Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, hog skrev:

Virker ikke som den party-greia funker helt som den skal enda :P Jeg slengte bare inn Tyranitar (*2), Rhydon, Gyarados (Bite/Crunch) og Dragonite(*2).

Har fått en legendary, den ene gangen jeg har tatt raid sammen med noen andre :ler: Så har en Entei med 60-80% IV. Min spilling er hovedsaklig på vei til/fra jobb eller lignende, og mangler vel 2.5 mill xp på level 40 nå.

Så du har heller ikke funnet ut av denna party greia...

En legendarisk er nå 100% bedre enn meg :)

Du stoppet såpass opp at du ikke har passert lvl 40 ennå, vet at du var mest giret på gen 1, du lå vel litt sånn pluss 1 mill XP foran meg i lange tider, her passerte jeg lvl 40 på dagen 17 mnd etter at jeg startet spillet den 16/7-16, har fått meg 430 tusen XP siden 16/12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Taperen skrev:

Har jeg sjansen til og sette inn i gym så gjør jeg det, for plutselig så blir en stående over et døgn, i min nærmeste småby som er 15 min bilkjøring unna kan jeg bli stående over natta og vel så det, men i en mindre småby 25 min bilkjøring unna er det umulig å holde seg over natta, var der jeg røk ut av alle sju gymmene i går, og to av de gymmene ligger utforbi sentrum, så stor forskjell på hva som blir spilt i de forskjellige byene (tettstedene)

 

Ja, jeg fant ut at jeg skulle sette inn i de som jeg slapp å nedkjempe, og det ble visst 11 stk! De blå, som jeg tilhører, dominerte fullstendig idag, så da ble det 7 stk i den ene byen og 4 stk i en småby. 

Jeg sletta 50 Nanab berry og kjøpte plass til 50 ekstra items, så totalt har jeg nå 127 baller (total antall items er 650). En gang i tiden var jeg alltid tom for revives, så har liksom ikke hjerte til å slette de, men 150 inkl. max revives er kanskje i meste laget...

Ellers var det lite interessant å finne, - ingen Waimler, men én Ralts (ny hos meg) og så fikk jeg en brukbar Aerodactyl i 10 km egget. Jeg så også en fisk av noe slag, men den forsvant. I flere gymmer så jeg Slaking med over 4000 i CP. Jeg prioriterte å fange nisse-Pikachuer og Delibirds, for de forsvinner vel snart?

En ting jeg oppdaget idag var at vær-systemet ikke fungerte, men nå har det blitt iorden igjen. Snøen lavet ned så telefonen ble fort våt og det var ikke noen fordel. På et tidspunkt løp avataren rundt som "ei huggærn høne", men det ble bedre etter at jeg gikk ut av spillet og så inn igjen, - var helt håpløst når den ikke var der jeg var.

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hanne67 skrev:

Ja, jeg fant ut at jeg skulle sette inn i de som jeg slapp å nedkjempe, og det ble visst 11 stk! De blå, som jeg tilhører, dominerte fullstendig idag, så da ble det 7 stk i den ene byen og 4 stk i en småby. 

Jeg sletta 50 Nanab berry og kjøpte plass til 50 ekstra items, så totalt har jeg nå 127 baller (total antall items er 650). En gang i tiden var jeg alltid tom for revives, så har liksom ikke hjerte til å slette de, men 150 inkl. max revives er kanskje i meste laget...

Ellers var det lite interessant å finne, - ingen Waimler, men én Ralts (ny hos meg) og så fikk jeg en brukbar Aerodactyl i 10 km egget. Jeg så også en fisk av noe slag, men den forsvant. I flere gymmer så jeg Slaking med over 4000 i CP. Jeg prioriterte å fange nisse-Pikachuer og Delibirds, for de forsvinner vel snart?

 

Flott at du fant Ralts da, blir den buddyen din nå?

Revives og Max Revives, og alt av potion sletter jeg etterhvert hvis jeg ikke har bruk for det, for en får alltids tidsnok nok av de greiene det, prioriterer på å samle gode baller, alt av Nanab og razz går til mating, totalt har det nå gått 5500 til mating....

Ikke røket ut av noen av de 4 gymmene jeg satte meg inn i i går, var en tur i småbyen min full fart et ærend i middagstider i dag, satte meg inn i 4 gymmer der også, står i de fortsatt, fant en ny skummel fisk som jeh fikk fanget, Sharpedo, som er evolvinga til Carvanha.

Har klekket et 5 km egg som ikke ble noe spennende i en Phanpy, og et 2 km med en Zigzagoon ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Taperen skrev:

Flott at du fant Ralts da, blir den buddyen din nå?

Revives og Max Revives, og alt av potion sletter jeg etterhvert hvis jeg ikke har bruk for det, for en får alltids tidsnok nok av de greiene det, prioriterer på å samle gode baller, alt av Nanab og razz går til mating, totalt har det nå gått 5500 til mating....

Ikke røket ut av noen av de 4 gymmene jeg satte meg inn i i går, var en tur i småbyen min full fart et ærend i middagstider i dag, satte meg inn i 4 gymmer der også, står i de fortsatt, fant en ny skummel fisk som jeh fikk fanget, Sharpedo, som er evolvinga til Carvanha.

Har klekket et 5 km egg som ikke ble noe spennende i en Phanpy, og et 2 km med en Zigzagoon ......

Ralts'en min har CP 280, HP 49 og dårligste appraisal, så synes ikke den er så mye å samle på, men evolvingen dens er jo søt da. Forløpig har jeg hatt kun gen 1 pokemoner som buddies, så jeg får litt flere i pokedexen av de.

Så moro at du har mange i gym fremdeles! Det er alltid moro å se hvor lenge de blir værende, og så øker sjansen for flere gymmer i bronse, sølv og gull. Av mine 11 idag, så står fortsatt 9 igjen. Håper det blir igjen noen til etter midnatt, siden jeg fikk mine 50 coins allerede i natt.

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer, du er jo ikke ferdig med gen 1 ennå, ting tar tid av og til....

Temmelig stor by siden du kommer deg inn i 11 gymmer?

Vi har to gymmer her i våre lille bygd, og det er sjeldent jeg blir slått ut her i fra, så her skal  du få noen knalltall på gym defending, 177 og 170 døgn har jeg stått i de to totalt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Taperen skrev:Ja stemmer, du er jo ikke ferdig med gen 1 ennå, ting tar tid av og til....

Temmelig stor by siden du kommer deg inn i 11 gymmer?

Vi har to gymmer her i våre lille bygd, og det er sjeldent jeg blir slått ut her i fra, så her skal  du få noen knalltall på gym defending, 177 og 170 døgn har jeg stått i de to totalt ...

Jeg kom meg inn i 7 gymmer i den ene byen og den har ca 20.000 innbyggere og 20 gymmer (jeg var ikke innom alle). Jeg kom meg inn i alle 4 gymmene i den andre, men der er det bare 7500 innbyggere og er vel mer et tettsted. Det har blitt endel flere gymmer nå enn da spillet startet. 

Det var da veldig så mange døgn! Det beste jeg kan skilte med er 39 og 23 døgn. :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg er bra fornøyd med å ha fått tak i et EX Raid Pass der jeg fikk fanget en mewtwo med 100% CP! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, LoneWolf skrev:

Jeg må si jeg er bra fornøyd med å ha fått tak i et EX Raid Pass der jeg fikk fanget en mewtwo med 100% CP! :)

Gratulerer :edie: Godt at noen kan kjempe om de legendariske, her har jeg ikke en sjanse i havet, må bare smøre meg med tolmodig til jeg en gang kanskje treffer over noen når jeg besøker en større by.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis lonewolf! 

Fikk meg til å lure på hvilke pokemon dere har som favoritter? Noen dere er ekstra fornøyd med? 

Jeg kan jo starte med min :)

 

Screenshot_20180103-233635.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hanne67 skrev:

Det med party-opplegget er vel sånn at man kan lage lag med 6 pokemoner i hver, som man så bruker i kamp eller raids. Mer info her: https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us/articles/115015645427-Battle-Parties 

Jeg har bare brukt de som spillet foreslår og regner med at de er de beste mot de som står der.

Ja skjønner, men hvordan kommer en seg inn på party etter at vi er inne i raidet, altså når vi skal velge hvilke mons vi skal bruke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, du er heldig som har rød Gyarados! 😃😃 Jeg er nok mest fornøyd med denne. 98 i iv. Screenshot_20180103-235013.thumb.png.cbfd2acd795cfcf75fc6da71f110ea2c.png

Anonymkode: 2fb0a...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri før har jeg sett to Lapras i vår lille bygd før i dag, den tidligere i dag fanget jeg ikke siden jeg hadde med meg regjeringa i bilen....men nå i kveld så dukket det opp en til et stykke unna, fikk nå fanget den, CP 2032, IV 71, HP 2 - Attack og Defense 15, level 28:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, du er heldig som har rød Gyarados! 😃😃 Jeg er nok mest fornøyd med denne. 98 i iv. 

...

Anonymkode: 2fb0a...e82

Det var en anstendig flygeøgle!

5 minutter siden, Taperen skrev:

Aldri før har jeg sett to Lapras i vår lille bygd før i dag, den tidligere i dag fanget jeg ikke siden jeg hadde med meg regjeringa i bilen....men nå i kveld så dukket det opp en til et stykke unna, fikk nå fanget den, CP 2032, IV 71, HP 2 - Attack og Defense 15, level 28:)

Kan været ha hjulpet? Var det tilfeldigvis snø som gir bedre og fler is og stål?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hog skrev:

Det var en anstendig flygeøgle!

Kan været ha hjulpet? Var det tilfeldigvis snø som gir bedre og fler is og stål?

Nei det var akurat det det ikke var, i formiddag tror jeg det var cloudy, og nå i kveld var det Partly Cloudy, så litt merkelig at det skulle dukke opp to stk ca 1 km i fra hverandre innenfor 9 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske god dag på pokefronten her i dag! Satte lure på pokestopen utenfor kontoret og snurret og fanget pokiser innmellom jobbinga. Lure'en varte i timesvis så jeg fikk samlet masse gen 3. Riktignok de mest vanlige men når man mangler utviklingene så samler man med stor glede! :) Har akkurat passert level 30 så jeg ligger et stykke bak dere andre.

Da jeg kom hjem fra jobb, hev jeg på et lucky egg og utviklet alt jeg hadde å utvikle. Jeg var litt treg men fikk da 32000 xp og det er jo fine greier. Pluss at jeg nå endelig har fått gullmedalje for Hoenn-regionen (41 gen3-pokiser i pokedexen).
 

6 minutter siden, Taperen skrev:

Aldri før har jeg sett to Lapras i vår lille bygd før i dag, den tidligere i dag fanget jeg ikke siden jeg hadde med meg regjeringa i bilen....men nå i kveld så dukket det opp en til et stykke unna, fikk nå fanget den, CP 2032, IV 71, HP 2 - Attack og Defense 15, level 28:)

Nei Lapras er en sjelden gjest! Jeg har to i pokedexen; en fanget vill med incense ute i hagen hjemme (tidlig i karrieren, hele 290 cp! Fnis!) og en klekket i egg. Det er nok som Hog sier større sjanse for Laprasbesøk om været er i humør for is-pokemon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, hog skrev:

Grattis lonewolf! 

Fikk meg til å lure på hvilke pokemon dere har som favoritter? Noen dere er ekstra fornøyd med? 

Jeg kan jo starte med min :)

 

Screenshot_20180103-233635.png

Heldiggrisen x:). Må spør deg siden jeg har fanget 1099 karper, er det lett og se at det er en shiny karp når du har trykket på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Taperen skrev:

Nei det var akurat det det ikke var, i formiddag tror jeg det var cloudy, og nå i kveld var det Partly Cloudy, så litt merkelig at det skulle dukke opp to stk ca 1 km i fra hverandre innenfor 9 timer.

Da var du vel bare ekstra heldig da :laugh:

5 minutter siden, Taperen skrev:

Heldiggrisen x:). Må spør deg siden jeg har fanget 1099 karper, er det lett og se at det er en shiny karp når du har trykket på den?

Ja. Så fort man trykker på den er det ingen tvil om at det er noe rart med den gule fisken. Av de shiny jeg har fått tak i, har det vært pichu og shuppet som det har vært vanskeligst å se at var shiny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hog skrev:

Da var du vel bare ekstra heldig da :laugh:

Ja. Så fort man trykker på den er det ingen tvil om at det er noe rart med den gule fisken. Av de shiny jeg har fått tak i, har det vært pichu og shuppet som det har vært vanskeligst å se at var shiny. 

Ok, takk for info. Mon tro om jeg fikk min første shiny på årets første dag, for jeg fikk en lyseblå Snorunt, og den hadde en CP på hele 28 :alice:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Taperen skrev:

Ja skjønner, men hvordan kommer en seg inn på party etter at vi er inne i raidet, altså når vi skal velge hvilke mons vi skal bruke?

Jeg har ikke prøvd det selv, men det er visst sånn:

Når man er inne i raidet og de foreslåtte pokemonene kommer opp, så sveiper man de fra høyre mot venstre. Da kan du velge hvilket party du skal bruke. Bildet viser en gym-kamp, men det skal være det samme med raid. https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us/articles/115015645427-Battle-Parties

image.png

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...