Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, miore skrev:

Syv befruktede er jo topp! Tøft av deg å holde ut såpass når bedøvelsen virker dårlig :) Satser på at du får en perfekt blastocyst inn på mandag.

Jeg har googlet -alt- :fnise: Jeg liker disse linkene:

http://www.advancedfertility.com/blastocy.htm

http://www.advancedfertility.com/blastocystpregnancyrates.htm

Der står det litt om prosessen, og den andre snakker om suksessrater for blasto versus tredagersegg inn. Man må ta i betraktning at de gjerne setter inn minst to selv om de har blastocyst i USA, men man ser jo likevel at det er mye større sannsynlighet for å lykkes med blastocyst enn med to- eller tredagersegg. 

Takk for linker! Skal sjekke dem ut :ac::)

ja, det var heftig! Håper ikke hun som skulle inn etter meg var rett utenfor døren! Noe var hvertfall feil. Har hatt uttak to ganger før, og det er jo ikke behagelig akkurat! Opplevelsen denne gangen klarer jeg egentlig ikke beskrive engang (sikkert like greit 😅) Det var jo andre medisiner og vha veneflon denne gangen. Men nå er det overstått! Og for de aller fleste går det jo veldig greit😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Myre skrev:

Åå, så gode nyheter @miore:nordvesta:De får nok tatt ut mange flotte egg:jepp:

Jeg fikk ut ti egg. Var flere igjen, men bedøvelsen virket heller dårlig denne gang, så der ga vi oss. Ett av eggene var ikke modent, men (hold på hatten) 7 av 9 ble befruktet!:bolledeig: De ville dyrke dem videre til blastcyst, så det blir innsett mandag, om alt går vel. Formen har ikke vært på topp, men føles bedre i dag. Klarte til og med å stå lenge nok til å ta en dusj:fnise:

Å dyrke til blasto har liksom aldri vært et tema hos meg før. Har prøvd å Google litt, men finner ikke så mye informasjon egentlig. Noen som har en link?

For en uttelling!! Hele 7 av 9 befruktet - det er jo megabra! Var det med IVF eller ICSI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, miore skrev:

Hvis mange blir befruktet blir det nok blastoinnsett neste fredag, om alt går som det skal :) Men vi får se hvor mange vi får ut, om det er nok modne der, og hvordan befruktningen blir! Ingenting blir bestemt før de ser på befruktningen på tirsdag. 

Venting er THE WORST. Snart får du inn en flott blasto, så du kan vente enda litt lengre på å endelig få teste :fnise: 

Spennende altså!! Måtte helga gå fort ;) Er jo så spent på dine vegne, hehe

Shit ja...hvis jeg blir liggende i ro neste uke (som de på klinikken sa jeg skulle) kommer jeg til å DØ!!! Jeg håper at jeg kommer meg ila helga, så jeg ksn jobbe litt til uka...jeg blir gal av å være hjemme med tankene! Selv nå som jeg er såpass ødelagt...ville mye heller vært på jobb, og orka å bevege meg, hehe. Jeg er ikke lagd for det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, prover87 skrev:

For en uttelling!! Hele 7 av 9 befruktet - det er jo megabra! Var det med IVF eller ICSI?

Ja, er utrolig lettet! Det var ICSI. Første gang fikk jeg ut 14 egg og ingen ble befruktet. Andre gang ut 24 egg, 10 befruktet og kun ett som utviklet seg fint/overlevde. Hans prøver er alltid fine, så det er vel noe med eggene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 av 6 henger fortsatt med :) Jippi!!! Må jo regne med endel frafall i helga sikkert men...drømmen er jo såklart 1 inn og evnt frys <3  Gud bedre, denne helga kommer til å gå saaaaakte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, LillyBe skrev:

6 av 6 henger fortsatt med :) Jippi!!! Må jo regne med endel frafall i helga sikkert men...drømmen er jo såklart 1 inn og evnt frys <3  Gud bedre, denne helga kommer til å gå saaaaakte

Fantastisk!!!:yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått beskjed fra klinikken om at jeg bør holde meg vekke fra diverse matvarer når jeg stimulerer. det eneste jeg har fått beskjed om er å begrense alkoholinntaket. Ved sist innsett sa de også at jeg kunne spise mer eller mindre det jeg ville fram til en evt. positiv test. 

Jeg er en smule deppa siden uttaket blir forskjøvet ut i neste uke, og fikk lyst til å skikkelig kose meg med sushi i kveld. Har noen av dere fått beskjed om å holde dere vekke fra diverse mat under "sprøytetiden"/stimuleringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, prover87 skrev:

Jeg har ikke fått beskjed fra klinikken om at jeg bør holde meg vekke fra diverse matvarer når jeg stimulerer. det eneste jeg har fått beskjed om er å begrense alkoholinntaket. Ved sist innsett sa de også at jeg kunne spise mer eller mindre det jeg ville fram til en evt. positiv test. 

Jeg er en smule deppa siden uttaket blir forskjøvet ut i neste uke, og fikk lyst til å skikkelig kose meg med sushi i kveld. Har noen av dere fått beskjed om å holde dere vekke fra diverse mat under "sprøytetiden"/stimuleringen?

Hmm, sushi er vel trygt? Mener huske at de eneste jeg måtte holde meg unna da jeg var gravid sist var rå tunfisk?! Mulig det har kommet nye anbefalinger ang sushi...

klinikken min sier lev som normalt under stimuleringen. Etter kontroll sist fredag fikk jeg beskjed om å nyte et glass vin i helga for å roe nervene litt, hehe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Myre skrev:

Ja, er utrolig lettet! Det var ICSI. Første gang fikk jeg ut 14 egg og ingen ble befruktet. Andre gang ut 24 egg, 10 befruktet og kun ett som utviklet seg fint/overlevde. Hans prøver er alltid fine, så det er vel noe med eggene mine!

På vårt forrige forsøk tok de 50 % av eggene med IVF og 50 % med ICSI (totalt 14 egg). 8 ble befruktet, og bare ett av de var med IVF. Så jeg tror på dette forsøket vil de ta alle med ICSI. Legen snakket noe om muligheten til at eggene mine har litt "hardt" skall, slik at det blir litt vanskelig for svømmerne å komme igjennom... Mannen min har alltid hatt gode prøver, bortsett fra ved sist uttak, så det var vel også noe av grunnen til at de valgte 50/50 IVF/ICSI. Jeg er en smule redd for at hvis prøven hans er god denne gangen og at de derfor tar IVF på alle eggene, at vi skal ende opp med ingen befrukta egg. Men jeg tenker jo alltid på worst case... Burde være flinkere til å tenke positivt ;)

35 minutter siden, LillyBe skrev:

6 av 6 henger fortsatt med :) Jippi!!! Må jo regne med endel frafall i helga sikkert men...drømmen er jo såklart 1 inn og evnt frys <3  Gud bedre, denne helga kommer til å gå saaaaakte

Så bra! Jeg vil tro at du ender opp med flere enn 1 blastocyst på mandag :) krysser fingrene for at du får satt en et superegg, og at du får noen på frys!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LillyBe skrev:

Hmm, sushi er vel trygt? Mener huske at de eneste jeg måtte holde meg unna da jeg var gravid sist var rå tunfisk?! Mulig det har kommet nye anbefalinger ang sushi...

klinikken min sier lev som normalt under stimuleringen. Etter kontroll sist fredag fikk jeg beskjed om å nyte et glass vin i helga for å roe nervene litt, hehe :P 

jeg har en gravid venninne nå og hun sier alt som er rått må hun holde seg borte fra... men jeg tror hun er overforsiktig. Vet at tunfisk er verre en f.eks. laks pga tungmetaller (eller noe slikt).

Nå fikk jeg lyst på et glass vin også i kveld :) Jeg har holdt meg borte fra alkohol under hele stimuleringen, men vet at klinikken ikke sier at det er behov for helt avholdenhet - men har tenkt at det skader jo ikke å holde seg borte fra det. Men det skader jo ikke med et lite glass vin heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, prover87 skrev:

Jeg har ikke fått beskjed fra klinikken om at jeg bør holde meg vekke fra diverse matvarer når jeg stimulerer. det eneste jeg har fått beskjed om er å begrense alkoholinntaket. Ved sist innsett sa de også at jeg kunne spise mer eller mindre det jeg ville fram til en evt. positiv test. 

Jeg er en smule deppa siden uttaket blir forskjøvet ut i neste uke, og fikk lyst til å skikkelig kose meg med sushi i kveld. Har noen av dere fått beskjed om å holde dere vekke fra diverse mat under "sprøytetiden"/stimuleringen?

Jeg har også fått beskjed om å leve helt normalt! Og som @LillyBe sier, mye sushi kan man jo spise selv som gravid, så sant man holder seg unna tunfisk (eksotisk fisk) og blåkveite over 3 kg. Kilde: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor (resten av tingene på lista er jo ikke akkurat typiske sushi-ting). Jeg planlegger å spise biff i dag og sushi på søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, miore skrev:

Jeg har også fått beskjed om å leve helt normalt! Og som @LillyBe sier, mye sushi kan man jo spise selv som gravid, så sant man holder seg unna tunfisk (eksotisk fisk) og blåkveite over 3 kg. Kilde: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor (resten av tingene på lista er jo ikke akkurat typiske sushi-ting). Jeg planlegger å spise biff i dag og sushi på søndag ;)

Takk for svar. Jeg googlet etter svaret fra @LillyBe, og fant også svaret på matportalen.no. Der står det  "Gravide kan spise sushi laget av rå, fersk marin fisk, men bør unngå produktene på listen over. " Produktene på "listen over" er tunfisk og kveite over 3 kg ;). Da skal jeg kose meg med sushi i kveld :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prover87 skrev:

jeg har en gravid venninne nå og hun sier alt som er rått må hun holde seg borte fra... men jeg tror hun er overforsiktig. Vet at tunfisk er verre en f.eks. laks pga tungmetaller (eller noe slikt).

Nå fikk jeg lyst på et glass vin også i kveld :) Jeg har holdt meg borte fra alkohol under hele stimuleringen, men vet at klinikken ikke sier at det er behov for helt avholdenhet - men har tenkt at det skader jo ikke å holde seg borte fra det. Men det skader jo ikke med et lite glass vin heller ;)

Jeg synes du skal kose deg med både sushi og vin i kveld jeg ;) Et lite glass skader ikke. Gir jo faktisk økt blodgjennomstrømning ;) Viktig å leve normalt, vi håper jo at det blir leeeenge til neste vinglass 😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi ferdige på klinikken, og lille eggbert er satt inn. Nå håper vi at h*n koser seg der inne, og velger å bli. 

Klinikken hadde tatt 50/50 ICSI og IVF, og de med ICSI var veldig fine. De med ivf var greie, men ikke perfekte og de trodde den halvdelen hadde fått noen av mine dårligere egg. Men uansett, 6 befrukta hvorav ett er satt inn. Fikk se film av befruktning og celledelingen❤ Veldig spennende å se på. 

De resterende eggene skal dyrkes over helga, så blir de som gjør slik de skal fryst ned.

Blir noen lange uker🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Spennende med noen som ligger likt! 😁 sant det du sier,å være positiv eller optimistisk er skummelt, er liksom rart, for vi vet jo hva som skjer med kroppen flere uken før befruktning, mens andre bare er 2-3 uker gravid plutselig.. skjønner ? Tror det er det som gjør meg nervøs. Alt kroppen skal igjennom.. hvor lenge skal du gå på spray ?

Det er veldig mye som skal klaffe for at det skal bli et barn, så jeg syns det er litt utrolig at det som regel går lett og uten hjelp! Og så blir det lett sånn at man følger grundig med på alt som skjer i en prøverørsprosess. Det er ikke bare å ha sex og så vente og se lenger :PJeg skal på kontroll 23. februar, og kan forhåpentligvis begynne med sprøyter da. Men en vet jo aldri helt hvordan kroppen reagerer på dette! Uttak og innsett blir i uke ti om alt går etter læreboka :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, prover87 skrev:

Da ringte klinikken meg. Ny UL-kontroll på mandag - og jeg skal mest sannsynligvis sette eggløsningssprøyta mandag eller tirsdag. Krysser fingrene for mandag ;)

hvor tykk er det slimhinna i livmora skal være? min var 10,5 mm i dag - syntes det hørtes veldig mye ut...

Krysser også fingrene for at du slipper å vente lenger enn til mandag! :)

 

2 timer siden, miore skrev:

Det blir uttak på mandag! :mynona::nordvesta: Hurra! Jeg hadde 13 follikler over 13 mm. Én på 19, to på 18, to på 16, fire på 15 og en haug på 13 og 14. Legen sa at vanligvis ville de tatt uttaket på tirsdag i håp om å få med flere av de på 13 og 14, men med min historie turte de ikke å vente lengre enn til mandag (det var allerede litt fri væske i venstre eggstokk som tydet på at minst en follikkel hadde sprukket). 

Slimhinna var på 11.6 allerede. @prover87 jeg har fått beskjed om at den skal være over 8, men at det bare er fint om den er større, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg :) 

Har du fått "eggerapport" ennå, @LillyBe? (dumme KG - hvorfor får jeg ikke lov til å tagge deg?)

Hurra! :nordvesta:Dette er jo kjempebra, og på tide! Godt at klinikken kjenner kroppen din nå, og ikke tar noen sjanser også. Nå har disse eggene vært så eksemplariske så lenge, og man kan ikke risikere at de får kalde føtter og stikker av!

 

2 timer siden, Myre skrev:

Åå, så gode nyheter @miore:nordvesta:De får nok tatt ut mange flotte egg:jepp:

Jeg fikk ut ti egg. Var flere igjen, men bedøvelsen virket heller dårlig denne gang, så der ga vi oss. Ett av eggene var ikke modent, men (hold på hatten) 7 av 9 ble befruktet!:bolledeig: De ville dyrke dem videre til blastcyst, så det blir innsett mandag, om alt går vel. Formen har ikke vært på topp, men føles bedre i dag. Klarte til og med å stå lenge nok til å ta en dusj:fnise:

Å dyrke til blasto har liksom aldri vært et tema hos meg før. Har prøvd å Google litt, men finner ikke så mye informasjon egentlig. Noen som har en link?

Så bra! :nordvesta:Det hørtes veldig ugreit ut med den bedøvelsen, så det var jammen godt at du fikk en god mengde egg, som tydeligvis er av flott kvalitet også, tross alt. Det virker veldig lovende for mandag. God bedring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, prover87 skrev:

Jeg har ikke fått beskjed fra klinikken om at jeg bør holde meg vekke fra diverse matvarer når jeg stimulerer. det eneste jeg har fått beskjed om er å begrense alkoholinntaket. Ved sist innsett sa de også at jeg kunne spise mer eller mindre det jeg ville fram til en evt. positiv test. 

Jeg er en smule deppa siden uttaket blir forskjøvet ut i neste uke, og fikk lyst til å skikkelig kose meg med sushi i kveld. Har noen av dere fått beskjed om å holde dere vekke fra diverse mat under "sprøytetiden"/stimuleringen?

Håper du koser deg med skikkelig god sushi i kveld! :) Jeg har fått beskjed om å leve som normalt både under spray- og sprøytetiden og fram til innsett. Men å gjerne spise sunt da (sushi er ganske sunt det :) ). Jeg er forsiktig med koffein, men det er bare fordi jeg egentlig er en ekstrem kaffedrikker.

27 minutter siden, Mammatiljente skrev:

Da er vi ferdige på klinikken, og lille eggbert er satt inn. Nå håper vi at h*n koser seg der inne, og velger å bli. 

Klinikken hadde tatt 50/50 ICSI og IVF, og de med ICSI var veldig fine. De med ivf var greie, men ikke perfekte og de trodde den halvdelen hadde fått noen av mine dårligere egg. Men uansett, 6 befrukta hvorav ett er satt inn. Fikk se film av befruktning og celledelingen❤ Veldig spennende å se på. 

De resterende eggene skal dyrkes over helga, så blir de som gjør slik de skal fryst ned.

Blir noen lange uker🙈

Masse lykke til med eggbert! :) Og med å holde ut de lange, nervepirrende ukene som venter nå. Det høres morsomt ut å få se på film hva som skjer. Jeg tenker at det er den ene fordelen med å måtte gå igjennom dette, det at prosessen faktisk er ganske interessant og spennende.

1 time siden, LillyBe skrev:

6 av 6 henger fortsatt med :) Jippi!!! Må jo regne med endel frafall i helga sikkert men...drømmen er jo såklart 1 inn og evnt frys <3  Gud bedre, denne helga kommer til å gå saaaaakte

Hurra! :nordvesta: Da er det utholdende egg, og noen av dem må være gullegg! Er det noen på jobb som følger med på eggene gjennom helga nå, eller skal de klare seg alene? Huff, så nervepirrende, altså. Men utgangspunktet er veldig bra nå :)

Endret av Illy
siteringskrøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Illy skrev:

Hurra! :nordvesta:Dette er jo kjempebra, og på tide! Godt at klinikken kjenner kroppen din nå, og ikke tar noen sjanser også. Nå har disse eggene vært så eksemplariske så lenge, og man kan ikke risikere at de får kalde føtter og stikker av!

Enig, det er absolutt verdt det å ofre noen av de litt mindre :Nikke: Deilig å endelig fullføre på "normert tid"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, jeg håper du har rett @Illy!! Blir fryktelig spennende... I tilegg har jeg blitt litt overstimulert, men skal vel endel til for at de ikke setter tilbake egg?? Noen med erfaringer? Starter med blodfortynnende i går...

Eggene blir visst kontrollert nøye hele helga å ;) men ingen som ringer meg...dessverre :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, miore skrev:

Velkommen hit, @Ønskebarn2017 :) Jeg tror nok at vi bare hører mest om de som blir gravide av å se på hverandre, det finnes nok ganske mange som ikke er helt der - de bare snakker gjerne ikke like høyt om det! ;)

Og velkommen tilbake, @glassmanet - håper kort protokoll gjør susen for deg, og at du slipper unna bivirkninger :) 

--

Jeg venter på UL nå. Jeg er utrolig spent på hvordan folliklene mine har oppført seg de siste to dagene! Jeg har sååå lyst på uttak på mandag, for denne ballongmagen begynner å bli rimelig ukomfortabel :fnise: 

Takk for det! Ja det er nok riktig det som du sier.  Mye som er tabubelagt når det gjelder å forsøke å bli gravid.   Er du vond i magen eller "bare" oppblåst ? Hva er isåfall årsaken til det ? Hormonsprøytene ?  Fikk du uttak på mandag ? Hvor hører du til ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...