Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Forum er bra ja! Jeg startet spray 6.2 og skal ha sprøytestart 9.3, så blir langt protokoll. Skal ikke ha UL før 16.3.. med kontroll, mener du da UL ? Jeg får ikke noe før den 16.3. Er det vanlig med kontroll før sprøytestart? Det er nok litt forskjellig protokoll uansett, vi er nok ganske likt i løpet nesten. Skal ha ICSI vet ikke om det har noe å si for behandlingsmetoden de har valgt for meg. Er også første gang så.. tusen takk! Nei, merker vond smak i munnen og ømme bryster samt endel trett men ikke noe jeg ikke klarer leve med liksom. Hva me deg ?

Det stemmer, jeg mener UL :) Jeg tror at jeg skal ha UL før sprøytestart fordi jeg sprayer så kort tid. Legen må sjekke om sprayen har virket bra nok, eller om jeg må vente litt til med sprøytene. Hos deg er det kanskje ikke nødvendig fordi du har sprayer lenger, og kroppen garantert blir nedregulert i løpet av den tida?

Vi skal har IVF på 50 % av eggene, og ICSI på den andre halvparten. De har ikke funnet noen årsak til at vi ikke får det til på egen hånd, dermed vil de gjøre det sånn første gangen, før de vet sikkert hva vi trenger.

Lite bivirkninger her også. Jeg er litt svimmel og trøtt, og har litt svak hodepine innimellom, men det er helt til å leve med. Håper det fortsetter sånn for begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen 💖 så spennende å høre at det er flere som skal i gang og er i gang 💖 håper det klaffer for dere også 💖

 

 

(Kort om min prosses: ble gravid utenfor livmoren 2 ganger ,så da måtte jeg fjerne begge egglederne) Ble gravid etter 2 forsøket i 2013. Fikk ei lita jente 💖

Men så lurer jeg på om er det noen her som har fått nr 2 eller flere barn med prøverør? Skal i gang med nr 2 etter sommer så litt spennede å høre hvordan det gikk med dere 💖 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lolita28 skrev:

Hei alle sammen 💖 så spennende å høre at det er flere som skal i gang og er i gang 💖 håper det klaffer for dere også 💖

(Kort om min prosses: ble gravid utenfor livmoren 2 ganger ,så da måtte jeg fjerne begge egglederne) Ble gravid etter 2 forsøket i 2013. Fikk ei lita jente 💖

Men så lurer jeg på om er det noen her som har fått nr 2 eller flere barn med prøverør? Skal i gang med nr 2 etter sommer så litt spennede å høre hvordan det gikk med dere 💖 

Vi er flere som driver og prøver på nummer 2 akkurat nå :) I alle fall jeg, @LillyBe, @Mammatiljente og @Myre. @Askmeagain89 er kommet et stykke på vei med IVF-barn nummer 2. @Søskenønske har vel barn fra før, men om jeg ikke husker helt feil ble førstemann laget på den gode gammeldagse måten. Jeg har sikkert glemt noen også :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, miore skrev:

Vi er flere som driver og prøver på nummer 2 akkurat nå :) I alle fall jeg, @LillyBe, @Mammatiljente og @Myre. @Askmeagain89 er kommet et stykke på vei med IVF-barn nummer 2. @Søskenønske har vel barn fra før, men om jeg ikke husker helt feil ble førstemann laget på den gode gammeldagse måten. Jeg har sikkert glemt noen også :ler: 

Ja, vi er flere som er i gang nå! Forsøkene våre i 2010 endte dessverre ikke i graviditet. Av ulike grunner ventet vi til nå med nytt forsøk. Det er derfor barn nummer 1 vi prøver på😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Myre skrev:

Ja, vi er flere som er i gang nå! Forsøkene våre i 2010 endte dessverre ikke i graviditet. Av ulike grunner ventet vi til nå med nytt forsøk. Det er derfor barn nummer 1 vi prøver på😊

Aah, sorry - det går litt i surr for meg her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med jobb og slikt? Gjør dere forsøk i ferien? 

Anonymkode: a66ff...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør dere det med jobb og slikt? Gjør dere forsøk i ferien? 

Anonymkode: a66ff...99d

Jeg gjør forsøkene når klinikken vil jeg skal gjøre det. Blir sykemeldt under uttak og noen dager etter. Trenger jeg en dag ekstra så tar jeg og avspaserer evt. egenmeldingsdag (hvis jeg er for dårlig til å gå på jobb). Hadde jeg vært for dårlig til å jobbe over flere dager hadde jeg spurt fastlegen om sykemelding. Jeg ønsker ikke å bruke min ferie til dette og ikke trenger jeg å gjøre det heller. Men vet ikke om alle kan gjøre det slik..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Illy skrev:

Det stemmer, jeg mener UL :) Jeg tror at jeg skal ha UL før sprøytestart fordi jeg sprayer så kort tid. Legen må sjekke om sprayen har virket bra nok, eller om jeg må vente litt til med sprøytene. Hos deg er det kanskje ikke nødvendig fordi du har sprayer lenger, og kroppen garantert blir nedregulert i løpet av den tida?

Vi skal har IVF på 50 % av eggene, og ICSI på den andre halvparten. De har ikke funnet noen årsak til at vi ikke får det til på egen hånd, dermed vil de gjøre det sånn første gangen, før de vet sikkert hva vi trenger.

Lite bivirkninger her også. Jeg er litt svimmel og trøtt, og har litt svak hodepine innimellom, men det er helt til å leve med. Håper det fortsetter sånn for begge :)

Akkurat, sa skjønner jeg. Tenkte om de hadde gjort "feil"med meg og mine doser.. hvis jeg ikke blir nedregulert av dette så tror jeg ikke noe funker! Men synes tiden går fort. Imorgen er det 8 dag med spray liksom! Lykke til på UL, håper sprayen har gjort susen! Hold meg gjerne oppdatert! Gøy å følge med på. Ikke alltid de finner ut noe,men så heldige vi er som bor i et land vi kan få hjelp i! Håper dere lykkes enten med IVF eller ICSI! Her blir det ICSI på alle.. spennende tider i møte! Hva er grunnen til at du sprayer så kort ? Er det bare tilfeldigheter? Eller har det med syklus, ventetid osv ? Sorry hvis jeg maser på deg. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, watermeloon skrev:

Fikk akkurat anbefalt at vi prøver IVF. Tror det var noe hormonverdiene mine som gjorde at de anbefalte det. Tette eggledere har jeg i allefall ikke. Vi har tidligere gjort 3 inseminasjonsforsøk hos Stork uten at det har klaffet. Så nå har vi booka time til innledende samtale for IVF hos dem i mars. Gleder meg og gruer meg på en gang 🤔 Synes også det er vanskelig å velge mellom å betale 25 000 for et forsøk eller 49 000 for en pakke med 3 forsøk! Kan jo ikke vite hvor mange man trenger 🤔

Hei! Skjønner godt at du gleder og gruer deg på samme tid. Det er nok normalt.. jeg er nok litt forsiktig optimist men egentlig pessimistisk av meg så jeg hadde nok gått for 3 forsøk. Kan dere feks bruke de 2 andre forsøkene på søsken dersom det klaffer på første forsøk ? Har dere vurdert det offentlige? Som jo er billigere selv om ventetiden er uendelig lang for mange! Ønsker deg uansett lykke til og håper det snart klaffer for dere, med hjelp av IVF. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Hei! Skjønner godt at du gleder og gruer deg på samme tid. Det er nok normalt.. jeg er nok litt forsiktig optimist men egentlig pessimistisk av meg så jeg hadde nok gått for 3 forsøk. Kan dere feks bruke de 2 andre forsøkene på søsken dersom det klaffer på første forsøk ? Har dere vurdert det offentlige? Som jo er billigere selv om ventetiden er uendelig lang for mange! Ønsker deg uansett lykke til og håper det snart klaffer for dere, med hjelp av IVF. 😊

Vet ikke om vi kan spare de resterende forsøkene hvis det klaffer på første. Vi har ikke snakket med klinikken om alle detaljene enda, så blir fint å få vite mer ☺Har ikke tenkt så mye på å prøve offentlig egentlig. Vil jo at det skal klaffe så fort som mulig og vi har jo allerede vært hos Stork. Ser for meg at det blir mye "styr" å begynne på nytt annen plass.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttaket mitt er overstått! Legen punkterte sikkert 15 follikler, men det var bare 6 egg å finne, så jeg har litt blandede følelser. Jeg er selvfølgelig KJEMPElettet over at jeg ikke hadde mistet noen follikler for tidlig denne gangen og at de i det hele tatt fant egg der inne, men jeg skulle gjerne hatt noen flere :sjenert: I morgen skal jeg snakke med laben rundt halv to for å få vite hvordan det har gått med befruktningen og når jeg eventuelt skal få innsetting. Håper veldig på at det blir god befruktningsrate og egg med fin kvalitet siden jeg har såpass få å velge mellom :tommelsmil:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, miore skrev:

Uttaket mitt er overstått! Legen punkterte sikkert 15 follikler, men det var bare 6 egg å finne, så jeg har litt blandede følelser. Jeg er selvfølgelig KJEMPElettet over at jeg ikke hadde mistet noen follikler for tidlig denne gangen og at de i det hele tatt fant egg der inne, men jeg skulle gjerne hatt noen flere :sjenert: I morgen skal jeg snakke med laben rundt halv to for å få vite hvordan det har gått med befruktningen og når jeg eventuelt skal få innsetting. Håper veldig på at det blir god befruktningsrate og egg med fin kvalitet siden jeg har såpass få å velge mellom :tommelsmil:

 

Forstår du har blandede følelser når du hadde 15 follikler og fikk ut 6 egg. Tror jeg og hadde følt meg litt snurt da. Men jeg krysser fingrene for at befruktningen går bra - og at du ender opp med 100 % befruktning :)

Jeg var nettopp til UL-kontroll. Det har tatt av i den venstre eggstokken - 6 follikker på over 17 mm, pluss noen på ca. 15 mm som det også kunne bli brukbare egg av (og flere mindre enn 15 mm). På høyre side var det ikke like mye, men flere mulige follikker der og (i hvert fall 3 stk over 17 mm) :laugh: Det lover jo bra for uttaket. Nå venter jeg på telefon fra sykehuset om når eggløsningssprøyta skal settes og når uttaket blir. Gynekologen i dag trodde jeg kom til å få beskjed om å sette sprøyta i dag, og da blir det uttak på onsdag :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prover87 skrev:

Forstår du har blandede følelser når du hadde 15 follikler og fikk ut 6 egg. Tror jeg og hadde følt meg litt snurt da. Men jeg krysser fingrene for at befruktningen går bra - og at du ender opp med 100 % befruktning :)

Jeg var nettopp til UL-kontroll. Det har tatt av i den venstre eggstokken - 6 follikker på over 17 mm, pluss noen på ca. 15 mm som det også kunne bli brukbare egg av (og flere mindre enn 15 mm). På høyre side var det ikke like mye, men flere mulige follikker der og (i hvert fall 3 stk over 17 mm) :laugh: Det lover jo bra for uttaket. Nå venter jeg på telefon fra sykehuset om når eggløsningssprøyta skal settes og når uttaket blir. Gynekologen i dag trodde jeg kom til å få beskjed om å sette sprøyta i dag, og da blir det uttak på onsdag :nori:

Huff Ja, selvfølgelig vil man nok bli litt snurt da...men vi får håpe på god befrukting @miore! Jeg har troa :)

Kjenpe gode nyheter @prover87! Da blir det nok eggløsningssprøyte i kveld 😄💃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir som jeg trodde: EL-sprøyte i kveld og uttak på onsdag :nori:nå gleder jeg meg bare - har en realistisk, men en kanskje smule optimistisk følelse for dette forsøket 😊❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, prover87 skrev:

Det blir som jeg trodde: EL-sprøyte i kveld og uttak på onsdag :nori:nå gleder jeg meg bare - har en realistisk, men en kanskje smule optimistisk følelse for dette forsøket 😊❤️

Så bra :) Da ble det jo ikke så mye ekstra tid likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prover87 skrev:

Det blir som jeg trodde: EL-sprøyte i kveld og uttak på onsdag :nori:nå gleder jeg meg bare - har en realistisk, men en kanskje smule optimistisk følelse for dette forsøket 😊❤️

Herlig :) Dette blir spennende!!!

Da er jeg ruger. 1 blasto inn og en på frys. Siden jeg er litt overstimulert blir det å fortsette med Fragmin, og ta livet med ro...det passer dårlig nå som den tøffe rugeperioden begynner 🙈 Liker bedre å holde meg opptatt så jeg slipper å tenke så mye, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg også blitt ruger!! Resultatet i dag ble kjempebra! Av de syv befruktede eggene mine utviklet fem seg til blastocyst😳😂👍 Dermed er ett satt inn og fire lagt i frysen! Tiden har nå begynt å gå svært sakte..... 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Akkurat, sa skjønner jeg. Tenkte om de hadde gjort "feil"med meg og mine doser.. hvis jeg ikke blir nedregulert av dette så tror jeg ikke noe funker! Men synes tiden går fort. Imorgen er det 8 dag med spray liksom! Lykke til på UL, håper sprayen har gjort susen! Hold meg gjerne oppdatert! Gøy å følge med på. Ikke alltid de finner ut noe,men så heldige vi er som bor i et land vi kan få hjelp i! Håper dere lykkes enten med IVF eller ICSI! Her blir det ICSI på alle.. spennende tider i møte! Hva er grunnen til at du sprayer så kort ? Er det bare tilfeldigheter? Eller har det med syklus, ventetid osv ? Sorry hvis jeg maser på deg. 😅

Syns det går ganske fort jeg også, nå etter at jeg kom i gang med sprayen :)  Veldig takknemlig for at det er mulig å få hjelp! Du maser absolutt ikke :) Jeg er ikke helt sikker på årsaken til kort spraytid, men det virker som vår klinikk har det som standardløsning. Hvis jeg ikke er ordentlig nedregulert ved UL etter de to ukene, må jeg jo fortsette da. Jeg begynte på syklusdag 19, men har lest at noen begynner helt i starten av syklusen også, kanskje det er en sammenheng der? Eller så er det kanskje forskjell i spraytid på ulike merker? Jeg bruker Suprecur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Myre skrev:

Da er jeg også blitt ruger!! Resultatet i dag ble kjempebra! Av de syv befruktede eggene mine utviklet fem seg til blastocyst😳😂👍 Dermed er ett satt inn og fire lagt i frysen! Tiden har nå begynt å gå svært sakte..... 

 

 

Åj, for et resultat! :biggrin: Lykke til som ruger, håper dagene flyr avgårde (selv om det vel er ganske usannsynlig)!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ut 15 egg, det er veldig mye? Sjansen for at det blir flere "gode" egg er vel ganske stor? 

Anonymkode: 18103...619

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...