Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Illy skrev:

Jeg testet negativt hjemme på tirsdag, 14 dpo :icon_frown: Jeg har ikke blodprøve før i morgen, og tenker jeg tar den for å utelukke svangerskap utenfor livmoren, siden jeg ikke har fått mensen enda. Negativt ivf-forsøk var virkelig kjipt. Man bygger jo opp så mye forhåpninger og det er så mye spenning og hormoner, og så brister alt håpet. Nå håper jeg på at vi rekker et nytt forsøk før sommeren. Den beste medisinen for min del i dette er å tenke framover, og få nytt håp.

 

Så trist å høre Illy. Jeg skjønner at negativt ivf-forsøk er kjipt. Det som er fint å tenke på er at de fleste får det til til slutt (jeg sier det til meg selv ofte). Å hvorfor skal ikke du klare det når alle andre klare det? Jeg tror det kan være godt å grine- å faktisk kjenne på at alt er dritt et par dager før man reiser seg og tenker fremover. En dag SKAL det gå bra. Tenk positivt og gjør noe hyggelig sammen med kjæreste og/eller venner. Tenker masse på deg nå <3 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

 

 

 

Da har jeg fått bekreftet at 7 av 9 egg er befruktet og at det blir innsett i morgen. Krysser fingrene for positive tilbakemeldinger i morgen å :) Siden det er mitt aller første forsøk så har jeg jo ikke så mye å sammenligne med, men, jeg er selvfølgelig veldig fornøyd! :)  

Gratulerer så masse, akkurat samme uttelling som jeg hadde :) blir spennende med innsett i morgen, masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LillyBe skrev:

Gratulerer så masse, akkurat samme uttelling som jeg hadde :) blir spennende med innsett i morgen, masse lykke til!

Takk LillyBe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. mars 2017 den 13.27, LillyBe skrev:

Tusen takk :) Går det fint med deg og spiren? Ikke så lenge til UL vel?

Ja, jeg tror det går bra. "Føler" meg gravid, og kvalmen har tatt over dagene mine (morgenkvalme hva er det? Her er det heldagskvalme...). Skulle egentlig på UL i morgen (er da 7+2), men gynekologen ringte og ville utsette til neste uke, så det blir undersøkelse på tirsdag. Det blir veldig spennende. Har ikke testet noe siden g-testen på den dagen sykehuset ville jeg skulle teste (14 dager etter innsett), ingen blodprøver. Men håper at signalene kroppen sender meg er gode - og at alt står bra til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, prover87 skrev:

Ja, jeg tror det går bra. "Føler" meg gravid, og kvalmen har tatt over dagene mine (morgenkvalme hva er det? Her er det heldagskvalme...). Skulle egentlig på UL i morgen (er da 7+2), men gynekologen ringte og ville utsette til neste uke, så det blir undersøkelse på tirsdag. Det blir veldig spennende. Har ikke testet noe siden g-testen på den dagen sykehuset ville jeg skulle teste (14 dager etter innsett), ingen blodprøver. Men håper at signalene kroppen sender meg er gode - og at alt står bra til.

Så bra, å så utrolig spennende med UL. Gled deg :)  Kvalme er forferdelig, men da vet man at noe skjer ;) Jeg håper min kvalme kommer for fullt. Jeg tror det er kjempe lurt å ikke teste no mere...man blir bare tullerusk. Det som skjer-det skjer jo uansett. Å man må nyte å være gravid <3 Jeg har vært så nervøs nå (kanskje naturlig etter SA og kjemisk), og fikk bla negativt utslag på en prøve i dag 😳 Sånn går det når man tester og tester..fikk altså negativ RFSU-strimmel, men positiv CB pluss, på samme urin på morgenen i dag. Så nervene er i helspenn fram mot blodprøven i morgen...håper jeg følger i dine spor :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal som sagt ha innsett senere i dag. Men det siste døgnet har jeg hatt skikkelige mensensmerter. Kjenner det ordentlig godt i mage/rygg og puppene mine er super ømme. Er det normalt å ha det sånn mellom uttak og innsett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Skal som sagt ha innsett senere i dag. Men det siste døgnet har jeg hatt skikkelige mensensmerter. Kjenner det ordentlig godt i mage/rygg og puppene mine er super ømme. Er det normalt å ha det sånn mellom uttak og innsett? 

Masse lykke til med innsett!! Jeg hadde menssmerter mellom uttak og innsett, og litt videre etter innsett, og det var visst normalt😊De ømme puppene kan komme av el-sprøyta, kanskje? Jeg hadde det også, men husker ikke når det kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Illy skrev:

Masse lykke til med innsett!! Jeg hadde menssmerter mellom uttak og innsett, og litt videre etter innsett, og det var visst normalt😊De ømme puppene kan komme av el-sprøyta, kanskje? Jeg hadde det også, men husker ikke når det kom. 

Ja, okei men da er det normalt da. Sikkert el-sprøyta. Nytt for meg å ha "eggløsningssmerter" da jeg aldri har eggløsning, hehe. Men ok. Takk for det! Forhåpentligvis så er jeg blitt en ruger i 13tiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, LillyBe skrev:

Så bra, å så utrolig spennende med UL. Gled deg :)  Kvalme er forferdelig, men da vet man at noe skjer ;) Jeg håper min kvalme kommer for fullt. Jeg tror det er kjempe lurt å ikke teste no mere...man blir bare tullerusk. Det som skjer-det skjer jo uansett. Å man må nyte å være gravid <3 Jeg har vært så nervøs nå (kanskje naturlig etter SA og kjemisk), og fikk bla negativt utslag på en prøve i dag 😳 Sånn går det når man tester og tester..fikk altså negativ RFSU-strimmel, men positiv CB pluss, på samme urin på morgenen i dag. Så nervene er i helspenn fram mot blodprøven i morgen...håper jeg følger i dine spor :) 

Lykke til med blodprøven! Vil tro at det går fint - du får jo enda positive tester, så jeg ville fokusert på det. Jeg har lest endel negative erfaringer med RFSU tester, og jeg brukte en slik selv (men da testa jeg på 18/19 dpo), og hadde bestemt meg på forhånd at hvis den viste negativ så skulle jeg og teste med CB på samme urin. Men den var da heldigvis positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med innsett og går inn i helgen som ruger. Ingen på frys, men jeg fikk beskjed om at egget var perfekt 4 delt, så nå har jeg et godt egg. Det må bare fortsette å gjøre jobben sin de neste dagene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Da er jeg ferdig med innsett og går inn i helgen som ruger. Ingen på frys, men jeg fikk beskjed om at egget var perfekt 4 delt, så nå har jeg et godt egg. Det må bare fortsette å gjøre jobben sin de neste dagene :)

Så bra! Krysser fingrene for at du fikk satt inn gullegget og at du får en positiv test snart! 😊

Anonymkode: fe22e...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ska begynne med hormoner før uttak neste mens som er rett over påske! Ser veldig frem til å endelig begynne på en ny runde.. 

Vil gjerne få satt inn et 5 delt egg denne gangen, altså blastocyst. Har hatt to misslykket fryseforsøk tidligere, de ble fryst ned for 4 år siden. Var et 2 delt og et 4 delt. Forsto det på sykepleieren at det ikke var like vanlig å dyrke de til blastocyst da som nå.. Men ser flere får satt inn 2 å 4 delt nå også.. Hva er grunnen til å ikke dyrke de til blastocyst når det øker sjansen for graviditet? Jeg håper først og frems at vi får noen fine befruktet egg, men hadde blitt så glad om vi fikk noen fine blastocyst også! Håper så inderlig på det! 

jeg skal isåfall begynne med bomfola på blødningsdag 3 og cetrotide på sprøytedag 5. Er dette en normal hormonkur? Hvorfor ser jeg at noen tar nesespray? Hva er forskjell? Kan ikke så mye om dette jeg! Men gleder meg så mye nå! Ville helst begynt igår 😆 Er bare såå spent på hvordan eggkvaliteten er denne gangen, for siden sist egguttak har jeg gått på cellegift også.. Håper virkelig vi får det til denne gangen! 

Anonymkode: fe22e...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Krysser fingrene for at du fikk satt inn gullegget og at du får en positiv test snart! 😊

Anonymkode: fe22e...cd2

TAKK! :) Lykke til du å! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, nå har jeg enda et spørsmål (jeg føler jeg spør om så mye her inne)... :PMen hvordan regner man DPO? Er dagen for egguttak 1dpo? Eller, er dagen etter egguttak 1dpo? Full forvirring her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ska begynne med hormoner før uttak neste mens som er rett over påske! Ser veldig frem til å endelig begynne på en ny runde.. 

Vil gjerne få satt inn et 5 delt egg denne gangen, altså blastocyst. Har hatt to misslykket fryseforsøk tidligere, de ble fryst ned for 4 år siden. Var et 2 delt og et 4 delt. Forsto det på sykepleieren at det ikke var like vanlig å dyrke de til blastocyst da som nå.. Men ser flere får satt inn 2 å 4 delt nå også.. Hva er grunnen til å ikke dyrke de til blastocyst når det øker sjansen for graviditet? Jeg håper først og frems at vi får noen fine befruktet egg, men hadde blitt så glad om vi fikk noen fine blastocyst også! Håper så inderlig på det! 

jeg skal isåfall begynne med bomfola på blødningsdag 3 og cetrotide på sprøytedag 5. Er dette en normal hormonkur? Hvorfor ser jeg at noen tar nesespray? Hva er forskjell? Kan ikke så mye om dette jeg! Men gleder meg så mye nå! Ville helst begynt igår 😆 Er bare såå spent på hvordan eggkvaliteten er denne gangen, for siden sist egguttak har jeg gått på cellegift også.. Håper virkelig vi får det til denne gangen! 

Anonymkode: fe22e...cd2

Blastocyster er ikke 5-delt, de er 5-dagers, og har så mange celler at de ikke kan telles lenger. Man mener at det er mange embryo som faller fra i petriskålen før de når det stadiet, som kunne utviklet seg fint i livmoren der miljøet er mer optimalt. Derfor dyrker man kun til blasto om man har mange gode egg å ta av. Jeg vet ikke så mye om hvor mye bedre sjanser det gir, men har selv blitt gravid med 4- 5- og 8-delt (2 og 3 dagers).

Nesespray er lang protokoll, da bruker man den til å nedreguleres i noen uker før man begynner på sprøyter. Har selv aldri prøvd kort protokoll som du skal ha, men har forstått at det er standardregime nå til dags.

Håper det går bra med forsøket ditt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Okei, nå har jeg enda et spørsmål (jeg føler jeg spør om så mye her inne)... :PMen hvordan regner man DPO? Er dagen for egguttak 1dpo? Eller, er dagen etter egguttak 1dpo? Full forvirring her!

1dpo er dagen etter egguttak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.3.2017 den 13.36, Ønskebarn2017 skrev:

Da er innsettet over. 

3 egg på frys og 1 egg i magen 😊

Merkelig følelse..

Jeg hadde over 2 liter i blæra og sprang naken inn på toalettet med ultralyd væske på hele t skjorten etterpå. De fikk seg en god latter for å si det slik.😂

Hei! Hvordan går det med deg i rugetiden? Har du testet enda? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Hei! Hvordan går det med deg i rugetiden? Har du testet enda? :) 

Hei! Formen er variabel, men helt holdbart alså. Jeg testet igår, rugedag 9. Fikk strek opp jammen. (13dg siden ovitrelle så er ikke den..) testet med billigtest idag, som ikke er så sensitiv, fikk strek også,men synes kanskje den kom litt sent. Har aldri brukt de testene før, så var nok litt "feil" å bruke en annen test enn den som jeg hadde dagen før.. så idag har jeg kjøpt ny CB early detection. Så vet jeg ikke om jeg vil treste ikveld eller vente til imorgen liksom.. redd for den er negativ kjenner jeg.. føler meg gravid da, men vanskelig  si. Føler også mensen kommer 😂 

Hvordan går det med deg ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønskebarn2017 skrev:

Hei! Formen er variabel, men helt holdbart alså. Jeg testet igår, rugedag 9. Fikk strek opp jammen. (13dg siden ovitrelle så er ikke den..) testet med billigtest idag, som ikke er så sensitiv, fikk strek også,men synes kanskje den kom litt sent. Har aldri brukt de testene før, så var nok litt "feil" å bruke en annen test enn den som jeg hadde dagen før.. så idag har jeg kjøpt ny CB early detection. Så vet jeg ikke om jeg vil treste ikveld eller vente til imorgen liksom.. redd for den er negativ kjenner jeg.. føler meg gravid da, men vanskelig  si. Føler også mensen kommer 😂 

Hvordan går det med deg ?

Oioi, så spennende da. Men, så langt ser jo det veldig lovende ut? :) Du må oppdatere når du tar den siste testen du har kjøpt da :)

Jo takk, det går greit her. Murringer, ømme pupper og stinn i høyre side av magen, men tror det har med Lutinus´en å gjøre. Har vært det siden uttak. jeg er bare 5DPO (rugedag 3) så jeg har noen dager igjen å gruble og kverne på. Jeg får se hvor lenge jeg klarer å holde meg unna testingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...