Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Prover14 skrev:

Klarte ikke vente til onsdag, og tok den første testen i dag. Selv om den ene var litt svak, var det helt tydelig to streker i kryss!! :hjerte::hjerte: Klarer ikke helt å stole på testen iom at jeg tester 2 dager for tidlig, men det er vel lov å være enda litt mer positiv? :)

Noen som har erfaring med litt tidlig testing? Jeg er 13 dpo og ruger på 12. dagen (inkl. dag for innsett - telles den med?). 15 dager siden EL-sprøyte.

 Herregud så fantastisk! Jeg tør å gratulere :) 13 dpo er jo absolutt ikke tidlig å teste. Ved vårt første IVF-forsøk fikk jeg positiv test på 13 dpo. Dette er bare å nyte, du er gravid :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Prover14 skrev:

Klarte ikke vente til onsdag, og tok den første testen i dag. Selv om den ene var litt svak, var det helt tydelig to streker i kryss!! :hjerte::hjerte: Klarer ikke helt å stole på testen iom at jeg tester 2 dager for tidlig, men det er vel lov å være enda litt mer positiv? :)

Noen som har erfaring med litt tidlig testing? Jeg er 13 dpo og ruger på 12. dagen (inkl. dag for innsett - telles den med?). 15 dager siden EL-sprøyte.

Gratulerer! :nigo: Jeg synes ikke 13 dpo er særlig tidlig testing :ler: En positiv test 13 dpo er absolutt til å stole på. Jeg har vært en av dem som har brukt lang tid på å få ovitrellen ut av kroppen, men det har aldri, aldri vært spor selv på de mest sensitive testene senere enn 11 dpo.

Denne gangen fikk jeg en tvilsom positiv allerede 9 dpo, en "dette tror jeg faktisk begynner å bli positiv test"-test 10 dpo, og en åpenbart positiv 11 dpo.

Jeg tror det varierer hvordan man teller rugedager (noen ville sagt du er på RD11, noen RD12), men det er jo egentlig helt irrelevant - det er uttaksdagen som teller, det er jo den som er "eggløsning". Folk setter jo inn på både dag 2, 3 og 5 (og av og til 6), så det å telle rugedager mener jeg er litt rart som sammenlikningsgrunnlag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Prover14 skrev:

Klarte ikke vente til onsdag, og tok den første testen i dag. Selv om den ene var litt svak, var det helt tydelig to streker i kryss!! :hjerte::hjerte: Klarer ikke helt å stole på testen iom at jeg tester 2 dager for tidlig, men det er vel lov å være enda litt mer positiv? :)

Noen som har erfaring med litt tidlig testing? Jeg er 13 dpo og ruger på 12. dagen (inkl. dag for innsett - telles den med?). 15 dager siden EL-sprøyte.

SÅ fantastisk! Gratulerer!!! ☺☺☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prover14 skrev:

Klarte ikke vente til onsdag, og tok den første testen i dag. Selv om den ene var litt svak, var det helt tydelig to streker i kryss!! :hjerte::hjerte: Klarer ikke helt å stole på testen iom at jeg tester 2 dager for tidlig, men det er vel lov å være enda litt mer positiv? :)

Noen som har erfaring med litt tidlig testing? Jeg er 13 dpo og ruger på 12. dagen (inkl. dag for innsett - telles den med?). 15 dager siden EL-sprøyte.

Hurra! Så fantastisk! :yvonne:Gratulerer så mye! Du kan stole på testen, med to tydelige streker så er du gravid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @miore @LillyBe @Chickenwings85 og @Illy!! :)  Siden dette er første gang jeg har fått positiv test noensinne, og første gang med IVF, var jeg usikker på om jeg kunne være sikker før selve testdagen. Men dette er jo fantastisk! :nordvesta:

Er litt uvirkelig, tror det kommer til å gå en stund før det faktisk går opp for meg. Nå bare håper, håper, håper jeg at den lille spiren sitter så godt at jeg om 12 uker kan rope ut nyheten! :biggrin:

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Gratulerer! :nigo: Jeg synes ikke 13 dpo er særlig tidlig testing :ler: En positiv test 13 dpo er absolutt til å stole på. Jeg har vært en av dem som har brukt lang tid på å få ovitrellen ut av kroppen, men det har aldri, aldri vært spor selv på de mest sensitive testene senere enn 11 dpo.

Denne gangen fikk jeg en tvilsom positiv allerede 9 dpo, en "dette tror jeg faktisk begynner å bli positiv test"-test 10 dpo, og en åpenbart positiv 11 dpo.

Jeg tror det varierer hvordan man teller rugedager (noen ville sagt du er på RD11, noen RD12), men det er jo egentlig helt irrelevant - det er uttaksdagen som teller, det er jo den som er "eggløsning". Folk setter jo inn på både dag 2, 3 og 5 (og av og til 6), så det å telle rugedager mener jeg er litt rart som sammenlikningsgrunnlag :) 

Siden jeg ikke har gjort dette før, er det så vanskelig å vite om noe er tidlig eller ikke. Men når flere her inne skriver det ikke er særlig tidlig, så tror jeg på det :)  Men stor sannsynlighet for ny test både i morgen og onsdag - så kanskje det går opp for meg at det endelig skal skje!

Hvordan tester du om ovitrellen er ute av kroppen? Helt sant som du sier, rugedager er litt rart.. Ett litt mer relevant spørsmål er kanskje, telles DPO mvf. dagen for uttak/"eggløsning", eller første dagen etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Prover14 skrev:

Dere har vært gjennom litt av hvert ja. Godt å slippe å bruke opp et forsøk når man har så dårlige sjangser, selv om det må ha vært utrolig kjipt! Hvilket sykehus hører dere til?

Oj, da er vi helt likt i løypa! Har testdag onsdag :) Sitter å klør i fingrene etter å ta en test i dag, men vet jo at jeg ikke burde. Prøver å holde ut til onsdag! Første forsøk på første barn her.. Fikk ut 10 egg som resulterte i 1 inn og 2 på frys.

Krysser fingrene for deg i morgen, og håper det blir en lillesøster/bror! :ninuskapus:

Jeg hører til offentlig i Haugesund. Veldig fornøyd der👍

Gratulerer sååå mye med graviditet. Nyt det!!! Høres ganske likt ut som da jeg ble gravid med datteren vår. Fikk ut 14 egg, 1 inn og 2 på frys. Gravid på første IVF.  Håper jeg kommer etter med ny graviditet i morgen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LillyBe skrev:

Ahh, herregud så spennende! Er så imponert over dere som klarer å holde dere helt til testdatoen med å teste. Krysser fingre :) Håper ventetiden snart er over her også...

Jeg synes det er greit å forholde seg til sykehusets testdato. Resultatet av testingen får jeg ikke gjort noe med uansett. Tror det bare hadde blitt mye bekymringer av å teste tidlig. Jeg er nok i denne bobla som jeg allerede er😧

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Prover14 skrev:

Siden jeg ikke har gjort dette før, er det så vanskelig å vite om noe er tidlig eller ikke. Men når flere her inne skriver det ikke er særlig tidlig, så tror jeg på det :)  Men stor sannsynlighet for ny test både i morgen og onsdag - så kanskje det går opp for meg at det endelig skal skje!

Hvordan tester du om ovitrellen er ute av kroppen? Helt sant som du sier, rugedager er litt rart.. Ett litt mer relevant spørsmål er kanskje, telles DPO mvf. dagen for uttak/"eggløsning", eller første dagen etter? 

Det er fryktelig vanskelig å legge fra seg graviditetstestene når de endelig, ENDELIG viser to streker :ler: 

Jeg begynner å teste tre-fire dager etter å ha tatt ovitrelle, og tester hver morgen frem til testen blir negativ. Da vet jeg at den er ute av kroppen, og at det er en "ekte" positiv test dersom jeg ser to streker igjen :)

Jeg teller dagen etter uttak som 1 dpo, siden det betyr 1 dag etter eggløsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Prover14 skrev:

Klarte ikke vente til onsdag, og tok den første testen i dag. Selv om den ene var litt svak, var det helt tydelig to streker i kryss!! :hjerte::hjerte: Klarer ikke helt å stole på testen iom at jeg tester 2 dager for tidlig, men det er vel lov å være enda litt mer positiv? :)

Noen som har erfaring med litt tidlig testing? Jeg er 13 dpo og ruger på 12. dagen (inkl. dag for innsett - telles den med?). 15 dager siden EL-sprøyte.

Gratulerer❤️ Så kjekke nyheter😊 Lykke til videre i rugetiden! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Illy skrev:

Krysser fingrene for ULen! Godt at du har en roligere følelse nå :) Det er en berg- og dalbane dette. Jeg er positiv og negativ sånn ca. annenvher dag, tror jeg. Det var fælt å bare få ut ett egg, men en helt fantastisk følelse da det ene kunne settes tilbake. Veldig kjipt hvis det ikke skulle bli uttak, men det tror jeg virkelig det blir, altså. Jeg fikk beskjed om at det var helt vanlig å måtte gå lengre på sprøyter og ta ny ultralyd etter den første. Men så klart, alt som ikke går helt etter planen er stressende når man holder på med dette.

Testdato er 15 dager etter innsett for meg, hvis jeg teller riktig. Jeg kommer ikke til å klare å vente så lenge. Og så kommer jeg til å få så store forhåpninger hvis ikke mensen kommer, selv om jeg vet at progesteronstøtten kan ha skylda for det. Jeg tror det er bedre å ta en hjemmetest i fred og ro enn å sitte på jobb og vente på den skumle telefonen fra klinikken for min del :P

----

Masse lykke til @Prover14 og @Sanvitalia! Det blir noen veldig spennende dager for dere begge denne uken. Håper det blir  positive tester også :)

Test om du føler for det, skjønner godt at du vil få vite deti ro og fred, jeg håper du får positivt svar 😃 spennende tider for deg 😊 nesten litt komisk denne tiden,og at medisinene kødder sånn med kroppen, at en ikke vet opp ned på symptomer eller ei!😅 

Jeg hadde en fantastisk ul idag hos en superfin gynekolog. Hun var veldig rolig, tok seg tid og forklarte veldig godt. Viste så full støtte og forståelse i få ord, og vi snakket om denne berg og dalbanen som du og beskriver. Hadde store follikkler og flere potensielle. Hun tippet på ca 8 egg ut. Det er en utrolig god støtte i dette forumet, takk for så mange oppmuntrende ord! Jeg hadde mye smerter i magen idag morges og dersom jeg måtte gå lengre på sprøyter hadde jeg faktisk vurdert om jeg ville det. Følte det var nesten sprengfult. Hadde rett angående kroppen/symptomer og har satt eggløsningsprøyten ikveld 😃 endelig spiller kroppen på lag.  Men, så kommer tankene.. vil uttak gå til h... eller vil eggene være gode, vil de overleve å blabla. Vi bestemte oss derfor for å ta 3 dager fri og sjekke inn på hotell for å kose oss litt oppi alt dette. Gå på restaurant og kino og nyte det så godt vi kan. Reiser imorgen ettermiddag/kveld etter jobb 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LillyBe skrev:

Ahh, herregud så spennende! Er så imponert over dere som klarer å holde dere helt til testdatoen med å teste. Krysser fingre :) Håper ventetiden snart er over her også...

Lykke til med testdato begge to! Heia heia!❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Prover14 skrev:

Haha, ja, nokså grisete! Selv har jeg ikke opplevd å få ut hele tabletten, mest bare rester av den :fnise: Det kan variere, sykepleieren sa at kroppen tar opp det den trenger, resten kommer ut igjen. Men vil ikke si det er noe problem å ta den andre steder enn hjemme. Man må bare ha med litt bind/truseinnlegg i veska :)

Onsdag er testdato ja. Tror ikke det har noe å si om jeg utsetter det en dag (ikke at jeg hadde klart å vente én dag til heller), skal jo på jobb uansett. Og sykehuset ringer meg på onsdag for å høre hvordan det gikk. Har også sett det med kjemisk, det vil det jo alltid være en fare for om en tester for tidlig.

Utrolig kjipt du fikk en sånn opplevelse! :/ Heldigvis kan mye skje de neste dagene! Og godt du slipper reise helt til Haugesund for en ny UL. Jeg er optimist på dine vegne og krysser fingrene for at det blir uttakk mot slutten av uken! :) Hold oss oppdatert hvordan det går etter ny UL da!

Ah,takk for tips, tenker jo at det er ganske mye progesteronstøtte vi skal ta, så om "noe" kommer ut, bør det gå fint. Takk for tips!  

Gurimalla så spennende, ikke lenge til onsdag! Har du en god følelse ? 😊 kanskje like greit å teste tirsdag da, du kan jo teste onsdag også om du vil så får du forberedt deg litt 😉

Mye har skjedd, takk for fingerkryssing, det har hjulpet. Satt eggløsningsprøyten ikveld og vi skal til haugesund imorgen. Uttak onsdag og innsett fredag 😃 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, prover87 skrev:

Gratulerer❤️ Så kjekke nyheter😊 Lykke til videre i rugetiden! 

Signerer denne jeg! Gratulerer ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Prover14

Spiren sitter, jeg krysser fingrene for deg!! Masse lykke til, nyt at du er gravid! Tenk, på første forsøk! Så fantastisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Lykke til med testdato begge to! Heia heia!❤

Takk takk :) 

Masse lykke til med uttak i morgen. Så utrolig koselig, å rett og slett ta dere en liten "ferietur" samtidig! Det var smart...er så viktig å klare koble ut litt i denne prosessen også, bare prøve å leve litt normalt :) 

Masse god støtte i forumet her ja, godt å vite at man ikke er alene! 

Gleder meg til å følge deg videre nå, dette blir spennende :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble dessverre negativt forsøk på oss. Så i dag er en drittdag, så får man krumme nakken i morgen og se fremover mot neste forsøk. Håper og tror vi får fryseforsøk før sommeren. Får nok vite mer når sykehuset ringer senere i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Takk takk :) 

Masse lykke til med uttak i morgen. Så utrolig koselig, å rett og slett ta dere en liten "ferietur" samtidig! Det var smart...er så viktig å klare koble ut litt i denne prosessen også, bare prøve å leve litt normalt :) 

Masse god støtte i forumet her ja, godt å vite at man ikke er alene! 

Gleder meg til å følge deg videre nå, dette blir spennende :) 

Takk! Ja vi fant ut at noe må vi få ut av dette, slik at det blir litt hyggelig også midt i all hormoner og sprøyter.  De synes det var veldig lurt, de på sykehuset også så 😊 skal holde dere oppdatert, gøy med forum!😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sanvitalia skrev:

Det ble dessverre negativt forsøk på oss. Så i dag er en drittdag, så får man krumme nakken i morgen og se fremover mot neste forsøk. Håper og tror vi får fryseforsøk før sommeren. Får nok vite mer når sykehuset ringer senere i dag. 

Huff så trist! Håper dere får komme inn kjapt til frysforsøk! Sender masse klemmer! Det er helt og holdent forståelig at det er en drittdag for dere. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, miore skrev:

Det er fryktelig vanskelig å legge fra seg graviditetstestene når de endelig, ENDELIG viser to streker :ler: 

Jeg begynner å teste tre-fire dager etter å ha tatt ovitrelle, og tester hver morgen frem til testen blir negativ. Da vet jeg at den er ute av kroppen, og at det er en "ekte" positiv test dersom jeg ser to streker igjen :)

Jeg teller dagen etter uttak som 1 dpo, siden det betyr 1 dag etter eggløsning!

Haha, enig! Kommer nok til å gå noen tester fremover, bare for å virkelig få bekreftet at den første var riktig ;)

Så lurt å gjøre det sånn! Det må jeg huske om det skulle bli søskenforsøk en gang :) Er det strimmeltester du bruker da? Blir vel litt i dyreste laget om en skal teste så mye med feks. CB...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...