Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok

Siam

Anbefalte innlegg

Hei Siam!!

Flink pike som ikke løftet de tyngste tingene... det er kanskje det som er faren for øyeblikket, at vi ikke føler oss særlig gravide... men ER det allikevel. Jeg hadde besøk av en venninne på fredag, som skal føde nå i desember, og hun spurte om jeg hadde begynnt å ha sikkerhetsbeltet i bilen på sånn "gravide" måte... det har jeg jo ikke... så jeg sa at det var kanskje litt tidlig... men hun mente at det måtte jeg begynne med med en gang.. for hvis man får en bråstopp, med beltet tvers over magen, kan det gå galt.... har du begynnt med det Siam?

:hoppe: VEl... ellers HURRA for gravide symptomer!!! :hoppe: Det er bra!!!

Håper du får en fin mandag Siam!!

stoor :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har ikke begynt å tenke på det...

Må jeg bare passe på at det nederste beltet går over hoftene? Eller er det noe annet?

Jammen godt vi har hverandre så vi kan minne hverandre på ting!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen...

Det hun fortalte meg at hun hadde gjort var følgende: hun hadde festet beltet, på vanlig vis, FØR hun satte seg, og så hadde hun tatt den som er på skrå over kroppen, foran, og sørget for at den som går over magen, var bak ryggen hennes.

Hun sa også at det finnes sånn spesialgreie for gravide, men at hun hadde brukt denne metoden, og synes den var helt suuper.

Så vet vi det! :wink:

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen...

Det hun fortalte meg at hun hadde gjort var følgende: hun hadde festet beltet, på vanlig vis, FØR hun satte seg, og så hadde hun tatt den som er på skrå over kroppen, foran, og sørget for at den som går over magen, var bak ryggen hennes.

Hun sa også at det finnes sånn spesialgreie for gravide, men at hun hadde brukt denne metoden, og synes den var helt suuper.

Så vet vi det!  :wink:  

shy

Men er det like trygt da?

Vet ikke om jeg tør å prøve det... Leste i VG (tror jeg) at man skulle ha beltet nede på hofta. Jeg tror jeg må lese artikkelen en gang til.

Tusen takk for fin link, Cielo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, Siam, jeg er ikke sikker.. hold meg oppdatert på hva du finner ut.

Min venninne har i allefall hatt det sånn hele svangerskapet, og det har gått fint, men så har jo ikke hun vært i noen ulykke heller.....

Mye å tenke på gitt....

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for Lucia-hilsen, Hulderjenta!

I dag har jeg gått til jobben. Og fy så glatt det er!! Jeg trodde jeg beregnet god tid, men den gang ei. Det er et tynt islag på alt og over der er det vann. Asfalten ser hel bar ut, men den er ikke trygg.

Jeg har måttet gå med museskritt hele veien.

Skal gå hjem igjen også, men da håper jeg det øverste islaget på asfalten har smeltet.

Mannen er i London i dag, men han kommer hjem i kveld. Egentlig skulle han ut med noen kunder i kveld, men han slapp.

Har ingen planer for i kveld. Kanskje det blir litt scrappings? Det hadde vært gøy. Har akkurat fått hjem en hel ny ladning med fremkalte digitale bilder, så det er masse jeg kan ta tak i der.

2 dager til UL!

7+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam... bare to dager til UL!!! :hoppe: så spennende....!! Skal mannen være med på UL da?

Du må gå veldig forsiktig i dag... må ikke ha noen ulykker nå!!! Det er som du sier; suuuuperglatt i dag!!!

Ønsker deg i allefal en fin tirsdag!! :enig_animasjon:

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mannen skal bli med på UL. Han gleder seg han også. Det blir sikkert litt mer virkelig for han også, da.

Snakket med legekontoret i går, forresten. Jeg er desverre ikke immun mot toksoplasmose. Det var dumt.

Da må jeg holde meg litt unna den søte pusen til mamma. Og skylle salaten godt.

Trodde nesten jeg var immun, jeg. Siden jeg aldri har skylt salaten i hele mitt liv, og hatt masse med katter å gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!! 1 dag igjen til UL!! :hoppe: Tenker du gleder deg veldig nå!!! (jeg gleder meg nesten like mye jeg vettu.. blir jo så spennende!!!)

Gleder meg veldig til rapport!!

Koselig at mannen skal være med da!! Første møte med den lille... da er det kos å være begge to!!

Så dumt at du ikke er immun mot toksoplasmose, jeg er veldig spent på om jeg er det, i og med at jeg har katt.. enn så lenge så tømmer mannen kassen til pus, men bortsett fra det, så har jeg ikke tatt noen forhåndsregler.

Ønsker deg en god onsdag!! (Kun to dager til helg!!!) :hoppe:

:klem: shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jippiii, i morgen er det UL.

Håper vi får se et bankende hjerte.

Jeg kjenner fremdeles ingenting, så jeg er veldig spent.

Bare jeg får bekreftet at alt er bra, kan jeg slappe mer av.

I dag kommer en venninne til meg, så skal vi ha scrappekveld. Det blir morsomt.

7+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du har lest dagboka, MsSunshine. :P

I dag er det altså den store ul-dagen. :hoppe:

Men først skal avdelingen ut og spise lunch.

Det tegner til å bli en fin dag...

7+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... gud så spennende... jeg kan nesten ikke vente på rapport!! Du må skrive med en gang du får anledning!! Når er UL?

Ønsker deg i allefall lykke til!

Stoor kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for lykkeønskninger, shy.

Ultralyden er kl 1430. Tror ikke jeg drar tilbake på jobb etter det...

Men oppdatering kommer sikkert i kveld.

Har ingen symptomer i dag heller. Puppene er ikke ømme lenger. Føler meg ikke gravid. Det eneste symtomet er at jeg ikke har hatt mensen på to måneder... Og det er vel kanskje det viktigste symptomet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-) Og takk for hilsen i boka mi!

Så spennende med ultralyd i dag da! håper du får se et lite bankende hjerte! Som du sikkert vet holder jeg på å telle ned til ultralyd selv, men det er den ordinære i uke 18 det da.... :wink: 13 dager igjen nå! :-) Blir spennende å se referat fra din i dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med UL! Tenk at du har kommet så langt alt :) Håper alt er bra med deg og den lille! Tenker masse på deg og titter innom selvom jeg ikke har vært så flink til å skrive her på KG i det siste.

Selv nyter jeg at juleferien har begynt! Deilig med litt ro igjen. Pluss at jeg får bedre tid til å ta ekstravakter og det er alltid kjekt.

Ønsker deg en kjempefin dag snuppa! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter: Vi så et bittelite bankende hjerte, to knøttsmå armer, en perfekt liten ryggrad og et svært hode....

Lille frøet vårt var 17mm stort og hadde utviklet seg normalt.

Å, jeg er så lykkelig! Mannen er også så imponert over hvor flink det lille knøttet er, som har laget seg et hjerte som banker for harde livet. Enda så liten den er. Han syntes det var skikkelig gøy å se.

Legen snakket også litt om at det stort sett gikk bra, så jeg kunne bare slappe av. Vi hører jo nesten bare om det negative i verden i dag, og det positive er det nesten ingen som bryr seg om. Derfor tror vi at det er værre enn det er.

Sukk, jeg er helt forelsket, jeg. Klarer ikke å slutte å smile... :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...