Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Hanne67 skrev:

Jeg har bare 2 i gull, 9 i sølv og 20 i bronse. Etter at det ble enklere å sette inn i gymmer og ikke behøve å sloss så mye, så har jeg 104 revive og 41 max revives. Tilsammen er det 579 items, og kun 24 baller tilsammen, - må nok slette endel bananer (har 77 stk) ihvertfall. De bruker jeg kun å gi til pokemoner som står i gymmer.

Jeg liker best å samle på gode baller, revive og potion er så lett tilgjengelig her hvor jeg spiller, så de sletter jeg etterhvert, har tatt over ca 10 gymmer i dag, og tatt en raid boss level 2, og hadde vel på et tidspunkt 12 stk som var helt svimeslått, hadde ingen revive og potion da, men etter noen snurringer så er nesten alle våknet til live igjen.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det ble ikke så mange på kjøreturen da det var lite pokiser rundt butikken, men gåturen her ute i ødemarka med incense og klekking av egg ble mye bedre! Med fanging, klekking og evolving fikk jeg tre nye pokiser: Slakoth, Kirlia og Luvdisc! :) Visste ikke at man kunne få Luvdisc i 2km-egg en gang, så jeg ble litt overrasket.

Javel ja, du e ferdig med turen allerede, ble jo bra den, Kirlia har jeg ikke sett snurten til, her jeg nå KUN 5 km egg....og de havner IKKE i inkubatorer som er kjøpt med coins, er kjip jeg....:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Taperen skrev:

Javel ja, du e ferdig med turen allerede, ble jo bra den, Kirlia har jeg ikke sett snurten til, her jeg nå KUN 5 km egg....og de havner IKKE i inkubatorer som er kjøpt med coins, er kjip jeg....:fnise:

Jeg spiller kun for å samle flest mulig pokiser i dexen så jeg svir fort av noen inkubatorer på både 5km og 10km-egg når jeg likevel er ute og går tur. 2km-egg klekker jeg kun i evighetsinkubatoren. Incense kaster jeg også ut innimellom. Når man bor uti ødemarka og nærmeste by omtrent aldri spawner noe annet enn de samme gamle kjedelige, så må man peise på med litt ekstra krutt for å holde motet oppe. Gymmer orker jeg nesten ikke lenger. Enten blir man slått ut med én gang eller så blir man stående i dagesvis, noe som jo er liten vits når man ikke kan få mer enn 50 coins uansett.

Kirlia har jeg aldri sett vill men jeg har fanget to ville og klekket en Ralts, og da valgte jeg å evolve bare fordi jeg hadde lyst på den søte lille ballerinaen i dexen! :ler:

30 minutter siden, Taperen skrev:

og så fant jeg en Luvdisc ved vårt fantastiske pokestop som ligger like i sjøkanten ved gamle E 39, når jeg kommer der så spawner det minst 8-10 stk, Magikarp, Dratini finner en der bla.

 

Typisk, når jeg får en pokis jeg føler kanskje er bittelitt sjelden, så har du selvsagt en egen hotspot der du finner mange av dem! :P:ler: Jeg tror jeg må flytte dit du bor for du finner jo masse forskjellige pokiser!  Jeg finner ikke så mye spennende i nabobyen heller, dessverre. Der er det aller mest elektriske pokemon som Magnemite og Voltorb. Så ikke snurten av Lotad der.

Dratini finner jeg aldri. Har nesten gitt opp å få Dragonite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg spiller kun for å samle flest mulig pokiser i dexen så jeg svir fort av noen inkubatorer på både 5km og 10km-egg når jeg likevel er ute og går tur. 2km-egg klekker jeg kun i evighetsinkubatoren. Incense kaster jeg også ut innimellom. Når man bor uti ødemarka og nærmeste by omtrent aldri spawner noe annet enn de samme gamle kjedelige, så må man peise på med litt ekstra krutt for å holde motet oppe. Gymmer orker jeg nesten ikke lenger. Enten blir man slått ut med én gang eller så blir man stående i dagesvis, noe som jo er liten vits når man ikke kan få mer enn 50 coins uansett.

Kirlia har jeg aldri sett vill men jeg har fanget to ville og klekket en Ralts, og da valgte jeg å evolve bare fordi jeg hadde lyst på den søte lille ballerinaen i dexen! :ler:

Typisk, når jeg får en pokis jeg føler kanskje er bittelitt sjelden, så har du selvsagt en egen hotspot der du finner mange av dem! :P:ler: Jeg tror jeg må flytte dit du bor for du finner jo masse forskjellige pokiser!  Jeg finner ikke så mye spennende i nabobyen heller, dessverre. Der er det aller mest elektriske pokemon som Magnemite og Voltorb. Så ikke snurten av Lotad der.

Dratini finner jeg aldri. Har nesten gitt opp å få Dragonite.

Store forskjeller om hva som spawner rundt forbi, vet at du bor øde til, men ikke HVOR ØDE....kaller det øde her jeg også bor, her jeg bor er det ca 30 hus, 900 m har jeg ned til det vi kaller sentrum med barneskole, barnehage, butikk, gamlehjem og fotballstadion, tipper det bor 3-400 mennesker totalt i omkretsen her, vi har to gym og 6 pokestop, jeg har 15 min med bil til nærmeste tettsted ca 3000 innbyggere, og også 15 min med bil til nærmeste lille by med ca 7000 innbyggere, det er disse plassene jeg spiller, og jeg vet ikke hvor mange Snorlaxer og Dragonite jeg har fanget wild, men det er såpass mange at jeg har sendt noen til professore også, så er det enda øde der du bor, eller spawner det bare så inni granskauen lite ??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tall bare sånn for å plage deg :alice: neida, hovmod står for fall, men her er noen tall som jeg har, nå har jeg både fanget, evolvet og klekt, men her er de harde fakta om hva jeg har fanget, Dratini 98, Dragonair 14 og Dragonite 16, og så har jeg fanget 1095 Magikarper som igjen har blitt til 14 Gyaradoser, men jeg har bare 3 stk igjen i dexen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Taperen skrev:

Store forskjeller om hva som spawner rundt forbi, vet at du bor øde til, men ikke HVOR ØDE....kaller det øde her jeg også bor, her jeg bor er det ca 30 hus, 900 m har jeg ned til det vi kaller sentrum med barneskole, barnehage, butikk, gamlehjem og fotballstadion, tipper det bor 3-400 mennesker totalt i omkretsen her, vi har to gym og 6 pokestop, jeg har 15 min med bil til nærmeste tettsted ca 3000 innbyggere, og også 15 min med bil til nærmeste lille by med ca 7000 innbyggere, det er disse plassene jeg spiller, og jeg vet ikke hvor mange Snorlaxer og Dragonite jeg har fanget wild, men det er såpass mange at jeg har sendt noen til professore også, så er det enda øde der du bor, eller spawner det bare så inni granskauen lite ??!!

Akkurat der jeg bor er det ikke så mange som bor, det er veldig spredt bebyggelse her, ca 6-7 hus pr kilometer eller noe sånt. Nærmeste gym er ca 6 km unna og så har vi et par spawningspunkt ca 1 km unna men begge stedene ser man bare at det er en pokis i nærheten, man klarer aldri fange den. Jeg mistenker at begge punktene befinner seg på privat grunn, sånn ca inni husveggen til folk...
Nærmeste by er en småby som knapt har bystatus og der er det ca 8-9 gymmer og noen flere pokestops innenfor bygrensa. Det spawner pokemon støtt og stadig rundt i hele byen men det er stort sett de samme. Det er svært sjeldent at det spontanspawner noen uvanlige eller sjeldne pokemon. Nå kan det jo hende at dette vil rette litt på seg nå når været kan gi flere ulike pokiser. Jeg ser litt tendenser til at det kommer mer interessante pokiser ved bruk av incense og muligens litt mer variert utvalg av pokiser etter hvilket vær vi har. Bare synd at det såpass ofte er ekstremvær her i følge spillet, og da skremmes jo pokisene vekk :P
En litt større by ligger ca 6 mil unna men der er jeg som oftest i bygryta eller ved et stort kjøpesenter, og der er det i stor grad de samme som i hjembyen her, bare ispedd en haug Magnemites og Voltorbs.

1 time siden, Taperen skrev:

Noen tall bare sånn for å plage deg :alice: neida, hovmod står for fall, men her er noen tall som jeg har, nå har jeg både fanget, evolvet og klekt, men her er de harde fakta om hva jeg har fanget, Dratini 98, Dragonair 14 og Dragonite 16, og så har jeg fanget 1095 Magikarper som igjen har blitt til 14 Gyaradoser, men jeg har bare 3 stk igjen i dexen.

Nå er nok du en god del mer ivrig i pokejaktinga enn meg da jeg har dabbet veldig av de siste månedene, men her har du mine tall på samme område: 6 Dratini (jeg ble faktisk positivt overrasket over at det var såpass "mange"), 1 Dragonair, 0 dragonite, 76 Magikarp og 1 Gyarados. Når det gjelder Snorlax har jeg vært ganske heldig, da jeg har klekket 5 snorlax i løpet av karrieren (fire av dem kom på rekke og rad, så jeg ble nesten litt skuffet til slutt).

Spørsmålet er vel kanskje hvor mange pokiser du har fanget i det store og hele? Jeg mistenker at du er adskillig mer ivrig i tjenesten enn meg og derfor naturlig nok får flere av hver sort. Jeg har fanget bare 3590 pokiser i løpet av min pokiskarriere :) En av grunnene er at jeg er mest opptatt av å fylle pokedexen. Når jeg har fått et par eksemplar av en pokis så gidder jeg ikke samle mer. Det er derfor jeg ikke er i høyere level, siden jeg sjeldent gidder å samle Pidgeys og Rattata o.l. for å masse-evolve med lucky egg. Jeg fanger kun de pokisene jeg trenger i dexen eller for å samle candy til å kunne evolve til en jeg ikke har.

Det er nettopp fordi jeg er så opptatt av å samle de forskjellige at det er desto mer frustrerende når flere typer sjeldent eller aldri dukker opp rundt her. Nå går jeg ræva av meg for å samle candy til den hersens Muk'en (er 6 candy unna nå). Å begynne å gå med Dratini som buddy vet jeg ikke om jeg gidder en gang. 5km pr candy er litt trøstesløst når man mangler nærmere 66 candy for å evolve en anstendig Dragonite (har 59 candy + en rævva Dragonair med 180cp).

Så ja jeg har nok til dels meg selv å takke, men at jeg har uflaks og nesten aldri fanger eller klekker litt mer uvanlige pokiser er heller ingen tvil om. Men jaja, det er vel i motbakke det går oppover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare funnet én Dratini, og gikk med den som buddy i en evighet (glemte å notere meg hvor mange kilometer det ble, og noen var da det holdt med 1,25 km pr. candy). Jeg evolvet til Dragonair og har 101 candy og nok til Dragonite. Akkurat nå går jeg med Diglett for å få nok til å evolve til Dugtrio, som jeg mangler i pokedexen. 

Ang. ekstremvær, så har jeg hatt det én dag, men fikk fanget pokemoner likevel. Det eneste var at jeg ikke fikk noe ekstra stardust.

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Ardwinna skrev:

Akkurat der jeg bor er det ikke så mange som bor, det er veldig spredt bebyggelse her, ca 6-7 hus pr kilometer eller noe sånt. Nærmeste gym er ca 6 km unna og så har vi et par spawningspunkt ca 1 km unna men begge stedene ser man bare at det er en pokis i nærheten, man klarer aldri fange den. Jeg mistenker at begge punktene befinner seg på privat grunn, sånn ca inni husveggen til folk...
Nærmeste by er en småby som knapt har bystatus og der er det ca 8-9 gymmer og noen flere pokestops innenfor bygrensa. Det spawner pokemon støtt og stadig rundt i hele byen men det er stort sett de samme. Det er svært sjeldent at det spontanspawner noen uvanlige eller sjeldne pokemon. Nå kan det jo hende at dette vil rette litt på seg nå når været kan gi flere ulike pokiser. Jeg ser litt tendenser til at det kommer mer interessante pokiser ved bruk av incense og muligens litt mer variert utvalg av pokiser etter hvilket vær vi har. Bare synd at det såpass ofte er ekstremvær her i følge spillet, og da skremmes jo pokisene vekk :P
En litt større by ligger ca 6 mil unna men der er jeg som oftest i bygryta eller ved et stort kjøpesenter, og der er det i stor grad de samme som i hjembyen her, bare ispedd en haug Magnemites og Voltorbs.

Nå er nok du en god del mer ivrig i pokejaktinga enn meg da jeg har dabbet veldig av de siste månedene, men her har du mine tall på samme område: 6 Dratini (jeg ble faktisk positivt overrasket over at det var såpass "mange"), 1 Dragonair, 0 dragonite, 76 Magikarp og 1 Gyarados. Når det gjelder Snorlax har jeg vært ganske heldig, da jeg har klekket 5 snorlax i løpet av karrieren (fire av dem kom på rekke og rad, så jeg ble nesten litt skuffet til slutt).

Spørsmålet er vel kanskje hvor mange pokiser du har fanget i det store og hele? Jeg mistenker at du er adskillig mer ivrig i tjenesten enn meg og derfor naturlig nok får flere av hver sort. Jeg har fanget bare 3590 pokiser i løpet av min pokiskarriere :) En av grunnene er at jeg er mest opptatt av å fylle pokedexen. Når jeg har fått et par eksemplar av en pokis så gidder jeg ikke samle mer. Det er derfor jeg ikke er i høyere level, siden jeg sjeldent gidder å samle Pidgeys og Rattata o.l. for å masse-evolve med lucky egg. Jeg fanger kun de pokisene jeg trenger i dexen eller for å samle candy til å kunne evolve til en jeg ikke har.

Det er nettopp fordi jeg er så opptatt av å samle de forskjellige at det er desto mer frustrerende når flere typer sjeldent eller aldri dukker opp rundt her. Nå går jeg ræva av meg for å samle candy til den hersens Muk'en (er 6 candy unna nå). Å begynne å gå med Dratini som buddy vet jeg ikke om jeg gidder en gang. 5km pr candy er litt trøstesløst når man mangler nærmere 66 candy for å evolve en anstendig Dragonite (har 59 candy + en rævva Dragonair med 180cp).

Så ja jeg har nok til dels meg selv å takke, men at jeg har uflaks og nesten aldri fanger eller klekker litt mer uvanlige pokiser er heller ingen tvil om. Men jaja, det er vel i motbakke det går oppover ;)

Ja da bor du jo veldig øde til, ikke rart at du ikke har flere av de som er sjeldne og gode, og har jo forstått det slik at du ikke er så veldig ivrig heller, men at du spiller når du føler for det, og så kan du vel gi samboeren din skylden for at du kanskje har misset et par interessante pokiser :P

Ja jeg har fanget adskillig flere enn deg, har pr nå fanget 38.268, så da sier det seg jo selv at jeg bør ha noen flere av de som ikke er vanlige.

Men vet ikke helt hvilken bås jeg skal plassere meg i sånn spillemessig, nådde level 40 på dagen 17 mnd etter at jeg startet spillet den 16/7-16, vet at flere nådde level 40 før jul første året, jeg spiller litt til og fra jobb, og er jeg innom tettstedet og småbyen i et ærend så drar jeg frem mobilen.....jeg har ikke brukt penger i spillet, bortsett fra at det har blitt noen bilturer av og til, prøver å være i flere gymmer til tider slik at jeg kan få 50 coins til dagen, og det klarer jeg som regel, har pr nå 4743 coins etter at jeg ved en feiltagelse kjøpte en great Box her om dagen, ingen katastrofe det da.

Jeg går en del turer, om våren og sommeren blir det i skog og mark, mens nå vinterstid blir det litt langs landeveien, går tur med Ralts, og den må jo ha 5 km pr Candy, har nå gått 145 km med den siden jeg fanget den 11/12, nå har jo noen av de km kommet ved bilkjøring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hanne67 skrev:

Jeg har bare funnet én Dratini, og gikk med den som buddy i en evighet (glemte å notere meg hvor mange kilometer det ble, og noen var da det holdt med 1,25 km pr. candy). Jeg evolvet til Dragonair og har 101 candy og nok til Dragonite. Akkurat nå går jeg med Diglett for å få nok til å evolve til Dugtrio, som jeg mangler i pokedexen. 

Ang. ekstremvær, så har jeg hatt det én dag, men fikk fanget pokemoner likevel. Det eneste var at jeg ikke fikk noe ekstra stardust.

Nå vet jeg ikke hvor mye du spiller, eller om du bor langt i fra sjø/vann der Dratini spawner?

Jeg har feks bare funnet 5 Grimer og 14 Doduo i fra gen 1  av de som kan evolves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Taperen skrev:

Nå vet jeg ikke hvor mye du spiller, eller om du bor langt i fra sjø/vann der Dratini spawner?

Jeg har feks bare funnet 5 Grimer og 14 Doduo i fra gen 1  av de som kan evolves.

Jeg spiller vel omtrent som Ardwinna. Jeg har fanget 4107 totalt og er nesten på level 31,5. Jeg bor ikke så altfor langt unna Mjøsa, men har ikke sett noen der, - mulig det er bedre nær sjøen. Grimer har jeg funnet 6 stk av, inkl. noen i egg, så der har jeg evolvet én Muk og har igjen 35 candy. Doduo har det også vært et par av i egg, så der har jeg 33 candy, men mangler Dodrio. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Pokemon Go på både iPad og Android-telefon, og idag testa junior og jeg ut hvordan det fungerte med begge appene oppe samtidig, og resultatet ble:

- Bare ėn av oss får snurret pokestop og gymmer.

- Mens jeg sloss i gym, kunne han fange pokemon.

- Vi kunne fange hver våre pokemon, men vi bruker jo av det samme lageret av items.

- Jeg har ikke prøvd ennå, men vil tro at jeg kan evolve på begge samtidig og dermed evolve dobbelt så mange siden animasjonen tar så lang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det skikkelig Squirtle-bonanza på eggfronten! Tre egg på rappen klekket en Squirtle! Og så fikk jeg to Wailmer i 2km-eggene mine og dermed en ny pokis i dexen :) Festlig at den må ha 400 candy for å evolves, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ardwinna skrev:

I dag var det skikkelig Squirtle-bonanza på eggfronten! Tre egg på rappen klekket en Squirtle! Og så fikk jeg to Wailmer i 2km-eggene mine og dermed en ny pokis i dexen :) Festlig at den må ha 400 candy for å evolves, da :P

Var da voldsomt da, kan legge til st jeg også fikk en Squirtle i egg, vil legge til at det kan være lurt og spare alle Wailmer til vi evt får et dobbel Candy event, slik at vi ikke må vente i eeeevigheter på 400 Candy .

Her ble det ingen nye i dag, men fornøyd med å få en til av Luvdisc, og så ble det også en 3-4 Ralts til, og av alle ting så kom det ut fra et 2 km egg en Charmander, må jo være månedsvis siden jeg fikk en i egg.

Endret av Taperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Ardwinna skrev:

I dag var det skikkelig Squirtle-bonanza på eggfronten! Tre egg på rappen klekket en Squirtle! Og så fikk jeg to Wailmer i 2km-eggene mine og dermed en ny pokis i dexen :) Festlig at den må ha 400 candy for å evolves, da :P

Jeg så en Waimler på nearby igår, men fant den ikke. Håper den er lett å finne siden den krever så mange candy, og bra den finnes i 2 km egg. Heldigvis holder det med 1 km pr candy på den.

Her er en oppdatert liste med km pr. candy og hvor mange candy som trengs for å evolve: https://pokeassistant.com/buddystats

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hanne67 skrev:

Jeg så en Waimler på nearby igår, men fant den ikke. Håper den er lett å finne siden den krever så mange candy, og bra den finnes i 2 km egg. Heldigvis holder det med 1 km pr candy på den.

Her er en oppdatert liste med km pr. candy og hvor mange candy som trengs for å evolve: https://pokeassistant.com/buddystats

Har funnet 4 stk av den, og alle har vært HELT i sjøkanten i samme lille by.

Her får jeg utelukkende 5 km egg, nå er det snart klart for vårt årlige nyttårs arrangement her i bygda, nemlig "Nyttårstrimmen" tror den er på ca 5 km langs veien her, blir vel å ha på pokemon for å klekke egg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snør det som fy nå, men været i pokemon er vind, kunne jo hodt dukket opp noen drake monster da, kunne jo hatt noen bedre Dragoniter, vi får bare se hva trimturen spawner for noe, får bare håpe snøværet gir seg lit så ikke mobilen blir så veldig bløt, er til tider vanskelig å kaste ballene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble en veldig bløt tur i først snø så regn/sludd, ikke ble det noe å juble høyt for etter de tre 5 km eggene som ble klekket, Eevee, Seel, Ponyta, det mest spennende jeg fanget var en Dratini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo øde til...
Minner meg om en plass jeg var :fnise: 

"Byen" Hadde 1 pokestop! EN...wtf, men mye som spawnet..
Så var jeg dagen etterpå i en bygd-tettsted-bebygget område. Det bor knapt mennesker der, type 100 stk, flotte turterrenger, fiskevann, elv, fjell, supert turisområde. De har 1 butikk og 1 hotell med bensinstasjon :fnise:   Vel, plassen hadde ihvertfall 6pokestop + 1 gym. +Flere stops i turområdene.

Hadde man bare vært aktiv på Ingress før, så hadde man kanskje hatt mange flere pokestops enkelte plasser :P 

Var i en by, hvor det faktisk er ett pokestop i sjøen, er umulig å komme seg dit, om du ikke har båt ._. (var gym før, men ble gjort om til pokestop i sommer  XD)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår folkens :smilyblomst:

Ikke det helt spennende på pokemon fronten i dag, men fikk tak i en Wailmer til, trenger noen av den karen.....:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Taperen skrev:

Godt nyttår folkens :smilyblomst:

Ikke det helt spennende på pokemon fronten i dag, men fikk tak i en Wailmer til, trenger noen av den karen.....:)

Takk og godt nyttår både til deg og de andre her inne! :nordvesta: Lykke til med pokemonjakten i 2018! 

Jeg har så lite baller nå at jeg nærmest "lever fra hånd til munn", så får ta en tur til nærmeste by imorgen og sanke noen. Der kryr det av pokestops og gymmer. I den ene parken er det 8 pokestops og to gymmer, og rekker akkurat rundt på 5 min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...