Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Myre skrev:

Da er jeg også blitt ruger!! Resultatet i dag ble kjempebra! Av de syv befruktede eggene mine utviklet fem seg til blastocyst😳😂👍 Dermed er ett satt inn og fire lagt i frysen! Tiden har nå begynt å gå svært sakte..... 

 

 

Wow, for et fantastisk resultat! Gratulerer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, miore skrev:

Uttaket mitt er overstått! Legen punkterte sikkert 15 follikler, men det var bare 6 egg å finne, så jeg har litt blandede følelser. Jeg er selvfølgelig KJEMPElettet over at jeg ikke hadde mistet noen follikler for tidlig denne gangen og at de i det hele tatt fant egg der inne, men jeg skulle gjerne hatt noen flere :sjenert: I morgen skal jeg snakke med laben rundt halv to for å få vite hvordan det har gått med befruktningen og når jeg eventuelt skal få innsetting. Håper veldig på at det blir god befruktningsrate og egg med fin kvalitet siden jeg har såpass få å velge mellom :tommelsmil:

 

Gratulerer med 6 egg! :yvonne: Skjønner jo at mengden skuffer litt, samme hvor fin den egentlig er, når det så ut til å bli over dobbelt så mange. Men da får dette være 6 gullegg i stedet! Bedre at kvaliteten er konsentrert i 6 gode enn at det blir 15 halvgode. Krysser fingrene for god befruktningsrate og delingshastighet!

5 timer siden, prover87 skrev:

Det blir som jeg trodde: EL-sprøyte i kveld og uttak på onsdag :nori:nå gleder jeg meg bare - har en realistisk, men en kanskje smule optimistisk følelse for dette forsøket 😊❤️

Spennende! :hoppe: Så godt at du har en litt optimistisk følelse. Det er mer behagelig, og forhåpentligvis er det noe i den også :)

3 timer siden, LillyBe skrev:

Da er jeg ruger. 1 blasto inn og en på frys. Siden jeg er litt overstimulert blir det å fortsette med Fragmin, og ta livet med ro...det passer dårlig nå som den tøffe rugeperioden begynner 🙈 Liker bedre å holde meg opptatt så jeg slipper å tenke så mye, hehe

Gratulerer som ruger! :yvonne: Og med fryseegget også! Og bu for overstimulering. Håper du finner noe å gjøre som både er avslappende og distraherende i dagene framover. Og at symptomene gir seg så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig øm i systemet nå etter uttak tidligere i dag, glad jeg har sykemelding de neste dagene. 

Vanlig å være slik? Kjenner meg verte nå enn rett etter uttak..

Anonymkode: 18103...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som får/fikk vondt av å le eller nyse når samme dag som uttak?

Anonymkode: 18103...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som får/fikk vondt av å le eller nyse når samme dag som uttak?

Anonymkode: 18103...619

Jeg var heldig med uttaket. Ikke vondt. Men dagene etterpå var litt vonde, skikkelig ømt! Tror det er normalt å ha litt smerter i etterkant. Håper at det blir bedre etterhvert til deg 🌸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På onsdag begynner jeg med Synearela nesespay. Gurimalla, så spent jeg er på at prosessen sakte men sikkert er i gang. Jeg skal ikke starte med sprøyte før om en fireukers tid. Men, det jeg lurer på- er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til nå når jeg skal i gang med nesesprayen, eller er det bare å leve som normalt? Ble dere veldig dårlige av nesesprayen? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, watermeloon skrev:

Vet ikke om vi kan spare de resterende forsøkene hvis det klaffer på første. Vi har ikke snakket med klinikken om alle detaljene enda, så blir fint å få vite mer ☺Har ikke tenkt så mye på å prøve offentlig egentlig. Vil jo at det skal klaffe så fort som mulig og vi har jo allerede vært hos Stork. Ser for meg at det blir mye "styr" å begynne på nytt annen plass.  

Lykke til når den tiden kommer uansett  😃 håper selvsagt det klaffer på første forsøk for dete 😊 er jo viktig å gjøre det som kjennes best for dere, om det er offentlig eller privat. 😊

Anonymkode: f694f...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, prover87 skrev:

Forstår du har blandede følelser når du hadde 15 follikler og fikk ut 6 egg. Tror jeg og hadde følt meg litt snurt da. Men jeg krysser fingrene for at befruktningen går bra - og at du ender opp med 100 % befruktning :)

Jeg var nettopp til UL-kontroll. Det har tatt av i den venstre eggstokken - 6 follikker på over 17 mm, pluss noen på ca. 15 mm som det også kunne bli brukbare egg av (og flere mindre enn 15 mm). På høyre side var det ikke like mye, men flere mulige follikker der og (i hvert fall 3 stk over 17 mm) :laugh: Det lover jo bra for uttaket. Nå venter jeg på telefon fra sykehuset om når eggløsningssprøyta skal settes og når uttaket blir. Gynekologen i dag trodde jeg kom til å få beskjed om å sette sprøyta i dag, og da blir det uttak på onsdag :nori:

Kjempe gode nyheter begge to!! 😃😃 heier på dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Wow, for et fantastisk resultat! Gratulerer :)

Oj så fantastisk! Skikkelig bra! Sokkert betryggende å ha så godt resultat! Gratulerer som ruger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

På onsdag begynner jeg med Synearela nesespay. Gurimalla, så spent jeg er på at prosessen sakte men sikkert er i gang. Jeg skal ikke starte med sprøyte før om en fireukers tid. Men, det jeg lurer på- er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til nå når jeg skal i gang med nesesprayen, eller er det bare å leve som normalt? Ble dere veldig dårlige av nesesprayen? 

 

Har ikke hørt om noen spesielle hensyn som må tas på Synarela. Har også lest, er ikke noe kontraindikasjoner heller. Jeg har levd som normalt, unntatt alkohol  (bare fordi jeg ikke gidder hehe) kjenner jeg er litt trett og øm i brystene og kjenner noe "skjer" i nedre del av magen. Håper du slipper noen bivirkninger 😃 velkommen i gjengen! Jeg er på dag 8 med Synarela 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

På onsdag begynner jeg med Synearela nesespay. Gurimalla, så spent jeg er på at prosessen sakte men sikkert er i gang. Jeg skal ikke starte med sprøyte før om en fireukers tid. Men, det jeg lurer på- er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til nå når jeg skal i gang med nesesprayen, eller er det bare å leve som normalt? Ble dere veldig dårlige av nesesprayen? 

 

 

8 minutter siden, Ønskebarn2017 skrev:

Har ikke hørt om noen spesielle hensyn som må tas på Synarela. Har også lest, er ikke noe kontraindikasjoner heller. Jeg har levd som normalt, unntatt alkohol  (bare fordi jeg ikke gidder hehe) kjenner jeg er litt trett og øm i brystene og kjenner noe "skjer" i nedre del av magen. Håper du slipper noen bivirkninger 😃 velkommen i gjengen! Jeg er på dag 8 med Synarela 😉

Har verken fått beskjed om eller lest noe om at jeg ikke kan leve som normalt mens jeg går på Synarela. Men jeg har også vært måteholden med alkohol.  

Jeg er på dag 15 med spray, ingen bivirkninger (eller, jeg er skikkelig trett om morgenen, men det er jeg alltid uansett, så vet ikke om jeg kan skylde på sprayen:fnise:). Er nesten redd den ikke fungerer som den skal, siden jeg ikke merker noe. Samtidig veldig glad jeg slipper alle plagene mange andre har slitt med!

Første sprøytedag på onsdag denne uken. Veldig spent! Mannen er bortreist denne uken, skulle gjerne hatt litt støtte fra han ved første stikk... Hvor lenge skal du spraye før du begynner med sprøyter @Ønskebarn2017? Store forskjeller ute å går ser det ut til, jeg sprayer i ca 2 uker, mens @Chickenwings85 skal spray i ca fire uker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tekjerringa skrev:

Blodprøven viste masse Hcg. Håper det sitter ut og at det blir en nydelig liten tebaby❤

Så fantastisk!!! Gratulerer <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, tekjerringa skrev:

Blodprøven viste masse Hcg. Håper det sitter ut og at det blir en nydelig liten tebaby❤

Gratulerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tekjerringa skrev:

Blodprøven viste masse Hcg. Håper det sitter ut og at det blir en nydelig liten tebaby❤

Åå så bra!! Gratulerer så mye! 😁🎉🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer - og lykke til som rugere @LillyBe og  @Myre. Så kjekt at dere begge også fikk blasto på frys. Det var jo et helt utrolig resultat for deg Myre:laugh:

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ut 15 egg, det er veldig mye? Sjansen for at det blir flere "gode" egg er vel ganske stor? 

Anonymkode: 18103...619

Tror klinikken jeg går til sa at mellom 8-12 egg ut var normalt. Men at det var flere som fikk opp mot 15-16 egg ut og. Vil vel tro at det er en større sjanse for befrukta egg når du har flere å ta av. Men jeg har hørt om folk som får ut få egg, men flertallet blir befrukta og om folk som får ut mange og veldig få som blir befrukta. Så det er ikke alltid en sammenheng der. Det er bare å vente og se hva som skjer :) 

10 timer siden, Chickenwings85 skrev:

På onsdag begynner jeg med Synearela nesespay. Gurimalla, så spent jeg er på at prosessen sakte men sikkert er i gang. Jeg skal ikke starte med sprøyte før om en fireukers tid. Men, det jeg lurer på- er det noe spesielt jeg bør ta hensyn til nå når jeg skal i gang med nesesprayen, eller er det bare å leve som normalt? Ble dere veldig dårlige av nesesprayen? 

 

Lev som normalt :) Jeg tok ingen hensyn under sprayen. Jeg ble mer forsiktig med alkohol når jeg begynte på sprøytene. Men jeg drikker ikke mye alkohol uansett. Jeg ble ikke særlig dårlig av sprayen, hadde hørt skrekkhistorier og var sikker på at det kom til å bli et helvete. Fikk hetetokter på nettene, og sov dårligere. Men ellers merket jeg ingenting. Men jeg brukte bare sprayen i to uker for jeg begynte på sprøytene.

9 timer siden, tekjerringa skrev:

Blodprøven viste masse Hcg. Håper det sitter ut og at det blir en nydelig liten tebaby❤

Gratulerer :hjerte: Lykke til videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Illy skrev:

Gratulerer med 6 egg! :yvonne: Skjønner jo at mengden skuffer litt, samme hvor fin den egentlig er, når det så ut til å bli over dobbelt så mange. Men da får dette være 6 gullegg i stedet! Bedre at kvaliteten er konsentrert i 6 gode enn at det blir 15 halvgode. Krysser fingrene for god befruktningsrate og delingshastighet!

Det er jo akkurat det, jeg hadde regnet med omtrent det dobbelte da jeg så på ultralydskjermen rett før de startet uttaket :) Sånn i seg selv synes jeg 6 stykker er et veldig kurant antall! blir usigelig spennende å høre hvordan det går med dem i dag.

10 timer siden, tekjerringa skrev:

Blodprøven viste masse Hcg. Håper det sitter ut og at det blir en nydelig liten tebaby❤

Fantatisk :) Gratulerer! 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig øm i systemet nå etter uttak tidligere i dag, glad jeg har sykemelding de neste dagene. 

Vanlig å være slik? Kjenner meg verte nå enn rett etter uttak..

Flere som får/fikk vondt av å le eller nyse når samme dag som uttak?

Anonymkode: 18103...619

Det er veldig normalt for meg, i alle fall :) Grunnen til at det blir vondere senere på dagen enn rett etter uttak er nok at alt det smertestillende og beroligende du fikk er ute av kroppen. Det var akkurat slik for meg i går også, rett etter at vi fikk gå fra klinikken var det ikke noe problem å tasse rundt på butikken og dra på apoteket etc., men litt senere ut på dagen var det bare sofa og seng som fristet. Hosting, leing og nysing (eller hopping, eller bæring av sprellende småttiser) kjennes ikke noe særlig bra ut, heller ikke i dag (dagen etter uttak).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tekjerringa skrev:

Blodprøven viste masse Hcg. Håper det sitter ut og at det blir en nydelig liten tebaby❤

Gratulerer :hjerte:

Har vært på ultralyd nå og der var det to bankende hjerter :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sastras skrev:

Gratulerer :hjerte:

Har vært på ultralyd nå og der var det to bankende hjerter :rodmer:

Så herlig! Jeg synes det er veldig kjekt og oppløftende å høre deres positive utfall av denne prosessen! Det gir meg positive tanker i mitt forsøk 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sastras skrev:

Gratulerer :hjerte:

Har vært på ultralyd nå og der var det to bankende hjerter :rodmer:

Så herlig!!! Gratulerer :) Det er virkelig gøy å følge alle dere som blir gravide, og ja-det gir håp til alle oss andre i denne karusellen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...