Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, miore skrev:

Durr, I made an oopsie :sjokkbla:

Såh, jeg setter 150 IE puregon hver ettermiddag. Det står på pakken at det er 300 enheter, men logisk nok inneholder jo hver lille glassbeholder 400 IE.

Jeg satte 150 IE på mandag og tirsdag, så i dag var det på tide å bytte glassbeholder. Som vanlig var det fullt kaos på det tidspunktet jeg skulle sette sprøyta: svigers var på besøk, og dattera sto og ropte på meg foran trappegrinda da jeg gikk opp for å sette sprøyten. Så målet var å være rask for å minimere mengden hurlumhei. Jeg satte i kanyle, satte sprøyte, skrudde ut kanyle, byttet medisinbeholder, skrudde i ny kanyle, stilte inn 100 enheter og satte ny sprøyte. Løp ned igjen, og var fornøyd med hvor effektiv jeg hadde vært. 

Først da gjestene hadde dratt og dattera var lagt og jeg landa på sofaen støkk jeg skikkelig til: jeg har tatt 200 enheter i dag istedenfor de 150 jeg skulle ha tatt! Hvordan i ALLE DAGER fikk jeg 100+100 til å bli 150???

Åjsann! Jeg ville nok tatt en telefon til sykehuset i morgen. Men vil tro at det går greit - så lenge det er en engangs hendelse så er det jo ikke såååå mye større dose du har fått. Men jeg har egentlig ikke peiling 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, miore skrev:

Durr, I made an oopsie :sjokkbla:

Såh, jeg setter 150 IE puregon hver ettermiddag. Det står på pakken at det er 300 enheter, men logisk nok inneholder jo hver lille glassbeholder 400 IE.

Jeg satte 150 IE på mandag og tirsdag, så i dag var det på tide å bytte glassbeholder. Som vanlig var det fullt kaos på det tidspunktet jeg skulle sette sprøyta: svigers var på besøk, og dattera sto og ropte på meg foran trappegrinda da jeg gikk opp for å sette sprøyten. Så målet var å være rask for å minimere mengden hurlumhei. Jeg satte i kanyle, satte sprøyte, skrudde ut kanyle, byttet medisinbeholder, skrudde i ny kanyle, stilte inn 100 enheter og satte ny sprøyte. Løp ned igjen, og var fornøyd med hvor effektiv jeg hadde vært. 

Først da gjestene hadde dratt og dattera var lagt og jeg landa på sofaen støkk jeg skikkelig til: jeg har tatt 200 enheter i dag istedenfor de 150 jeg skulle ha tatt! Hvordan i ALLE DAGER fikk jeg 100+100 til å bli 150???

Oi. Kan bli litt tull når det er besøk osv der ja. Ville vel ringt å snakket med dem å hørt, men gjort er gjort så det er ikke noe å gjøre med det. Men regner med det går bra når det var en engangshendelse. 

Her får jeg hjelp av jenta på 4 til å sette sprøyta😂 Hun skal bli sykepleier, så hun ser på det som trening👍🏼 jeg har slike ferdigfylte sprøyter, og er evig takknemlig for det. Tar 225IE hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, malla1992 skrev:

Okei :) beklager for alle spørsmål, men er så spent. Hva snakket dere om første time og hvilken spørsmål fikk dere ? Åssen gjør de det med betaling ? 

Snakket om tidligere prøvetid og hva vi gjorde sist(har ei datter på 4). Så undersøkte hun meg, og mannen leverte sædprøve. Fikk se svømmerne, og forklart litt rundt dem osv. Alt var normalt med oss begge, så er uforklarlig barnløs. 

Deretter snakket vi om hvordan vi skulle legge opp veien videre. Vi ville ikke prøve prøverør med en gang, siden det gikk med Pergotime sist. Fikk Femar, og gikk på dem i nærmere 6mnd, så prøvde vi inseminasjon, og nå er det prøverør. 

Vi går til Hildegunn Stoum, og hun er veldig forståelsesfull og alt har gått på våre premisser. Veeldig fornøyd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, prover87 skrev:

Åjsann! Jeg ville nok tatt en telefon til sykehuset i morgen. Men vil tro at det går greit - så lenge det er en engangs hendelse så er det jo ikke såååå mye større dose du har fått. Men jeg har egentlig ikke peiling 🙊

 

9 timer siden, Mammatiljente skrev:

Oi. Kan bli litt tull når det er besøk osv der ja. Ville vel ringt å snakket med dem å hørt, men gjort er gjort så det er ikke noe å gjøre med det. Men regner med det går bra når det var en engangshendelse. 

Her får jeg hjelp av jenta på 4 til å sette sprøyta😂 Hun skal bli sykepleier, så hun ser på det som trening👍🏼 jeg har slike ferdigfylte sprøyter, og er evig takknemlig for det. Tar 225IE hver kveld.

Takker for omtanken! Jeg er ikke så bekymret som jeg trodde jeg skulle bli, for siden det bare er én dose én dag som ble 50 IE for mye har det nok ikke allverdens å si. Det er håpløst av meg å klare å få det til, men uansett er det jo lite å gjøre med det nå - gjort er gjort og spist er spist ;) Jeg rister mest på hodet av meg selv: jeg er SÅ petimeter med tanke på å gjøre alt rett og ta alle medisiner til rett tid etc, og så klarer jeg plutselig å gi meg selv mye hormoner den FEMTE gangen jeg kjører samme opplegget :rolleyes: Kan ikke skylde på rookie mistake!

Jenta di høres herlig ut, @Mammatiljente :) Min er bare ett og et halvt, og i overkant uvøren til å hjelpe til når det er spisse nåler involvert :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, miore skrev:

 

Takker for omtanken! Jeg er ikke så bekymret som jeg trodde jeg skulle bli, for siden det bare er én dose én dag som ble 50 IE for mye har det nok ikke allverdens å si. Det er håpløst av meg å klare å få det til, men uansett er det jo lite å gjøre med det nå - gjort er gjort og spist er spist ;) Jeg rister mest på hodet av meg selv: jeg er SÅ petimeter med tanke på å gjøre alt rett og ta alle medisiner til rett tid etc, og så klarer jeg plutselig å gi meg selv mye hormoner den FEMTE gangen jeg kjører samme opplegget :rolleyes: Kan ikke skylde på rookie mistake!

Jenta di høres herlig ut, @Mammatiljente :) Min er bare ett og et halvt, og i overkant uvøren til å hjelpe til når det er spisse nåler involvert :ler: 

Ja, er nok ikke noe å bekymre seg for. Jo lenger jeg holder på med dette, jo mer glemsk blir jeg. Jeg tar nesesprayen og sprøyta, og en time senere så har jeg glemt om jeg tok dem😂

Ja, hun er fantastisk❤ Vasker magen min med den spritkluten, og stryker meg på kinnet og sier "det går bra mamma" mens jeg tar sprøyta...Selv om jeg ikke er redd for sprøyta eller syns det er vanskelig å ta den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2017 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Hei på dere! 
Jeg melder meg inn her jeg også :D
Nå har vi startet på våres 2. IVF forsøk. Startet med sprøyter den 27.01 og skal på UL på torsdag (kort regime på meg).
Er det noen av dere som holder til på Riksen? 

Anonymkode: 20294...424

Jeg holder til på Riksen :) Skal i gang med 1. IVF forsøk i løpet av mars. Starter med nesespray om litt over en uke. Veldig, veldig, VELDIG spent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.1.2017 den 20.46, Mayah skrev:

Det er jo litt forskjell på hvordan man klargjør de ulike medisinene og om de kan oppbevares lenge etter tilberedning, men den Menopuren jeg brukte sist ferdigblandet jeg i en ampulle og trakk deretter ut ønsket mengde hver dag. Altså måtte den ikke blandes før hver injeksjon. Jeg tok derfor med ferdigopptrukkede sprøyter som jeg la i et brilleetui, også bare snek jeg meg på do i 5 min og satte den. Det var selvfølgelig litt stress hvis jeg stod i en situasjon jeg ikke umiddelbart kunne gå ifra når jeg så at klokka nærma seg tid for medisin, men fikk det vel alltid til med et slingringsmonn på høyst 15-20 min. Det samme gjaldt Synarela, husker jeg satt i samtaler med pasienter og så klokka tikke langt over klokkeslettet den skulle tas... Det kunne være litt stress, men ordna seg som regel alltid. Jeg jobber på en åpen avdeling i psykiatrien, så kan godt hende det er travlere hvis man jobber på lukket avdeling eller i somatikken og det dermed blir vanskeligere å "snike seg unna" på riktig tidspunkt. Det kan være greit å ha noe som gjør at du husker medisinene, f.eks alarm på tlf eller beskjed til deg selv på hånda di f.eks, er fort gjort å glemme det bort når man står midt i masse arbeidsoppgaver. Men erfaringen min er iallefall at det gikk bra, er kun snakk om en liten periode :-) Lykke til :-) 

Aha, takk for deling av erfaring! Å gå med telefonen i lommen med alarm blir i hvert fall et must den perioden. Takktakk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Da er jeg kommet til sprøytedag 6 på menopur. Det skjer mye i magen kjenner jeg, ser ut som en gammel dame når jeg skal reise meg eller sette meg😂. I morgen skal jeg på kontroll, det blir spennende å få vite hvordan det ligger ann!

Vi er vel flere som ligger cirka likt ann i løypa nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på kontroll i dag. Mange egg, men ikke store nok ennå. Føler dette tar en evighet! Men får håpe at det lages gullegg der inne da. Ny kontroll på Søndag, så håper vi at det har blitt litt mer fremgang da👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mammatiljente skrev:

Vært på kontroll i dag. Mange egg, men ikke store nok ennå. Føler dette tar en evighet! Men får håpe at det lages gullegg der inne da. Ny kontroll på Søndag, så håper vi at det har blitt litt mer fremgang da👍🏼

Spennende!! Da blir det vel uttak i neste uke for deg da? Jeg satser på det selv, med disse "smertene" jeg har nå kan jeg ikke tenke meg at det er mulig å drøye uttak alt for lenge. Kjennes jo ut som jeg har en fotball på hver side der inne!!😅

Vet du hvor store de er nå og hvor store de må bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Myre skrev:

Spennende!! Da blir det vel uttak i neste uke for deg da? Jeg satser på det selv, med disse "smertene" jeg har nå kan jeg ikke tenke meg at det er mulig å drøye uttak alt for lenge. Kjennes jo ut som jeg har en fotball på hver side der inne!!😅

Vet du hvor store de er nå og hvor store de må bli?

  • Så spennende @Myre og @Mammatiljente. Jeg er på sprøytedag 8 i dag. På kontroll mandag var det lite respons, men nå kjenner jeg ENDELIG at det skjer noe der nede så håper på bedre tilbakemld i morgen :) De har tidligere sagt uttak og innsett uke 6, men vi får se da, hehe...jeg blir ikke overraska om jeg bikker over i uke 7 :P 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, LillyBe skrev:
  • Så spennende @Myre og @Mammatiljente. Jeg er på sprøytedag 8 i dag. På kontroll mandag var det lite respons, men nå kjenner jeg ENDELIG at det skjer noe der nede så håper på bedre tilbakemld i morgen :) De har tidligere sagt uttak og innsett uke 6, men vi får se da, hehe...jeg blir ikke overraska om jeg bikker over i uke 7 :P 

Så bra at du kjenner det begynner å skje noe! Jeg har tidligere reagert veldig på stimuleringen (hhv14 og 24 egg tatt ut), så jeg er litt skeptisk mtp overstimulering. Vil jo selvfølgelig ha utvikling, bare ikke alt for mye heller😆

Er det kort regime du har? Jeg klarer ikke å skille dere alle, så beklager om du har skrevet det før! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Myre skrev:

Så bra at du kjenner det begynner å skje noe! Jeg har tidligere reagert veldig på stimuleringen (hhv14 og 24 egg tatt ut), så jeg er litt skeptisk mtp overstimulering. Vil jo selvfølgelig ha utvikling, bare ikke alt for mye heller😆

Er det kort regime du har? Jeg klarer ikke å skille dere alle, så beklager om du har skrevet det før! 

Hihi, såpass ja! Føler du at det er mere action nå enn tidligere? 

Jeg har kort regime ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melder meg inn her. Var littegrann aktiv i 2015 tråden, noen som derifra som fortsatt er her? Vårt forsøk ble da avbrutt etter uttak pga væske i livmoren og etter gjentatte avbrutte fryseforsøk og fjerning av eggledere med væske i, satt vi endelig inn et 8-delt embryo i dag. Fikk kun ut to egg og det ene ligger igjen i fryseren. Har endometriose og pga det lav amh for alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er vel ganske likt i løypa alle fire, @Myre, @Mammatiljente og @LillyBe - jeg ligger kanskje litt etter dere i løpya, er bare på sprøytedag 4 i dag :)  I dag klarte jeg å ta rett dose også :opplyser: 

22 minutter siden, QBee skrev:

Melder meg inn her. Var littegrann aktiv i 2015 tråden, noen som derifra som fortsatt er her? Vårt forsøk ble da avbrutt etter uttak pga væske i livmoren og etter gjentatte avbrutte fryseforsøk og fjerning av eggledere med væske i, satt vi endelig inn et 8-delt embryo i dag. Fikk kun ut to egg og det ene ligger igjen i fryseren. Har endometriose og pga det lav amh for alder. 

Gratulerer som ruger! Jeg var aktiv i 2014-tråden og 2016-tråden, men ikke i 2015-tråden :ler: Ikke verst at dere fikk begge eggene på frys, da! Ingen av mine resterende har noensinne hatt god nok kvalitet for fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, miore skrev:

Vi er vel ganske likt i løypa alle fire, @Myre, @Mammatiljente og @LillyBe - jeg ligger kanskje litt etter dere i løpya, er bare på sprøytedag 4 i dag :)  I dag klarte jeg å ta rett dose også :opplyser: 

Gratulerer som ruger! Jeg var aktiv i 2014-tråden og 2016-tråden, men ikke i 2015-tråden :ler: Ikke verst at dere fikk begge eggene på frys, da! Ingen av mine resterende har noensinne hatt god nok kvalitet for fryseren.

Det er vi, veldig gøy!!! Det kan nok hende du fort tar igjen meg, hehe! Iallfall om du driver å jokser med dosene, hihi :P Når har du UL @miore? Husker du skrev det men...sprøytedag 8/9?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, LillyBe skrev:

Det er vi, veldig gøy!!! Det kan nok hende du fort tar igjen meg, hehe! Iallfall om du driver å jokser med dosene, hihi :P Når har du UL @miore? Husker du skrev det men...sprøytedag 8/9?

Jepp, på mandag, sprøytedag 8! Jeg tittet i notatene mine fra sist (ja, jeg er sånn), og da var det ca 6 follikler på 11+ mm som såvidt hadde begynt å røre på seg. Blir spennende å se om det går like tregt denne gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Hihi, såpass ja! Føler du at det er mere action nå enn tidligere? 

Jeg har kort regime ja :) 

Er ikke helt sikker! er over 5 år siden forrige forsøk. Husker at når det nærmet seg uttak måtte jeg gå veldig sakte ned trapper hvertfall, men husker ikke helt når jeg begynte å kjenne det! De forrige hadde jeg langt regime, og må si det er herlig å slippe nesesprayen denne gangen. Første gang ble ingen egg befruktet, så det forsøket "teller ikke". Andre gang ble bare ett befruktet/var godt nok til å settes inn igjen. Drømmen denne gang er å få ca 10 egg ut, og nok befruktet og fine nok til å kunne sette inn og ha et par på frys! Det hadde vært fantastisk!:)

 

1 time siden, QBee skrev:

Melder meg inn her. Var littegrann aktiv i 2015 tråden, noen som derifra som fortsatt er her? Vårt forsøk ble da avbrutt etter uttak pga væske i livmoren og etter gjentatte avbrutte fryseforsøk og fjerning av eggledere med væske i, satt vi endelig inn et 8-delt embryo i dag. Fikk kun ut to egg og det ene ligger igjen i fryseren. Har endometriose og pga det lav amh for alder. 

Så gøy med innsett i dag!! Masse lykke til!:nordvesta:

38 minutter siden, miore skrev:

Vi er vel ganske likt i løypa alle fire, @Myre, @Mammatiljente og @LillyBe - jeg ligger kanskje litt etter dere i løpya, er bare på sprøytedag 4 i dag :)  I dag klarte jeg å ta rett dose også :opplyser: 

Så flink du var som klarte å sette riktig dose!:troest:  :fnise:   Neida! Er jo egentlig godt gjort å være på 5. omgangen og ikke ha bomma litt tidligere og samtidig å klare å ta alle medisinen omtrent på minuttet hver dag :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gru/gleder meg til kontoll på Søndag. Håååper at eggene er store nok da, så vi kan hente ut på Tirsdag. Blir gal av å vente! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, miore skrev:

Vi er vel ganske likt i løypa alle fire, @Myre, @Mammatiljente og @LillyBe - jeg ligger kanskje litt etter dere i løpya, er bare på sprøytedag 4 i dag :)  I dag klarte jeg å ta rett dose også :opplyser:

Jeg er og ganske likt i løypa som dere - men er litt etter. Jeg hadde sprøytedag 2 i dag. Sist forsøk endte jeg på 10 sprøytedager, og jeg håper det holder denne gangen og. Jeg skal ikke inn til UL før på sprøytedager 10 - synes det er litt risky, men sykehuset vet nok hva de gjør...

13 timer siden, QBee skrev:

Melder meg inn her. Var littegrann aktiv i 2015 tråden, noen som derifra som fortsatt er her? Vårt forsøk ble da avbrutt etter uttak pga væske i livmoren og etter gjentatte avbrutte fryseforsøk og fjerning av eggledere med væske i, satt vi endelig inn et 8-delt embryo i dag. Fikk kun ut to egg og det ene ligger igjen i fryseren. Har endometriose og pga det lav amh for alder. 

Jeg var ny her i fjor. Men vi har hatt noe av de samme problemene ser jeg. På mitt første uttak så oppdaget legen en væskefylt eggleder og forsøket ble avbrutt. Jeg måtte først operere bort den egglederen før jeg fikk innsett. Fikk innsett av vårt eneste nedfryste embryo rett før jul, men det endte negativt. Vi er nå i gang med nytt forsøk.

lykke til i rugetiden! Håper du ender opp med positiv test.

Endret av prover87
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...