Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

Gjest Privatbruker
15 minutter siden, Minnie23 skrev:

Samme venter jeg på. Hun er flink til å sanke sympati og gå inn i offerrollen. 

OFFERROLLEN? Nå må dere faen meg gi dere. Si meg en GOD grunn til at det er "innafor" av Mads Hansen å skrive: "Apropos fin rumpe. Hvis rumpa di har bakkeprofilen til Holmenkollen, og ser ut som desserten i en barnebursdag når du twerker, fortjener både du og folk forøvrig å høre at ikke alle nødvendigvis synes den er like fin".

For det første: å latterliggjøre noen andres utseende offentlig for å få oppmerksomhet (noe han i all hovedsak er ute etter her) på bekostning av en annen persons følelser som man allerede vet ligger langt nede i grøfta pga dette, er noe av det styggeste jeg har sett. For det andre FORTEJENER ikke Isabel å høre at ikke alle synes den er fin? Hvem har gitt noen rett til å kommentere andres utseende? det er noe av det ekleste man kan gjøre. Det er Isabels kropp, ingen andre som må leve med den. Det var unøvendig, usmakelig og respektløst av Mads, en mann på 34 år og skrive de 2 setningene der. Helt utrolig at det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Privatbruker
5 minutter siden, Peak skrev:

Mads har slettet det andre innlegget selv. 

Det skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Peak skrev:

Føler veldig med henne når jeg ser det hun nylig har lagt ut på instastory. 

Jeg også. Det stakk grusomt. Mye av det folk har skrevet (saklig altså: ikke det ene avsnittet av Mads Hansen) er kurant, men når reaksjonene blir slik, da er det bare vondt i stedet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk kan sitte og forsvare det Mads skrev er for meg helt uforståelig. Er dere voksne mennesker alle sammen? Han unnskylder det med at det er en «samfunnsdebatt», men det måtte en hel instastory med stakkars jenta som sitter og hulker og griner før han forstår hvor ille det er?!

 

Folk har blitt så opphengt i begrepet mobbing at de har helt glemt hva saken handler om! Det handler om oppførsel fra voksne mennesker som IKKE er greit, som sårer det mennesket og trykker henne så til de grader ned, pga hva? For og få fram et poeng om kroppspress? NEI, det er tydeligvis for og latterliggjøre Isabel. Jeg har aldri vært noe fan av Isabel selv, og kroppspressdebatten er en debatt jeg absolutt mener man skal ta, men ikke når det går på bekostning av EN stakkars jente som skal tåle så mye hets. Kunne aldri falle meg og skrive det Mads skrev om et annet menneske, jeg er sjokkert. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, frykteligfrustrert said:

Jeg er på ingen måter for mobbing av et annet menneske. Men jeg lurer litt på når man er toppblogger, legger ut bilde av rumpa og pupper på nesten alle bilder på blogg og insta, har man da kun lov å reagere med positive tilbakemeldinger? Om hun ikke tåler negative tilbakemeldinger på kropp nettopp på bakgrunn av bildene hun selv legger ut, så burde hun jo kanskje revurdere yrket sitt. Om du ikke ønsker at folk skal kommentere rumpa di, hvorfor trykker du den da ut på alle sosiale medier? Man ser jo at Isabell reagerer veldig negativt på dette, og hun er tydelig såret og lei seg. Det er jo trist. Men hun har jo selv valgt dette rampelyset, selv valgt hvordan hun vil eksponere seg selv. Hun har selv valg å vise frem kroppen sin til hele Norge. Og jeg kjøper ikke dette jeg er så misfornøyd, for hvem legger ut sånne bilder av seg selv når man er misfornøyd med noe? 

Nå tror jeg du blander Raad med Sophie Elise, er sistnevnte som trykker frem rompa si i alle mulige settinger. Av de 20 siste bildene Raad har lagt ut på insta er det bare på ett bilde rompa synes. 

Endret av Superblomst
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skremmende at hun blir mer lei seg over at noen sier at rumpa hennes ikke ble bra, enn hun blir når hun kritiseres for å være et dårlig forbilde som får egne lesere til å følge i hennes fotspor når det kommer til plastisk og kosmetisk kirurgi. Det oppsummerer hele personen for meg. 

 

Poenget med kritikken fra både Gjelsvik og Hansen er hvordan Raad i tre år har vært med på å skape et enormt kroppspress ved å forherlige og normalisere operasjoner og inngrep. Dette har ikke bloggeren selv reflektert noe over. https://imgur.com/EcBy9WY 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, frykteligfrustrert skrev:

Jeg er på ingen måter for mobbing av et annet menneske. Men jeg lurer litt på når man er toppblogger, legger ut bilde av rumpa og pupper på nesten alle bilder på blogg og insta, har man da kun lov å reagere med positive tilbakemeldinger? Om hun ikke tåler negative tilbakemeldinger på kropp nettopp på bakgrunn av bildene hun selv legger ut, så burde hun jo kanskje revurdere yrket sitt. Om du ikke ønsker at folk skal kommentere rumpa di, hvorfor trykker du den da ut på alle sosiale medier? Man ser jo at Isabell reagerer veldig negativt på dette, og hun er tydelig såret og lei seg. Det er jo trist. Men hun har jo selv valgt dette rampelyset, selv valgt hvordan hun vil eksponere seg selv. Hun har selv valg å vise frem kroppen sin til hele Norge. Og jeg kjøper ikke dette jeg er så misfornøyd, for hvem legger ut sånne bilder av seg selv når man er misfornøyd med noe? 

Når man har såpass mange lesere så kan man ikke forvente utelukkende positive kommentarer, nei. Men det betyr ikke at det er greit og skrive at "rumpa ser ut som dessert i en barnebursdag" eller og sammenlikne den med bakkeprofilen til Holmenkollen under en video der hun twerker og man kan se rumpa ganske godt i profil. Dette er jo tydeligvis for og latterliggjøre og for og få personen til og føle seg liten. Også har du de tusen ungdommene som sitter og kommenterer dritt hver dag, det følger med. Jeg tror det det dreier seg om nå er voksne mennesker på 30+ som skal sitte og harselere eller hva dere enn nå vil kalle det (men kall det for guds skyld ikke mobbing) og det baller seg på og andre da kommenterer på deres videoer og innlegg og det blir en slags snøball-effekt , DA tror jeg en hver person hadde fått seg en knekk. 

 

Når sånt har pågått i så lang tid da skjønner jeg at man knekker sammen tilslutt. Stygge kommentarer har Isabel fått helt siden PH-tiden, men jeg tror det er spesielt den siste tiden at det har blitt for mye, og det skjønner jeg. Med det sagt så har jeg alltid funnet henne provoserende og veldig barnslig til tider, men det unnskylder ikke alt hun får slengt etter seg. Jeg syns at "hun ber om det" begrunnelsen blir litt for tynn akkurat her...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat her får Raad null sympati fra meg. Selvfølgelig er det trist at det ender slik det nå har gjort, men jeg vil tørre å påstå at hun har dytta seg sjæl utenfor stupet. Ved hver anledning noen har """"mobbet""""" henne, har hun lagt opp til et enormt lurveleven på både blogg og sosiale medier, med clickbaits og "swipe opp"-linking til både blogginnlegg og vlogger. 

Hadde hun virkelig tatt seg så nær av kritikken som hun gir uttrykk for i siste mystory, hadde hun ikke fortsatt å utnytte situasjonen for å skape klikk på sin egen blogg (noe hun faktisk har gjort, og noe det ikke nytter å nekte for). 

Selvfølgelig er det trist at noen føler seg mobbet, men her har hun faktisk lagt opp til kritikken selv. 

Endret av kost
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kost skrev:

Akkurat her får Raad null sympati fra meg. Selvfølgelig er det trist at det ender slik det nå har gjort, men jeg vil tørre å påstå at hun har dytta seg sjæl utenfor stupet. Ved hver anledning noen har """"mobbet""""" henne, har hun lagt opp til et enormt lurveleven på både blogg og sosiale medier, med clickbaits og "swipe opp"-linking til både blogginnlegg og vlogger. 

Hadde hun virkelig tatt seg så nær av kritikken som hun gir uttrykk for i siste mystory, hadde hun ikke fortsatt å utnytte situasjonen for å skape klikk på sin egen blogg (noe hun faktisk har gjort, og noe det ikke nytter å nekte for). 

Selvfølgelig er det trist at noen føler seg mobbet, men her har hun faktisk lagt opp til kritikken selv. 

Men hva om hun har «melket» dette for å få frem at mobbing ikke er OK? At hun mister litt troverdighet fordi hun er en «klikkhore» skjønner jeg men hun fremmer faktisk en god sak denne gangen.

Jeg skrev langt bak i tråden her om at Isabell kom nok til å få et nytt syn på kroppen sin etter denne sesongen med PH og det stemmer nok. Det er ikke alltid lett å se seg selv i alle vinkler og derfor har hun kanskje ikke innsett at rumpa er slik den er, og derfor er hun ekstra sårbar nå når hun har innsett at det de fleste har sagt hele tiden dessverre stemmer.. Det triste er nok også at det er lite hun kan gjøre med rumpa siden hun er så tynn, da er det lite fett å hente.. Hun er en usikker jente som har operert seg for å bli mer selvsikker men har dessverre ikke blitt det. Å le av noen som har hatt en mislykket operasjon er ganske lavmål..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at etter jeg har satt meg bedre inn i saken er jeg til dels enig med Isabell. Jeg syns at uansett om man selv føler man ikke har gjort noe feil, skal man be skikkelig om unnskyldning om noen blir såret. For oss er det kanskje ikke så big deal, men for den personen som opplever det VELDIG ofte kan det føles som mobbing over tid. Ble helt ærlig veldig trist av den siste storien til I. 

Jeg er imot plastisk kirurgi, men har lært en ting av denne saken; vi må passe på å ikke sverte saken ved å gå til personangrep. Fordi det svekker faktisk saken betraktelig mye. Er man noe bedre forbilde av å mobbe andre? Er det greit å tagge folk i nedlatende memes når man åpenbart ikke er fan av hverandre? Det er kanskke ikke mobbing, men om det føles slik for den personen skal man være forsiktig med å bagatellisere det. 

Det har hvertall åpnet mine øyne for hva vi faktisk gjør mot et annet menneske. Jeg har selv sagt ting om en viss rumpe, uten å tenke meg om- fordi det har liksom vært sosial akseptert å hakke på folk som har operert seg. Neste gang jeg er i en diskusjon om plastisk kirurgi skal jeg tenke meg om både to og tre ganger før jeg uttaler meg. Ihvertall til min egen datter. Jeg vil lære henne hva jeg syns om plastisk kirurgi, samtidig som jeg ikke vil lære henne at det er greit å snakke nedlatende om folk som har utført det. Her tror jeg både jeg, og mange andre, har noe å lære! Også Kristin, Dennis og Mads Hansen.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente

Jeg kjenner ikke godt til noen av disse to bloggerne som beefer nå, men litt av diskusjonen har jeg fått med meg. 

At de ulike bloggerne ofte kjenner til hverandre er en kjent sak, og også at de konkurrerer, 'beefer' eller krangler med hverandre. Noen ganger er krangelen ekte, og andre ganger er den iscenesatt for leserklikk. De lever tross alt av klikk, drama og eksponering, for uten lesernes interesse forsvinner oppmerksomheten og næringsgrunnlaget. Sophie Elise og Annette-Marie satte igang en slik offentlig krangel for noen år tilbake, og hevdet da det ble avslørt at formålet var å sette fokus på nettmobbing. De ekstra leserklikkene det genererte var selvsagt en ekstra bonus. (http://www.side2.no/aktuelt/--bloggkrangelen-var-avtalt-spill/3710030.html)

Bloggene er ikke underlagt noen Vær Varsom-plakat, og Forbrukertilsynet foretar seg lite til ingenting, så det er stort sett fritt frem for det meste av skjult reklame, egenkomponerte kommentarer under falske navn, sniksponsing og annet fnask og rask siden ingen har tilsyn med bloggene. Dette åpner for mange muligheter.

For noen år siden ble det avdekket at CBE.no hadde drevet utstrakt virksomhet av trolling i eget og andres kommentarfelt. En av de som dessverre ble rammet av disse ondsinnede og hatefulle kommentarene under falskt navn var svenske Blondinbella. Bloggeierne utga seg for å være en annen og skrev bl.a. i sitt eget kommentarfelt at CBE "oser av kvalitet" i forhold til sin svenske bloggerkollega. 

(https://stoppapressarna.se/svenskabloggare/Norsk bloggare på spotlife dissar Blondinbella)

Et av de store dilemmaene med egoblogging, altså blogger som ofte bærer navnet på privatpersoner og som stort sett dreier seg om deres ego, er at personene bak bloggen som oftest ønsker ubegrensede mengder positiv oppmerksomhet, men overhode ikke later til å takle negativ oppmerksomhet eller kritikk i noen grad. Det kategoriseres derfor som hets, mobbing og ærekrenkelser. Det er ingen tvil om at det iblant også forekommer ekte kommentarer som går langt over streken for hva som er akseptabelt å skrive til andre,- til tross for at bloggerne selv har oppsøkt offentlighetens søkelys og ofte provoserer frem disse reaksjonene selv til en viss grad. 

Og her kommer jeg endelig til poenget mitt: Hvor mange av disse kommentarene som går langt over streken er det bloggerne selv eller andre bloggere som står bak? CBE stengte som kjent muligheten for å sjekke disse kildekodene da det utstrakte jukset ble avdekket, og de færreste bloggere har kommentarfelt der man kan sjekke dette. Det spekuleres stadig i at det kan være brukere fra forum som Kvinneguiden som står bak kommentarfeltenes kritiske ytringer, men når vi vet med sikkerhet at bloggere selv har skrevet slike kommentarer,- hvordan kan vi utelukke at kommentarene er skrevet av bloggerne selv eller av deres rivaliserende kollegaer? Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Max Potente skrev:

Jeg kjenner ikke godt til noen av disse to bloggerne som beefer nå, men litt av diskusjonen har jeg fått med meg. 

At de ulike bloggerne ofte kjenner til hverandre er en kjent sak, og også at de konkurrerer, 'beefer' eller krangler med hverandre. Noen ganger er krangelen ekte, og andre ganger er den iscenesatt for leserklikk. De lever tross alt av klikk, drama og eksponering, for uten lesernes interesse forsvinner oppmerksomheten og næringsgrunnlaget. Sophie Elise og Annette-Marie satte igang en slik offentlig krangel for noen år tilbake, og hevdet da det ble avslørt at formålet var å sette fokus på nettmobbing. De ekstra leserklikkene det genererte var selvsagt en ekstra bonus. (http://www.side2.no/aktuelt/--bloggkrangelen-var-avtalt-spill/3710030.html)

Bloggene er ikke underlagt noen Vær Varsom-plakat, og Forbrukertilsynet foretar seg lite til ingenting, så det er stort sett fritt frem for det meste av skjult reklame, egenkomponerte kommentarer under falske navn, sniksponsing og annet fnask og rask siden ingen har tilsyn med bloggene. Dette åpner for mange muligheter.

For noen år siden ble det avdekket at CBE.no hadde drevet utstrakt virksomhet av trolling i eget og andres kommentarfelt. En av de som dessverre ble rammet av disse ondsinnede og hatefulle kommentarene under falskt navn var svenske Blondinbella. Bloggeierne utga seg for å være en annen og skrev bl.a. i sitt eget kommentarfelt at CBE "oser av kvalitet" i forhold til sin svenske bloggerkollega. 

(https://stoppapressarna.se/svenskabloggare/Norsk bloggare på spotlife dissar Blondinbella)

Et av de store dilemmaene med egoblogging, altså blogger som ofte bærer navnet på privatpersoner og som stort sett dreier seg om deres ego, er at personene bak bloggen som oftest ønsker ubegrensede mengder positiv oppmerksomhet, men overhode ikke later til å takle negativ oppmerksomhet eller kritikk i noen grad. Det kategoriseres derfor som hets, mobbing og ærekrenkelser. Det er ingen tvil om at det iblant også forekommer ekte kommentarer som går langt over streken for hva som er akseptabelt å skrive til andre,- til tross for at bloggerne selv har oppsøkt offentlighetens søkelys og ofte provoserer frem disse reaksjonene selv til en viss grad. 

Og her kommer jeg endelig til poenget mitt: Hvor mange av disse kommentarene som går langt over streken er det bloggerne selv eller andre bloggere som står bak? CBE stengte som kjent muligheten for å sjekke disse kildekodene da det utstrakte jukset ble avdekket, og de færreste bloggere har kommentarfelt der man kan sjekke dette. Det spekuleres stadig i at det kan være brukere fra forum som Kvinneguiden som står bak kommentarfeltenes kritiske ytringer, men når vi vet med sikkerhet at bloggere selv har skrevet slike kommentarer,- hvordan kan vi utelukke at kommentarene er skrevet av bloggerne selv eller av deres rivaliserende kollegaer? Jeg bare spør.

Sjekk Instagrammen til Isabell feks... Trollene er svært til stede der og, med både profilbilde, navn og aktive kontoer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Hvorfor har denne tråden lov til å stå, KG? Er jo hets fra ende til annen. 

Ikke så gøy å se det som skjer nå, ref snap.

Hun provoserer IKKE! Respekter at folk velger plastisk kirurgi, det er et personlig valg som gir bedre livskvalitet blant annet. Vi bor i Norge i 2018. Det ER lov å være stolt av kroppen sin! Vi lever ikke i et land der man er underkastet mannen og må dekke seg til fra topp til tå. Hun er vakker, og bør få lov til å være glad for det! Mistenker at mange som kritiserer her, er både overvektige og mindre pene. Noe må det jo ligge bak alle denne ondsinnede kritikken mot EN person som ikke har gjort dere en dritt.

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Hvorfor har denne tråden lov til å stå, KG? Er jo hets fra ende til annen. 

Ikke så gøy å se det som skjer nå, ref snap.

Hun provoserer IKKE! Respekter at folk velger plastisk kirurgi, det er et personlig valg som gir bedre livskvalitet blant annet. Vi bor i Norge i 2018. Det ER lov å være stolt av kroppen sin! Vi lever ikke i et land der man er underkastet mannen og må dekke seg til fra topp til tå. Hun er vakker, og bør få lov til å være glad for det! Mistenker at mange som kritiserer her, er både overvektige og mindre pene. Noe må det jo ligge bak alle denne ondsinnede kritikken mot EN person som ikke har gjort dere en dritt.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal «godta» hets om utseendet bare fordi man har operert seg... De som har operert seg har vel gjort det av en god grunn og er vel de siste som burde bli hetset pga det!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Hvorfor har denne tråden lov til å stå, KG? Er jo hets fra ende til annen. 

Ikke så gøy å se det som skjer nå, ref snap.

Hun provoserer IKKE! Respekter at folk velger plastisk kirurgi, det er et personlig valg som gir bedre livskvalitet blant annet. Vi bor i Norge i 2018. Det ER lov å være stolt av kroppen sin! Vi lever ikke i et land der man er underkastet mannen og må dekke seg til fra topp til tå. Hun er vakker, og bør få lov til å være glad for det! Mistenker at mange som kritiserer her, er både overvektige og mindre pene. Noe må det jo ligge bak alle denne ondsinnede kritikken mot EN person som ikke har gjort dere en dritt.

Enig! Her er det tydlig at man får pil opp om man skriver noe kritisk, men om man forsvarer Isabel så er det ingen likes og få. Det har liksom blitt så akseptert og vanlig og snakke ned om jenta nå så alt er uansett hennes skyld. For og sette det litt på spissen, det blir som og skylde på voldtektsofferet fordi de har på seg kort skjørt, for da "ber" de om det. BER Isabel om og bli hetset fordi hun har operert seg da og fordi hun poster bilder på sosiale medier av kroppen sin? Tenk dere litt om.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert at Isabel opererer rumpen igjen nå, etter all hetsen av rumpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, jentefranorge skrev:

Garantert at Isabel opererer rumpen igjen nå, etter all hetsen av rumpen

Problemet (tror jeg) er at Isabell kan nok ikke fikse mer på rumpa og derfor blir det ekstra sårt tema..  Hun er veldig slank og har derfor lite fett til å legge rundt implantatene og tar hun implantatene ut blir nok ikke det heller bra, og hun går da også tilbake til rumpa hun var misfornøyd med til å begynne med. Man kan si mye om Isabell men å snakke så stygt om utseendet til en person som helt klart har et dårlig forhold til eget utseendet er lavmål og jeg håper folk skjønner det snart!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...