Gå til innhold

''Helene sjekker inn'' på NRK1


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Episodene er klar på Nrk nett-tv datoen de skal vises, (men på tv på kvelden da) hele serien/sesongene fra 2016 ligger innpå der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens episode var virkelig sterk...

Anonymkode: 33d91...f71

Tok sin stund før klumpen i halsen og tårene gav seg ja...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hospice var sterkt å se. Hele denne serien rører meg så utrolig mye, og Helene er en dyktig formidler, og stiller samme type spørsmål jeg undrer på.

Jeg er veldig takknemlig for vi som seere får ta del i et menneskes liv og opplevelser på denne måten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 timer siden, Nevian skrev:

Det ble masse tårer på meg da jeg så Hospice. Og så rart å se øyeblikket da Dag døde.

Måtte se bort store deler av det. Tårene bare rant. Stakkars familiemedlemmer😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble dere beveget av denne episoden ?

Vårt lille land, om Børge Støylen,  episode 8 ligger på tv2 Sumo

Fra han fikk påvist ALS til han døde gikk det ca 14 mnd 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, sitter her og tårene bare renner.. så utrolig sterkt. Og her sitter jeg og sutrer over småting, fader altså, burde ikke ta livet for gitt.. 😔

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Ble dere beveget av denne episoden ?

Vårt lille land, om Børge Støylen,  episode 8 ligger på tv2 Sumo

Fra han fikk påvist ALS til han døde gikk det ca 14 mnd 

Takk, den tror jeg at jeg må se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk og fin episode i dag. Helene gjorde en god jobb i denne episoden. Hvil i fred ❤️

Anonymkode: 29799...201

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Synes det var veldig trist at alle døde😢 trodde de andre ville overleve ❤️

Vet du hva hospice er?

Anonymkode: ac22f...84f

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nevian skrev:

Det ble masse tårer på meg da jeg så Hospice. Og så rart å se øyeblikket da Dag døde.

Han døde så fredelig! 💙

Men syns det var trist egentlig at han var alene i dødsøyeblikket. Han var tross alt på hospice, pluss at Helene hadde lovt å følge ham inn.

Vet det av og til blir sånn, men likevel....

Var så heldig at jeg fikk følge min mor helt inn, holdt henne i handa...

Anonymkode: 4b0c2...7ab

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker på det så var det bra ift til de pårørende at øyeblikket ble festet på film. Trolig godt for dem å se hvor fredelig det var..

Kjempeflott program; folkeopplysning! Døden er så fjern fra mange; fint at folk får se dette. Kan bidra til å fjerne angst. Og hindre at folk trekker seg unna de som er døende.

Anonymkode: 4b0c2...7ab

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 time siden, Sorbus skrev:

NRK har forøvrig en fin artikkel om Michelle, dattera til Hilde ❤️  Det var en del ting jeg undret meg over mens Hilde var i fokus, føler jeg har fått gode svar gjennom Michelle. 

Den artikkelen var sterk❤️

Livet er så forferdelig skjørt.. Får helt vondt. 

Endret av Kjærlighetsbarn98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå klart at man kan føde syke barn uten at man vet at det er sykt. Barn kan også ha medfødte sykdommer som ikke viser seg før etter flere leveår. Et friskt liv er aldri en garanti, selv ikke for deg. For alt det du vet kan det hende du får ALS, Parkinson eller MS. 

Epilepsi er blant annet ikke noe man diagnostiserer på ultralyd. Omfanget av epilepsi er dessuten vanskelig å vurdere uten klinikken. Det hjelper lite å diskutere abort om et liv som allerede eksisterer. 

Anonymkode: d9ee6...da8

Men kjære vene dette skjønner jeg jo... 🤦‍♀️

Selvfølgelig er ingen garantert friske, men nå er det en gang slik at man kan oppdage svært mange avvik på ultralyd og andre undrsøkelser. 

Jeg tenkte heller at det var aktuelt for de som vet at barnet i magen er sykt og ikke vet om de vil avbryte svangerskapet eller ikke. I denne episoden fikk man ett innblikk i hvordan det er å være 12-13 år og multihandicappet. 

Anonymkode: f6531...c78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sorbus skrev:

NRK har forøvrig en fin artikkel om Michelle, dattera til Hilde ❤️  Det var en del ting jeg undret meg over mens Hilde var i fokus, føler jeg har fått gode svar gjennom Michelle. 

Utrolig sterk artikkel, fikk jo en følelse at dattera ikke visste alt i serien og fikk en skikkelig klump i halsen da jeg så at moren hadde dødd så kort tid etter. Tror det minnet meg om min kreftsyke far, jeg skjønte heller ikke hvor syk og nærme døden han var den siste tiden alene og det gjør litt vondt i ettertid.

Anonymkode: 7fa35...76b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære vene dette skjønner jeg jo... 🤦‍♀️

Selvfølgelig er ingen garantert friske, men nå er det en gang slik at man kan oppdage svært mange avvik på ultralyd og andre undrsøkelser. 

Jeg tenkte heller at det var aktuelt for de som vet at barnet i magen er sykt og ikke vet om de vil avbryte svangerskapet eller ikke. I denne episoden fikk man ett innblikk i hvordan det er å være 12-13 år og multihandicappet. 

Anonymkode: f6531...c78

Du trakk jo frem gutten med epilepsi som eksempel. 

Anonymkode: d9ee6...da8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...