Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hva hadde dere gjort?? 

Skjønner at det ble et skikkelig dilemma! Jeg var i lignende situasjon, jeg hadde 4 store eggposer, 1 som var ganske stor, og noen for små eggposer på ul. Jeg tok én bemfola-sprøyte til etter dette, og så el-sprøyta. Fikk ikke noe annet valg. Jeg fikk ikke flere egg av å ta en sprøyte til. Om det bare blir de fem eggposene nå, så kan det fint holde. Da blir de akkurat passe modne, og kan inneholde noen gode egg :) Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Illy skrev:

Skjønner at det ble et skikkelig dilemma! Jeg var i lignende situasjon, jeg hadde 4 store eggposer, 1 som var ganske stor, og noen for små eggposer på ul. Jeg tok én bemfola-sprøyte til etter dette, og så el-sprøyta. Fikk ikke noe annet valg. Jeg fikk ikke flere egg av å ta en sprøyte til. Om det bare blir de fem eggposene nå, så kan det fint holde. Da blir de akkurat passe modne, og kan inneholde noen gode egg :) Masse lykke til! 

Beroligende ord, takk! 😊 Det kan gå bra med få egg ja, jeg må bare krysse alt jeg har for det såkalte gullegget. Det gikk jo bra med deg, selv med ikke så altfor mange egg å velge mellom. Jeg krysser alt jeg har. Spennende uke det her: uttak onsdag, får vite hvor mange egg som har blitt befruktet på torsdag, og forhåpentligvis fredag så er det innsett. 

Jeg har hele veien tenkt at den prosessen her er så vanvittig lang, men plutselig er jeg her. Nå er det ikke lenger snakk om å telle uker, men DAGER. Herlig følelse, men selvfølgelig en stor dose nervepirrende å. Endelig vår tur, vi får håpe det går bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. mars 2017 den 22.06, Chickenwings85 skrev:

Beroligende ord, takk! 😊 Det kan gå bra med få egg ja, jeg må bare krysse alt jeg har for det såkalte gullegget. Det gikk jo bra med deg, selv med ikke så altfor mange egg å velge mellom. Jeg krysser alt jeg har. Spennende uke det her: uttak onsdag, får vite hvor mange egg som har blitt befruktet på torsdag, og forhåpentligvis fredag så er det innsett. 

Jeg har hele veien tenkt at den prosessen her er så vanvittig lang, men plutselig er jeg her. Nå er det ikke lenger snakk om å telle uker, men DAGER. Herlig følelse, men selvfølgelig en stor dose nervepirrende å. Endelig vår tur, vi får håpe det går bra 😊

Masse lykke til i dag :) venter spent på oppdatering! 

Jeg har testet positivt, Jippi :) føles litt for tidlig å juble, men jeg håper jo såklart spiren klorer seg fast. 8 dager siden innsett av blastocyst i dag <3 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Oppløftende å se at det er flere som prøver altså. ☺ Kastet p-pillene i april 2015 og har nå fått tid for oppstart IVF ved st.olavs i mai. Ting har gått veldig fort for oss etter vi ble henvist, så fort at jeg valgte å utsette kikkhullsoperasjon litt, fordi de ble så mye på en gang. 

Alt av prøver og ul var bra da vi var inne til første samtale i oktober. Men pga tidligere virus og store menssmerter ville de utrede for endometriose og sjekke egglederne. Jeg valgte selv å ha den operasjonen i slutten av februar. Da fant de helt tette eggledere (heldigvis ingen endometriose). 

Pga funn ble det bestemt at vi skulle få IVF. Jeg vet ikke om det er lang eller kort protokoll, men det er nesespray, bemfola og et preparat til. Starter igang på egen syklus i midten av mai. Det er første forsøk. Det er ca 2 mnd ventetid på st.olavs nå, så veldig greit, selv om en aller helst skulle hatt baby i armene allerede ☺😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LillyBe skrev:

Masse lykke til i dag :) venter spent på oppdatering! 

Jeg har testet positivt, Jippi :) føles litt for tidlig å juble, men jeg håper jo såklart spiren klorer seg fast. 8 dager siden innsett av blastocyst i dag <3 

Har du testet positivt? Nei, så gøy! GRATULERER!!! Jeg håper den sitter. Det er så fint å se at så mange tester positivt her inne <3 Veldig glad på dine vegne!!!

Hadde uttak i dag. Unnskyld meg, men det gjorde ordentlig vondt altså. De var ordentlig fine, både legen og sykepleierne rundt. Tror det var en student der å, så publikum hadde jeg nok av kan man si, hehe. Vi fant hvertfall ut at jeg har behov for større dose med smertestillende ved en evt. neste gang (krysser fingrene for at det IKKE blir en neste gang). De sa at det ikke var vanlig at det skulle gjøre så vondt.

Uansett, det ble hele 9 egg, og jeg er kjempefornøyd!!! Nå håper jeg bare på en positiv telefon fra Ullevål i morgen. Venter spent :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, 1Rani skrev:

Hei! Oppløftende å se at det er flere som prøver altså. ☺ Kastet p-pillene i april 2015 og har nå fått tid for oppstart IVF ved st.olavs i mai. Ting har gått veldig fort for oss etter vi ble henvist, så fort at jeg valgte å utsette kikkhullsoperasjon litt, fordi de ble så mye på en gang. 

Alt av prøver og ul var bra da vi var inne til første samtale i oktober. Men pga tidligere virus og store menssmerter ville de utrede for endometriose og sjekke egglederne. Jeg valgte selv å ha den operasjonen i slutten av februar. Da fant de helt tette eggledere (heldigvis ingen endometriose). 

Pga funn ble det bestemt at vi skulle få IVF. Jeg vet ikke om det er lang eller kort protokoll, men det er nesespray, bemfola og et preparat til. Starter igang på egen syklus i midten av mai. Det er første forsøk. Det er ca 2 mnd ventetid på st.olavs nå, så veldig greit, selv om en aller helst skulle hatt baby i armene allerede ☺😍

Oi, dere er heldige som får startet i gang så fort da. 2 mnd er ikke lenge. Jeg er i gang med vårt aller første forsøk nå (hadde uttak i dag). Jeg har også tette eggledere, men PCO i tillegg. Baby i armene ja, det skulle jeg helst hatt i går :fnise: Lykke til med ventetiden før du kommer i gang, håper tiden går fort for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LillyBe skrev:

Masse lykke til i dag :) venter spent på oppdatering! 

Jeg har testet positivt, Jippi :) føles litt for tidlig å juble, men jeg håper jo såklart spiren klorer seg fast. 8 dager siden innsett av blastocyst i dag <3 

Gratulerer med positiv test :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Oi, dere er heldige som får startet i gang så fort da. 2 mnd er ikke lenge. Jeg er i gang med vårt aller første forsøk nå (hadde uttak i dag). Jeg har også tette eggledere, men PCO i tillegg. Baby i armene ja, det skulle jeg helst hatt i går :fnise: Lykke til med ventetiden før du kommer i gang, håper tiden går fort for deg :)

Så spennende! Jeg ønsker dere lykke til og krysser fingrene for positiv test ☺😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Har du testet positivt? Nei, så gøy! GRATULERER!!! Jeg håper den sitter. Det er så fint å se at så mange tester positivt her inne <3 Veldig glad på dine vegne!!!

Hadde uttak i dag. Unnskyld meg, men det gjorde ordentlig vondt altså. De var ordentlig fine, både legen og sykepleierne rundt. Tror det var en student der å, så publikum hadde jeg nok av kan man si, hehe. Vi fant hvertfall ut at jeg har behov for større dose med smertestillende ved en evt. neste gang (krysser fingrene for at det IKKE blir en neste gang). De sa at det ikke var vanlig at det skulle gjøre så vondt.

Uansett, det ble hele 9 egg, og jeg er kjempefornøyd!!! Nå håper jeg bare på en positiv telefon fra Ullevål i morgen. Venter spent :)

Gratulerer med supert resultat :) det er bra! Da blir det innsett på fredag? 

Tusen takk, krysser fingre for at du tester positivt om ca 2 uker også <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prover87 skrev:

Gratulerer med positiv test :nordvesta:

Tusen takk :) Går det fint med deg og spiren? Ikke så lenge til UL vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LillyBe skrev:

Gratulerer med supert resultat :) det er bra! Da blir det innsett på fredag? 

Tusen takk, krysser fingre for at du tester positivt om ca 2 uker også <3

Ja, da blir det innsett på fredag! 😊

Testet du før tiden med hjemmetest eller har du fått svar fra sykehuset? Du er vel overlykkelig nå kan jeg tenke meg. Du har vel kanskje skrevet om det før, men er det ditt første forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, da blir det innsett på fredag! 😊

Testet du før tiden med hjemmetest eller har du fått svar fra sykehuset? Du er vel overlykkelig nå kan jeg tenke meg. Du har vel kanskje skrevet om det før, men er det ditt første forsøk? 

Spennende altså :) Dette er litt av et nervedrama!! 

Har testa med hjemmetest ja, blodprøve fredag/mandag :)  Dette var 5.innsett siden september...så håper virkelig det holder veien ut nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, LillyBe skrev:

Spennende altså :) Dette er litt av et nervedrama!! 

Har testa med hjemmetest ja, blodprøve fredag/mandag :)  Dette var 5.innsett siden september...så håper virkelig det holder veien ut nå :) 

Nervedrama ja, herregud, thriller!!! 😅

Oioioi, femte innsett siden september? Ja, da var det på tide. Håper det går bra for deg denne gangen. Vi får holde oss oppdaterte 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chickenwings85 skrev:

Nervedrama ja, herregud, thriller!!! 😅

Oioioi, femte innsett siden september? Ja, da var det på tide. Håper det går bra for deg denne gangen. Vi får holde oss oppdaterte 😊

Hihi, I Know!!!kjempe spent på telefonen din i morgen 😄

jepp, kun 1 ferskforsøk da...4 frys :) nå håper jeg virkelig det går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, LillyBe skrev:

Masse lykke til i dag :) venter spent på oppdatering! 

Jeg har testet positivt, Jippi :) føles litt for tidlig å juble, men jeg håper jo såklart spiren klorer seg fast. 8 dager siden innsett av blastocyst i dag <3 

Gratulerer med positiv test LillyBe :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.3.2017 den 15.50, Chickenwings85 skrev:

ÅH, for et dilemma. I dag var jeg på ultralyd igjen. Jeg har 5 eggposer som er i str 17-18 mm, mens jeg har mangemange små. Jeg fikk to valg. Det ene var å ta en dose til med puregon for å satse på flere egg, men da sjansen på å i værste fall bli overstimulert. Det andre valget var å sette eggløsningsprøyta i kveld å satse på de få eggene som er. 

Jeg og min sambo vinglet mye frem og tilbake, et vanvittig vanskelig valg å ta. Men når legen snakket om en viss sjanse for overstimulering og bivirkninger og i værste fall sykehusinnleggelse det kan føre med seg så valgte jeg å gå for det trygge å sette eggløsningsprøya i kveld. 

Ånei, jeg kjenner jeg ikke kommer til å få sove i natt, det her var et vanskelig valg å ta :( Jeg kommer til å angre som en hund på et jeg ikke valgte å kjøre på med en dose til dersom det blir få egg og ingen som blir befruktet. Fader altså! 

Fy søren for et vanskelig valg! Men ser ut som du valgte riktig - 9 egg på uttak er jo flott :) Utrolig kjipt du fikk så vondt. Enig i at det virkelig ikke er det kjekkeste med denne prosessen.... Godt det ikke varer i timesvis!! 

Krysser fingrene for bra utvikling til i morgen og videre til fredag! Blir spennende å høre hvordan det går, du får holde oss oppdatert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Har du testet positivt? Nei, så gøy! GRATULERER!!! Jeg håper den sitter. Det er så fint å se at så mange tester positivt her inne <3 Veldig glad på dine vegne!!!

Hadde uttak i dag. Unnskyld meg, men det gjorde ordentlig vondt altså. De var ordentlig fine, både legen og sykepleierne rundt. Tror det var en student der å, så publikum hadde jeg nok av kan man si, hehe. Vi fant hvertfall ut at jeg har behov for større dose med smertestillende ved en evt. neste gang (krysser fingrene for at det IKKE blir en neste gang). De sa at det ikke var vanlig at det skulle gjøre så vondt.

Uansett, det ble hele 9 egg, og jeg er kjempefornøyd!!! Nå håper jeg bare på en positiv telefon fra Ullevål i morgen. Venter spent :)

9 egg er jo helt supert!! Krysser fingrene for telefonen nå, den ventetiden er fryktelig skummel, men det lover godt med et så fint antall :) Godt at du har avtale om mer smertestillende hvis det skulle bli flere uttak (men det skal det ikke). Jeg syns det var vondt, men til å holde ut, så det er ikke meningen det skal være så ille!

----

Jeg testet negativt hjemme på tirsdag, 14 dpo :icon_frown: Jeg har ikke blodprøve før i morgen, og tenker jeg tar den for å utelukke svangerskap utenfor livmoren, siden jeg ikke har fått mensen enda. Negativt ivf-forsøk var virkelig kjipt. Man bygger jo opp så mye forhåpninger og det er så mye spenning og hormoner, og så brister alt håpet. Nå håper jeg på at vi rekker et nytt forsøk før sommeren. Den beste medisinen for min del i dette er å tenke framover, og få nytt håp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, LillyBe skrev:

Hihi, I Know!!!kjempe spent på telefonen din i morgen 😄

jepp, kun 1 ferskforsøk da...4 frys :) nå håper jeg virkelig det går! 

 

12 timer siden, Prover14 skrev:

Fy søren for et vanskelig valg! Men ser ut som du valgte riktig - 9 egg på uttak er jo flott :) Utrolig kjipt du fikk så vondt. Enig i at det virkelig ikke er det kjekkeste med denne prosessen.... Godt det ikke varer i timesvis!! 

Krysser fingrene for bra utvikling til i morgen og videre til fredag! Blir spennende å høre hvordan det går, du får holde oss oppdatert :) 

 

40 minutter siden, Illy skrev:
41 minutter siden, Illy skrev:

9 egg er jo helt supert!! Krysser fingrene for telefonen nå, den ventetiden er fryktelig skummel, men det lover godt med et så fint antall :)

 

 

Da har jeg fått bekreftet at 7 av 9 egg er befruktet og at det blir innsett i morgen. Krysser fingrene for positive tilbakemeldinger i morgen å :) Siden det er mitt aller første forsøk så har jeg jo ikke så mye å sammenligne med, men, jeg er selvfølgelig veldig fornøyd! :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...