Gå til innhold

The Crown


Marimba

Anbefalte innlegg

Noen som skal se, eller har begynt å se? 

Ser den har fått veldig gode kritikker, og kan fungere som en "erstatter" etter Downton Abbey. Selv elsker jeg Downton Abbey, så da må jo kanskje The Crown være en serie midt i blinken for meg. 

Har nå sett en episode, og førsteinntrykket er at den virker litt tyngre enn Downton Abbey. Vil tro jeg må se litt mer for at handlingen skal komme skikkelig i gang også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp sett de første 2 episoder :) Jeg syns at første episode var litt treg, men det kom seg veldig ila. episode 2. Ikke like drama/intrigepreget som Downton Abbey, men kjempebra skuespill veldig spennende på sin måte. Nå er jeg hektet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en episode og synes dette virker som en flott serie. Gleder meg til å se mer. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, PatrickBateman_ skrev:

Hvor ser dere?😊

Det er den nye storsatsingen til Netflix, så ser den der. Vet ikke om den finnes andre steder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eugene Onegin

Nå har jeg ikke Netflix men det er mulig jeg kjøper den når den kommer på DVD. Vist den kommer på DVD.

 

Pleier og like den type seirer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Kjempeflott serie! Synes det er så bra at de tar for seg noen få enkelthendelser og går litt i dybden på dem, mens de samtidig får fram masse drama og spenning (ikke spenning som i «action», men at det er mye spenning mellom de ulike personene). Vi kjenner jo de store trekkene i historien her fra før, så det er samspillet og spenningen mellom de ulike personene som gjør hele serien så bra. Det føles kanskje litt tregere enn mange andre serier, når de forteller på denne måten. Men samtidig tror jeg en tidslinje der alt er like viktig ville blitt veldig oppramsende og kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett episode 1-3. De to første episodene var fantastiske - episode 2 spesielt. Gleder meg til å se resten!

Nå innser jeg at jeg virkelig må følge med for å forstå hva som skjer. Jeg synes det er så vanskelig å skjelne de ulike personene fra hverandre. Spesielt mennene. Alle går pent kledde i dress, og er stramme figurer. Samme brune hår, og noen har en bart. Klarer bare å skjelne mannen til Elizabeth og Churchill. Ellers er jeg aldri helt sikker på hvem det er som snakker, spesielt når det gjelder politikerne.... (Men det sier kanskje mer om meg enn om serien...)

 

Lurer på hvor mange sesonger det blir. Kanskje de skal følge kongefamilien fram til nåtiden?

Anonymkode: 0f0cf...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg har sett på en del av det, og synes det virker som en fantastisk serie. Lettvint måte å friske opp historiekunnskaper på. Men jeg håpte og håpte på at kronings-seremonien skulle komme i første sesong, så jeg "spolte" skuffende over en del av det. Noen scener er mer interessante enn andre.

 

Mener å huske at det blir 6 sesonger. Ca til nåtiden. Sesong 2 er i produksjon nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:

Jeg har sett på en del av det, og synes det virker som en fantastisk serie. Lettvint måte å friske opp historiekunnskaper på. Men jeg håpte og håpte på at kronings-seremonien skulle komme i første sesong, så jeg "spolte" skuffende over en del av det. Noen scener er mer interessante enn andre.

 

Mener å huske at det blir 6 sesonger. Ca til nåtiden. Sesong 2 er i produksjon nå.

Kroningssermonien er jo i første sesong? Var det ikke femte eller sjette episode?

Anonymkode: 04e27...343

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kroningssermonien er jo i første sesong? Var det ikke femte eller sjette episode?

Anonymkode: 04e27...343

Trodde det var bryllupet mellom henne og mannen. Men du har nok rett. Jeg er nok helt på jordet nå, og blander sammen de to begivenhetene. Ikke lett når alle slike royale ting er så storslåtte. :rodme::rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kroningseremonien er i sesong 1. Sesong 1 er viet 50- tallet, sesong 2 er fra 60-tallet osv. En sesong for hvert tiår. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også serien er litt "tung", men kommer nok til å se alle episodene siden jeg er veldig glad i historiske dramaer.

Men, vil gjerne tipse dere om en fantastisk serie på Netflix som kanskje ikke så mange har lagt merke til siden den er spansk. Den heter Velvet og handler om et stort motemagasin i Madrid på 50-60 tallet. Der blir man kjent med de på toppen og de i kjelleren, det er humor, spenning, sorg, glede og ikke minst romantikk. Terningkast 6 fra meg :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...