Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

15 timer siden, prover87 skrev:

Gratulerer❤️ Så kjekke nyheter😊 Lykke til videre i rugetiden! 

Tusen takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Ah,takk for tips, tenker jo at det er ganske mye progesteronstøtte vi skal ta, så om "noe" kommer ut, bør det gå fint. Takk for tips!  

Gurimalla så spennende, ikke lenge til onsdag! Har du en god følelse ? 😊 kanskje like greit å teste tirsdag da, du kan jo teste onsdag også om du vil så får du forberedt deg litt 😉

Mye har skjedd, takk for fingerkryssing, det har hjulpet. Satt eggløsningsprøyten ikveld og vi skal til haugesund imorgen. Uttak onsdag og innsett fredag 😃 

 

Jeg klarte jo ikke vente til tirsdag engang! Haha.. Som du kanskje så av tidligere innlegg, ble det positiv test på dagen i går ;)

Spennende med uttak i morgen! Kjekt å høre at du ble litt roligere etter å ha hatt fin samtale med gynekolog før reise til Hgsd. Sikkert veldig godt etter den litt kjipe opplevelsen forrige uke.

Ønsker dere masse lykke til og håper dere får avslappende og fine dager på hotell i Haugesund :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sanvitalia skrev:

Det ble dessverre negativt forsøk på oss. Så i dag er en drittdag, så får man krumme nakken i morgen og se fremover mot neste forsøk. Håper og tror vi får fryseforsøk før sommeren. Får nok vite mer når sykehuset ringer senere i dag. 

Så utrolig kjipt! Det er virkelig lov å synes at dette er en drittdag. Håper dere slipper å vente så lenge på fryseforsøk. Klemmer sendes til dere! :hjerte:

Endret av Prover14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Prover14 skrev:

Haha, enig! Kommer nok til å gå noen tester fremover, bare for å virkelig få bekreftet at den første var riktig ;)

Så lurt å gjøre det sånn! Det må jeg huske om det skulle bli søskenforsøk en gang :) Er det strimmeltester du bruker da? Blir vel litt i dyreste laget om en skal teste så mye med feks. CB...

Jepp, kjøpte inn et lass før hvert forsøk :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sanvitalia skrev:

Det ble dessverre negativt forsøk på oss. Så i dag er en drittdag, så får man krumme nakken i morgen og se fremover mot neste forsøk. Håper og tror vi får fryseforsøk før sommeren. Får nok vite mer når sykehuset ringer senere i dag. 

Så trist :( Da er det uten tvil en DRITTdag ja...håper du får er fryseforsøk ganske raskt! Det er det eneste som hjelper syns jeg, noe å se fram i mot...

Jeg er glad! Lille blasto overlevde opptining og jeg er nå ruger igjen <3 Ikke særlig optimist men...jeg må prøve :) 5 negative innsett (1 SA) på 6 mnd gjør noe med en...alle gode ting er kanskje 5??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prover14 skrev:

Så utrolig kjipt! Det er virkelig lov å synes at dette er en drittdag. Håper dere slipper å vente så lenge på fryseforsøk. Klemmer sendes til dere! :hjerte:

 

30 minutter siden, LillyBe skrev:

Så trist :( Da er det uten tvil en DRITTdag ja...håper du får er fryseforsøk ganske raskt! Det er det eneste som hjelper syns jeg, noe å se fram i mot...

Jeg er glad! Lille blasto overlevde opptining og jeg er nå ruger igjen <3 Ikke særlig optimist men...jeg må prøve :) 5 negative innsett (1 SA) på 6 mnd gjør noe med en...alle gode ting er kanskje 5??

Har fått snakket med sykehuset og får starte på frys allerede på syklusen som sannsynligvis starter rundt påske. Veldig glad for det. Kan også få et fryseforsøk til før sommeren om vi ikke skulle lykkes på det første. Godt å ha en god plan videre.

Lykke til med rugingen, LillyBe! Håper det går veien nå👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Sanvitalia skrev:

Det ble dessverre negativt forsøk på oss. Så i dag er en drittdag, så får man krumme nakken i morgen og se fremover mot neste forsøk. Håper og tror vi får fryseforsøk før sommeren. Får nok vite mer når sykehuset ringer senere i dag. 

Det var kjipt :icon_frown: Håper dere tar vare på hverandre i dag. Så at dere får begynne på med fryseforsøk raskt, og det var i hvert fall godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Test om du føler for det, skjønner godt at du vil få vite deti ro og fred, jeg håper du får positivt svar 😃 spennende tider for deg 😊 nesten litt komisk denne tiden,og at medisinene kødder sånn med kroppen, at en ikke vet opp ned på symptomer eller ei!😅 

Jeg hadde en fantastisk ul idag hos en superfin gynekolog. Hun var veldig rolig, tok seg tid og forklarte veldig godt. Viste så full støtte og forståelse i få ord, og vi snakket om denne berg og dalbanen som du og beskriver. Hadde store follikkler og flere potensielle. Hun tippet på ca 8 egg ut. Det er en utrolig god støtte i dette forumet, takk for så mange oppmuntrende ord! Jeg hadde mye smerter i magen idag morges og dersom jeg måtte gå lengre på sprøyter hadde jeg faktisk vurdert om jeg ville det. Følte det var nesten sprengfult. Hadde rett angående kroppen/symptomer og har satt eggløsningsprøyten ikveld 😃 endelig spiller kroppen på lag.  Men, så kommer tankene.. vil uttak gå til h... eller vil eggene være gode, vil de overleve å blabla. Vi bestemte oss derfor for å ta 3 dager fri og sjekke inn på hotell for å kose oss litt oppi alt dette. Gå på restaurant og kino og nyte det så godt vi kan. Reiser imorgen ettermiddag/kveld etter jobb 😊

Så bra! Det hørtes lovende ut, og det betyr mye med en god gynekolog :) 8 egg ut er supert! Det er vanskelig å ikke gruble og bekymre seg innimellom når man holder på med prøverør, nesten umulig vil jeg si. Men nå ligger i hvert fall alt godt til rette denne gangen. Så blir det noen veldig spennende dager framover. Du må holde oss oppdatert!

God ide å ta en liten hotelferie midt oppi alt. Vi tok en natt på hotell, og gikk ut og spiste en god middag mellom uttak og innsett vi også, selv om det ikke var nødvendig med tanke på reisevei. Viktig, som du sier, å kose seg litt midt oppi alt dette. Den tida man lager barn skal helst være ei fin tid :) Riktig god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2017 den 12.22, Chickenwings85 skrev:

I dag skal jeg starte med sprøyte (Puregon). Kjenner jeg er livredd for å gjøre noe feil, evt. bli over- eller understimulert i denne perioden. UL neste onsdag. Hvor mange dager brukte dere sprøyte før uttak? 

Hvordan tenke positivt i denne prosessen her? Jeg vil gjerne ha tro på at det skal gå bra! Det er vanskelig det...:klo:

 

Jeg tåler mye puregon og gikk vel 13 dager på puregon med max dose. Det gikk veldig fint. 

Min taktikk var å ikke tenke så mye på prosessen. Jeg tok sprøyten og nesesprayen som jeg skulle, men jeg tenkte ikke så mye på det. Jeg håpet at det skulle gå bra, men samtidig måtte jeg distansere meg litt fra det. 

Ang humør så hadde jeg et par situasjoner der jeg selv visste at jeg var irrasjonell, og jeg klarte derfor å komme meg gjennom det uten at humøret var et problem. Jeg tror at dersom du tenker på prosessen blor det altoppslukende og det blir vanskeligere å takle et negativt utfall. Still deg heller håpefull på utsiden.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Prover14 skrev:

Jeg klarte jo ikke vente til tirsdag engang! Haha.. Som du kanskje så av tidligere innlegg, ble det positiv test på dagen i går ;)

Spennende med uttak i morgen! Kjekt å høre at du ble litt roligere etter å ha hatt fin samtale med gynekolog før reise til Hgsd. Sikkert veldig godt etter den litt kjipe opplevelsen forrige uke.

Ønsker dere masse lykke til og håper dere får avslappende og fine dager på hotell i Haugesund :hjerte:

 

Hipp hurra, gratulerer så mye! Så det, litt for sent før jeg skrev 😊 nyyt det! Så gøy! Veien videre blir spennende! Hvordan er formen ? ❤

Haha,  jeg kommer nok også til å teste på forhånd.. åh så gøy! Glad på deres vegne 😃😃

Både spennende og skummelt med uttak imorgen. Men merkelig at vi er kommet så langt allerede liksom. 

Gleder oss til hotell og late forhåpentligvis lite smertefulle dager, med egg som blir befruktet og overlever..(alltid noe å bekymre seg for) men en ting om gangen 😂

Veldig godt med god opplevelse. Tror også mye var hormoner hos meg, da det idag ikke virker så "ille". Men det kan være siden vi nå følger planen igjen 😉 # kontrollfreak.😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Illy skrev:

Så bra! Det hørtes lovende ut, og det betyr mye med en god gynekolog :) 8 egg ut er supert! Det er vanskelig å ikke gruble og bekymre seg innimellom når man holder på med prøverør, nesten umulig vil jeg si. Men nå ligger i hvert fall alt godt til rette denne gangen. Så blir det noen veldig spennende dager framover. Du må holde oss oppdatert!

God ide å ta en liten hotelferie midt oppi alt. Vi tok en natt på hotell, og gikk ut og spiste en god middag mellom uttak og innsett vi også, selv om det ikke var nødvendig med tanke på reisevei. Viktig, som du sier, å kose seg litt midt oppi alt dette. Den tida man lager barn skal helst være ei fin tid :) Riktig god tur!

Hørtes koselig ut, enig i at denne tiden bør være litt hyggelig også det er jo et nytt liv som forhåpentligvis lages ❤

Ja håper det stemmer,litt usikker hvordan hun kunne vite antall egg, men bare noen blir befruktet og klarer seg til innsett ser jeg meg fornøyd 😊 

TAKK, deen følelsen når andre også grubler og styrer når en tror en er klar for innleggelse på psykiatrisk liksom 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Hørtes koselig ut, enig i at denne tiden bør være litt hyggelig også det er jo et nytt liv som forhåpentligvis lages ❤

Ja håper det stemmer,litt usikker hvordan hun kunne vite antall egg, men bare noen blir befruktet og klarer seg til innsett ser jeg meg fornøyd 😊 

TAKK, deen følelsen når andre også grubler og styrer når en tror en er klar for innleggelse på psykiatrisk liksom 😉

 

Masse lykke til med uttak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var uttaket over. Ganske nervøs, men det gikk helt greit. Ikke noe å anbefale, men jeg gjør det gjerne igjen om jeg må. Nokså øm  og smertepåvirket, men hva gjør man ikke for drømmen. Mannen følte han fikk lite i koppen, men ved første øyekast så prøven fin ut, han sluttet å røyke og har tatt sink, så vi håper det hjelper!😊 gynekologen min tok feil, og mannen vant veddemålet, det var hele 10 egg ut! Bra resultat, men vet jo det er kvaliteten som teller såklart.  Veldig fornøyd så langt. Nå handler vi noe digg og skal på hotellrommet og se serier og slappe av. Ikveld tar vi middag og feirer på Egon. Nå er det jo ikke noe mer vi kan gjøre, sånn egentlig. Får tlf imorgen om befruktning så håper jeg flere holder seg til fredag. De var alle så super positive og gode og snille så inntrykket idag var helt annerledes. Veldig fornøyd nå 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ønskebarn2017 skrev:

Da var uttaket over. Ganske nervøs, men det gikk helt greit. Ikke noe å anbefale, men jeg gjør det gjerne igjen om jeg må. Nokså øm  og smertepåvirket, men hva gjør man ikke for drømmen. Mannen følte han fikk lite i koppen, men ved første øyekast så prøven fin ut, han sluttet å røyke og har tatt sink, så vi håper det hjelper!😊 gynekologen min tok feil, og mannen vant veddemålet, det var hele 10 egg ut! Bra resultat, men vet jo det er kvaliteten som teller såklart.  Veldig fornøyd så langt. Nå handler vi noe digg og skal på hotellrommet og se serier og slappe av. Ikveld tar vi middag og feirer på Egon. Nå er det jo ikke noe mer vi kan gjøre, sånn egentlig. Får tlf imorgen om befruktning så håper jeg flere holder seg til fredag. De var alle så super positive og gode og snille så inntrykket idag var helt annerledes. Veldig fornøyd nå 😊 

Hurra, så utrolig bra! Gratulerer med flott uttak :) kos dere masse og nyt dagene <3 Blir spennende i morgen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, LillyBe skrev:

Hurra, så utrolig bra! Gratulerer med flott uttak :) kos dere masse og nyt dagene <3 Blir spennende i morgen! 

Takk, det skal vi! Ja veldig spennende. De sa at vi kunne senke skuldrene nå 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ønskebarn2017 skrev:

Da var uttaket over. Ganske nervøs, men det gikk helt greit. Ikke noe å anbefale, men jeg gjør det gjerne igjen om jeg må. Nokså øm  og smertepåvirket, men hva gjør man ikke for drømmen. Mannen følte han fikk lite i koppen, men ved første øyekast så prøven fin ut, han sluttet å røyke og har tatt sink, så vi håper det hjelper!😊 gynekologen min tok feil, og mannen vant veddemålet, det var hele 10 egg ut! Bra resultat, men vet jo det er kvaliteten som teller såklart.  Veldig fornøyd så langt. Nå handler vi noe digg og skal på hotellrommet og se serier og slappe av. Ikveld tar vi middag og feirer på Egon. Nå er det jo ikke noe mer vi kan gjøre, sånn egentlig. Får tlf imorgen om befruktning så håper jeg flere holder seg til fredag. De var alle så super positive og gode og snille så inntrykket idag var helt annerledes. Veldig fornøyd nå 😊 

Dette var offentlig  i Haugesund, var det ikke? Veldig fornøyd der. Og nå har de bedre kapasitet også etter at de fikk ansatt en ny lege. Synes de både er flotte medmennesker og faglig dyktige.

Godt å være ferdig med uttaket. Alltid mye spenning forbundet med det, både om det kommer til å gjøre vondt og hva de får høstet. Kos dere nå de kommende dagene. Forhåpentligvis er du veldig snart ruger👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Da var uttaket over. Ganske nervøs, men det gikk helt greit. Ikke noe å anbefale, men jeg gjør det gjerne igjen om jeg må. Nokså øm  og smertepåvirket, men hva gjør man ikke for drømmen. Mannen følte han fikk lite i koppen, men ved første øyekast så prøven fin ut, han sluttet å røyke og har tatt sink, så vi håper det hjelper!😊 gynekologen min tok feil, og mannen vant veddemålet, det var hele 10 egg ut! Bra resultat, men vet jo det er kvaliteten som teller såklart.  Veldig fornøyd så langt. Nå handler vi noe digg og skal på hotellrommet og se serier og slappe av. Ikveld tar vi middag og feirer på Egon. Nå er det jo ikke noe mer vi kan gjøre, sånn egentlig. Får tlf imorgen om befruktning så håper jeg flere holder seg til fredag. De var alle så super positive og gode og snille så inntrykket idag var helt annerledes. Veldig fornøyd nå 😊 

Oi, så spennende!!! All ros til deg, du skal være fornøyd! 😊 Håper du klarer å slappe av i "rugetiden". Blir spennende å høre hvordan det går. Krysser fingre for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på UL etter 6 dager på Puregon. Jeg har tydeligvis fått lav dose. De sier jo det, at det er vanskelig å vite hvilken dose de skal sette på hver enkelt. De første 4 dagene fikk jeg 112,5 IE mens de 2 siste dagene nå har jeg tatt 75 IE. Har merket lite bivirkninger, kjenner jeg bare er litt sliten i korsryggen. I dag og frem til fredag er dosen justert opp til 125 IE. Ultralyden i dag viser mange eggposer. Litt for mange da jeg har PCO. De største var på rundt 9mm. Jeg skal tilbake for ny blodprøve og UL på fredag. Åh, kjenner jeg er nervøs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Da var uttaket over. Ganske nervøs, men det gikk helt greit. Ikke noe å anbefale, men jeg gjør det gjerne igjen om jeg må. Nokså øm  og smertepåvirket, men hva gjør man ikke for drømmen. Mannen følte han fikk lite i koppen, men ved første øyekast så prøven fin ut, han sluttet å røyke og har tatt sink, så vi håper det hjelper!😊 gynekologen min tok feil, og mannen vant veddemålet, det var hele 10 egg ut! Bra resultat, men vet jo det er kvaliteten som teller såklart.  Veldig fornøyd så langt. Nå handler vi noe digg og skal på hotellrommet og se serier og slappe av. Ikveld tar vi middag og feirer på Egon. Nå er det jo ikke noe mer vi kan gjøre, sånn egentlig. Får tlf imorgen om befruktning så håper jeg flere holder seg til fredag. De var alle så super positive og gode og snille så inntrykket idag var helt annerledes. Veldig fornøyd nå 😊 

For et flott resultat! :) Godt å høre at dere koser dere og slapper av i kveld. Det er en påkjennig på kroppen med uttak, men en belønning med masse fine egg og da. Godt at dere følte dere godt mottatt på klinikken i dag, det er viktig! Da blir det enda en spennende dag i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...