Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Illy skrev:

Jeg har endelig kommet enda et steg videre, og skal ha uttak førskommende tirsdag :) Det var ikke så mange eggposer å se på ultralyden, bare ca. 5. Forhåpentligvis er det egg i alle. Det blir nesten litt rart og tomt å hverken spraye eller stikke fra mandag av, har blitt så vant til det nå!

Oi, så spennende. Hvor mange dager går du på sprøyte? Jeg skal begynne med sprøyte neste uke. Fint at det nærmer seg, sakte men sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Oi, så spennende. Hvor mange dager går du på sprøyte? Jeg skal begynne med sprøyte neste uke. Fint at det nærmer seg, sakte men sikkert ;)

Det ble 10 dager på sprøyter, og nå har jeg akkurat satt den siste :) Og så er det eggløsningssprøyte i morra da. Godt at du nærmer deg neste steg. Jeg syns det jeg hadde av bivirkninger ble borte etter at jeg begynte på sprøytene, så hvis du er plaget, håper jeg du opplever det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Illy skrev:

Det ble 10 dager på sprøyter, og nå har jeg akkurat satt den siste :) Og så er det eggløsningssprøyte i morra da. Godt at du nærmer deg neste steg. Jeg syns det jeg hadde av bivirkninger ble borte etter at jeg begynte på sprøytene, så hvis du er plaget, håper jeg du opplever det samme :)

Opplevde bare et par dager med plager. Litt opp og ned i humøret, men klager ikke. trodde plagene skulle bli mye verre, så det er jeg bare takknemlig for :) Blir spennende å følge deg fremover da, håper du fortsetter med å oppdatere underveis. Går litt i surr med alle som skriver her inne. Men, er det ditt første forsøk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prover87 skrev:

Er ferskforsøk..

Husk at mange som har ferskforsøk slutter på lutinusen etter bare 14 dager, og som @QBee sier produserer man en hel del selv siden man har hatt "eggløsning" i form av uttak. Det går helt sikkert bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, QBee skrev:

Tviler sterkt på at det kommer til å gå galt pga en glemt pille. Du hadde fryseforsøk? 

 

 

2 timer siden, Illy skrev:

Jeg har ikke noe kvalitetssikret svar på dette, men jeg kan ikke tro annet enn at det ikke er helt uvanlig å glemme, og at det går bra. Typisk at det skjer i helga, når du ikke får hørt med sykehuset. Men at glemming av pille står nevnt i pakningsvedlegget, og det ikke står noe om at det må for all del ikke skje, burde tyde på at det går fint :) Skjønner at det er stressende. Jeg klarte å ta dobbel dose spray her for noen dager siden, og tenkte at jeg hadde ødelagt alt. Det gikk bra.

 

54 minutter siden, miore skrev:

Husk at mange som har ferskforsøk slutter på lutinusen etter bare 14 dager, og som @QBee sier produserer man en hel del selv siden man har hatt "eggløsning" i form av uttak. Det går helt sikkert bra :klem:

Takk for beroligende ord! Håper kroppen har satt i gang egen produksjon og at det derfor går greit. Har vært så flink til å huske alle medisinene, men er typisk at når helga kommer og de daglige rutinene endrer seg, så glemmer jeg meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Opplevde bare et par dager med plager. Litt opp og ned i humøret, men klager ikke. trodde plagene skulle bli mye verre, så det er jeg bare takknemlig for :) Blir spennende å følge deg fremover da, håper du fortsetter med å oppdatere underveis. Går litt i surr med alle som skriver her inne. Men, er det ditt første forsøk eller?

Så bra at du ikke har mye bivirkninger :) Jeg var stort sett heldig jeg også, men de aller siste dagene på spray hadde jeg nesten kontant hodepine, og var full av kviser (så ut som da jeg var 14). Det er første forsøk. Ikke helt lett å huske hvem som er hvem her inne, nei :) Jeg skal fortsette å oppdatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.3.2017 den 17.18, Prover14 skrev:

De fikk hentet ut 10 egg i går - så nå venter jeg i stor spenning på morgendagen/innsett! :):) Var bare på den ene sjekken etter start på nesespray/sprøyter. Da fikk jeg beskjed om når jeg skulle ta EL sprøyten. Er kanskje vanlig med flere sjekker dersom de er for langt fra ønsket størrelse.. Jeg vet ikke. Hører til Haugesund ja :) 

Ikke noe særlige bivirkninger. Har vært veldig trøtt og mot slutten veldig oppblåst i magen pga alle folliklene. Men ellers har det gått overraskende fint med både spray og sprøyter. Du må gi beskjed hvordan det går når du begynner på puregon!

Er første gang jeg er på et forum, så vet egentlig lite om hvordan det fungerer og om det finnes mulighet for privat chat. Har ikke sett det noen plass. Har du?

10 egg!! Bra!! Hvordan gikk insett ??

Du er vel mest sannsynlig noem dager som ruger nå? 😃 

Dag 4 av puregon, litt kvalm, mindre hetetokter og noe øm. Merker at jeg har seponert dosen til halvparten på synarela ja. Drittlei overgangsalderen. Men greier skjule det fint på jobb 😂

Var det vondt med uttaket? Fikk du smertestillende og hvordan var legen og ivf sykepleieren ? P.s ikke nysgjerrig alså...

Skal til ultralyd på torsdag jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.3.2017 den 8.05, prover87 skrev:

Jeg har fått verdens beste (før)bursdagsgave! I dag tidlig testet jeg for første gang i dette forsøket, og for første gang i mitt liv var testen positiv:nordvesta:

Den ble positiv med EN gang, og den var supersterk :):):):) Jeg kan neste ikke tro det. Jeg er i dag 14 dpo (akkurat to uker siden egguttak).

Jeg vet at det ennå er en relativt stor risiko for at det kan skje noe galt, men jeg har ærlig trodd at jeg ikke kunne bli gravid, så bare det å få en bekreftelse på at det faktisk går an, og at nå har vi en sjanse til å få et barn i løpet av 2017, er bare helt utrolig!!!!!!

Jeg svever på en sky av lykke nå:hjerte:

 

Gratulerer så mye 💞 Hurra nå kan du feire 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

10 egg!! Bra!! Hvordan gikk insett ??

Du er vel mest sannsynlig noem dager som ruger nå? 😃 

Dag 4 av puregon, litt kvalm, mindre hetetokter og noe øm. Merker at jeg har seponert dosen til halvparten på synarela ja. Drittlei overgangsalderen. Men greier skjule det fint på jobb 😂

Var det vondt med uttaket? Fikk du smertestillende og hvordan var legen og ivf sykepleieren ? P.s ikke nysgjerrig alså...

Skal til ultralyd på torsdag jeg 😊

Bare 3 som både modnet riktig/delte seg riktig og som var gode nok. Så 1 egg i magen og 2 på frys - veldig letta for det :biggrin:Innsett gikk veldig bra - fort gjort og ikke ubehagelig i det hele tatt. Hadde innsett torsdag, så noen dager som ruger nå ja.. Tiden går sakte og jeg er så spent på om vi lykkes!! 

Uff, kjedelig med bivirkninger altså.. Men bra det blir litt mindre av de på sprøyter :)  

Uttak var ikke særlig behagelig. Vondt innimellom, ok resten. Det hele er over på 10-15 minutter, så det gikk helt fint! Syns alle som var der var veldig omsorgsfulle og greie. Spesielt hun ene sykepleieren som vi har hatt mest med å gjøre og hatt samtaler med hele tiden. Hun er fantastisk! Legen som utfører uttak er litt lavmælt og alvorlig. Men flink da.

Spennende med UL på torsdag - gi beskjed hvordan det går :) Uttak neste uke da kanskje? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Prover14 skrev:

Bare 3 som både modnet riktig/delte seg riktig og som var gode nok. Så 1 egg i magen og 2 på frys - veldig letta for det :biggrin:Innsett gikk veldig bra - fort gjort og ikke ubehagelig i det hele tatt. Hadde innsett torsdag, så noen dager som ruger nå ja.. Tiden går sakte og jeg er så spent på om vi lykkes!! 

Uff, kjedelig med bivirkninger altså.. Men bra det blir litt mindre av de på sprøyter :)  

Uttak var ikke særlig behagelig. Vondt innimellom, ok resten. Det hele er over på 10-15 minutter, så det gikk helt fint! Syns alle som var der var veldig omsorgsfulle og greie. Spesielt hun ene sykepleieren som vi har hatt mest med å gjøre og hatt samtaler med hele tiden. Hun er fantastisk! Legen som utfører uttak er litt lavmælt og alvorlig. Men flink da.

Spennende med UL på torsdag - gi beskjed hvordan det går :) Uttak neste uke da kanskje? 

Åh så spennende for dere!!! Håper dere har lykkes! Når er testdato ? Åh så heldige med resultatet! Jeg hadde også vært fornøyd med det! Heldig om en får lov å si det midt oppi IVF karusellen.. bra at du følte deg ivaretatt og at de dere fikk god behandling fra sykepleieren! Tenker at legen er vel nokså konsentrert 😅 var det hun utenlandske damen ? 

Ja vi har fått beskjed om at vi begge skal opp i løpet av uke 11.. men jeg avventer noe ifht ultralyden på torsdag. Føler ikke det "skjer" så mye der nede, etter sprøytestart, er på 6 dag imorgen.. men regner med det går sin gang og at en kjenner litt mer etterhvert !? Vil ikke ringe for å spørre om det liksom, hallooo.. hehe men en overanalyserer mye i disse tider! Så spennende som ruger alså, er du i jobb ? Hvordan er formen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2017 den 20.40, Illy skrev:

Jeg har endelig kommet enda et steg videre, og skal ha uttak førskommende tirsdag :) Det var ikke så mange eggposer å se på ultralyden, bare ca. 5. Forhåpentligvis er det egg i alle. Det blir nesten litt rart og tomt å hverken spraye eller stikke fra mandag av, har blitt så vant til det nå!

Så spennende 😊 masse lykke til! Nyt medisinfriheten 😃 gleder meg til å høre hvordan det gikk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ønske2017 skrev:

 

Gratulerer så mye 💞 Hurra nå kan du feire 😉 

Takk 😊

I dag var "offisiell" testdato (altså 14 dager etter innsett av blastocysten) - og testen var heldigvis positiv i dag og 😉 Nå er det bare å vente på neste milepæl - ultralyd om ca 3 uker for å se om hjertet har begynt å slå❤️

Sykepleieren sa forresten at jeg ikke må uroe meg for at jeg glemte å ta en lutinus-pille. Det gjorde visst nok ingenting. Jeg skal og egentlig slutte med litinusen i dag (syntes det hørtes veldig tidlig ut), men jeg kunne fortsette til jeg er tom for medisiner som er om 2 dager. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, prover87 skrev:

Takk 😊

I dag var "offisiell" testdato (altså 14 dager etter innsett av blastocysten) - og testen var heldigvis positiv i dag og 😉 Nå er det bare å vente på neste milepæl - ultralyd om ca 3 uker for å se om hjertet har begynt å slå❤️

Sykepleieren sa forresten at jeg ikke må uroe meg for at jeg glemte å ta en lutinus-pille. Det gjorde visst nok ingenting. Jeg skal og egentlig slutte med litinusen i dag (syntes det hørtes veldig tidlig ut), men jeg kunne fortsette til jeg er tom for medisiner som er om 2 dager. 

Igjen gratulerer så mye! Utrolig velfortjent <3 Gøy at flere her lykkes!! Måtte tiden frem til UL gå fort :) 

Jeg er i gang med fryseforsøk. Dag 10 på østrogen i dag, slimhinne på 7 mm. Skal øke dosen litt, ny UL i slutten av uka og innsett (forhåpentligvis ) om ca 1,5 uke! Bare den lille blastoen overlever opptiningen nå så <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Så godt å lese at det lykkes for mange her. Ønsker det beste for alle her :):) 

Nå er mine papirer sendt til Porsgrunn, må bare vente med tålmodighet når de innkaller meg til samtalen. Hvor langt tid gikk det før dere ble innkalt til første samtale ?, noen erfaring her fra Porsgrunn. 

Jeg lurte på en ting: Jeg trener hverdag og er på diett. Er dette noe som kan hindre at jeg kan bli gavid på naturlig måte?, 

Jeg hører konstant fra folk at jeg burde slutte med å trene siden jeg prøver barn. Har noen erfaring med dette?, 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ønske2017 skrev:

Hei,

Så godt å lese at det lykkes for mange her. Ønsker det beste for alle her :):) 

Nå er mine papirer sendt til Porsgrunn, må bare vente med tålmodighet når de innkaller meg til samtalen. Hvor langt tid gikk det før dere ble innkalt til første samtale ?, noen erfaring her fra Porsgrunn. 

Jeg lurte på en ting: Jeg trener hverdag og er på diett. Er dette noe som kan hindre at jeg kan bli gavid på naturlig måte?, 

Jeg hører konstant fra folk at jeg burde slutte med å trene siden jeg prøver barn. Har noen erfaring med dette?, 🙈 

Hei

Jeg hører til i Porsgrunn. Da vi ble henvist i fjor sommer fikk vi time ca. 1,5 måned etter henvisningen ble sendt. Men det kan  nok være litt lengre ventetid nå pga situasjonen i Oslo som gjør at flere søker seg til andre klinikker. Håper du ikke må vente for lenge!

Og ikke hør på folk som sier at du skal slutte å trene! Det er bare tull og tøys. Så lenge du ikke trener så mye/hardt at det påvirker syklusen/eggløsningen din. Jeg har trent gjennom de tidligere forsøkene og rugetiden - men har  roet meg ned litt. Men akkurat dette forsøket sa kroppen min stopp allerede en uke før uttaket. Jeg reagerte veldig på medisinene. Og pga overstimulering så var jeg ganske dårlig etter uttaket også. Først nå, 3 uker etter uttaket, begynner jeg å føle meg noenlunde ok i formen (tror medisinene/Lutinusen etter uttaket også har gjort med dårlig). Jeg har derfor holdt meg i ro til nå (til og være meg), men tenker at nå kan jeg snart begynne å løpe igjen (som er den treningsformen jeg liker best). Men må jo presisere at denne gangen så lyktes vi - og jeg er nå snart 5 uker på vei. Men jeg er overbevist om at det ikke har noe med at jeg har holdt meg mer i ro denne gangen. Jeg tror bare det er viktig å lytte til kroppen.

Jeg ville uansett hvis jeg var deg, tatt en prat om dette med sykepleierne når dere får time på sykehuset. De svarer på alt :) Du bør gjøre det du føler deg komfortable med å gjøre.

Jeg har i hvert fall fått beskjed fra sykepleierne at jeg skal leve som normalt både gjennom stimuleringen og rugetiden - men ikke sette nye treningsrekorder eller springe maraton i den perioden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, prover87 skrev:

Hei

Jeg hører til i Porsgrunn. Da vi ble henvist i fjor sommer fikk vi time ca. 1,5 måned etter henvisningen ble sendt. Men det kan  nok være litt lengre ventetid nå pga situasjonen i Oslo som gjør at flere søker seg til andre klinikker. Håper du ikke må vente for lenge!

Og ikke hør på folk som sier at du skal slutte å trene! Det er bare tull og tøys. Så lenge du ikke trener så mye/hardt at det påvirker syklusen/eggløsningen din. Jeg har trent gjennom de tidligere forsøkene og rugetiden - men har  roet meg ned litt. Men akkurat dette forsøket sa kroppen min stopp allerede en uke før uttaket. Jeg reagerte veldig på medisinene. Og pga overstimulering så var jeg ganske dårlig etter uttaket også. Først nå, 3 uker etter uttaket, begynner jeg å føle meg noenlunde ok i formen (tror medisinene/Lutinusen etter uttaket også har gjort med dårlig). Jeg har derfor holdt meg i ro til nå (til og være meg), men tenker at nå kan jeg snart begynne å løpe igjen (som er den treningsformen jeg liker best). Men må jo presisere at denne gangen så lyktes vi - og jeg er nå snart 5 uker på vei. Men jeg er overbevist om at det ikke har noe med at jeg har holdt meg mer i ro denne gangen. Jeg tror bare det er viktig å lytte til kroppen.

Jeg ville uansett hvis jeg var deg, tatt en prat om dette med sykepleierne når dere får time på sykehuset. De svarer på alt :) Du bør gjøre det du føler deg komfortable med å gjøre.

Jeg har i hvert fall fått beskjed fra sykepleierne at jeg skal leve som normalt både gjennom stimuleringen og rugetiden - men ikke sette nye treningsrekorder eller springe maraton i den perioden ;) 

Hei, 

Så merkelig at mitt svar ikke kom opp . Men prøver igjen. 

Jeg håper jeg kan komme inn fort, selvom jeg vet det vil ta litt lengre tid ;).

Jeg hører bare stadig fra folk, at man burde ikke trene hvis man prøver barn. Vi prøver jo barn på normal måte også. Blir bare irritert når jeg hører fra andre og tenker kanskje trening gjør at jeg ikke blir gravid heheh.. 

Jeg trener nesten hverdag med vekter.

Når engang jeg starter behandlingen har jeg tenkt å ta helt med ro og lytte til hva kroppen vil. 

Gikk du opp i vekt med alle de hormon medisinene ? 

Er veldig glad for din vegne og håper alt går bra med deg gjennom hele graviditeten :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg endte opp med bare ett modent egg :( Selve uttaket gikk fint da. Akkurat stikkingen i eggposene var vondt, men det gikk også veldig fort. Jeg fikk tømt 7-8 eggposer, men mange av dem var (for) små. Jeg blir redd for at det er noe alvorlig galt med så dårlig fangst, men håper at det går bedre neste gang, med høyere medisindose. Det er litt vanskelig å se for seg at egget skal klare å bli befruktet, overleve til torsdag og dele seg riktig nå. Men en kan jo ha skikkelig flaks også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så misfornøyd med uttak i dag :( Kun to modne eggposer. Noen små og mange mellomstore som ikke funker. Gått på sprøyter i kun 8 dager, så stusset litt over at uttaket var så tidlig. Forrige forsøk var på Riksen og sprøytet da i 12 eller 13 dager. Nå går vi privat. Betaler SÅ mye, og føler litt på at uttaket var for tidlig.. På UL før helgen var det utsikter for 8+ follikler. 

Virket som om de to eggene som vi fikk ut heller ikke var 100% modne. BLÆH

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, glassmanet skrev:

Så misfornøyd med uttak i dag :( Kun to modne eggposer. Noen små og mange mellomstore som ikke funker. Gått på sprøyter i kun 8 dager, så stusset litt over at uttaket var så tidlig. Forrige forsøk var på Riksen og sprøytet da i 12 eller 13 dager. Nå går vi privat. Betaler SÅ mye, og føler litt på at uttaket var for tidlig.. På UL før helgen var det utsikter for 8+ follikler. 

Virket som om de to eggene som vi fikk ut heller ikke var 100% modne. BLÆH

Ånei, så kjipt. Var det ditt andre forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, glassmanet skrev:

Så misfornøyd med uttak i dag :( Kun to modne eggposer. Noen små og mange mellomstore som ikke funker. Gått på sprøyter i kun 8 dager, så stusset litt over at uttaket var så tidlig. Forrige forsøk var på Riksen og sprøytet da i 12 eller 13 dager. Nå går vi privat. Betaler SÅ mye, og føler litt på at uttaket var for tidlig.. På UL før helgen var det utsikter for 8+ follikler. 

Virket som om de to eggene som vi fikk ut heller ikke var 100% modne. BLÆH

Skjønner kjempe godt at du er skuffet. Kun 8 dager på sprøyter er jo veldig lite og rart?! Hmm... Men de må jo virkelig ha trodd at tiden var inne. Jeg har alltid gått 12-15 dager på sprøyter før uttak, men har jo da respondert litt tregt og økt dosen. Sa de noe om hvorfor det ble sånn?

Jeg krysser fingre for at de 2 eggene er 2 gullegg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...