Gå til innhold

Maser videre


Weebs

Anbefalte innlegg

Nå har jeg regnet på det, og jeg har faktisk bare seks arbeidsuker igjen! Egentlig åtte, men de to er friuker. Jeg tjuvstarter i tillegg på permisjonen fordi jeg har et par uker ferie rett før :) Seks uker på jobb er jo nesten ingenting. Gudhjelpes :huh:

Vaskehjelpen på jobb sa hun så på magen og ansiktet mitt at jeg skulle ha en gutt. Og at jeg kom til å få en rask fødsel! Takker ikke nei til en litt kjappere fødsel enn sist :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd med morkaken! Den får begynne å flytte på seg snart :opplyser: Forstår godt at det følger med en del bekymring angående det. Heldigvis følger de godt med, og om den ikke skulle flytte seg sørger de heldigvis for at lillegutt kommer til verden på tryggest mulig måte for dere begge :)

Godt å få vaskehjelp etter en slik runde med sykdom! Håper du blir kvitt sykdom snart og tar fatt på de siste ukene før permisjon med godt mot 😄De kommer sikkert til å fly avgårde, slik som resten av svangerskapet ditt :bond: Rask fødsel kan anbefales. Jeg angrer nå på at jeg tok epidural sist, så om jeg hadde gjort det igjen hadde jeg lett tatt meg sammen og droppet 20 minutter med smertelindring, for alt tilsa at det kom til å gå fort 😅Men det er jo selvfølgelig smak og behag.

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leviora skrev:

Synd med morkaken! Den får begynne å flytte på seg snart :opplyser: Forstår godt at det følger med en del bekymring angående det. Heldigvis følger de godt med, og om den ikke skulle flytte seg sørger de heldigvis for at lillegutt kommer til verden på tryggest mulig måte for dere begge :)

Godt å få vaskehjelp etter en slik runde med sykdom! Håper du blir kvitt sykdom snart og tar fatt på de siste ukene før permisjon med godt mot 😄De kommer sikkert til å fly avgårde, slik som resten av svangerskapet ditt :bond: Rask fødsel kan anbefales. Jeg angrer nå på at jeg tok epidural sist, så om jeg hadde gjort det igjen hadde jeg lett tatt meg sammen og droppet 20 minutter med smertelindring, for alt tilsa at det kom til å gå fort 😅Men det er jo selvfølgelig smak og behag.

Keisersnitt er ikke verdens undergang, men helst vil jeg presse babyen ut selv :fnise:

Epidural er et must med epilepsi, så der har jeg ikke noe valg. Eller hvis det går like kjapt som vaskedama mente det kom til å gjøre så rekker de det ikke. Hun gjorde en bevegelse som betydde at han kom til å falle ut i superfart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Keisersnitt er ikke verdens undergang, men helst vil jeg presse babyen ut selv :fnise:

Epidural er et must med epilepsi, så der har jeg ikke noe valg. Eller hvis det går like kjapt som vaskedama mente det kom til å gjøre så rekker de det ikke. Hun gjorde en bevegelse som betydde at han kom til å falle ut i superfart :ler:

Haha! Been there done that 😛 og kan forøvrig anbefale en sånn "ikke rekke pålagt epidural pga at babyen detter  ut" fødsel :nigo:. Men anbefaler innleggelse i forkant, eller ekstremt kort vei til føden  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Marimba skrev:

Haha! Been there done that 😛 og kan forøvrig anbefale en sånn "ikke rekke pålagt epidural pga at babyen detter  ut" fødsel :nigo:. Men anbefaler innleggelse i forkant, eller ekstremt kort vei til føden  :ler:

Njaa, vi har cirka 20 minutter til sykehuset. I rushet kan det fort ta 1,5 time. Da har han sikkert allerede falt ut i baksetet :Knegg: Krysser fingrene for at fødselen starter på natta eller noe sånt. I hvert fall ikke en fredags ettermiddag :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det livat i magen igjen :jepp: Men han slutter alltid med festingen når jeg prøver å vise det til M! Hun snakker om baby hver dag nå. Vil se bilder av seg selv da hun var nyfødt og prøver å mate magen. I dag fikk han et pølsebrød :fnise: Jeg er superspent på hvordan hun blir etter fødselen. Håååper hun blir en stolt storesøster :strix:

"Mamma baby i magen. Heter lillebror :Nikke:

Søte jenta mi :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas
18 minutter siden, Weebs said:

I dag er det livat i magen igjen :jepp: Men han slutter alltid med festingen når jeg prøver å vise det til M! Hun snakker om baby hver dag nå. Vil se bilder av seg selv da hun var nyfødt og prøver å mate magen. I dag fikk han et pølsebrød :fnise: Jeg er superspent på hvordan hun blir etter fødselen. Håååper hun blir en stolt storesøster :strix:

"Mamma baby i magen. Heter lillebror :Nikke:

Søte jenta mi :hjerte:

Aawh ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får faktisk litt angst av å tenke på at jeg ikke får strikket etter fødselen :ler: Herregud, når skjedde dette? 

Jeg strikker som en gal for å bli ferdig med guttegenser nummer to. Som en GAL! Jeg er ikke kommet særlig langt på babyteppet heller, men der styrer jeg jo størrelsen litt selv. Hvis jeg vasker det like amatørmessig som jeg pleier så kommer det uansett til å bli 3x3 meter :rolleyes: Sykt irriterende. Tror jeg må få mamma til å vaske.

Til meg selv har jeg lyst på en Faen'a kofte. I grått og rosa, kanskje? Den kan strikkes i Peer Gynt-garn, men det har jeg aldri vært borti. Kan også bruke merinoull, men så er det den vaskingen da :tongue: Tror jeg må bort på garnbutikken og sjekke ut litt.

Sånn ellers er det tilbud på iskaffe på Rema! Alle må løpe og kjøpe :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

29+0! :danse:

I dag var jeg hos jordmor og ble som vanlig sjokkert over hvor mye jeg veier :fnise: Det må ha vist på ansiktsuttrykket mitt, fordi hun sa "det går bra, du skal jo legge på deg!" :tongue:

Når jeg ser tilbake på appen fra forrige graviditet så veier jeg faktisk én hel kilo mindre denne gangen. Da var jeg også en del tyngre på forhånd, men samme det. Vi sier at jeg ligger akkurat likt :Nikke: Det blir nok 20 kg pluss pluss... :phaedra:

Helt siden målingen på ultralyd der de sa at gutten ligger over snittet på vekt så har jeg hatt flere drømmer om at jeg skal føde en monsterbaby. I natt drømte jeg at han veide 7,8 kg. Det var mindre gøy :fnise:

Vi har kuttet dagsoving på M, og nå sover hun ofte fra 19.00-06.30. Det er veldig bra! Et par oppvåkninger innimellom selvsagt. Det går strålende i barnehagen også. Hvis det går ræva så har jeg sagt at de må la henne sove, men til nå går det bra. Deilig å slippe den pausen midt på dagen. Tidligere var det amazing, for da sov jeg også. Men den siste tiden ble det bare en kamp fordi hun egentlig ikke var trøtt nok. 

Halsbrannen er kommet for fullt, så det er jo kult. Tidvis bekkenvondt. Mest hvis jeg har vært litt for aktiv. Men også hvis jeg har sittet for lenge i en kontorstol :P

Ellers ingenting å klage på. Godt humør, mannen er snill, og alle barna oppfører seg relativt bra :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som tiden flyr! Synes du nettopp ble gravid. Helt ærlig synes jeg ikke det er lenge siden du var gravid med M..

Har du forresten sett at iskaffe koster ti kroner på rema nå? :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tonio skrev:

Herregud som tiden flyr! Synes du nettopp ble gravid. Helt ærlig synes jeg ikke det er lenge siden du var gravid med M..

Har du forresten sett at iskaffe koster ti kroner på rema nå? :phaedra:

Helt enig :) Synes jeg gikk fra "en liten kulemage hvis jeg blåser den opp" til "OMG, jeg klarer ikke å klippe tåneglene lenger" på cirka to dager :tongue:

Jepp! Jeg har hamstret helt sinnsykt :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var visst litt tidlig ute med å skryte over hvor easy peasy det var å kutte ut dagsoving. I går hadde hun tydeligvis vært supertrøtt på ettermiddagen, så de hadde latt henne sove fra to til tre i barnehagen. Ikke det beste klokkeslettet for en lur, så det ble sen legging i går. Ifølge mannen har det vært en urolig natt og hun er skikkelig tett i nesa. Jeg er på jobb til sju i kveld, så dette må han takle alene :P

Jeg fikk et snev av panikk i går kveld. Etter et kjapt ligg fikk jeg heftige kynnere og et press ned mot skrittet. Takker kraftig nei til fødings akkurat nå, for å si det sånn. Jeg klarte å sovne, men kjenner tegn til litt press i dag også. Ned og frem, liksom? :huh: Ikke sånn "shit, jeg må presse", men et slags trykk. Jada, ganske lett å forklare. Han driver å sparker nedover akkurat nå, og det stikker i høna :fnise: 

Tenkte å spør en kollega med fire barn om det hørtes kjent ut. "Hadde du sånne stikk i høna eller?!" :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel normalt å begynne å kjenne litt press og stikking nå :) Og ligging alene er nok ikke nok til å sette i gang fødsel alene. Ennå ;) Kynnere blir kraftigere for hver graviditet. Jeg hadde «nå føder jeg!»-kynnere nesten hver dag fra uke 33 :bond: Håper du slipper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Leviora skrev:

Det er vel normalt å begynne å kjenne litt press og stikking nå :) Og ligging alene er nok ikke nok til å sette i gang fødsel alene. Ennå ;) Kynnere blir kraftigere for hver graviditet. Jeg hadde «nå føder jeg!»-kynnere nesten hver dag fra uke 33 :bond: Håper du slipper det!

Åh, er jeg kommet så langt at det er vanlig med sånne ting altså? Shit :tongue:

Jeg visste ikke at kynnere blir kraftigere for hver gang heller :fnise: Jeg har aldri lest meg opp på ting som handler om "neste" graviditet siden jeg aldri skulle få en neste. Men i dag har jeg hatt et par hvor jeg ble litt svett. Så det er godt å vite at det er vanlig! :) 

Jeg ble forresten ikke beroliget av firebarnsmoren. "Alt kan skje. Sist fødte jeg i uke 32." Whaat :hakeslepp:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei igjen nå?

Min søster er nå i uke 33 og har tilbragt siste uka på føden da hun plutselig fikk  sterke kynnere, som viste seg å være premature rier. Så hun fikk riehemmende drypp som foreløpig satte en stopp på sakene, og ble sendt hjem igjen med beskjed at om noe skulle starte igjen så kommer de ikke til å stoppe det. De stoppet ikke fødsler fra uke 34. 

Så bare ta en telefon til føden om noe skulle virke enda litt kraftigere  enn man er vant til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.6.2019 den 17.18, Marimba skrev:

Hvor langt er du på vei igjen nå?

Min søster er nå i uke 33 og har tilbragt siste uka på føden da hun plutselig fikk  sterke kynnere, som viste seg å være premature rier. Så hun fikk riehemmende drypp som foreløpig satte en stopp på sakene, og ble sendt hjem igjen med beskjed at om noe skulle starte igjen så kommer de ikke til å stoppe det. De stoppet ikke fødsler fra uke 34. 

Så bare ta en telefon til føden om noe skulle virke enda litt kraftigere  enn man er vant til ;) 

Nå har jeg født! Neida, hoho. 29+2 i dag :) Null kynnere i dag, så det gav seg heldigvis. 

Åh, er søsteren din gravid igjen! Så koselig :biggrin: Håper babyen har lyst å holde seg inni magen en stund til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele 29+4 i dag! Mye rart som skjer med kroppen nå. Jeg har lagt på meg 17 kg, og det merkes jo litt :Knegg: Lurer på hvor dette skal ende :ohmy: På mitt tynneste etter forrige fødsel var jeg 24 kg lettere enn nå. Da var jeg ganske skral, ass. Mannen hadde kanskje rett da han mente jeg så ut som en sliten narkoman? :rolleyes:

Men altså. Store pupper, mørke brystvorter og hoven høne :ler: Føler meg veldig hot :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Måtte kjapt titte innom - er vel et halvt år og vel det siden sist. Du er jammen meg fortsatt på topp her inne! Og, snart er du jo tobarnsmor :) Tiden flyyyyyyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.6.2019 den 13.19, maja87 skrev:

Heihei!

Måtte kjapt titte innom - er vel et halvt år og vel det siden sist. Du er jammen meg fortsatt på topp her inne! Og, snart er du jo tobarnsmor :) Tiden flyyyyyyr. 

Hei! Jada, jeg kjører på fremdeles :fnise: Ikke like heftig som før da, livet er et par hakk travlere nå ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...