Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tenkeselv skrev (2 timer siden):

Det samme tenkte jeg også, hun var rett og slett usmakelig. Men dette viste for meg den ekte henne, bak den påtatte liksom uskyldigheten

Kom igjen a.  Nå har hun sikkert fått tusenvis av «nå går du konkurs» «begynn å jobb som vaskedame med Ann» og andre kreative jobb forslag fra «haters» som godtet seg over at snap hadde sluttet å betale. Skal hun ikke få svare når det blir bekreftet at det var en feil?  Bare fordi hun er en offentlig person skal hun ikke trenge å godta kommentarer som er ufine. Live and let live, sier jeg. Hvis hun provoserer såpass så kan man jo bare blokkere henne.  

• Liker 4
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ToneVie skrev (48 minutter siden):

Kom igjen a.  Nå har hun sikkert fått tusenvis av «nå går du konkurs» «begynn å jobb som vaskedame med Ann» og andre kreative jobb forslag fra «haters» som godtet seg over at snap hadde sluttet å betale. Skal hun ikke få svare når det blir bekreftet at det var en feil?  Bare fordi hun er en offentlig person skal hun ikke trenge å godta kommentarer som er ufine. Live and let live, sier jeg. Hvis hun provoserer såpass så kan man jo bare blokkere henne.  

Og der noen ser usmakelig, ser andre humoren hun har og det lille (relativt uskyldige) stikket hun ga til tastaturkrigerne 😆 Hun gikk så ganske fort over til å snakke mer seriøst om temaet. Hun sier det jo selv - «vi er ingenting uten Snap». Hun vet hun ville klart seg uten, men at gullkanten ville blitt borte.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Fizzypo skrev (3 timer siden):

Kan du lese? For det ser ikke sånn ut ut ifra det du svarer. Det jeg lurer på er hvorfor er det viktigere å gi henne views = inntekter for å kunne ha et kritisk syn og ytre det i et forum når det samtidig bidrar til at hun kan fortsette å håve inn på nettopp alt som er kritikkverdig? Det er så naivt å tro at det å kritisere her inne skal forandre meningen til et nevneverdig antall mennesker at det vil merkes på Isabel sin lønnsslipp. For hver person du kanskje endrer synet til kan du være sikker på at du lokker like mange til kanalene hennes som klikker seg inn av ren nysgjerrighet ut ifra det som står skrevet her. Om du ikke er inne på hennes Snap, men deltar i diskusjonen basert på det som skrives her så er ikke mitt spørsmål rettet til deg. Det er de som klikker seg inn stadig vekk og bidrar til å fylle opp bankkontoen hennes jeg er oppriktig nysgjerrig på.

Ja tenk at jeg kan både lese og skrive, jeg er dobbelt så heldig 🥰

Men for å enkelt oppsummere mitt innlegg siden du velge  å ikke svare på alt jeg skriver, så er det å få opplyst om så bare ett menneske bedre enn ingen. Verre enn det er det ikke, å du må gjerne tro IR ikke har mistet mange følgere men det har hun. Ja det kommer kanskje noen nye nysgjerrige til, men det er de gamle mest ihuga som heldigvis begynner å få opp øynene for hennes kyniske spill.

Så må nesten du spørre deg selv hvilken kategori du eventuelt er. For hva har du i egentlig selv bidratt med i denne tråden som omhandler Isabel ? Jeg ser ikke noe annet enn de få siste kommentarene dine.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
ToneVie skrev (1 time siden):

Hun kan svare alt hun vil for meg, men denne siden har man sett av henne før. Hvis du tror denne kalde kyniske siden er første gang man har sett eller hørt så kan ikke du fulgt så godt med.

"bare fordi hun er en offentlig person så skal ikke hun måtte tåle" ? 
Selvfølgelig skal hun det når hun velger å være en offentlig person. Da må man tåle medgang og motbør. Eneste man bør holde seg for god for er nedsettende om utseende osv , for det har ikke noe med hennes væremåte å gjøre.

Men alt hun sier , gjør, oppfører seg ??
Jo så absolutt, å måtte folk aldri slutte å være kritiske heller. Å det gjelder alle farlige rollemodeller 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

IMG_3348.thumb.png.5f18c03c8a5abfa1fa06555bf43c099b.pnghei rosenkål

Endret av Johannadee
  • Liker 2
Skrevet
Johannadee skrev (7 timer siden):

IMG_3348.thumb.png.5f18c03c8a5abfa1fa06555bf43c099b.pnghei rosenkål

Får ikke sett bilde

• Liker 2
Skrevet
ToneVie skrev (11 timer siden):

Hva da? Hun er jo en bedrift. Hadde Kavli opplevd et såpass kutt i inntekter ville pressen ringt de ned. 

Bedrifter bør tåle såpass. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Tenkeselv skrev (9 timer siden):

Hun kan svare alt hun vil for meg, men denne siden har man sett av henne før. Hvis du tror denne kalde kyniske siden er første gang man har sett eller hørt så kan ikke du fulgt så godt med.

"bare fordi hun er en offentlig person så skal ikke hun måtte tåle" ? 
Selvfølgelig skal hun det når hun velger å være en offentlig person. Da må man tåle medgang og motbør. Eneste man bør holde seg for god for er nedsettende om utseende osv , for det har ikke noe med hennes væremåte å gjøre.

Men alt hun sier , gjør, oppfører seg ??
Jo så absolutt, å måtte folk aldri slutte å være kritiske heller. Å det gjelder alle farlige rollemodeller 

Har ikke sagt hun ikke skal tåle det, det mener jeg ikke! Men hvis noen hadde godtet seg over noe som hadde skjedd meg, å det viser seg at det var ikke noe å godte seg over allikevel hadde jeg så absolutt svart dem!  Så hvis du skriver : «nå må du nok flytte tilbake i hybel og skrubbe dasser i noen år» som en spydig kommentar til at snap slutter å betale. Hvorfor skal hun ikke svare : «sorry å måtte skuffe dere folkens!»  

Følger ikke slavisk med, men at hun kan være kald og kynisk? Helt sikkert! Så kan hun også helt sikkert være god, snill og gavmild også. 

Når det kommer til å være et farlig forbilde så er jeg faktisk usikker på hvor farlig hun er mtp hennes demografi. Det er damer over 30+ med innslag av Randi og Ruth på 70. Jeg tenker hvis hun influencer meg til å vurdere silikon i en alder av 40+ så er det meg som er problemet. Ikke hun. Men jeg er forundret over det parasosiale aspektet her. Kanskje er det mye ensomhet rundt omkring som gjør at noen damer føler seg inkludert i en «girlchat» som gjør at de utvikler en så stor lojalitet til en influencer. I don’t know. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Moens skrev (6 minutter siden):

Hva da? Hun er jo en bedrift. Hadde Kavli opplevd et såpass kutt i inntekter ville pressen ringt de ned. 

Bedrifter bør tåle såpass. 

Nå misser du helt poenget mitt. Jeg snakker ikke om pressen her. Snakker om «Hilde, Eva og Karin» som sender kommentarer og godter seg fordi endelig skal Isabel gå konkurs. Så når det viser seg at det faktisk var en feil og snap betaler som før - så skal folk reagere på at hun svarer på spydige kommentarer hun har fått. Hvis man har frydet seg over Isabels downfall, å den blir avlyst. Da må man regne med en tilbakemelding ala

«sorry å måtte skuffe dere folkens, men jeg er fremdeles rik»  Hvorfor skulle hun ikke svart på det? Det hadde ihvertfall jeg gjort. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Fizzypo skrev (19 timer siden):

Sjokk at det var nettopp brukerdebatt som var årsaken til at tråden ble midlertidig stengt. Hvis du virkelig ikke ønsker å legge opp til brukerdebatt anbefaler jeg at du neste gang svarer på en redelig måte istedenfor å spore av med en vill spekulasjon og whataboutism. Jeg hadde svart deg med en høflig tone hvis du hadde gjort det. Det jeg skrev var ikke drittslenging, men en genuin nysgjerrighet på hva som gjør at folk gir en influencer de ikke liker visningstid på Snapchat når det er en direkte kobling mellom det og inntekter. Hver gang et slikt spørsmål stilles i tråder på Rampelys får man aldri svar, det blir bare brukerdebatt fordi ingen vil innrømme hvorfor de egentlig gjør det. 

Jeg kan ikke svare for andre, men for min egen del handler det ikke om at jeg ikke liker IR. Jeg er ikke den mest aktive i denne tråden, og er enig med deg I poengene om at det virker som enkelte her leter etter feil hos henne. Jeg følger heller ikke IR like tett som jeg gjorde en periode, fordi jeg er lei av det hun deler. Det blir mye av det samme. Men når jeg ser på noe av det hun legger ut, handler det om fascinasjon av den verden hun lever i. Den som er så anderledes en hva jeg noen gang kan leve. Jeg synes IR har mange gode tanker, men de kommer ikke like godt til syne lenger. 

Jeg er kritisk til makten hun får. Det skremmer meg hvordan noen av følgerne hennes virker å tro at de er bestevenner, at de er med på reisene hennes. Jeg er kritisk til hvordan IR utnytter dette forholdet for å få følgerne sine til å bruke av sine penger på hennes overprisede produkter. Og hun er ikke alene om det. Jeg ser at flere og flere henvender seg til følgerne sine som om de er venner. Det har jo funket knallbra for IR. 

Jeg tror ikke IR er et dårlig menneske, selv om jeg tror hun kan ha mye negativ innvirkning på andre mennesker. Jeg tror også hun påvirker noen mennesker positivt.

Jeg er enig med deg I at det kunne vært interessant med en studie som viser noe om hva som skjer når mennesker blir så opphengt i en, eller flere, influensere, som de tilsynelatende ikke liker, at de likevel velger å bruke masse tid på influenseren og følger med på det som legges ut. Er det en fascinasjon i bunn, er det et behov for å heve seg over personen, er det avhengighet? Det hadde vært interessant.

MEN jeg tror ikke det er slik at folk flest her inne egentlig ikke liker IR. Da jeg ble aktiv i denne tråden for et år eller to siden (husker ikke helt) var diskusjonen anderledes. Den var mer konstruktiv, og det var mer positivt å si om henne. IR var hakket med jordnær. I takt med at hun har endret seg, har også diskusjonen endret seg. Men det er mange av de samme brukerne som diskuterer. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
ToneVie skrev (1 time siden):

Har ikke sagt hun ikke skal tåle det, det mener jeg ikke! Men hvis noen hadde godtet seg over noe som hadde skjedd meg, å det viser seg at det var ikke noe å godte seg over allikevel hadde jeg så absolutt svart dem!  Så hvis du skriver : «nå må du nok flytte tilbake i hybel og skrubbe dasser i noen år» som en spydig kommentar til at snap slutter å betale. Hvorfor skal hun ikke svare : «sorry å måtte skuffe dere folkens!»  

Følger ikke slavisk med, men at hun kan være kald og kynisk? Helt sikkert! Så kan hun også helt sikkert være god, snill og gavmild også. 

Når det kommer til å være et farlig forbilde så er jeg faktisk usikker på hvor farlig hun er mtp hennes demografi. Det er damer over 30+ med innslag av Randi og Ruth på 70. Jeg tenker hvis hun influencer meg til å vurdere silikon i en alder av 40+ så er det meg som er problemet. Ikke hun. Men jeg er forundret over det parasosiale aspektet her. Kanskje er det mye ensomhet rundt omkring som gjør at noen damer føler seg inkludert i en «girlchat» som gjør at de utvikler en så stor lojalitet til en influencer. I don’t know. 

Om mann er 14 år eller 70+ er det like farlig, hvis mann da er ensom og sliter.

De blir pakket inn iett luftslott om at de er familie, bestevenner og elsklinger.  Noe mange kanskje trenger.

Men grunnen til at IR bruker det er på grunn av salg salg og igjen salg.

Hun føler ikke empati for de som tror de er bestevenninnen eller familien hennes.

For henne er det bare penger, dette er veldig aggresiv markedsføring. 

Derfor er hun veldig kynisk, manipulerende og kalkulerende og ett farlig forbilde uansett alder og kjønn. 

I bunn og grunn vil hun ikke treffe dem eller gi dem noe overraskelser uten at det koster 600 kr.

Endret av agent
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Tenkeselv skrev (10 timer siden):

Ja tenk at jeg kan både lese og skrive, jeg er dobbelt så heldig 🥰

Men for å enkelt oppsummere mitt innlegg siden du velge  å ikke svare på alt jeg skriver, så er det å få opplyst om så bare ett menneske bedre enn ingen. Verre enn det er det ikke, å du må gjerne tro IR ikke har mistet mange følgere men det har hun. Ja det kommer kanskje noen nye nysgjerrige til, men det er de gamle mest ihuga som heldigvis begynner å få opp øynene for hennes kyniske spill.

Så må nesten du spørre deg selv hvilken kategori du eventuelt er. For hva har du i egentlig selv bidratt med i denne tråden som omhandler Isabel ? Jeg ser ikke noe annet enn de få siste kommentarene dine.

Jeg gidder ikke å svare på spørsmålene dine for de har ingenting med mitt innlegg å gjøre og er forsøk på digresjon som alltid ender i brukerdebatt. Du kan gjerne søke opp kallenavnet mitt i denne tråden og se hva jeg har bidratt med tidligere så får du avgjøre selv hva jeg syns om Isabel Raad. Og hvis du seriøst mener at det er like mye konstruktivt her inne som slarv så kan jeg jo bare si det samme til deg - du kan ikke være selektiv med hva du vil lese og deretter ytre deg. Men det er ikke nivået i debatten her inne jeg er interessert i eller ute etter å arrestere.  

Ellers syns jeg begrunnelsen din for å kritisere er lite troverdig fordi måloppnåelsen er som å skvette vann på gåsa. Det er like utopisk som å slukke en brann i stua med en vannkanne mens hele huset står i fyr og flamme. Kan hende du er en optimist av en annen verden, men jeg foretrekker å holde meg til fakta og det er at følgertallene på hennes snapkonto er gjennomgående stigende. Såvidt jeg kan se finnes det ikke en nettside som Socialblade der man kan se utviklingen på antall følgere på Snap, men søker du «Isabel Raad Snapchat følgere» på Google får du opp mange artikler fra nettaviser o.l fra 2024 og 2025 der antall følgere er gjengitt per aktuell dato og trenden er utvilsom oppstigende.

Så for all del, fortsett å tro at du gjør en viktig forskjell ved å konvertere noen folk til å slutte å følge med på henne ved å, ironisk nok, gjøre det samme selv. Do as I preach, but not as I do er sjeldent en revolusjonerende strategi. Du fyller opp bankkontoen hennes for hver gang du er der inne og bidrar aktivt til at hun kan leve av dette og være en gjenstand for kritikk som igjen gir deg en grunn til å være her.. men kanskje det egentlig er målet? 

Cambria skrev (31 minutter siden):

Jeg kan ikke svare for andre, men for min egen del handler det ikke om at jeg ikke liker IR. Jeg er ikke den mest aktive i denne tråden, og er enig med deg I poengene om at det virker som enkelte her leter etter feil hos henne. Jeg følger heller ikke IR like tett som jeg gjorde en periode, fordi jeg er lei av det hun deler. Det blir mye av det samme. Men når jeg ser på noe av det hun legger ut, handler det om fascinasjon av den verden hun lever i. Den som er så anderledes en hva jeg noen gang kan leve. Jeg synes IR har mange gode tanker, men de kommer ikke like godt til syne lenger. 

Jeg er kritisk til makten hun får. Det skremmer meg hvordan noen av følgerne hennes virker å tro at de er bestevenner, at de er med på reisene hennes. Jeg er kritisk til hvordan IR utnytter dette forholdet for å få følgerne sine til å bruke av sine penger på hennes overprisede produkter. Og hun er ikke alene om det. Jeg ser at flere og flere henvender seg til følgerne sine som om de er venner. Det har jo funket knallbra for IR. 

Jeg tror ikke IR er et dårlig menneske, selv om jeg tror hun kan ha mye negativ innvirkning på andre mennesker. Jeg tror også hun påvirker noen mennesker positivt.

Jeg er enig med deg I at det kunne vært interessant med en studie som viser noe om hva som skjer når mennesker blir så opphengt i en, eller flere, influensere, som de tilsynelatende ikke liker, at de likevel velger å bruke masse tid på influenseren og følger med på det som legges ut. Er det en fascinasjon i bunn, er det et behov for å heve seg over personen, er det avhengighet? Det hadde vært interessant.

MEN jeg tror ikke det er slik at folk flest her inne egentlig ikke liker IR. Da jeg ble aktiv i denne tråden for et år eller to siden (husker ikke helt) var diskusjonen anderledes. Den var mer konstruktiv, og det var mer positivt å si om henne. IR var hakket med jordnær. I takt med at hun har endret seg, har også diskusjonen endret seg. Men det er mange av de samme brukerne som diskuterer. 

Tusen takk for et konstruktivt svar. Jeg er virkelig ikke ute etter å heve meg over noen andre, det opprinnelige innlegget mitt var skrevet av en genuin interesse fordi de siste sidene igår morges var fylt av kommentarer som oste skadefryd over et antatt inntektsfall etterfulgt av «dessverre stemte det ikke»-type innlegg. For meg er det helt absurd å se at noen følger med på alt hun gjør på Snapchat for så å uttale seg negativt/kritisk, bli glad når det varsles fall i utbetaling og deretter uttrykke skuffelse når det viser seg å være en teknisk feil. Ved akkurat denne influenceren skiller denne handlingen seg ut fordi hun har klart å bli mangemillionær på Snapchat. Det er hennes hovedinntektskilde. Å være fascinert over livsstilen og likevel kritisk er en helt legitim grunn til å følge med på henne, det skal jeg ikke dømme, men straks man sier åpent at man ikke unner henne økonomisk suksess av å operere slik hun gjør da faller jeg av lasset for det er så ulogisk. 

Ellers enig i dine refleksjoner rundt virksomheten samt at debatten her inne har endret seg. 

• Nyttig 4
Skrevet

Hvem er det oppe till høyre? 🕺🏻 

IMG_3348.jpeg

• Liker 1
Skrevet
Johannadee skrev (9 minutter siden):

Hvem er det oppe till høyre? 🕺🏻 

IMG_3348.jpeg

Denne er fjernet nå😂

• Liker 2
Skrevet

Men det er jo ikke noe å lure på en gang.. men har jo etablert at det er Jack.  Parisbildet avgjorde jo det.

Hvorfor gidder man å spekulere i det lenger? :filer:

• Liker 9
Skrevet
Fizzypo skrev (1 time siden):

Tusen takk for et konstruktivt svar. Jeg er virkelig ikke ute etter å heve meg over noen andre, det opprinnelige innlegget mitt var skrevet av en genuin interesse fordi de siste sidene igår morges var fylt av kommentarer som oste skadefryd over et antatt inntektsfall etterfulgt av «dessverre stemte det ikke»-type innlegg. For meg er det helt absurd å se at noen følger med på alt hun gjør på Snapchat for så å uttale seg negativt/kritisk, bli glad når det varsles fall i utbetaling og deretter uttrykke skuffelse når det viser seg å være en teknisk feil. Ved akkurat denne influenceren skiller denne handlingen seg ut fordi hun har klart å bli mangemillionær på Snapchat. Det er hennes hovedinntektskilde. Å være fascinert over livsstilen og likevel kritisk er en helt legitim grunn til å følge med på henne, det skal jeg ikke dømme, men straks man sier åpent at man ikke unner henne økonomisk suksess av å operere slik hun gjør da faller jeg av lasset for det er så ulogisk. 

Ellers enig i dine refleksjoner rundt virksomheten samt at debatten her inne har endret seg. 

Jeg synes selv summene snapchat betaler ut til influenserne er helt ville. Jeg mener IR fortjener lønn for jobben hun gjør, men synes hun får altfor mye. Likevel unner jeg ingen å miste den lønna de har på dagen, slik det ble spekulert i. Selv om hun i mine øyne har uvettig pengebruk og sløser den vekk, ønsker jeg jo ikke at hun plutselig på dagen skal havne i økonomisk uro. Det unner jeg ingen som tjener penger for jobben de gjør. Selv om hun er kynisk, er det i bunn og grunn snapchat som har lagt opp til det. Hun gjør det hun føler hun må for å tjene mest mulig på snap. 

Jeg håper også at snapchat endrer på systemet sitt så vi ikke får de elleville summene til enkelte influensere, men jeg mener de bør gjøre det gradvis. Jeg håper dette ble en oppvekker for alle som tjener penger på snapchat, hvor de ser hvor usikkert dette er og kanskje gjør seg mindre avhengig av snap. Jeg tror ikke det skjer for IR, men jeg håper likevel det åpnet øynene hennes litt.

• Liker 2
Skrevet

Hun er super-excited for en spontan og utrolig spennende reise til… Joali 🥱🥱🥱

Så fort det viser seg at hun får penger fra Snap likevel, er hun tilbake og bruker penger som før. Skulle tro hun fikk en wake-up-call og heller bestemte seg for å nedbetale villaen snarest.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Taggen på baggen “ J B” for “Jack Beaumont”

hva er vits å skjule han nå???

IMG_9073.png

IMG_9073.jpeg

IMG_9074.jpeg

Endret av Women123
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Gjest Sol 75
Skrevet
agent skrev (4 timer siden):

Om mann er 14 år eller 70+ er det like farlig, hvis mann da er ensom og sliter.

De blir pakket inn iett luftslott om at de er familie, bestevenner og elsklinger.  Noe mange kanskje trenger.

Men grunnen til at IR bruker det er på grunn av salg salg og igjen salg.

Hun føler ikke empati for de som tror de er bestevenninnen eller familien hennes.

For henne er det bare penger, dette er veldig aggresiv markedsføring. 

Derfor er hun veldig kynisk, manipulerende og kalkulerende og ett farlig forbilde uansett alder og kjønn. 

I bunn og grunn vil hun ikke treffe dem eller gi dem noe overraskelser uten at det koster 600 kr.

Veldig enig meg deg👏👏

Skrevet

Begynner å bli veldig mange streker under det svaret nå 😅 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...