Gå til innhold

Maser videre

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 11.5.2020 den 22.11, Albbas skrev:

Jeg er også misunnelig på gravide. :P Skal jo ikke ha flere barn og er egentlig fornøyd med to, men åååh... Det er noe eget med graviditet og fødsel! 

Jeg blir heldigvis glad på andres vegne når de skal ha barn, likevel tenker jeg "faack, jeg vil også!" Det er faktisk litt slitsomt :fnise:

På 13.5.2020 den 16.31, Leviora skrev:

Samme her! Synes det er veldig trist at jeg ikke skal være gravid og gå gjennom en fødsel igjen. Samtidig veldig godt å tenke på at man har gjort seg ferdig med verste småbarnsperioden, det frister ikke å starte på nytt :plystre: En tredje unge er uaktuelt. Noen lenger oppe i bygda har 8 under 10 år. Hva er sånne laga av?? :pls: 

Altså, åtte unger!? Jeg skjønner ikke hvordan de får det til å gå opp. Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg føler jeg må prioritere en unge over de andre. De må jo ha det sånn 24/7 :ohmy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå går det heldigvis på frem her! Med åling, mener jeg. Det er søren meg life changing når de kommer seg dit de vil. Det går ikke så fort, og han jobber ekstremt hardt :fnise: Men han kjører på, så det er bra :Nikke:

Jeg orker ikke å scrolle opp for å lese hva jeg skreiv sist, men vi har hatt to netter der mannen sov inne hos oss. Det gikk bra, M sov natta gjennom uten å merke at hun var alene. Hun var klar over det altså. Vi hadde babycall på rommet hennes og sa at hun kunne rope på pappa hvis hun våknet. 
Den første natta gikk han ut til henne klokka tre fordi han hørte en lyd. Det viste seg at hun sov, men han la seg der uansett. Neste natt gikk han klokka fem fordi da snorket han så høyt at lillebror ble forstyrret og ikke fikk til å sove :tongue:

På grunn av hans intense snorking har vi nå flyttet sprinkelsenga inn på vårt walk-in closet :fnise: Vi har jo ikke ekstra soverom :rolleyes: Og vi kan ikke flytte han inn til M før han sover litt flere timer i strekk. Håper det skjer før han er tre år :blink: 

Anyways. Det viste seg at det er ganske ubrukelig fordi han nekter jo egentlig å sove i sprinkelsenga på natta. Kun kvelden er greit. Ganske rart, men sånn har det vært i flere måneder. Det går seg vel til, osv. 

I natt bestemte vi oss for at mannen skulle ta ansvaret for lillebror og jeg skulle liksom jobbe nattskift (sove med M). Jeg kjøpte inn ferdigblandet mme som han kunne gi når han våknet. 

For å starte litt mykt skulle jeg amme på hans første oppvåkning som pleier å være 22-23. Selvsagt sov han helt til tolv. Da var jeg trøtt :sovne: Etter en haug med amming sovnet han i armene mine, og jeg la han i senga med mannen. 

Natta hadde gått helt topp. Kun én oppvåkning, og da fikk han vann og sovnet igjen. 04.30 var det morgen. Han hadde prøvd å gi mme, men han var ikke gira på å sove mer. 

Selv om det bare varte i 4,5 time så er vi veldig fornøyde :Nikke: Og jeg fikk sove til nesten sju inne hos M, så jeg er ekstra fornøyd :briller2:

Dette bør vi gjøre ukentlig, minst! Om én måned skal jeg tross alt begynne på jobb, og gå rett på sju nattskift :haar: Jeg har ikke gått natt siden jeg ble gravid med M i 2016. Lurer på hvordan det kommer til å gå. 

M sin stamming er blitt mye bedre. Hun sier fremdeles jeg/M av og til, men veldig ofte eg! Noen ganger tar hun pauser i setninger. Det er kanskje et triks hun har lært seg. 

I morgen er det 17. mai. Det tror jeg blir en fin og rar dag. 

Skrevet

Gratulerer med dagen :danse: Føler det skal være en 17. mai-emoji, men orker ikke å lete :tongue:

Vi er så heldige med vår familie nummer to. Altså mammaen til guttene, mannen hennes og barna deres. Hun har stelt i stand skikkelig fest for oss i dag, og det setter vi stor pris på. Pølser, kaker, is og konkurranser. Det er fordelen med å lage tusen unger - du merker ikke at 17. mai egentlig er "kansellert" :fnise:

Skrevet

I dag har vært en sånn dag der jeg snakker masse dritt om mannen til lillebror :fnise: "Ærlig talt, hva har han holdt på med her? Han pappaen din er HELT på tur. Noen ganger altså..."

Han var så teit i går at jeg fremdeles er sur. Lillebror hadde noen dårlig timede lurer, så han ville egentlig legge seg klokka seks. Men han sover vanligvis ni timer hver natt, så det hadde tatt seg dårlig ut. Opp klokka tre liksom, nei takk. 

Så vi drog ut tida, og klokka sju prøvde jeg å legge han. Det tar alltid litt (lang) tid før han sovner, og jeg tenkte at halv fem, det skal jeg klare. 

Men gutten fikk ikke sove, stakkars. La seg til rette flere ganger og øynene skled igjen, men så hoppet han alltid til og våknet. Det var SÅ frustrerende. Jeg ammet, bar, og sang. Men det tok søren meg to timer. Da var han så trøtt at jeg fikk helt vondt. Hadde vært våken i nesten seks timer :ohmy:

Da jeg kom ut begynte mannen å snakke om "rutiner". Ja, jeg vil gjerne ha "rutiner", men når hans lurer på dagen varierer mellom 30 minutt og to timer, da er "rutiner" litt vanskelig! Nei, det var han aldeles ikke enig i. 

Jeg ble dritsur. Var allerede sliten og lei av den leggeprosessen. Så jeg gikk bare å la meg. Fikk tilsendt linker av mannen som handlet om baby og søvn, men jeg gadd ikke å lese. Faens mann. Gleder meg til det er hans tur å være i permisjon. Spent på hans rutiner :dry:

Gjest Albbas
Skrevet

Ååhh, river meg litt i håret på dine vegne... 😂 Ja rutiner ER SÅ LETT! Er jo bare å bestemme seg. 🙄

Men fint at han i det minste gidder å google! Her i huset krangler vi ikke om søvn, men vi er litt uenige om bilstol og hvordan håndtere konflikter rundt matbordet. Hadde mannen min giddet å google hadde han visst at jeg har "rett", men nei, han skal ikke lese seg opp på noe som helst, han skal ikke spørre helsestasjonen, han skal bare gjøre det som "føles rett". 

Jeg hadde bedt mannen holde kjeft og sagt at han er sjef når det er hans tur og lykke til. 😆

Skrevet
17 timer siden, Albbas skrev:

Ååhh, river meg litt i håret på dine vegne... 😂 Ja rutiner ER SÅ LETT! Er jo bare å bestemme seg. 🙄

Men fint at han i det minste gidder å google! Her i huset krangler vi ikke om søvn, men vi er litt uenige om bilstol og hvordan håndtere konflikter rundt matbordet. Hadde mannen min giddet å google hadde han visst at jeg har "rett", men nei, han skal ikke lese seg opp på noe som helst, han skal ikke spørre helsestasjonen, han skal bare gjøre det som "føles rett". 

Jeg hadde bedt mannen holde kjeft og sagt at han er sjef når det er hans tur og lykke til. 😆

Takk for sympatiriving :rolleyes: Han googlet og hang seg veldig opp i "legg barnet når det er våkent, men søvnig". Han har visst ikke hørt etter når jeg har fortalt at det er akkurat det jeg har prøvd på hver kveld i ni måneder :daane: Men i går lot jeg han ta seg av legging, og han holdt på i én time med denne teknikken. 

Hvordan han har tenkt å fikse rutiner på dagtid er jeg veldig spent på :tongue:

Hva er dere uenige om når det gjelder bilstol? Jeg er svært fornøyd med at M fikk Max Way Plus da lillebror arvet hennes. Tror det skal vare en god stund :Nikke:

Gjest Albbas
Skrevet
48 minutter siden, Weebs said:

Takk for sympatiriving :rolleyes: Han googlet og hang seg veldig opp i "legg barnet når det er våkent, men søvnig". Han har visst ikke hørt etter når jeg har fortalt at det er akkurat det jeg har prøvd på hver kveld i ni måneder :daane: Men i går lot jeg han ta seg av legging, og han holdt på i én time med denne teknikken. 

Hvordan han har tenkt å fikse rutiner på dagtid er jeg veldig spent på :tongue:

Hva er dere uenige om når det gjelder bilstol? Jeg er svært fornøyd med at M fikk Max Way Plus da lillebror arvet hennes. Tror det skal vare en god stund :Nikke:

Mannen vil at H skal over i beltestol når han fyller 4. "Alle andre bruker jo det før de fyller 4". Men i følge bilstolvelgeren til Trygg Trafikk er H fysisk for liten til at det er særlig anbefalt, så TT anbefaler fortsatt bakovervendt. 

Han sitter i en Britax Twoway nå siden lillesøster sitter i Axkiden, og twowayen er en tungvint stol! Kjøpte den jo for å ha på reise. Har lyst på maxway, men det er jo ikke vits siden mannen mener vi straks kan bytte til beltestol. Så joda... Får se hva det blir til. 🤪

Skrevet
2 timer siden, Albbas skrev:

Mannen vil at H skal over i beltestol når han fyller 4. "Alle andre bruker jo det før de fyller 4". Men i følge bilstolvelgeren til Trygg Trafikk er H fysisk for liten til at det er særlig anbefalt, så TT anbefaler fortsatt bakovervendt. 

Han sitter i en Britax Twoway nå siden lillesøster sitter i Axkiden, og twowayen er en tungvint stol! Kjøpte den jo for å ha på reise. Har lyst på maxway, men det er jo ikke vits siden mannen mener vi straks kan bytte til beltestol. Så joda... Får se hva det blir til. 🤪

Tenkte meg det. Hvis ungen ikke klager eller blir bilsyk så forstår jeg ikke hvorfor de skal snus sekundet de fyller fire. Det finnes noen filmsnutter om hvorfor bakovervendt er tretten million ganger tryggere enn forover. Du kan jo vise mannen 😊

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet
Just now, Weebs said:

Tenkte meg det. Hvis ungen ikke klager eller blir bilsyk så forstår jeg ikke hvorfor de skal snus sekundet de fyller fire. Det finnes noen filmsnutter om hvorfor bakovervendt er tretten million ganger tryggere enn forover. Du kan jo vise mannen 😊

Han er helt immun mot saklig informasjon på det området der! Han bryr seg ikke, for vi skal jo ikke kræsje... 🙄 

H maser heldigvis ikke om å sitte andre veien. Det er mest for vår egen del det hadde vært mest praktisk, det er litt tungvint å plassere han i den knotete twowayen. 

Skrevet

På 22.5.2020 den 16.59, Albbas skrev:

Han er helt immun mot saklig informasjon på det området der! Han bryr seg ikke, for vi skal jo ikke kræsje... 🙄 

H maser heldigvis ikke om å sitte andre veien. Det er mest for vår egen del det hadde vært mest praktisk, det er litt tungvint å plassere han i den knotete twowayen. 

Hallo! Selv om dere er verdens beste sjåfører så finnes det mange lunier på veien. Jeg var en av dem som attenåring :bond:

Men er han immun så nytter det vel ikke å fortelle om ei random på KG som var en ulykkesmagnet. En gang ble jeg påkjørt i siden av en trailer! Heldigvis kjørte han sykt treigt, så det var kun bilen som måtte på sykehus. Jeg var i tre bilulykker på ett år. Det er ganske bra gjort. Pluss jeg kjørte i murvegger og sånt :fnise: 

Skrevet

På fredag var det planleggingsdag, og mannen jobbet selvsagt fra 7 til 23. Det gikk greit, men ikke maks. Jeg får dårlig samvittighet når jeg bruker tid på å legge lillebror. Spesielt når det går like lang tid på legging som den tiden luren varer. Han hadde totalt tre halvtimer, liksom :rolleyes: 

Heldigvis legger hun seg selv på kvelden nå, men hun har snudd litt på døgnet. Vi har prøvd å snu tilbake hele uka, men hun er skikkelig sta når hun ikke vil sove. Selv om jeg la henne først så kom hun inn på rommet til lillebror ørten ganger når han skulle sove. "Kan jeg male denne steinen i morgen? Kan vi perle i morgen? Jeg tror pappa kom nå! PAPPA! PAPPA?" 

Planen min var at hun skulle sovne 19.30 og lillebror 20.00. Han holdt seg til planen (fordi jeg jukset og bar han i søvn), men hun holdt ut helt til 21.00 :hakeslepp:

I går var vi på kino, jeg og M. Hun har vært én gang før, men da var hun mer interessert i å leke med vennen sin. Denne gangen var filmen så bra at hun levde seg totalt inn. Så det var gøy :)

Mannen sov med lillebror i natt, og det hadde gått strålende. Jeg ammet siste gang 22.00, etter det hadde han våknet to ganger og vært fornøyd med vann :Nikke:

M våknet én gang i natt og var skuffet over at jeg var der. "Ikke DEG!" :fnise: 

Mannen har vært en surpomp de siste dagene, og det er søren så irriterende. Etter litt mas i dag kom det frem at mangel på sex er en av grunnene :rolleyes: Jeg orker ikke å komme med unnskyldninger på hvorfor det blir ligget så sjelden, men det sier vel seg selv. 

Gjest Albbas
Skrevet
32 minutter siden, Weebs said:

Mannen har vært en surpomp de siste dagene, og det er søren så irriterende. Etter litt mas i dag kom det frem at mangel på sex er en av grunnene :rolleyes: Jeg orker ikke å komme med unnskyldninger på hvorfor det blir ligget så sjelden, men det sier vel seg selv. 

Unnskyld at jeg ler litt, men been there. :fnise:Er forsåvidt der fortsatt men mannen blir ikke så sur av det lenger. 😆 Derfor vi ser frem til å få de på samme rom snart! Men det kommer til å bli et helvete da, vi har vært hos svigers i helga og det har vært et styr uten like å legge de på samme rom. 

Skrevet

Menn som blir sure pga for lite sex er jo skikkelig turn on 🙄 Ellers kjenner jeg igjen diskusjonen om å snu ungene. Jeg holder igjen og kunne gjerne kjøpt et nytt sete for å kunne ha M bakovervendt lenger, men mannen vil ikke. Nekter hvertfall å bytte om før hun er for stor. Da vil mannen ha eldste på 6 over på pute, kjenner jeg er ganske negativ til det også 😞

Skrevet
På 24.5.2020 den 10.11, Albbas skrev:

Unnskyld at jeg ler litt, men been there. :fnise:Er forsåvidt der fortsatt men mannen blir ikke så sur av det lenger. 😆 Derfor vi ser frem til å få de på samme rom snart! Men det kommer til å bli et helvete da, vi har vært hos svigers i helga og det har vært et styr uten like å legge de på samme rom. 

Tror det er sjelden småbarnsforeldre IKKE har vært der! :vetikke: Jeg gir opp :fnise:

Felles legging kan jeg tenke meg var kaotisk. Jeg har lagt ungene på hvert sitt rom i kveld, men M hadde tusen spørsmål, og lillebror ble like gira hver gang hun kom inn. Han elsker henne! :strix::fnise:

På 24.5.2020 den 10.17, A4-livet skrev:

Menn som blir sure pga for lite sex er jo skikkelig turn on 🙄 Ellers kjenner jeg igjen diskusjonen om å snu ungene. Jeg holder igjen og kunne gjerne kjøpt et nytt sete for å kunne ha M bakovervendt lenger, men mannen vil ikke. Nekter hvertfall å bytte om før hun er for stor. Da vil mannen ha eldste på 6 over på pute, kjenner jeg er ganske negativ til det også 😞

Ja, ikke sant? Jeg løp rett på badet og barberte beina :hjerte:

Nei, ikke pute! Er han klar over at Trygg Trafikk egentlig vil at de skal forbys? :ohmy:

Skrevet

Ja hallo! Nå er det faktisk bare tre uker til jeg skal begynne på jobb! Jeg gruer meg ikke. Ser frem til å bare tenke på meg selv :fnise:

Hvordan det blir fremover på jobb er veldig usikkert. Eller egentlig vet jeg absolutt ingenting. Jeg vet kun hvordan jeg skal jobbe i sommer. Så det er jo spennende. Først fikk jeg beskjed om at jeg kunne velge litt selv, men ting er snudd om på grunn av corona. Såå, ja :vetikke:

Litt spent på hvordan det blir med nattskift. Jeg kommer jo hjem til veldig travle morgener med fire barn som er spredd rundt i huset. Alle skal ha mat og klær og oppmerksomhet. Da kan jeg jo ikke gå rett å legge meg, som i gamle dager :tongue: Men vi finner vel ut av det. Håper bare at jeg får til å sove. Shit. 

Vi har endelig klart å snu døgnet til M. Nå sovner hun rett over sju, og det er optimalt når jeg er hjemme alene på kvelden. Lillebror legger seg senere. Han har fremdeles ikke stabile lurer på dagen, så det avhenger litt av hvor lenge han sover. 30 minutt eller halvannen time :fnise:

Akkurat nå har han sovet 1 time og 28 minutt, så han våkner vel snart. Jeg har shoppet imens. Nye gensere og nye BH-er. Puppene har krympet :jolie:

Jeg er på slank, men ikke sånn superseriøst. Jeg var stuck i flere måneder, og det var kjedelig. Nå har jeg endelig gått ned litt, men har fremdeles flere kilo igjen. Jeg vil jo helst passe i de gamle buksene mine :rolleyes:

Der tenker jeg han våkner. 

Skrevet

I natt har M hatt sin første overnatting hos søsteren min. Før har hun kun sovet hos foreldrene mine. Det hadde visst gått helt supert. Jeg fikk ingen detaljer, det får jeg grave om senere. Hun sov visstnok alene på rommet til niesen min. Egentlig hadde søster planer om å ha henne øverst i en køyeseng, men det fikk jeg satt en stopper for :plystre::fnise:

Skrevet (endret)

M slo til med to overnattinger! Så hun fikk seg en skikkelig pinseferie :biggrin: Jeg savnet henne ganske mye den andre dagen, så det var godt å få henne hjem :hjerte: 

Jeg klippet håret til lillebror! Det var blitt kjempelangt og jeg har tenkt lenge på hva jeg skal gjøre med det. Da jeg googlet "how to cut baby boy hair" kom det opp en haug med bruksanvisninger, og det virket easypeasy. Så jeg satt Tripp Trappen på badet, gav han litt babysnacks og satte i gang. Det ble rett og slett nydelig, om jeg må si det selv :fnise: Det er ikke akkurat frisørkvalitet, men det går bra :tongue:

Det som er litt slitsomt akkurat nå er at både M og lillebror er sjalu mammadalter. Hvis M er lei seg vil hun bli bært av meg. Da kommer lillebror ålende i en farlig fart, mens han roper og kjefter, og han vil også bli bært av meg. Det ender med gråt i alle ender, og det er selvsagt mindre gøy. Går seg kanskje til :rolleyes:

Legen har satt mannen på slank, og det er jeg svært fornøyd med. Han blir bare tjukkere og tjukkere, og han skylder på at han ikke kan trene på grunn av et ankelbrudd for noen år siden som fremdeles er vondt hvis han gjør litt ekstra fysisk aktivitet. Så han var hos legen i dag og ville be om henvisning til røntgen eller noe sånt. Heldigvis tok legen opp at det uansett ikke er maks at ankelen blir belastet med 100+ kg, og det bør han gjøre noe med. Da ble mannen plutselig motivert til å ta tak. Dette blir gøy! Eller et helvete. Sikkert et helvete :fnise:

Endret av Weebs
Skrevet

Jeg og Cerazette kommer ikke overens denne ammeperioden. Forrige gang hadde jeg ikke mensen i det hele tatt. To år med amming og null mensen! Det var ganske magisk. Da jeg sluttet fordi vi skulle lage lillebror så fikk jeg den én gang, så ble jeg gravid. Da tenkte jeg "YES, livet med null mensen fortsetter". 
No, man. 

Nå er det halvannen uke uten, én uke med, halvannen uten, én med... Akkurat nå er jeg på dag åtte. Jeg er ganske lei. Gleder meg til å begynne med Yasmin igjen. Jeg googlet om det var okei å begynne igjen, men Relis sier nei. Noe om små mengder steroider og/eller metabolitter i melka. Ikke at jeg vet hva det betyr, men jeg følger Relis. De sa at medisinene mine mot epilepsi var greie selv om legen mente jeg burde gi erstatning. Jeg hørte på Relis :vetikke:

Mannen hadde lillebror i natt (det er en ukentlig affære) og han hadde visst en ganske dårlig natt. Han sa det minnet om M sin refluks med svelging, hyling og slenging med kroppen. Jeg har ikke opplevd det før. Men uansett, selv om natta var ræv så var mannen godkjent trøstemaskin. Og det er jeg SÅ fornøyd med! Dette lover godt for nattskiftene mine som begynner om snart to uker :bond:

Skrevet

Noen ganger takler jeg dårlig at planene mine går i vasken. Da er jeg lite stolt :riste: Selv om planen min var så enkel som å ta en dusj og sitte i sofaen å spise sjokolade. 
Jeg fikk ikke gjort noen av delene fordi lillebror var uinteressert i å sove i senga si. Etter fire forsøk på å legge han ned klikket jeg litt, og mannen måtte ta over. Men da hadde liksom gråten eskalert sånn at mannen var helt ubrukelig. Jeg gikk på badet og pusset tenner mens jeg pustet dypt inn og ut noen ganger før jeg tok over lillebror, sa fuck you til sprinkelseng og la han i dobbeltseng. 

Så nå sover han her mens jeg spiser sjokolade og ser på TV i senga. Det er jo nesten det jeg hadde planlagt... :pinar:

Gjest Albbas
Skrevet
8 hours ago, Weebs said:

Noen ganger takler jeg dårlig at planene mine går i vasken. Da er jeg lite stolt :riste: Selv om planen min var så enkel som å ta en dusj og sitte i sofaen å spise sjokolade. 
Jeg fikk ikke gjort noen av delene fordi lillebror var uinteressert i å sove i senga si. Etter fire forsøk på å legge han ned klikket jeg litt, og mannen måtte ta over. Men da hadde liksom gråten eskalert sånn at mannen var helt ubrukelig. Jeg gikk på badet og pusset tenner mens jeg pustet dypt inn og ut noen ganger før jeg tok over lillebror, sa fuck you til sprinkelseng og la han i dobbeltseng. 

Så nå sover han her mens jeg spiser sjokolade og ser på TV i senga. Det er jo nesten det jeg hadde planlagt... :pinar:

Haha, kjenner igjen frustrasjonen. Selv om det egentlig ikke er så farlig at kveldskosen flytte til senga kan det der og da føles utrolig viktig og frustrerende og livet fremstår bare så vanskelig... 😤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...