Gå til innhold

Forklar hvorfor du mener det ikke finnes en Gud.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Frodo Baggins
Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Det er lett å være epplekjekk om en ikke kan underbygge påstandene sine med substans. Ja det var Sience jeg nevnte tidligere.

Du mener slik religiøse har gjort siden tidenes begynnelse ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, debatant skrev:

Du uttaler deg ikke som om du var en skriftlærd, for å si det sånn.

Hva med å plassere ansvaret der det ligger, til å begynne med. Når det er sagt, vet Gud å ta vare på sine.

Jeg er glad den hypotetiske mora valgte å føde ungen da. Kanskje det er håp for den lille familien allikevell.

Nå er jeg heller ikke prest, så skriftlærd vil jeg ikke påstå at jeg er. At jeg har lest bibelen og andre religiøse tekster derimot, det vil jeg påstå. På hvilken måte er det håp for familien? At de må leve et liv for å se på lidelsen til barnet sitt? Hvordan tar gud vare på et barn som er født med AIDS mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jolene skrev:

Nå er jeg heller ikke prest, så skriftlærd vil jeg ikke påstå at jeg er. At jeg har lest bibelen og andre religiøse tekster derimot, det vil jeg påstå. På hvilken måte er det håp for familien? At de må leve et liv for å se på lidelsen til barnet sitt? Hvordan tar gud vare på et barn som er født med AIDS mener du?

Alt en gjør har konsekvenser. Hva med å holde mora til ansvar for det ugudlige livet hun har levd. Hun har ikke akkurat gjort Guds vilje i livet. Men synd har konsekvenser, også for de rundt en.

Hva med å omvende seg før det skjer noe enda værre med henne.

Hva som skjer med den hypotetiske babyen er ikke lett å vite. Håper den skjønner at morens livsstil er så godt som selvmord.

 

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, debatant skrev:

Alt en gjør har konsekvenser. Hva med å holde mora til ansvar for det ugudlige livet hun har levd. Hun har ikke akkurat gjort Guds vilje i livet. Men synd har konsekvenser, også for de rundt en.

Hva med å omvende seg før det skjer noe enda værre med henne.

Hva som skjer med den hypotetiske babyen er ikke lett å vite. Håper den skjønner at morens livsstil er så godt som selvmord.

 

Hvorfor har moren levd et udugelig liv? Hvordan tar gud vare på det skadelidende barnet? Hva hvis hun faktisk er en kristen dame? Hva har hun gjort for å fortjene det? Hva har barnet gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jolene skrev:

Hvorfor har moren levd et udugelig liv? Hvordan tar gud vare på det skadelidende barnet? Hva hvis hun faktisk er en kristen dame? Hva har hun gjort for å fortjene det? Hva har barnet gjort?

Hadde hun levd et kristent liv, er sjansen for å få AIDS 0. Jeg vet ikke hva som skjer med det hypotetiske barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Hadde hun levd et kristent liv, er sjansen for å få AIDS 0. Jeg vet ikke hva som skjer med det hypotetiske barnet.

Så kvinner kan ikke bli voldtatt? Prøv å si det til mange kristne kvinner i store deler av Afrika...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Jolene skrev:

Så kvinner kan ikke bli voldtatt? Prøv å si det til mange kristne kvinner i store deler av Afrika...

Nå er du desperat. Den hypotetiske fortellingen din er nesten komisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodo Baggins
2 minutter siden, debatant skrev:

Hadde hun levd et kristent liv, er sjansen for å få AIDS 0. Jeg vet ikke hva som skjer med det hypotetiske barnet.

1343655056554_5490749.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodo Baggins
5 minutter siden, debatant skrev:

Hadde hun levd et kristent liv, er sjansen for å få AIDS 0. Jeg vet ikke hva som skjer med det hypotetiske barnet.

Sjansen for å få AIDS er faktisk svært minimal uavhengig om du er kristen eller tilhører en annen religion eller er ateist. 

Ihvertfall i vestlige land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette eksempelet er håpløst dumt. Håpte Jolene skulle se det:/

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, debatant skrev:

Nå er du desperat. Den hypotetiske fortellingen din er nesten komisk :D

Hvorfor det? Du sliter jo med å forklare hvordan en gud kunne tillat sånt. Desperasjonen er det du selv som står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jolene skrev:

Hvorfor det? Du sliter jo med å forklare hvordan en gud kunne tillat sånt. Desperasjonen er det du selv som står for.

For det første har ikke dette våset skjedd.

For det andre vet Gud å ta vare på sine.

Men at ondskap skjer, er tragisk. Derfor advarer Gud mot det.  Og er i allefall ikke ansvarlig for det som skjer der ute.

Håper ikke du har noe på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jolene skrev:

Ja, barn blir født med synd. Problematikken for min del, er hvorfor noen barn blir født med AIDS. Man kan "renses" fra synden ved å bli døpt, men hvordan kan man reversere å bli født med AIDS? Hva har barnet gjort for å fortjene å bli født med denne sykdommen? For mennesket er ikke "rent" før dåpen, og man konfirmeres for å få en velsignelse for videre tro (tidligere så konfirmerte man seg for å bekrefte dåpen, men dette skjer jo ikke lengre).

*klipp*


Hvis tanke er at barnet blir født med AIDS, pga av straff eller synd, så kan det jo ha noe med at denne guden er en skikkelig pikk. Det står i bibelen at han gjerne straffer alle dine etterkommere, for ting du gjør galt, så denne ungen blei vel født med AIDS fordi en av forfedre hans var hedning, i vikingtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, debatant skrev:

Hadde hun levd et kristent liv, er sjansen for å få AIDS 0. Jeg vet ikke hva som skjer med det hypotetiske barnet.


Så det du sier, er at kristne mennesker er immune mot aids? Veit du egentlig hva aids er, og hvordan det smitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Yme skrev:


Så det du sier, er at kristne mennesker er immune mot aids? Veit du egentlig hva aids er, og hvordan det smitter?

hypotetiske folk får aldri aids. Er de super uheldige får de hypotetisk aids.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

hypotetiske folk får aldri aids. Er de super uheldige får de hypotetisk aids.


Du liker å unngå spørsmål. Er det fordi du stort sett ikke greier å svare på dem? Jeg spurte deg om kristne mennesker blir immune mot aids, siden du mener at om en dame lever et kristent liv, vil hun ikke kunne få aids.
Selv om innlegget er hypotetisk, er situasjonen som blir beskrevet en realitet for veldig mange mennesker rundt om i verden, uansett hvilken trosretning de tilhører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yme skrev:


Du liker å unngå spørsmål. Er det fordi du stort sett ikke greier å svare på dem? Jeg spurte deg om kristne mennesker blir immune mot aids, siden du mener at om en dame lever et kristent liv, vil hun ikke kunne få aids.
Selv om innlegget er hypotetisk, er situasjonen som blir beskrevet en realitet for veldig mange mennesker rundt om i verden, uansett hvilken trosretning de tilhører.

Dette er vås fra ende til annen. Derfor tillater jeg meg litt våsete respons og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Dette er vås fra ende til annen. Derfor tillater jeg meg litt våsete respons og


Så det er vås at kristne mennesker kan få aids? Fortell meg hvordan kristne mennesker blir immune da. Du skriver jo at mennesker som lever et kristen liv, har 0 sjanse for å få sykdommen.

57 minutter siden, debatant skrev:

Hadde hun levd et kristent liv, er sjansen for å få AIDS 0.


Slenger med dette sitatet, tilfelle du allerede har glemt at du skrev dette for en time siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...