Gå til innhold

The Crown


Marimba

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oh dear! 😱😱😱😱

Anonymkode: 8fb85...140

Jeg vet, jeg har abstinenser allerede! 
Det skal byttes skuespillere til rollene igjen, og på samme måte som forrige gang blir det da et opphold neste år. Liker det dårlig, kjenner jeg 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Ireko skrev:

Jeg vet, jeg har abstinenser allerede! 
Det skal byttes skuespillere til rollene igjen, og på samme måte som forrige gang blir det da et opphold neste år. Liker det dårlig, kjenner jeg 😂

Det verste med kvalitetsserier er at man blir så fort ferdig, og så dukker det opp et hull etterpå som må fylles med alt som er bare sånn passe bra. 🥺

Anonymkode: 8fb85...140

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man sjekker de tidligere sesongene så er det flere karakterer som man i starten har sympati for, men hvor man mister sympatien utover i serien. Før denne sesongen hadde jeg sympati for prins Charles. Charles hadde ikke en lett barndom og det ga meg mye sympati for han. Første sesongen da dronningen var ung hadde jeg mye sympati for henne. Dronningen var underdogen i starten av serien, hun var en ung dame som ble dronning i en mannsdominert verden. 

Kan være at Diana blir fremstilt som mer usympatisk i neste sesong. 

Når det er sagt så har jeg mye sympati for Diana i denne perioden. Ja, hun er umoden, men er man en 32 år gammel mann så føler jeg ikke man kan klage over at kona er umoden når man velger å gifte seg med en 19 åring. 

Anonymkode: 17490...c9f

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje Diana blir glorifisert i serien, og blir fremstilt som uskyldig og snill. Men det er fortsatt ikke riktig å bli bedratt. Selv om hun slitet en del lenge før hun møtte Charles så har han ikke rett til å være drittsekk mot henne. Jeg syns de fremstiller det riktig, hvorfor har Dianas barndom noe å si om affæren til charles og camilla? De var jo mye eldre enn henne, og burde tenkt seg om flere ganger. Dronningen og resten av familien gjorde heller ikke noe, de kunne ha avlyst bryllupet eller få mer orden i det ekteskapet da ryktene startet. Tror de også bare bestemte seg for å hate Diana da hun fikk så mye oppmerksomhet fra folket. Er jo mye sjalusi der i den familien fra før. 

 

Det sies også at Charles og Camilla nærmest bodde sammen mens Charles og Diana var gift. Alle vektere og de som jobbet i hoffet visste når Camilla kom på besøk i flere dager. Da Diana konfronterte Charles og familien, så ble hun fortalt at hun må ta seg sammen. Diana var jo forelsket i Charles, kan tenke meg at hun ble sykere av å være sammen med en utromann. 

Anonymkode: 32c92...7b0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipparchia
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje Diana blir glorifisert i serien, og blir fremstilt som uskyldig og snill. Men det er fortsatt ikke riktig å bli bedratt. Selv om hun slitet en del lenge før hun møtte Charles så har han ikke rett til å være drittsekk mot henne. Jeg syns de fremstiller det riktig, hvorfor har Dianas barndom noe å si om affæren til charles og camilla? De var jo mye eldre enn henne, og burde tenkt seg om flere ganger. Dronningen og resten av familien gjorde heller ikke noe, de kunne ha avlyst bryllupet eller få mer orden i det ekteskapet da ryktene startet. Tror de også bare bestemte seg for å hate Diana da hun fikk så mye oppmerksomhet fra folket. Er jo mye sjalusi der i den familien fra før. 

 

Det sies også at Charles og Camilla nærmest bodde sammen mens Charles og Diana var gift. Alle vektere og de som jobbet i hoffet visste når Camilla kom på besøk i flere dager. Da Diana konfronterte Charles og familien, så ble hun fortalt at hun må ta seg sammen. Diana var jo forelsket i Charles, kan tenke meg at hun ble sykere av å være sammen med en utromann. 

Anonymkode: 32c92...7b0

Jeg skrev det i innlegget mitt over. Man kan ikke sammenligne normale forhold med forhold i de britiske aristokratene. I generasjoner har forhold blitt sett på som en avtale mellom 2 familier og ikke giftemål for kjærlighet. Sånn var det også når Diana og Charles giftet seg. Diana har garantert fått dette inn med morsmelka, slik som alle andre fremtidige Lorder og Ladys. Diana ble ikke valgt fordi hun og Charles møttes og ble forelsket, men fordi hun var en av flere deltakere til å bli fremtidig kone. Dette var hun like klar over som alle de andre. Ja, utroskap er kjipt, men kan det kalles utroskap i slike forhold når dette har værr hovedregelen for nesten alle forhold i den britiske overklassen i alle år? Selv i dag er ikke dette uvanlig. Folk henger seg for opp i dette med at giftemål er synonymt med kjærlighet, men dette er er i større grad en privilegium vi har i de moderne tider i middel- og arbeiderklassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diana var selv utro, og ikke veldig diskret. Hvis hun virkelig hadde elsket Charles, hadde hun neppe vært utro. Hun hadde et sykelig behov for oppmerksomhet.

Anonymkode: 6a957...3b2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var akkurat født da Diana døde, og selv om jeg selvsagt har visst hvem hun var og har hørt om henne så vil jeg si at jeg hadde et relativt nøytralt utgangspunkt for serien her. Jeg syns ikke hun blir fremstilt så glorifisert og uskyldig som enkelte syns. Jeg syns at både hun og Charles blir fremstilt nesten like dårlig. De passet jo helt utrolig dårlig sammen virker det som og de kunne absolutt ikke kommunisere med hverandre eller tolke hverandres signaler. 

Man får jo selvsagt sympatier med Diana i begynnelse fordi hun var så ung og nok ikke visste hva hun gikk til, men jeg syns absolutt ikke serien fremstiller henne på noen bedre måte enn Charles, sett bort i fra at han er den "sterkeste" i forholdet da han tross alt tilhører kongefamilien til tross. 

Anonymkode: caf0d...abe

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var akkurat født da Diana døde, og selv om jeg selvsagt har visst hvem hun var og har hørt om henne så vil jeg si at jeg hadde et relativt nøytralt utgangspunkt for serien her. Jeg syns ikke hun blir fremstilt så glorifisert og uskyldig som enkelte syns. Jeg syns at både hun og Charles blir fremstilt nesten like dårlig. De passet jo helt utrolig dårlig sammen virker det som og de kunne absolutt ikke kommunisere med hverandre eller tolke hverandres signaler. 

Man får jo selvsagt sympatier med Diana i begynnelse fordi hun var så ung og nok ikke visste hva hun gikk til, men jeg syns absolutt ikke serien fremstiller henne på noen bedre måte enn Charles, sett bort i fra at han er den "sterkeste" i forholdet da han tross alt tilhører kongefamilien til tross. 

Anonymkode: caf0d...abe

Når jeg tenker meg om, så er jeg litt enig. Hun virker til tider veldig irriterende, og jeg blir nesten like brydd som Charles når det gjelder de to bursdags«gavene» 

Anonymkode: 8fb85...140

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva dere sier om Diana så synes jeg så utrolig synd på henne. Hun er et menneske med følelser, så uansett om dette var arrangert ekteskap eller ikke så er det sårende at han henger rundt med Camilla og ringer henne 24/7 mens D er låst inne i rommet på det gedigne slottet. 

Anonymkode: 15ba3...6cb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett hva dere sier om Diana så synes jeg så utrolig synd på henne. Hun er et menneske med følelser, så uansett om dette var arrangert ekteskap eller ikke så er det sårende at han henger rundt med Camilla og ringer henne 24/7 mens D er låst inne i rommet på det gedigne slottet. 

Anonymkode: 15ba3...6cb

Særlig når man tenker på at Diana faktisk var forelsket i Charles. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 8.45):

Diana var selv utro, og ikke veldig diskret. Hvis hun virkelig hadde elsket Charles, hadde hun neppe vært utro. Hun hadde et sykelig behov for oppmerksomhet.

Anonymkode: 6a957...3b2

Du er naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 8.45):

Diana var selv utro, og ikke veldig diskret. Hvis hun virkelig hadde elsket Charles, hadde hun neppe vært utro. Hun hadde et sykelig behov for oppmerksomhet.

Anonymkode: 6a957...3b2

Det der blir for dumt når Charles var utro gjennom hele forholdet med Camilla. At Diana hoppet over gjerdet å utforsket den forbudet hagen er helt forståelig. Charles hadde to kvinner. Ei han ville ha men ble nektet. Ei han måtte gifte seg med men ikke ville ha.

Anonymkode: 84eee...a1a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjedelig at de tar så masse kunstneriske friheter at man nesten må google underveis for å vite om det man ser på er sant, eller bare tatt fra noen sin fantasi. Slik som episoden der prinsesse Margaret finner ut om søskenbarna. Den episoden er jo bare ren oppspinn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjarte skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er kjedelig at de tar så masse kunstneriske friheter at man nesten må google underveis for å vite om det man ser på er sant, eller bare tatt fra noen sin fantasi. Slik som episoden der prinsesse Margaret finner ut om søskenbarna. Den episoden er jo bare ren oppspinn. 

Det er en tolkning av hva som kan ha skjedd på bakgrunn av informantinformasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarte skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det er kjedelig at de tar så masse kunstneriske friheter at man nesten må google underveis for å vite om det man ser på er sant, eller bare tatt fra noen sin fantasi. Slik som episoden der prinsesse Margaret finner ut om søskenbarna. Den episoden er jo bare ren oppspinn. 

Det er en tolking og ikke oppsinn.. Jeg synes det er verre at søskenbarna ble oppført som døde når sannheten var at de ikke var det likevel. At de gjorde det til at Margaret fant ut av det var for få den informasjon fram i serien. For dronningen selv benektet at søskenbarna var i livet.

Anonymkode: 84eee...a1a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på "Diana med hennes egne ord" på Netflix. Der kommer det flere ekte videoer av prins Charles som viser hvor kald og følelseløs han var. Samme med dronningen. Tror de la henne til hat siden dag en og en blanding av kalde mennesker, null kjærlighet fra ektemannen, utroskap og Camilla drev den stakkars Diana til vanvidd. Når hun endelig fant seg selv igjen og fikk hjelp av psykolog, så var livet hennes på vei mot enden. Lykken var kortvarig. 

Anonymkode: 15ba3...6cb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Se på "Diana med hennes egne ord" på Netflix. Der kommer det flere ekte videoer av prins Charles som viser hvor kald og følelseløs han var. Samme med dronningen. Tror de la henne til hat siden dag en og en blanding av kalde mennesker, null kjærlighet fra ektemannen, utroskap og Camilla drev den stakkars Diana til vanvidd. Når hun endelig fant seg selv igjen og fikk hjelp av psykolog, så var livet hennes på vei mot enden. Lykken var kortvarig. 

Anonymkode: 15ba3...6cb

Jeg lurer på om konspirasjonene rundt dødsulykken til Diana faktisk stemmer :/? 

Anonymkode: 32c92...7b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer på om konspirasjonene rundt dødsulykken til Diana faktisk stemmer :/? 

Anonymkode: 32c92...7b0

Humorklipp:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg lurer på om konspirasjonene rundt dødsulykken til Diana faktisk stemmer :/? 

Anonymkode: 32c92...7b0

Det ble hinta om det flere ganger i serien da, feks at hun vil angre om hun trosser kongefamilien (samtalen Philip hadde med Diana i rommet hennes på siste episode) og når bestemoren hennes sa at hun må følge reglene, hvis ikke så vil hun "dø". Jeg kjøper ikke helt at det var en tilfeldig dødsulykke. 

Anonymkode: 15ba3...6cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det ble hinta om det flere ganger i serien da, feks at hun vil angre om hun trosser kongefamilien (samtalen Philip hadde med Diana i rommet hennes på siste episode) og når bestemoren hennes sa at hun må følge reglene, hvis ikke så vil hun "dø". Jeg kjøper ikke helt at det var en tilfeldig dødsulykke. 

Anonymkode: 15ba3...6cb

Skal se på unlawful killing nå. Hun skal ha sagt at Charles prøver å drepe henne. 

Anonymkode: 32c92...7b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...