Gå til innhold

The Crown


Marimba

Anbefalte innlegg

Er bare på episode 3.... 😭

Herregud for en tragedie.

Jeg syns overgangen til nye skuespillere er ok, kanskje med et unntak for Margareth. Ok, hun er en fin kontrast til stive Elisabeth, men hun er veldig ulik den forrige utgaven. Hun er vel også en annen type enn orginalen også, hvertfall utseendemessig. 
Den nye Philip imponerte meg, liker ham mye bedre i rollen enn han unge. Det plager meg overhodet ikke at jeg har sett ham som superonde og sadistiske Randall i Outlander.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker den nye sesongen også, jeg. Samtlige skuespillere hadde litt av noen sko å fylle, men alle har klart å bli sine egne roller og jeg synes at de er utrolig dyktige. Serien er som før svært godt laget.

Etter denne sesongen sitter jeg igjen med følelsen av å ha "blitt kjent med" Charles på en ny måte. Han har liksom alltid vært så innmari i skyggen, så det har vært fint å få et innblikk i denne sympatiske fyren (det kan jo hende han endrer seg med årene, men likevel).

Fornøyd, og gleder meg veldig til neste sesong!

Anonymkode: 11241...78f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker den nye sesongen også, jeg. Samtlige skuespillere hadde litt av noen sko å fylle, men alle har klart å bli sine egne roller og jeg synes at de er utrolig dyktige. Serien er som før svært godt laget.

Etter denne sesongen sitter jeg igjen med følelsen av å ha "blitt kjent med" Charles på en ny måte. Han har liksom alltid vært så innmari i skyggen, så det har vært fint å få et innblikk i denne sympatiske fyren (det kan jo hende han endrer seg med årene, men likevel).

Fornøyd, og gleder meg veldig til neste sesong!

Anonymkode: 11241...78f

Etter å ha sett the crown og en annen dokumentar om kongehuset, fikk jeg et annet syn på det også. Både mer sympati for Charles og mindre for Diana enn jeg hadde før. 

Anonymkode: 8fb85...140

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igjen siste episode, og gruer meg til jeg er ferdig. Elsker hele serien! Jeg synes det er så fint alt sammen, at jeg blir rørt bare jeg prater om det. :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 1.16, loffen skrev:

Jeg har igjen siste episode, og gruer meg til jeg er ferdig. Elsker hele serien! Jeg synes det er så fint alt sammen, at jeg blir rørt bare jeg prater om det. :ler: 

Samme her. 😊 Siste episode var veldig fin og rørende. Kom noen tårer. Nå er det bare å vente til neste sesong. Netflix har virkelig skapt en solid serie med et ekstremt godt produksjonsnivå og gode skuespillere, noe av det bedre som er kommet de siste årene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke måten den nye sesongen er lagt opp på. Episodene dreier seg mye om enkeltstående hendelser, det lite kontinuitet mellom episodene og sesongen går over et for langt tidsrom. Dessuten syns jeg de har bommet skikkelig på castingen av Tobias Menzies som prins Philip. Han mangler helt den litt arrogante, selvsikre og opponnente hodningen som gjorde Matt Smiths tolkning så fabelaktig i de to første sesongene. 

Flere av de andre rollebyttene syns jeg er bra, spesielt Olivia Colman som dronningen er helt fabelaktig. Charles og dronningmoren har også blitt castet veldig godt. 

Anonymkode: fdf47...e71

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sett the crown og en annen dokumentar om kongehuset, fikk jeg et annet syn på det også. Både mer sympati for Charles og mindre for Diana enn jeg hadde før. 

Anonymkode: 8fb85...140

Veldig enig!

Det er tydelig at media vinklet sin mening og påvirket oss som ikke hadde peiling. Jeg synes synd på Charles. Han har alltid vært i skyggen og har aldri fått bestemme noen ting i sitt eget liv. Ikke før han giftet seg med Camilla, som han tydeligvis har elsket siden han var ung. Han er en evig prins, spørs hvor lenge han får vært konge. Om han ikke lever like lenge som sin mor og bestemor da.

Anonymkode: 40629...598

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig enig!

Det er tydelig at media vinklet sin mening og påvirket oss som ikke hadde peiling. Jeg synes synd på Charles. Han har alltid vært i skyggen og har aldri fått bestemme noen ting i sitt eget liv. Ikke før han giftet seg med Camilla, som han tydeligvis har elsket siden han var ung. Han er en evig prins, spørs hvor lenge han får vært konge. Om han ikke lever like lenge som sin mor og bestemor da.

Anonymkode: 40629...598

Ikke bare media, men Diana selv vinklet det slik til at hun var helt og stakkars henne. Men ekteskapet var jo en tragedie, hun var ikke lett å leve med, men Charles fikk da sin Camilla til slutt. 

De kongelige kan jo ikke bare gjøre som de vil. Og for en dobbeltrolle det er å være dronning og måtte forholde seg til sine nærmeste som både familie og «jobben sin». Prins Harry sa i et intervju at dette er ikke noe de egentlig vil gjøre, men de gjør likevel sin plikt for landet. Jeg synes det er fantastisk å se hvordan kongehuset er innvevd i britisk og europeisk historie. Men hjelpes for en utdatert institusjon. 

Anonymkode: 8fb85...140

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker ikke måten den nye sesongen er lagt opp på. Episodene dreier seg mye om enkeltstående hendelser, det lite kontinuitet mellom episodene og sesongen går over et for langt tidsrom. Dessuten syns jeg de har bommet skikkelig på castingen av Tobias Menzies som prins Philip. Han mangler helt den litt arrogante, selvsikre og opponnente hodningen som gjorde Matt Smiths tolkning så fabelaktig i de to første sesongene. 

Anonymkode: fdf47...e71

Episoden med månelandingen handlet jo om at Philip hadde mistet mye av selvfølelsen. Før han giftet seg med dronningen så hadde han jo vært i marinen og før han var i marinen hadde han gått på en skole som foksuerte på at gutter skal være i fysisk aktivitet.  Så ender han opp med en jobb hvor han kun skal støtte sin kone(som er vanskelig nok i dag, men sikkert mye vanskeligere for Philip sin generasjon). 

Skjønner godt at han var mindre selvsikker i denne sesongen. Så kom det vel også frem på slutten av episoden om månelandingen at Philip skjønte at han måtte prate om problemene og han skjønte at man kan realisere seg selv gjennom annet enn fysisk handling.  

Hvis Philip var langt nede på denne tiden så synes jeg det var helt riktig å gjøre han mindre arrogant og selvsikker. Det ville jo både være det historisk riktige, jeg synes karakterutvikling er positivt i en tv-serie og jeg synes det er mer troverdig at selv eplekjekke menn kan tvile på om de har gjort riktige valg i livet. 

Anonymkode: 17490...c9f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Episoden med månelandingen handlet jo om at Philip hadde mistet mye av selvfølelsen. Før han giftet seg med dronningen så hadde han jo vært i marinen og før han var i marinen hadde han gått på en skole som foksuerte på at gutter skal være i fysisk aktivitet.  Så ender han opp med en jobb hvor han kun skal støtte sin kone(som er vanskelig nok i dag, men sikkert mye vanskeligere for Philip sin generasjon). 

Skjønner godt at han var mindre selvsikker i denne sesongen. Så kom det vel også frem på slutten av episoden om månelandingen at Philip skjønte at han måtte prate om problemene og han skjønte at man kan realisere seg selv gjennom annet enn fysisk handling.  Så det åpner jo for at han kan blir mer selvsikker i neste sesong. 

Hvis Philip var langt nede på denne tiden så synes jeg det var helt riktig å gjøre han mindre arrogant og selvsikker. Det ville jo både være det historisk riktige, jeg synes karakterutvikling er positivt i en tv-serie og jeg synes det er mer troverdig at selv eplekjekke menn kan tvile på om de har gjort riktige valg i livet. 

Anonymkode: 17490...c9f

 

Anonymkode: 17490...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Episoden med månelandingen handlet jo om at Philip hadde mistet mye av selvfølelsen. Før han giftet seg med dronningen så hadde han jo vært i marinen og før han var i marinen hadde han gått på en skole som foksuerte på at gutter skal være i fysisk aktivitet.  Så ender han opp med en jobb hvor han kun skal støtte sin kone(som er vanskelig nok i dag, men sikkert mye vanskeligere for Philip sin generasjon). 

Skjønner godt at han var mindre selvsikker i denne sesongen. Så kom det vel også frem på slutten av episoden om månelandingen at Philip skjønte at han måtte prate om problemene og han skjønte at man kan realisere seg selv gjennom annet enn fysisk handling.  

Hvis Philip var langt nede på denne tiden så synes jeg det var helt riktig å gjøre han mindre arrogant og selvsikker. Det ville jo både være det historisk riktige, jeg synes karakterutvikling er positivt i en tv-serie og jeg synes det er mer troverdig at selv eplekjekke menn kan tvile på om de har gjort riktige valg i livet. 

Anonymkode: 17490...c9f

Du misforstår hva jeg mener, det handler ikke om en episode og endring av selvfølelse, det handler om hele tolkningen av karakteren som jeg syns er feil. Hvis du ser bilder, videoer, historier o.l. fra den tiden så har Philip fremdeles den fremtoningen, i serien mister de en faktor fordi Mezies har ett ansiktsutrykk gjennom samtlige episoder og ikke klarer å lage dybde i karakteren.  Prins Philip har aldri mistet sin overlegne, arrogante fremtoning, den har vært der gjennom hele hans offentlige liv, og er noe han har blitt kraftig kritisert for i UK. 

Anonymkode: fdf47...e71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Og dronningen selv er like stiv og muggen enda. 

Coleman er knakende dyktig, men jeg synes ikke hun får nok å spille på! Må hun stå mer i et vindu og se ut nå så kommer hun til å gå Lena Hedy i GoT en høy gang!

(3 episoder inn i Crown)

Anonymkode: d9561...06e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Du misforstår hva jeg mener, det handler ikke om en episode og endring av selvfølelse, det handler om hele tolkningen av karakteren som jeg syns er feil. Hvis du ser bilder, videoer, historier o.l. fra den tiden så har Philip fremdeles den fremtoningen, i serien mister de en faktor fordi Mezies har ett ansiktsutrykk gjennom samtlige episoder og ikke klarer å lage dybde i karakteren.  Prins Philip har aldri mistet sin overlegne, arrogante fremtoning, den har vært der gjennom hele hans offentlige liv, og er noe han har blitt kraftig kritisert for i UK. 

Anonymkode: fdf47...e71

Jeg syntes Mezies fungerte bedre enn han forrige. Og Philip var da ganske arrogant også i denne sesongen. Men litt roligere. Han blir eldre han også.

Anonymkode: 8e32f...79a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2019 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Etter å ha sett the crown og en annen dokumentar om kongehuset, fikk jeg et annet syn på det også. Både mer sympati for Charles og mindre for Diana enn jeg hadde før. 

Anonymkode: 8fb85...140

Antar du også så den som lå på Netflix i 6 episoder? Nettopp sett sesongene om Charles og Diana, og glorien hennes falmer. 

Anonymkode: fdf47...e71

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Antar du også så den som lå på Netflix i 6 episoder? Nettopp sett sesongene om Charles og Diana, og glorien hennes falmer. 

Anonymkode: fdf47...e71

Hva heter den på Netflix?

Anonymkode: 17490...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter den på Netflix?

Anonymkode: 17490...c9f

Ikke jeg som kommenterte, men AB over mener sikkert Kongehuset Windsor,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hjerteskjærende å se behandlingen Charles og Camilla fikk av de øvrige i familien. Dronninga var ikke den verste (men det var nok ikke et sjakktrekk av prinsen av York å gi henne brevene). 
Sett i ettertid er det lett å se at jordnære Camilla var en mye bedre match for den keitete kunstnersjelen Charles enn tandre Diana. 
(Snakker nå ut fra det inntrykket man får etter å ha lest og sett henne i media, det blir uhyre spennende å følge hvordan de fremstiller henne etter hvert!)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antar du også så den som lå på Netflix i 6 episoder? Nettopp sett sesongene om Charles og Diana, og glorien hennes falmer. 

Anonymkode: fdf47...e71

Ja, det var den serien. Og så har jeg lest mer på nettet i ettertid. Glorien hennes ramlet helt av for min del. Det var da det først fikk opp for meg, at ting ikke var som jeg trodde da jeg vokste opp med kjendisnyheter fra denne populære prinsessen. 

Anonymkode: 8fb85...140

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...