkangsten var litt suspekt. Er det sånn at hun plutselig får hetta fordi Voldemort skal på guttetur? 3 12
agent Skrevet 7. juni #34419 Skrevet 7. juni Tuppenoglillemor12 skrev (4 minutter siden): Jeg kan fikse det 😎👌 2
minihund Skrevet 7. juni #34420 Skrevet 7. juni Sirah skrev (1 time siden): Ja jeg vet det, men det ble postet et bilde for kort tid siden hvor eierandelen var 75/25 så noe har jo skjedd. Stor klem til deg ❤️ Og ja, angst kan vise seg i mange former og fasonger og det er ingen fasit. Å påstå det er kort og greit uvitenhet. Reme er ikke god å holde følge med nei 🫣 Et spørsmål litt på siden: Men om han skulle dra hjem nå (noe jeg helt ærlig syntes han skal, han virker lykkeligere i Norge) og dermed bryte de 61 dagene... Hva skjer egentlig? Sånn reint praktisk? Hvilke konsekvenser får det for han? De 3 årene han betaler skatt til Norge blir resatt, da må han betale i 3 nye år skatt til Norge... 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå