Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

I dag var jeg på UL etter 6 dager på Puregon. Jeg har tydeligvis fått lav dose. De sier jo det, at det er vanskelig å vite hvilken dose de skal sette på hver enkelt. De første 4 dagene fikk jeg 112,5 IE mens de 2 siste dagene nå har jeg tatt 75 IE. Har merket lite bivirkninger, kjenner jeg bare er litt sliten i korsryggen. I dag og frem til fredag er dosen justert opp til 125 IE. Ultralyden i dag viser mange eggposer. Litt for mange da jeg har PCO. De største var på rundt 9mm. Jeg skal tilbake for ny blodprøve og UL på fredag. Åh, kjenner jeg er nervøs! 

De må nok ofte prøve og feile litt først med medisinen, dessverre. Bra at de følger godt opp :) Skjønner godt at du er nervøs, er det fare for overstimulering siden du har mange eggposer? Krysser fingrene for en fin ultralyd på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.3.2017 den 15.41, Prover14 skrev:

Klarte ikke vente til onsdag, og tok den første testen i dag. Selv om den ene var litt svak, var det helt tydelig to streker i kryss!! :hjerte::hjerte: Klarer ikke helt å stole på testen iom at jeg tester 2 dager for tidlig, men det er vel lov å være enda litt mer positiv? :)

Noen som har erfaring med litt tidlig testing? Jeg er 13 dpo og ruger på 12. dagen (inkl. dag for innsett - telles den med?). 15 dager siden EL-sprøyte.

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

De må nok ofte prøve og feile litt først med medisinen, dessverre. Bra at de følger godt opp :) Skjønner godt at du er nervøs, er det fare for overstimulering siden du har mange eggposer? Krysser fingrene for en fin ultralyd på fredag!

Janei, jeg vet egentlig ikke om det er fare for overstimulering sånn generelt eller om det er ekstra fare pga mange eggposer. Ting går så fort når man ligger i den stolen, så jeg husker jo halvparten av hva jeg egentlig lurer på, hehe. 

Men ja, gynekologen sa at de måtte "prøve seg litt frem" ved første forsøk. Håper bare at dosene blir riktig. I tillegg til PCO så har jeg to tette eggledere. Blir spennende på fredag, da får jeg vel kanskje mest sannsynlig vite når det evt. blir uttak. Blir noen lange dager og uker fremover nå  ;) 

Takktakk! Får håpe det her går bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Oi, så spennende!!! All ros til deg, du skal være fornøyd! 😊 Håper du klarer å slappe av i "rugetiden". Blir spennende å høre hvordan det går. Krysser fingre for deg! 

Takk! Det var veldig godt å få det overstått. Jeg håper bare jeg kommer ril rugetiden.. satser på jeg greier slappe av da. Takk 😊 så du skrev litt lengre ned at det ikke var helt ok me dosene med puregon, kjipt alså.. lykke til på ny kontroll 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Janei, jeg vet egentlig ikke om det er fare for overstimulering sånn generelt eller om det er ekstra fare pga mange eggposer. Ting går så fort når man ligger i den stolen, så jeg husker jo halvparten av hva jeg egentlig lurer på, hehe. 

Men ja, gynekologen sa at de måtte "prøve seg litt frem" ved første forsøk. Håper bare at dosene blir riktig. I tillegg til PCO så har jeg to tette eggledere. Blir spennende på fredag, da får jeg vel kanskje mest sannsynlig vite når det evt. blir uttak. Blir noen lange dager og uker fremover nå  ;) 

Takktakk! Får håpe det her går bra! 

Nei, det er ikke lett å få med seg alt når man ligger der, altså. Jeg har kommet på et eller annet spørsmål etter å ha gått ut døra, hver gang:fnise: Men de har nok kontroll på det, og passer på. Det ble litt bom med min medisindose også, og her ble det få og små eggposer. Jeg fikk samme beskjeden, at det ikke var mulig å vite helt hvordan folk responderte før man har testet det. Det blir nok noen lange dager og uker, framover, ja. Men forhåpentligvis med et resultat i enden som er veldig verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi tlf fra haugesund.. 7 av 10 egg var befruktet og hadde overlevd og blitt befruktet ved ivf, ikke icsi som vi tidligere ble forespeilt. Mannen sine prøver var mye bedre! Herregud, nesten så tårene kommer 😍 da er det bare å krysse fingrene for alt i morgen, at noen kommer i frys slik at vi slipper hormoner og alt styr rundt reising osv ved evt neste forsøk.. nesten så jeg ser håpet der fremme,om barn i 2017!😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Da fikk vi tlf fra haugesund.. 7 av 10 egg var befruktet og hadde overlevd og blitt befruktet ved ivf, ikke icsi som vi tidligere ble forespeilt. Mannen sine prøver var mye bedre! Herregud, nesten så tårene kommer 😍 da er det bare å krysse fingrene for alt i morgen, at noen kommer i frys slik at vi slipper hormoner og alt styr rundt reising osv ved evt neste forsøk.. nesten så jeg ser håpet der fremme,om barn i 2017!😍

Så fantastiske nyheter :) Herlig med noen positive oppdateringer også. Nyt dagen videre og lykke til i morgen. Snart er du ruger <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Da fikk vi tlf fra haugesund.. 7 av 10 egg var befruktet og hadde overlevd og blitt befruktet ved ivf, ikke icsi som vi tidligere ble forespeilt. Mannen sine prøver var mye bedre! Herregud, nesten så tårene kommer 😍 da er det bare å krysse fingrene for alt i morgen, at noen kommer i frys slik at vi slipper hormoner og alt styr rundt reising osv ved evt neste forsøk.. nesten så jeg ser håpet der fremme,om barn i 2017!😍

Jeg gratulerte deg med rugetiden litt for tidlig ved forrige innlegg. Gikk litt fort i svingene. Men, hallo! 7 av 10 befruktede egg? Herregud så gøy! Blir gøy å høre om i morgen!!! 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Illy skrev:

Nei, det er ikke lett å få med seg alt når man ligger der, altså. Jeg har kommet på et eller annet spørsmål etter å ha gått ut døra, hver gang:fnise: Men de har nok kontroll på det, og passer på. Det ble litt bom med min medisindose også, og her ble det få og små eggposer. Jeg fikk samme beskjeden, at det ikke var mulig å vite helt hvordan folk responderte før man har testet det. Det blir nok noen lange dager og uker, framover, ja. Men forhåpentligvis med et resultat i enden som er veldig verdt det :)

Som du så fint skriver: " forhhåpentligvis med et resultat i enden som er veldig verdt det". Blir spennende å se utviklingen i morgen på ny ultralyd! 

Men jeg lurer på en ting. Når i prosessen vet man om man har blitt over eller understimulert? Er det før et evt uttak? Hmm 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.3.2017 den 20.04, Ønskebarn2017 skrev:

Hipp hurra, gratulerer så mye! Så det, litt for sent før jeg skrev 😊 nyyt det! Så gøy! Veien videre blir spennende! Hvordan er formen ? ❤

Haha,  jeg kommer nok også til å teste på forhånd.. åh så gøy! Glad på deres vegne 😃😃

Både spennende og skummelt med uttak imorgen. Men merkelig at vi er kommet så langt allerede liksom. 

Gleder oss til hotell og late forhåpentligvis lite smertefulle dager, med egg som blir befruktet og overlever..(alltid noe å bekymre seg for) men en ting om gangen 😂

Veldig godt med god opplevelse. Tror også mye var hormoner hos meg, da det idag ikke virker så "ille". Men det kan være siden vi nå følger planen igjen 😉 # kontrollfreak.😂

 

Først og fremst, gratulerer med overstått uttak og mange befruktede egg! Tipper dagen i morgen blir spennende. Heldigvis noe helt annet med innsett enn uttak, mer kos enn stress :) Lykke til!

Hormoner har det absolutt vært nok av! Går fra å føle meg illsint til å ville gråte på ett lite øyeblikk! :fnise: 

Formen er fin egentlig! Er noen småting, men det kan like gjerne være at jeg kjenner så godt etter at jeg føler ting som egentlig ikke er der ;) Men trøtt er jeg, det er ikke til å stikke under en stol!

Gi lyd når hvordan det går i morgen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Da fikk vi tlf fra haugesund.. 7 av 10 egg var befruktet og hadde overlevd og blitt befruktet ved ivf, ikke icsi som vi tidligere ble forespeilt. Mannen sine prøver var mye bedre! Herregud, nesten så tårene kommer 😍 da er det bare å krysse fingrene for alt i morgen, at noen kommer i frys slik at vi slipper hormoner og alt styr rundt reising osv ved evt neste forsøk.. nesten så jeg ser håpet der fremme,om barn i 2017!😍

Åh så flott! 😃Skjønner godt at tårene presser på når man får en så fin beskjed. Håper alle eggene koser seg og deler seg i inkubatoren nå, og at det blir en ny fin beskjed i morra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Som du så fint skriver: " forhhåpentligvis med et resultat i enden som er veldig verdt det". Blir spennende å se utviklingen i morgen på ny ultralyd! 

Men jeg lurer på en ting. Når i prosessen vet man om man har blitt over eller understimulert? Er det før et evt uttak? Hmm 🤔

Jeg tror man kan få en god peiling på det på ultralyd. Jeg vet ikke så mye om overstimulering, siden jeg bare har prøvd det motsatte. Men som jeg forstår det så oppstår symptomene etter uttak, og man kan bli ganske dårlig. I alvorlige tilfeller kan det være farlig å sette inn egg, og alle blir fryst til senere. Men dette er det andre som kan mer om😊 At jeg var understimulert så de i form av at det var få follikler på ultralyd. Jeg endte heldigvis opp med ett egg likevel😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Illy skrev:

Åh så flott! 😃Skjønner godt at tårene presser på når man får en så fin beskjed. Håper alle eggene koser seg og deler seg i inkubatoren nå, og at det blir en ny fin beskjed i morra. Lykke til!

Det håper jeg også! Blir jo seff krisetanker uansett, men vi kan jo ikke gjøre noe til eller fra nå, uansett så.

Time kl.12.40 imorgen så det er ikke lenge til. Hun sa ikke noe om at de ringte dersom det skulle bli avbrutt,så regner (?) Med de er positive.. #håperåbliruger💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Det håper jeg også! Blir jo seff krisetanker uansett, men vi kan jo ikke gjøre noe til eller fra nå, uansett så.

Time kl.12.40 imorgen så det er ikke lenge til. Hun sa ikke noe om at de ringte dersom det skulle bli avbrutt,så regner (?) Med de er positive.. #håperåbliruger💙

Nei, nå har dere virkelig gjort jobben deres, nå er resten utenfor deres kontroll :) Så herlig å starte helgen med å bli ruger, velkommen inn i rugeklubben <3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Prover14 skrev:

Først og fremst, gratulerer med overstått uttak og mange befruktede egg! Tipper dagen i morgen blir spennende. Heldigvis noe helt annet med innsett enn uttak, mer kos enn stress :) Lykke til!

Hormoner har det absolutt vært nok av! Går fra å føle meg illsint til å ville gråte på ett lite øyeblikk! :fnise: 

Formen er fin egentlig! Er noen småting, men det kan like gjerne være at jeg kjenner så godt etter at jeg føler ting som egentlig ikke er der ;) Men trøtt er jeg, det er ikke til å stikke under en stol!

Gi lyd når hvordan det går i morgen da!

Tusen takk for det! Ja, føler også mer glede nå, enn for 2 dager siden. Er bare redd for om alle har falt ifra.. tiden vil vise. 

Hehe, trøste deg med det ar hormonene gjør mye godt for babyen din også, så litt humørsvingninger må de fleste rundt deg bare regne med 😂 

Husker også hvor trett jeg var, tenk det slik, kroppen din lager jo et menneske, så klart det er slitsomt! Du fortjener all hvile du kan få 😙

En kjenner nok godt etter uansett, slik var iallefall jeg. Kunne føle for å stoppe på motorveien for å kjenne om brystene var ømme, bare sånn for sikkerhetsskyld haha.. 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Nei, nå har dere virkelig gjort jobben deres, nå er resten utenfor deres kontroll :) Så herlig å starte helgen med å bli ruger, velkommen inn i rugeklubben <3

Æææh skummelt! Men tusen takk 😉 satser på jeg er ruger i 13 tiden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er innsettet over. 

3 egg på frys og 1 egg i magen 😊

Merkelig følelse..

Jeg hadde over 2 liter i blæra og sprang naken inn på toalettet med ultralyd væske på hele t skjorten etterpå. De fikk seg en god latter for å si det slik.😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Da er innsettet over. 

3 egg på frys og 1 egg i magen 😊

Merkelig følelse..

Jeg hadde over 2 liter i blæra og sprang naken inn på toalettet med ultralyd væske på hele t skjorten etterpå. De fikk seg en god latter for å si det slik.😂

For et flott resultat!! Og gratulerer som ruger! :yvonne:

Haha, ikke bare bare å holde seg :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på innledende samtale hos Stork i går. Nå venter vi bare på mensen så vi kan begynne med hormoner 😊 ikke fått hentet ut hormonene fra apoteket enda da det ene medikamentet visstnok ikke het det samme på norsk som på dansk. Venter tlf fra apoteket på mandag.  Heldigvis er ikke mensen ventet før sånn 16 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH, for et dilemma. I dag var jeg på ultralyd igjen. Jeg har 5 eggposer som er i str 17-18 mm, mens jeg har mangemange små. Jeg fikk to valg. Det ene var å ta en dose til med puregon for å satse på flere egg, men da sjansen på å i værste fall bli overstimulert. Det andre valget var å sette eggløsningsprøyta i kveld å satse på de få eggene som er. 

Jeg og min sambo vinglet mye frem og tilbake, et vanvittig vanskelig valg å ta. Men når legen snakket om en viss sjanse for overstimulering og bivirkninger og i værste fall sykehusinnleggelse det kan føre med seg så valgte jeg å gå for det trygge å sette eggløsningsprøya i kveld. 

Ånei, jeg kjenner jeg ikke kommer til å få sove i natt, det her var et vanskelig valg å ta :( Jeg kommer til å angre som en hund på et jeg ikke valgte å kjøre på med en dose til dersom det blir få egg og ingen som blir befruktet. Fader altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...