Gå til innhold

Forklar hvorfor du mener det ikke finnes en Gud.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 28.7.2016 at 19.29, Gjest Balian de Ibelin skrev:

Ikke kast bort tiden på og prøve og forklare ting for debatant han er ikke i stand til å forstå det. 

Jeg forstår godt at dere heller ikke her har evidens for evoulsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 15.7.2016 at 1.09, Ego skrev:

 

...og bibelen er skrevet av mennesker. At det er skrevet om 'gud' i denne boken er ikke grunn nok for meg til å tro.

 

Hvilke ideer mener du forresten? Muligheten for andre livsformer er noe jeg personlig ikke kan askrive, gitt det store antallet solsystemer og planeter der ute. Statistisk sett er nok sjansen større for at det har oppstått liv også andre steder enn at det ikke har det.

Om du tar feil, har du et kjempeproblem..

Realiteten er at etter å ha brukt milliarer av dollar på SETI og lignende prosjekter, Har en ikke kommet opp med noe resultater.

Tragisk at virkeligheten synes å være irrelevant for mange.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.7.2016 at 13.31, Druid skrev:

Rent logisk? 100% : Vi er her.

Sansynligheten for at livet er oppstått ut av ett univers av energi og materie under ett regime av kosmiske naturlover, er relativt mye større enn at vi er skapt av en irrasjonell og sadistisk gudsskapning som leketøy for perverse fantasier.

Selv som kristen, var jeg mere tilhenger av teorien om at Guds skaperverk var av typen initiering av rammene av liv, og ikke så mye bibelhistorien om å ta leire og puste luft i det. Det siste var en god historie som egnet seg for muntlig presentasjon til mennesker som hadde behov for å forstå andre og viktigere systemer enn skapelsen av universet. 

Da burde vel dette kunne demonstreres i labben.

Om du er kristen håper jeg du finner glede i Guds Ord.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.8.2016 at 18.52, debatant skrev:

Sam Harris må leve et fantastisk spennende liv.

Det gjør han helt sikkert, og hans lykke er helt sikkert også totalt irrelevant fra hans religionsabstinens, nøyaktig som alle andre. Eller kanskje det har alt å gjøre med livssynet hans å gjøre. Hvem vet.

Anonymkode: 0a94d...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.8.2016 at 23.06, AnonymBruker skrev:

Det gjør han helt sikkert, og hans lykke er helt sikkert også totalt irrelevant fra hans religionsabstinens, nøyaktig som alle andre. Eller kanskje det har alt å gjøre med livssynet hans å gjøre. Hvem vet.

Anonymkode: 0a94d...4b8

En bitter gammal mann som spyr ut fordommer tiltaler sikkert mange og. Vi andre er taknemlige for livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎13‎.‎08‎.‎2016 at 16.06, debatant skrev:

Jeg forstår godt at dere heller ikke her har evidens for evoulsjon.


Like vell kan veps avle veps, mens primater ikke kan avle primater, i følge deg, når du har blitt tildelt et av de utallige kildene om evolusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Yme skrev:


Like vell kan veps avle veps, mens primater ikke kan avle primater, i følge deg, når du har blitt tildelt et av de utallige kildene om evolusjon.

Det er ikke pent å lyve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

Det er ikke pent å lyve

Det har du helt rett i. Så kanskje på tide at du slutter med det.

Anonymkode: 10ada...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du helt rett i. Så kanskje på tide at du slutter med det.

Anonymkode: 10ada...ee1

selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.8.2016 at 11.44, debatant skrev:

Om du tar feil, har du et kjempeproblem..

Realiteten er at etter å ha brukt milliarer av dollar på SETI og lignende prosjekter, Har en ikke kommet opp med noe resultater.

Tragisk at virkeligheten synes å være irrelevant for mange.....

At man ikke har funnet noe, betyr på ingen måte at man kan avvise at det finnes liv "der ute". Å gjøre noe som SETI har gjort er sinnsykt vanskelig, fordi man må forutsett en rekke ting:

1) At man retter inn de store antennene mot riktig del av himmelen på nøyaktig riktig tidpsunkt, i fall det skulle komme noen radiosignaler som ikke er støy.

2) Hvis man først mottar noe, at radiosgignalene ikke har blitt svekket i den grad det ikke bare tolkes som støy

3) At det finnes en sivilisasjon som har kommet langt nok til å benytte radioteknologi og at den ikke oppfant noe annet for kommunikasjon istedet. Eller at den ikke lenger bruker radioteknologi

4) At det ikke er store objekter som stjerner og andre konstellasjoner mellom, som sluker de innkommende signalene. 

samt flere andre.

SETI er som å lete etter nåla i høystakken, like fullt er det viktig siden det dreier seg om et av de største spørsmålene kan stille. 

Anonymkode: 9aca1...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, debatant skrev:

selvfølgelig

Så da kommer du til å slutte å lyve, Siden vær gang du sier at du ikke har fått svar på dine spørsmål så lyver du.

Anonymkode: 10ada...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så da kommer du til å slutte å lyve, Siden vær gang du sier at du ikke har fått svar på dine spørsmål så lyver du.

Anonymkode: 10ada...ee1

Hva feiler deg, Hva er det du prøver å svare på her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Hva feiler deg, Hva er det du prøver å svare på her??

Synd du har altså tenkt deg å forsette med lyvinga de.

 

Du vet at det er en synd og lyve ikke sant. Jesus liker ikke at du lyver. 

Anonymkode: 10ada...ee1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd du har altså tenkt deg å forsette med lyvinga de.

 

Du vet at det er en synd og lyve ikke sant. Jesus liker ikke at du lyver. 

Anonymkode: 10ada...ee1

Det heter at en ikke skal vitne falskt. Det inkluderer å komme med falske anklager. Det er galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, debatant skrev:

Det er ikke pent å lyve

 

Du lyver jo så spruten står av deg... Du greier til og med å påstå at "det anerkjente tidsskriftet nature" mener evolusjon er tull, og når jeg tilbyr meg å sende dem en mail, for å høre hva de mener om evolusjon, begynner du bare å slenge dritt, og ber meg skaffe meg et liv osv... Sannsynligvis fordi du veit selv at du lyver, for du kan jo umulig være så dum at du ikke forstår hvor enkelt det er å kontakte dem, for å spørre hva de mener om evolusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Det heter at en ikke skal vitne falskt. Det inkluderer å komme med falske anklager. Det er galt

Det at du sier at du ikke lyver er å vitne falsk. 

Jesus er nok ikke fornøyd med deg,

Anonymkode: 10ada...ee1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Yme skrev:

 

Du lyver jo så spruten står av deg... Du greier til og med å påstå at "det anerkjente tidsskriftet nature" mener evolusjon er tull, og når jeg tilbyr meg å sende dem en mail, for å høre hva de mener om evolusjon, begynner du bare å slenge dritt, og ber meg skaffe meg et liv osv... Sannsynligvis fordi du veit selv at du lyver, for du kan jo umulig være så dum at du ikke forstår hvor enkelt det er å kontakte dem, for å spørre hva de mener om evolusjon.

Visste det var deg. Nature kommer aldri med "beviser", fordi det ikke finnes. De er seriøse i motsettning til visse andre.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Visste det var deg. Nature kommer aldri med beviser fordi det ikke finnes. De er seriøse i motsettning til visse andre.

 

Du visste det var meg, ja? Du kjente kanskje igjen både brukernavnet og avataren min, som jeg har hatt i ganske mange år nå. Gratulerer!

Skal jeg sende Nature en mail, og spørre hva de mener om evolusjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yme skrev:

 

Du visste det var meg, ja? Du kjente kanskje igjen både brukernavnet og avataren min, som jeg har hatt i ganske mange år nå. Gratulerer!

Skal jeg sende Nature en mail, og spørre hva de mener om evolusjon?

 

Redaktøren får nok sparken på dagen om han ikke tror på evolusjon. Slik står det til med trosfriheten i Vesten. Men be dem gjerne om et eksempel på en evolusjon de burde definere i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, debatant skrev:

Redaktøren får nok sparken på dagen om han ikke tror på evolusjon. Slik står det til med trosfriheten i Vesten. Men be dem gjerne om et eksempel på en evolusjon de burde definere i samme slengen.


Hvordan vil du jeg skal formulere meg, i mailen til dem? Skal jeg skrive følgende, eller er det noe du vil at jeg tilføyer her? 

"Jeg diskuterer evolusjon med en kreasjonist, som mener dere ikke er enige i evolusjonsteorien. Hva mener dere om evolusjon, og har dere noen eksempler på at evolusjon skjer?"

Hvis man får sparken for å ikke tro på evolusjon, hvordan da kan da mene at de ikke tror på evolusjon?

Her har du forresten en veldig grei definisjon av evolusjon. Denne har du fått en rekke ganger, men jeg er i det gode hjørnet i dag... Enkle, greie definisjoner, som de aller fleste som har gått ut av barneskolen forstår.

 

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...