Gå til innhold

The Crown


Marimba

Anbefalte innlegg

Du må nok ikke, det er jo ikke så mye spoilers akkurat. Men det er en god serie som er vel verdt å få med seg hvis du har tiden :) Å få med seg Claire Foy som Queen Elizabeth II er en grunn i seg selv.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sett denne serien, men har fått med meg at den er veldig populær. Må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor den er så populær. Er det ikke litt kjedelig å se en serie der man på forhånd kjenner til alt som vil skje?

Anonymkode: f3f57...cac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig! Elsker Gillian, overbevist om at hun nailer rollen ❤️

Anonymkode: fc2d8...49e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Må jeg ha sett tidligere sesonger for å klare å følge med på sesongen som starter nå på søndag?

Anonymkode: d7684...675

Tror ikke du må ha sett de tidligere sesongene. Hver sesong er nytt tiår så det vil jo være litt hopp i tid mellom hver sesong og hver episode. I tillegg så kjenner du jo sikkert en del av bakgrunnshistorien selv om du ikke har sett de tidligere episodene. Du vet jo at Elizabeth er dronningen, at Charles gifter seg med Diana, osv. 

Når det er sagt så blir man jo bedre kjent med karakterene om man ser hele serien.

 

Anonymkode: 17490...c9f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg ha sett tidligere sesonger for å klare å følge med på sesongen som starter nå på søndag?

Anonymkode: d7684...675

Det tror jeg ikke, men vil absolutt anbefale deg å starte på sesong 1. Det er en helt fantastisk serie, spesielt de to første sesongene med Claire Foy som dronningen. Det blir ikke bedre 😊

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke sett denne serien, men har fått med meg at den er veldig populær. Må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor den er så populær. Er det ikke litt kjedelig å se en serie der man på forhånd kjenner til alt som vil skje?

Anonymkode: f3f57...cac

Du skulle tro det, men nei. Men du må kanskje like serier som handler mer om personligheter og karakterdrama enn... action. For den er (naturlig nok) mer introspektiv om personer man føler man vet hvem er enn sjokkerende. Og utrolig vellaget, fantastisk å se på, kvalitetsskuespillere (med Claire Foy på toppen av lista der så langt for meg).

5 hours ago, AnonymBruker said:

Gleder meg veldig! Elsker Gillian, overbevist om at hun nailer rollen ❤️

Anonymkode: fc2d8...49e

Har lest masse godt om hennes prestasjon fra folk som har sett sesongen allerede :) 

Både hun og Emma Corrin får fantastiske tilbakemeldinger i de bedømmelsene jeg har lest. OG de fleste sier at det er den beste sesongen så langt. Så jeg gleder meg til å få sett den! Har jo sett frem til denne siden starten!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/13/2020 at 8:22 PM, AnonymBruker said:

Jeg har ikke sett denne serien, men har fått med meg at den er veldig populær. Må innrømme at jeg ikke helt forstår hvorfor den er så populær. Er det ikke litt kjedelig å se en serie der man på forhånd kjenner til alt som vil skje?

Anonymkode: f3f57...cac

Det som er spennende er å se det som skjer bak kulissene, det som vi ikke vet. Selv om det selvsagt blir gjetning fra serieskapernes side. Men så lenge det gjøres bra, og det er virkelig tilfelle med denne serien, kan man fint klare å tro på at det er fasiten vi blir servert. 

Anonymkode: e5675...55c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett første episode. Det begynner bra og med en sterk historie. Gleder meg allerede til neste episode!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele Charles og Diana historien er jo hjerteskjærende å se på 💔

Endret av Prelunia
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ganske imponert av skuespillet til Gillian Anderson. Og kongefamilien ble ikke satt i så veldig positivt lys i de to første episodene i alle fall.  

edit: rettet skrivefeil. 

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett tre episoder. Nå sparer jeg resten til neste uke. Det er jo lite som kan måle seg kvalitetsmessig med denne.

Anonymkode: d459f...2c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
1 time siden, padawan skrev:

Bøe ganske imponert av skuespillet til Gillian Anderson. Og kongefamilien ble ikke satt i så veldig positivt lys i de to første episodene iallefall.  

Enig.. Prins Philip blir fremstilt veldig usympatisk. Stemmer jo forsåvidt med inntrykket jeg har/hadde av ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Trynefaktor skrev:

Enig.. Prins Philip blir fremstilt veldig usympatisk. Stemmer jo forsåvidt med inntrykket jeg har/hadde av ham. 

Oppfatter ham ikke som mer usympatisk enn de andre medlemmene i kongefamilien. Litt hard og kynisk kanskje, preget av det han opplevde som ung gutt med familien og mora og alt. Han og Anne oppfører seg helt likt jo...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Helena Bonham Carter. Har likt henne i tidligere roller også, men synes hun er strålende i The Crown.

Anonymkode: 9a62b...c96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rykter om at det er en del spyscener denne sesongen (da en viss karakter sliter med bulimi). Er det noen som har sett noen av episodene som kan gi et pekepinn om når disse scenene er? Ville blitt svært takknemlig isåfall. Har emetofobi og sliter veldig med å se spying.

Anonymkode: 4f545...b9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt rykter om at det er en del spyscener denne sesongen (da en viss karakter sliter med bulimi). Er det noen som har sett noen av episodene som kan gi et pekepinn om når disse scenene er? Ville blitt svært takknemlig isåfall. Har emetofobi og sliter veldig med å se spying.

Anonymkode: 4f545...b9e

De episodene det gjelder er merket med en spiseforstyrrelse-advarsel på starten. Scenene er ikke veldig grafisk fremstilt da, så det kommer litt an på hvor sensitiv du er.

Anonymkode: 9a62b...c96

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

De episodene det gjelder er merket med en spiseforstyrrelse-advarsel på starten. Scenene er ikke veldig grafisk fremstilt da, så det kommer litt an på hvor sensitiv du er.

Anonymkode: 9a62b...c96

Tusen takk! Jeg sliter aller mest med det grafiske, selv om jeg ikke takler lyder særlig godt heller 😅 Men da høres det ut som jeg får en liten advarsel på forhånd og kan være beredt (klar med mute-knappen).

Anonymkode: 4f545...b9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Jeg sliter aller mest med det grafiske, selv om jeg ikke takler lyder særlig godt heller 😅 Men da høres det ut som jeg får en liten advarsel på forhånd og kan være beredt (klar med mute-knappen).

De har tonet det veldig ned så kan ikke tenke meg annet enn at det går fint du ser det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, padawan said:

De har tonet det veldig ned så kan ikke tenke meg annet enn at det går fint du ser det. 

 

Så bra! Tusen takk for tilbakemelding. :)

Anonymkode: 4f545...b9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...