Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

9 timer siden, prover87 skrev:

Jeg er og ganske likt i løypa som dere - men er litt etter. Jeg hadde Sprøytestart 2 i dag. Sist forsøk endte jeg på 10 sprøytedager, og jeg håper det holder denne gangen og. Jeg skal ikke inn til UL før på sprøytedager 10 - synes det er litt risky, men sykehuset vet nok hva de gjør...

 

Hvis du pleier å stikke i 10 dager tar du garantert igjen meg, i alle fall :ler: Jeg hadde uttak på CD 23 og 20 i høst. Håper på litt kortere stimulering denne gangen, men vi får se :fnise: Min første UL er på syklusdag 9/stikkedag 8, men i og med mine laaaange sprøyteperioder føles det ikke veldig risky! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå forstår jeg hva andre som har sagt at hormonstimuleringen ved prøverør er et helvete mener! Sist forsøk hadde jeg så og si ingen bivirkninger - noen hetetokter og ømme eggstokker når follikkene vokste. Følte meg heldig og syntes egentlig hele prosessen var enkel å gå gjennom. Slik er det ikke denne gangen. Nå sover jeg dårlig, her mer hetetokter, er kvalm, og har nå fått kraftige magesmerter (sprøytedag 3 i dag). Sitter på jobb nå og lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom arbeidsdagen og om jeg kommer til å ha det sånn helt til etter uttak/innsett. Går ikke dette over så lukter det sykemelding lang vei... Hater å være syk og borte fra jobb! 

Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, prover87 skrev:

Nå forstår jeg hva andre som har sagt at hormonstimuleringen ved prøverør er et helvete mener! Sist forsøk hadde jeg så og si ingen bivirkninger - noen hetetokter og ømme eggstokker når follikkene vokste. Følte meg heldig og syntes egentlig hele prosessen var enkel å gå gjennom. Slik er det ikke denne gangen. Nå sover jeg dårlig, her mer hetetokter, er kvalm, og har nå fått kraftige magesmerter (sprøytedag 3 i dag). Sitter på jobb nå og lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom arbeidsdagen og om jeg kommer til å ha det sånn helt til etter uttak/innsett. Går ikke dette over så lukter det sykemelding lang vei... Hater å være syk og borte fra jobb! 

Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Jeg har vært sykmeldt ei uke nå, og blir det neste uke også. Nå håååper jeg på uttak og innsett neste uke. Sprøytedag 17 i dag, og ny UL på Søndag. Håper på gode resultater da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, prover87 skrev:

Nå forstår jeg hva andre som har sagt at hormonstimuleringen ved prøverør er et helvete mener! Sist forsøk hadde jeg så og si ingen bivirkninger - noen hetetokter og ømme eggstokker når follikkene vokste. Følte meg heldig og syntes egentlig hele prosessen var enkel å gå gjennom. Slik er det ikke denne gangen. Nå sover jeg dårlig, her mer hetetokter, er kvalm, og har nå fått kraftige magesmerter (sprøytedag 3 i dag). Sitter på jobb nå og lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom arbeidsdagen og om jeg kommer til å ha det sånn helt til etter uttak/innsett. Går ikke dette over så lukter det sykemelding lang vei... Hater å være syk og borte fra jobb! 

Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Så forferdelig...skjlnner du er frustrert! Men kanskje bedre ta sykemld enn å kjøre seg selv helt i kjelleren? Å man klarer jo bare ikke tilslutt...

Herlige nyheter her i dag. Nå har det skjedd ting, ca 6 eggposer på hver side som er i farta :) egguttak blir onsdag og innsett fredag eller mandag...avhengig av hvor lenge de kan dyrkes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, LillyBe skrev:

Så forferdelig...skjlnner du er frustrert! Men kanskje bedre ta sykemld enn å kjøre seg selv helt i kjelleren? Å man klarer jo bare ikke tilslutt...

Herlige nyheter her i dag. Nå har det skjedd ting, ca 6 eggposer på hver side som er i farta :) egguttak blir onsdag og innsett fredag eller mandag...avhengig av hvor lenge de kan dyrkes! 

Så bra, jeg synes 12 stykker er et helt perfekt antall! Mange nok til at man er nesten helt sikker på å få et superegg, men ikke så mange at man står i fare for overstimulering. Hvor store var folliklene, sånn ca? Med uttak onsdag går det jo absolutt ikke så sent du fryktet denne gangen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, miore skrev:

Så bra, jeg synes 12 stykker er et helt perfekt antall! Mange nok til at man er nesten helt sikker på å få et superegg, men ikke så mange at man står i fare for overstimulering. Hvor store var folliklene, sånn ca? Med uttak onsdag går det jo absolutt ikke så sent du fryktet denne gangen!

Helt enig, veldig bra :) Det går faktisk mye raskere enn fryktet! Uttak under 2 uker fra sprøytestart er iaf ny rekord :P en follikkel var alt på 15-16, den går nok dukken...de andre på 11-12 mener jeg! Slimhinna også bra, utrolig nok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg også vært å hatt ultralydundersøkelse. 12 folikler ble telt😃. Jeg er veldig fornøyd med antallet, ikke for mange og ikke for få. Jeg skal også ha uttak på onsdag, herlig å ha datoen klar! Slimhimma var flott her også! Da er det bare å stikke videre, mandag er siste dagen og otrivellen skal settes kl 22.00:nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Myre skrev:

Da har jeg også vært å hatt ultralydundersøkelse. 12 folikler ble telt😃. Jeg er veldig fornøyd med antallet, ikke for mange og ikke for få. Jeg skal også ha uttak på onsdag, herlig å ha datoen klar! Slimhimma var flott her også! Da er det bare å stikke videre, mandag er siste dagen og otrivellen skal settes kl 22.00:nori:

Herregud, jeg er så spent på timen min på søndag!! Hååper at de finner ut at det blir uttak på Tirsdag eller Onsdag. Men er pessimistisk, for dette går så utrolig tregt! Kroppen vil ikke samarbeide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Hopper inn med et spørsmål her jeg. 

Jeg og min samboer venter og venter. For ca 1 år siden var jeg hos gynekolog som henviste meg videre til riksen, der fikk vi time til samtale i august. Ble undersøkt på ny og alt skulle være greit, eneste var at jeg har en cyste på ene eggstokken. Men forsto det slik at ikke det var noe problem. 

Fikk mye info om ivf og før vi dro fikk vi beskjed om at vi skulle få brev med resept på medisiner. 

Vi regna med det skulle bli mye venting, men burde vi ikke hørt/fått dette brevet nå? Vi har ventet i 5 måneder og det begynner å tære på tålmodigheten. Jeg blir 35 til sommeren, så jeg føler jo ikke jeg har allverdens tid heller :P

Skal vi bare vente å se eller bør vi purre på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Tigerlove skrev:

 

Skal vi bare vente å se eller bør vi purre på dem?

Hvis de ikke gav dere noe ca. tid for når dette brevet skulle komme, så ville jeg tatt en telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tigerlove skrev:

Heisann :)

Hopper inn med et spørsmål her jeg. 

Jeg og min samboer venter og venter. For ca 1 år siden var jeg hos gynekolog som henviste meg videre til riksen, der fikk vi time til samtale i august. Ble undersøkt på ny og alt skulle være greit, eneste var at jeg har en cyste på ene eggstokken. Men forsto det slik at ikke det var noe problem. 

Fikk mye info om ivf og før vi dro fikk vi beskjed om at vi skulle få brev med resept på medisiner. 

Vi regna med det skulle bli mye venting, men burde vi ikke hørt/fått dette brevet nå? Vi har ventet i 5 måneder og det begynner å tære på tålmodigheten. Jeg blir 35 til sommeren, så jeg føler jo ikke jeg har allverdens tid heller :P

Skal vi bare vente å se eller bør vi purre på dem?

Det høres veldig rart ut. Jeg ville ringt de og hørt (jeg hadde gjort det allerede en måned eller noe etter samtalen/undersøkelsen). Men rart dere ikke fikk opplyst et ca oppstartstidspunkt når de allerde skulle skrive ut resepter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Fått sjekka ut litt mer og ser ut som vi bare må smøre oss med enda mer tålmodighet, opp til 10 måneders venteliste! P.g.a. få donorer.

Samboeren min kan ikke gjøre meg gravid, så vi må jo bare fint vente på matchende donor da. Men det er jo verdt å vente om resultatet blir et lite vidunder da, selv om vi aller helst skulle hatt den lille nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!!! Masse fine egg😃 Da blir det siste hormonsprøyte, og Otrivelle på Mandag, egguthenting på Onsdag og innsett på Fredag😃😃 Er SÅ spent!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mammatiljente skrev:

ENDELIG!!! Masse fine egg😃 Da blir det siste hormonsprøyte, og Otrivelle på Mandag, egguthenting på Onsdag og innsett på Fredag😃😃 Er SÅ spent!! 

Hurra!!! Det blir litt av ei uke 😊👍🏼 Masse lykke til 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mammatiljente skrev:

ENDELIG!!! Masse fine egg😃 Da blir det siste hormonsprøyte, og Otrivelle på Mandag, egguthenting på Onsdag og innsett på Fredag😃😃 Er SÅ spent!! 

Så flott! Deilig å få dato for uttak! Uttak på CD23 er min "rekord" også, hehe :) Dét er litt for langt for psyken etter min mening. Har du stimulert enda lengre tidligere, eller er dette den lengste omgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, miore skrev:

Så flott! Deilig å få dato for uttak! Uttak på CD23 er min "rekord" også, hehe :) Dét er litt for langt for psyken etter min mening. Har du stimulert enda lengre tidligere, eller er dette den lengste omgangen?

Dette er vårt første forsøk, så er min rekord så langt. Håper jeg slipper å gjennomgå dette igjen. Men må jeg så må jeg. Men håååper spira sitter denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Søskenønske skrev:

Hurra!!! Det blir litt av ei uke 😊👍🏼 Masse lykke til 🌸

Det blir ei veldig spennende uke dette her ja😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mammatiljente skrev:

ENDELIG!!! Masse fine egg😃 Da blir det siste hormonsprøyte, og Otrivelle på Mandag, egguthenting på Onsdag og innsett på Fredag😃😃 Er SÅ spent!! 

Jippi!!! Dette blir ei spennende uke ja 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mammatiljente skrev:

ENDELIG!!! Masse fine egg😃 Da blir det siste hormonsprøyte, og Otrivelle på Mandag, egguthenting på Onsdag og innsett på Fredag😃😃 Er SÅ spent!! 

Så kjekt! Dette blir en spennende uke for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med UL, og her går det mye bedre enn det gjorde i 2016! ;) Jeg hadde ca 10 eggposer på gang, og de var en hel del større enn på tilsvarende dag under de forrige forsøkene. En del av dem var på 13, 14 og 15 mm (resten på 11-12), og slimhinna var allerede 0.9 mm. Hurra! Jeg skal tilbake på kontroll på onsdag, og hvis de fortsetter i samme tempo kan det hende jeg får uttak på fredag, mandag eller tirsdag. Time will show, med min uforutsigbare kropp tar jeg ingen gleder på forskudd.

Legen bare lo av min lille episode med feilmedisinering. Hun var ikke bekymret i det hele tatt, og sa det ville vært mye verre om jeg hadde gitt meg for liten dose. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...