Gå til innhold

Jills ikke få panikk-dagbok

Jill

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Ruccula skrev:

Gratulerer så mye med gode hcg målinger! Må være en fantastisk følelse! Hvordan er formen din ellers? 

Takk! Det var virkelig en lettelse. Så får vi håpe det stiger fint frem til over helgen. Og at du kan få like gode tilbakemeldinger snart! :klem: Formen er fin. Litt kvalm av og til, men har kjøpt inn nøtter og knaske-røtter til å ha på jobb så det går bra. Etter at kvalmen kom har det blitt mindre ligament- og magesmerter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, tr.heimspia83 skrev:

:nordvesta::strix:

Titter innom bare for å se at du har det så fiiiiint :hjerter_rundt::nigo:

Jaa, her er alt bra. Håper du også har det bra. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt for tidlig ute med å si at ligamentsmertene hadde roet seg. I går måtte jeg ty til stygge ord når jeg skulle opp fra sofaen. :raven: Kvalmen kommer og går, men den er veldig overkommelig foreløpig. Ganske trøtt om dagen, men det er i grunnen ikke noe nytt. Vi hadde vaskedag hjemme i går og både jeg og samboeren ville egentlig bare ligge på sofaen hele kvelden, men vi fikk tatt det verste og så får vi ta litt mer i løpet av helgen. I dag skal jeg til kiropraktor. Som vanlig har jeg ikke tøyd så godt som jeg skal, men satser på jeg får ledet bort oppmerksomheten ved å si at jeg er preggers. Har funnet ut jeg er ganske dårlig på å holde dette hemmelig. Nå vet tre venninner det, treneren min, to sjefer og naturligvis legen. :fnise: Gleder meg til å fortelle det til familien, men de må vente 4 uker til.

Så sliter jeg med å bestemme meg for når jeg skal ha TUL. Vurderer å bestille en gravidpakke der en får tre ultralyder i løpet av svangerskapet. Men siden en time koster fra 900 kr så blir vel 3 stk. minimum 2500 kr... Og det er jo mye annet vi må bruke penger på fremover. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Mumsy skrev:

Så kjedelig!! :troest: Masse god bedring.

Tusen takk. Litt bedre i dag tror jeg. :)

I dag er jeg i uke 8, 7+0. :nordvesta:

Var litt bekymret i går fordi jeg fikk tidvis sterke magesmerter, men tror det var fordi jeg ikke hadde noe særlig matlyst og spiste lite. Nå sitter jeg og har norske talenter-maraton og sipper over hun som drev med tegnspråktolkning og fikk gullknappen. :fnise: Ingen tvil om at hormonene er på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært å tatt ny hcg-prøve i dag. TMI: Jeg sjekker trusa/papiret hver gang jeg er på toalettet etter blod/brun utflod og i dag var det noen få, veldig små, brune slimtråder på papiret. Livredd for at hcgen har sunket. Er en evighet å vente til i morgen for å finne det ut. Kjenner jeg har veldig lyst på en TUL også nå, selv om det var en falsk trygghet sist. :icon_frown: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg fra i går var 66.347! Doblingstid på ca 4 dager, men i følge kalkisen på nett så var det normalt etter uke 6. Så da stoler vi på det. :nordvesta: 

Men fytti så kvalm jeg begynner å bli og så dårlig matlyst jeg har. I går var det ikke godt med brownies en gang! Da er det ganske tydelig at noe er galt med meg. :fnise: Nå sitter jeg og prøver å få i meg to skiver med leverpostei og agurk. Agurken måtte jeg bare kaste, det samme med skorpene og selve leverposteien smaker egentlig også helt rart. Er som at jeg plutselig har fått nye super-smaksløker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for normal hcg :nordvesta:

Jeg misunner deg ikke den kvalmen altså! Husker når jeg gikk med første var jeg på opplæring på to forskjellige jobber, og jeg løp stadig på do for å kaste opp :fnise: og med nr 2 måtte jeg få kvalmestillende av legen for å fungere nogenlunde normalt :sjenert: trøsten er at det går over selv om det ikke hjelper så mye mens det står på :tongue:

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hcg-prøven var normal! :) Håpar ikkje kvalmen blir altfor ille framover. :klem: Eg var så heldig at eg slapp heilt unna kvalme denne gangen. Men i mine to forrige svangerskap har eg vore kvalm og kasta opp innimellom, mellom veke 6 og 12. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pjusk skrev:

Hurra for normal hcg :nordvesta:

Jeg misunner deg ikke den kvalmen altså! Husker når jeg gikk med første var jeg på opplæring på to forskjellige jobber, og jeg løp stadig på do for å kaste opp :fnise: og med nr 2 måtte jeg få kvalmestillende av legen for å fungere nogenlunde normalt :sjenert: trøsten er at det går over selv om det ikke hjelper så mye mens det står på :tongue:

1 time siden, Mirabella76 skrev:

Så bra at hcg-prøven var normal! :) Håpar ikkje kvalmen blir altfor ille framover. :klem: Eg var så heldig at eg slapp heilt unna kvalme denne gangen. Men i mine to forrige svangerskap har eg vore kvalm og kasta opp innimellom, mellom veke 6 og 12. 

Tusen takk! Var så mye positivt i så mange av dagbøkene jeg leser her inne nå og solen skinner og kvalmen fra i dagtidlig har gitt seg, atte ååh! :mynona:

Glad jeg ikke har begynt å kaste opp, og håper virkelig jeg slipper det! Så får jeg heller lete meg frem til noe mat som ikke har endret smak. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Så deilig! :)

Ja, alt er veldig deilig! :yvonne:

Bortsett fra å være uggen. Men for en flaks jeg har: Nugatti smaker akkurat som før! :klaske: Sikker på jeg kommer til å trille lenge før dette svangerskapet er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4

Sto opp i dag, gikk på do, tørket meg, stripe med utvannet blod på papiret. :sukk: Kunne se det hadde dryppet noen dråper ned i do. Jeg har jo bestilt privat TUL, men den timen er ikke før neste fredag. Har ringt legekontoret og bedt om at legen min ringer meg i dag, men er vel ikke så mye hun kan gjøre heller. Lite sannsynlig at jeg kan få time noe raskere på sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jill skrev:

7+4

Sto opp i dag, gikk på do, tørket meg, stripe med utvannet blod på papiret. :sukk: Kunne se det hadde dryppet noen dråper ned i do. Jeg har jo bestilt privat TUL, men den timen er ikke før neste fredag. Har ringt legekontoret og bedt om at legen min ringer meg i dag, men er vel ikke så mye hun kan gjøre heller. Lite sannsynlig at jeg kan få time noe raskere på sykehuset. 

Det var ikkje noko kjekt å høyra, men det trenger ikkje å vera noko gale for det. :klem: Spesielt ikkje om du ikkje har magesmerter i tillegg. Eg hadde litt blod i trusa og på papiret i nokre dagar, når eg var 8 veker. Fekk time til UL, og det viste seg at eg hadde ein liten blodansamling i livmora. Det hadde ingenting med verken morkaka eller fosteret å gjera, og eg har ikkje blødd ein dråpe blod seinare. Kryssar fingrane for at det er noko like ufarlig du opplever! Håpar du får ein UL-time raskt, sånn at du får sjekka det opp. :hug:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Det var ikkje noko kjekt å høyra, men det trenger ikkje å vera noko gale for det. :klem: Spesielt ikkje om du ikkje har magesmerter i tillegg. Eg hadde litt blod i trusa og på papiret i nokre dagar, når eg var 8 veker. Fekk time til UL, og det viste seg at eg hadde ein liten blodansamling i livmora. Det hadde ingenting med verken morkaka eller fosteret å gjera, og eg har ikkje blødd ein dråpe blod seinare. Kryssar fingrane for at det er noko like ufarlig du opplever! Håpar du får ein UL-time raskt, sånn at du får sjekka det opp. :hug:

Vet det ikke trenger bety noe, men klarer ikke unngå å bli bekymret heller. :sukk: Synes jeg tidvis har hatt noen rare magesmerter, men det har vært sånn hele tiden omtrent. Heldigvis, ikke slik som SA-smertene fra i høst, men vet jo at det kan ta tid før de kommer.. Satser på legen min ringer meg snart, og at jeg slipper å vente en uke, ja. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er maaange som opplever blødninger uten at det er noe alvorlig!! Krysser fingrene for at det ikke kommer noe mer blod

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Ruccula skrev:

Det er maaange som opplever blødninger uten at det er noe alvorlig!! Krysser fingrene for at det ikke kommer noe mer blod

:klem:

Jaa, og jeg vil veldig gjerne være en av de! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Jill skrev:

Jaa, og jeg vil veldig gjerne være en av de! :hug:

Her er alt av symptomer forsvunnet igjen, finnes ikke kvalm lenger... Det gjør bekymret. 

Æsj, man blir jo helt frynsete i nervene av sånne svangerskap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...