Gå til innhold

Forklar hvorfor du mener det ikke finnes en Gud.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, debatant skrev:

For det første har ikke dette våset skjedd.

For det andre vet Gud å ta vare på sine.

Men at ondskap skjer, er tragisk. Derfor advarer Gud mot det.  Og er i allefall ikke ansvarlig for det som skjer der ute.

Håper ikke du har noe på samvittigheten.

Si det til mange kvinner som har blitt voldtatt. For jo, sånt skjer uavhengig om du er troende eller ikke. I mange land brukes voldtekt som et maktmiddel, og er en realitet for mange kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Jolene skrev:

Si det til mange kvinner som har blitt voldtatt. For jo, sånt skjer uavhengig om du er troende eller ikke. I mange land brukes voldtekt som et maktmiddel, og er en realitet for mange kvinner.


Han kommer aldri til å forstå det du skriver, uansett hvordan du formulerer deg. Han har ikke kapasitet til å forstå noe annet enn kreasjonisme, så bare ha dette i bakhodet når du skriver med han, så du ikke blir frustrert av de helt hinsides lite intelligente uttalelsene hans.

Uansett hva du skriver, og uansett hvor lett du gjør det for han, greier han bare ikke forstå det. Det er ganske fascinerende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yme skrev:


Han kommer aldri til å forstå det du skriver, uansett hvordan du formulerer deg. Han har ikke kapasitet til å forstå noe annet enn kreasjonisme, så bare ha dette i bakhodet når du skriver med han, så du ikke blir frustrert av de helt hinsides lite intelligente uttalelsene hans.

Uansett hva du skriver, og uansett hvor lett du gjør det for han, greier han bare ikke forstå det. Det er ganske fascinerende å se.

;)(vet, men takk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, debatant skrev:

Dette hypotetiske eksempelet finnes ikke, i tilfelle du lærer sakte.


Så det finnes ikke en eneste kristen dame i verden, som har fått aids? Du må forklare hvordan det fungerer. Er det fordi de er immune mot aids? Eller er de immune mot voldtekter eller vold generelt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Dette hypotetiske eksempelet finnes ikke, i tilfelle du lærer sakte.

Du svarer ikke på spørsmålene, heller ikke de jeg har stilt deg.

Hva mener du med at Gud tar vare på sine egne? Kristne lider i aller høyeste grad, spesielt i Midt-Østen og land som Nord-Korea. Forøvrig er bibelen også full av eksempler på at Gud selv deler ut ulykker over både skyldige og uskyldige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 minutter siden, linsejesus skrev:

Du svarer ikke på spørsmålene, heller ikke de jeg har stilt deg.

Hva mener du med at Gud tar vare på sine egne? Kristne lider i aller høyeste grad, spesielt i Midt-Østen og land som Nord-Korea. Forøvrig er bibelen også full av eksempler på at Gud selv deler ut ulykker over både skyldige og uskyldige.

At kristne forfølges er ikke nytt. Vår egen Hauge erfarte og det. Alle tilfellene er unike. Men Gud har full kontroll. Jeg tror Gud er uendelig mye nærmere våre venner i Nord Korea, heldigvis.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, debatant skrev:

Jeg tror Gud er uendelig mye nærmere våre venner i Nord Korea, heldigvis.


Ja, det ser jo absolutt sånn ut! Han er der og passer nøye på at ingen av de kristne der får aids... Så det er sånn de får immuniteten sin da? Gud er nær, og passer på at hiv-viruset aldri når dem? Eller tar jeg feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Yme skrev:


Ja, det ser jo absolutt sånn ut! Han er der og passer nøye på at ingen av de kristne der får aids... Så det er sånn de får immuniteten sin da? Gud er nær, og passer på at hiv-viruset aldri når dem? Eller tar jeg feil?

Det er heller snakk om en opplevelse av at Gud er med, snarere enn at han tar bort lidelsen. Paulus selv gikk gladelig i døden for evangeliet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, linsejesus skrev:

Det er heller snakk om en opplevelse av at Gud er med, snarere enn at han tar bort lidelsen. Paulus selv gikk gladelig i døden for evangeliet.


debatant sier rett ut at han mener kristne ikke kan få aids, så det må jo være snakk om at gud er der og direkte passer på at det ikke skjer dem noe galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, linsejesus skrev:

Det er heller snakk om en opplevelse av at Gud er med, snarere enn at han tar bort lidelsen. Paulus selv gikk gladelig i døden for evangeliet.

signerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, debatant skrev:

signerer


Så det er ikke gud som sørger for at kristne damer blir immun mot aids? Hvordan fungerer det da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 13. juli 2016 at 20.44, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du tror på at liv har blitt til pga en tilfeldighet? 

Anonymkode: 442e5...099

Tross alt for at jeg har vokst opp i en sterk tro om at Gud finnes så tror jeg ikke på det lenger. Dette er fordi det ikke finnes bevis for en Gud eller høyere makter, altså det er bare en tro. Vitenskapen gir mening, det er basert på bevis, og ikke en tro. Bibelen er bare en stor fortelling, slik som Askeladden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.7.2016 at 13.01, Druid skrev:

Ja, og beregningene deres har variert fra astronomiske lav sannsynlighet, til helt overkommelig over ett tidsrom av ett år .

 

Nå finnes det forskning og vitenskaplig arbeid som viser at vi er lysår unna å skape liv. Er virkeligheten interessant for folk som tror liv oppstår spontant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, debatant skrev:

Nå finnes det forskning og vitenskaplig arbeid som viser at vi er lysår unna å skape liv. Er virkeligheten interessant for folk som tror liv oppstår spontant?

 Gitt hva jeg har skrevet så langt, virker det som en korrekt analyse, så jeg skjønner ikke poenget ditt. Interessant nok er den symbolske lysår referansen din interesant, da forutsetningen vår for å kunne undersøke livets begynnelse betyr vi må finne en planet som ligner jorden i den fasen livet begynte. (Jeg går ut ifra at du vet lysår er lengdemål og ikke tidsmål.)

Det er fortsatt mer overkommelig og sannsynlig enn eksistensen av en bevist styrende Gud. Selv i det kjente området av lysår i tredje , har vi enda ikke sett en ubestridelig påvisning av Gud. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Druid skrev:

 Gitt hva jeg har skrevet så langt, virker det som en korrekt analyse, så jeg skjønner ikke poenget ditt. Interessant nok er den symbolske lysår referansen din interesant, da forutsetningen vår for å kunne undersøke livets begynnelse betyr vi må finne en planet som ligner jorden i den fasen livet begynte. (Jeg går ut ifra at du vet lysår er lengdemål og ikke tidsmål.)

Det er fortsatt mer overkommelig og sannsynlig enn eksistensen av en bevist styrende Gud. Selv i det kjente området av lysår i tredje , har vi enda ikke sett en ubestridelig påvisning av Gud. 

Godt du skjønte lysår var ment allegorisk. Folka bak SETI er ikke idioter. Hvorfor mener du ikke de er kompetente til å teste ut din hypotese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...