Gå til innhold

Siams Svangerskapsdagbok


Siam

Anbefalte innlegg

Oj, enda flere hilsner! Så koselig. Tusen takk til Cappo, Pondusa, Madden, Bamselin, Mrs. Potter, Juni, edea og Soul!!!!!

Tusen takk for koselig kort og verdens nusseligste babysokker, Juni! Det var virkelig koselig å komme hjem til i dag.

Jeg kjenner ikke så fryktelig mye, egentlig. Jeg er fremdeles ganske øm i puppene, men mest på brystvortene. Brystvortene mine har faktisk vokst! Puppene mine har ikke blitt noe særlig større, tror jeg, men de har blitt litt hardere.

Jeg er litt øm på venstre side, men det også kommer og går litt.

Håper jeg slipper unna kvalmen!

Nå sitter jeg ferdig pyntet til å dra på Frelsesarmeens Julekonsert. Vi pleier å dra dit hvert år sammen med svigersene, og det er en kjempekoselig tradisjon. Kanskje vi kommer på tv denne gangen? Vi har ikke gjort det de andre 2 gangene... Ikke det at det gjør så veldig mye, dah...!

Til helgen er det julebord på jobben! Hadde egentlig ikke tenkt at de på jobben skulle får vite det så fort, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle det. Skal jeg late som om jeg er syk?

Siden jeg har bursdag på lørdagen, dagen etter, har jeg tenkt å si at jeg kjører siden vi skal feire burdagen min. Jeg blir så innmari fyllesyk, og det har de fleste sett...

Jeg får se... Har noen dager å bestemme meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siam.. og FLINK PIKE!!!!!!!!!!! :blomst_opp: Suupert at du har startet en ny graviditets dagbok... det blir veldig gøy å følge deg i denne!! :hoppe:

Takk for kos sånn på tampen av søndags-kvelden... Vi har kommet oss trygt hjem fra fjellet, og nå er det ikke så lenge til vi køyer! :sove:

Sees i morgen!! :wink:

sov godt!

:klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kyss: shy!!

For en herlig dag!! Masse snø. Og det er jo moro.

I dag skal jeg til bedriftslegen, det blir spennende det. Det blir vel nesten som min første kontroll, det?

Gleder meg, jeg.

Og i kveld skal jeg til hudpleie. Det skal bli deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goooooooooooood morgen Siam min venn!! :klem2:

Så spennende med første kontroll!! :hoppe::hoppe:

Du må gi oss referat etterpå!!!

Har du funnet ut hvordan du løser julebord-problematikken da? Ikke lett det der. Jeg tror kanskje du må bestemme deg for om du ønsker at alle på jobben skal vite om det hvis (gud forby) det går galt... Hvis det er ok for deg, så er det jo bare å fortelle den gode nyheten..... :wink:

Vel, dette finner du sikkert ut av!!!

Jeg vil gi deg en stoooooor :klem: for at du krysser for meg.... jeg håper det hjelper, og at jeg også får en liten :babysmokk: i magen snart!!

Ha en fin dag!! :enig_animasjon:

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shy: Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre det til helgen. Jeg tror bare jeg skal si at jeg må være i form til bursdagsfeiringen dagen etter, men jeg vet at det ikke er noen som kommer til å tro på det. Siden vi er relativt nygifte går vel alle og venter på at det skal skje. Så jeg regner med at alle kommer til å gjette det. Og jeg gidder ikke å lyve hvis noen spør meg direkte.

Var hos legen i dag. Og hun var skikkelig merkelig... :-? Det virket nesten som om det var hennes aller første arbeidsdag som lege. Veldig usikker på seg selv og sa masse rare ting. Men det var jo bare en bedriftshelsesjekk, så jeg skal heldigvis til en annen lege senere. Jeg fikk rekvisisjon til gynokolog, så jeg kan se om jeg finner en. Fastlegen min er mann, og jeg har litt lyst til å gå til en kvinne akkurat nå. En som har vært gjennom dette selv.

Men jeg skal vel til jordmor også, så det er vel kanskje ikke så farlig, legen skal vel bare måle blodtrykk, veie og sånn. Jordmoren er vel den man prater med?

Jeg regner med at jeg ringer til legen snart og booker en time, så får jeg så når han synes det er passende å komme på første kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fersk svangerskapsdagbok! Det må være utrolig deilig å kunne åpne denne med vissheten om at det er en liten spire i magen din!

Sikkert ikke dumt å gå til en kvinnelig gynekolog. Jeg har ikke helt troen på mannlige leger når det gjelder sånne "kvinnegreier" - de vet jo ikke helt selv hva de snakker om, annet enn på et teoretisk plan. Det er noe med å vite hvordan ting fungerer selv som gjør det litt tryggere. Syns nå jeg da.

Bedriftslegen din hadde sikkert ikke ventet å få inn en gravid kvinne på helsesjekk. ;-) Kan jo være det som satt henne litt ut. Ellers kan det jo ha vært en i turnus?

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare litt motvekt...ikke alltid kvinner er så mye bedre som leger når det gjelder svangerskap..bare fordi de har vært igjennom det selv! Ofte er mannlige leger ganske ydmyke..rett og slett fordi de ikke vet hvordan det føles på kroppen, og kvinnelige leger temmelig ufølsomme..av en eller annen grunn..men det blir litt generaliserende...og jeg skal ikke begi meg ut på noen utgreiing inne i dagboka di..vil bare minne om at om du finner en grei lege..så spiller det mindre rolle hvilket kjønn denne har..og er du ikke fornøyd, ja så bytter du! Dette er en av de få gangene i livet du kommer til å oppleve kroppen din gjennomgå en så fantastisk prosess..og det er viktig for alle parter at du får den oppfølgingen du har behov for!!

Lykke til med letinga Siam!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd & tips Moonchild og Madden.

Jeg har vel egentlig bestemt meg for å beholde den legen jeg har. Han er sikkert grei nok.

Fra og med i dag har jeg lappen i 100 år!!

Fikk endelig rotet meg bort til biltilsynet og registrert mørkekjøringen. Mye trafikk, gitt. Og så tar det ekstra lang tid når jeg kjører feil noen ganger.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::kyss::hoppe:

Jeg er så glad! Dette er kjempe gøy..Tenker på deg hver dag, selvom jeg ikke får vært her inne(data`n her hjemme er så treg og tålmodighet er ikke det jeg har mest av akkurat nå) :-)

Ønsker deg en fortreffelig uke, vennen!

Klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Siam, kommer til aa folge med deg fremover selv om det blir en stund til jeg blir prover! Men begynner aa faa lyst paa en liten en jeg ogsaa, sakte men sikkert....Ha en fin uke, baade du og den bittelille!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam!

Gratuler med dagbok! Spennande å lesa, håpar du får eit fint svangerskap.

Takk for helsing i dagboki mi, Koseleg å sjå at nokon stikk innom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke vært innom!

(Men jeg gratulerte deg da i den gamle boken? Tenke, tenke... Ja, det gjorde jeg!)

Lykke til med alt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for besøk i ny-boka Cielo!

Hyggelig å se deg også, Road Queen.

Takk for hyggelig melding Popelka.

Juni04: :kyss:

Ringte legen i går, og hun ga meg time allerede på torsdag, altså i morgen. Jeg sa at jeg ikke var så langt på vei, men jeg kunne komme så tidlig allikevel. Det blir spennende å komme på den første kontrollen. Regner med at jeg får litt mer fornuftig ut av fastlegen enn den merkelige legen vi hadde på bedriftshelsetjenesten. Det var flere som nektet å tro at hun var lege. Jeg trodde det var skjult kamera... :ler:

I dag skal jeg til en venninne og scrappe. Hun har termin i mai, så så vidt jeg vet blir hun den nærmeste som får omtrent samtidig som meg. Det er hennes tredje, så det blir jo ikke akkurat det samme.

Ellers kjenner jeg litt murringer enda, puppene er litt ømme. Men bortsett fra det har jeg ingen symptomer.

Tok en test i dag bare for å sjekke og den var positiv den. Heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!!

Takk for støtte opp mot IKM... hadde vært så utrolig deilig med klaff nå... så kunne vi ha fulgt hverandre gjennom hele svangerskapet!! *drømme* *drømme*!!

Jeg er så utrolig glad på dine vegne.... det må være helt fantastisk å endelig ha fått to blå!!??!!

Jeg synes også tiden snegler seg mot IKM... arghh.. tror alltid at tiden skal gå fort, da det skjer så mye annet i hverdagen, men uansett så henger det i bakhodet mitt, og tiden snegler seg av gårde..... :evil:

Det blir utrolig spennende med legebesøk i morgen da!! Den legen i går høres jo helt merkelig ut.... :o

Du må holde oss opddatert når du kommer fra legen da!

Ønsker deg en fin dag Siam!! :blomst_opp:

soooooooooooor :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også at du får to blå snart, shy!!

Det er en god følelse jeg virkelig unner deg.

Jeg har plutselig ikke bil i morgen, så jeg måtte utsette legetimen til neste uke. Men det gjør ikke noe, jeg synes det var litt tidlig allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*fnis* Vi har allerede bestemt oss for faddere. Ikke noe spesielt tidlig ute, vi? :oops:

Det blir nok broren til mannen og søsteren min.

Håper de vil, da. Tror ikke vi skal nevne det for dem før det begynner å nærme seg....

Gleder meg til fremtiden!!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å legge planer for fremtiden :) Du har mye å se fram til :Nikke:

De vil helt sikkert være faddere - det er jo en stor tillitserklæring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har også tenkt på faddere allerede(var noe av det første jeg gjorde da jeg fant ut at jeg var gravid :oops: ) Så det er ikke bare dere som er tidlig ute :-) Har allerede lagt noen planer for dåpen også, hihi!

Fint at alt går bra med deg og jeg håper at du ikke har eller får så mange plager gjennom svangerskapet. Som du vet tenker jeg på deg og gleder meg til vi sees neste gang!

Ha en fin ettermiddag, Siamvennen!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Juni.

Koselig med besøk *tine*!

I går var jeg hos en venninne og laget en liten scrappe-bok til mamma i julepresang. Ble nesten ferdig. Kanskje jeg skal lage noe på baksiden også.

Dro hjem i halv ti-tiden. Da var jeg kjempetrøtt.

Er ganske trøtt nå også!! Jeg kunne sikkert ha sovet til klokka 12. Men det blir ikke så lett. Gleder meg til helgen hvor jeg kan sove ut litt. Må bare overleve julebordet først. :-? Har ikke mye lyst til å gå, det er ikke så moro å sitte sammen med folk som blir fullere og fullere når jeg er helt edru selv. Jeg skal prøve å late som ingenting. Jeg skal kjøre, men jeg gidder ikke å nevne det for noen. Jeg skal ha et glass stående som jeg skal late som om jeg drikker av. Så får jeg se hvordan det går.

I dag skal jeg gå tur med en venninne, håper ikke det blir altfor slapsete ute. Det skal bli deilig å få litt frisk luft og få skravla litt.

Ellers må jeg bare prøve å hangle meg gjennom dagen... Jeg la meg halv elleve i går og det var tydligvis altfor sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...