Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Hanne67 skrev:

Takk og godt nyttår både til deg og de andre her inne! :nordvesta: Lykke til med pokemonjakten i 2018! 

Jeg har så lite baller nå at jeg nærmest "lever fra hånd til munn", så får ta en tur til nærmeste by imorgen og sanke noen. Der kryr det av pokestops og gymmer. I den ene parken er det 8 pokestops og to gymmer, og rekker akkurat rundt på 5 min. 

Ja da må du på ballejakt, bare ikke bli fristet over å fange det du finner inne i byen slik at du er tom når du kommer hjem igjen :P

Tror det må være en "shiny" Snorunt jeg fanget i går, for den er blå, er i såfall min første "shiny", og den hadde en CP på hele 28....:alice:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Taperen skrev:

Ja da må du på ballejakt, bare ikke bli fristet over å fange det du finner inne i byen slik at du er tom når du kommer hjem igjen :P

Tror det må være en "shiny" Snorunt jeg fanget i går, for den er blå, er i såfall min første "shiny", og den hadde en CP på hele 28....:alice:

Hehe, ja det kan bli et problem og spesielt nå som det er så mye nytt! Jeg fanger nok uansett Waimler, nye til pokedexen og sjeldne, men må ha litt selvdisiplin på resten.... Jeg har ennå ikke fått noen "shiny", men det hender jeg fanger noen som blir til Ditto. En annen ting som frister er å sette pokemoner i mange gymmer, og så ramler alle sammen ut samme dag og så får man bare 50 coins likevel. Jeg har jo masse revives m.m, så da er det ikke så ergerlig, men....

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hanne67 skrev:

Hehe, ja det kan bli et problem og spesielt nå som det er så mye nytt! Jeg fanger nok uansett Waimler, nye til pokedexen og sjeldne, men må ha litt selvdisiplin på resten.... Jeg har ennå ikke fått noen "shiny", men det hender jeg fanger noen som blir til Ditto. En annen ting som frister er å sette pokemoner i mange gymmer, og så ramler alle sammen ut samme dag og så får man bare 50 coins likevel. Jeg har jo masse revives m.m, så da er det ikke så ergerlig, men....

Fordelen med å sette inn i gymmer er at når du snurrer de så får du ekstra baller, pluss at du kan få ekstra Candy når du mater de, her har jeg bare to gymmer som jeg holder nå, de er i bygda vår, og det står en Ralts i hver av de, men nå må jeg vel en tur å jakte på gymmer slik at en kan få 50 coins i dag også, lykke til på ballejakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Taperen skrev:

Fordelen med å sette inn i gymmer er at når du snurrer de så får du ekstra baller, pluss at du kan få ekstra Candy når du mater de, her har jeg bare to gymmer som jeg holder nå, de er i bygda vår, og det står en Ralts i hver av de, men nå må jeg vel en tur å jakte på gymmer slik at en kan få 50 coins i dag også, lykke til på ballejakt :)

Takk for det! :) Greit å få 50 coins pr. dag og moro å se hvor lenge de står der. Jeg satte inn en Ditto for en time siden, - ellers pleier jeg å sette inn de med høy CP. Etter at de gjorde om gym-systemet er det ikke så stor fordel med høye CP lenger, - de går fort ned og når hjertet er tomt holder det med èn kamp uansett.

Jeg har ca 5600 coins, for jeg er så gjerrig, hehe. :P Jeg kjøpte masse lucky egg da de var på tilbud, og ellers har det nesten bare gått i å utvide lageret av pokemoner og items.

Hvordan gikk det idag?

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hanne67 skrev:

Takk for det! :) Greit å få 50 coins pr. dag og moro å se hvor lenge de står der. Jeg satte inn en Ditto for en time siden, - ellers pleier jeg å sette inn de med høy CP. Etter at de gjorde om gym-systemet er det ikke så stor fordel med høye CP lenger, - de går fort ned og når hjertet er tomt holder det med èn kamp uansett.

Jeg har ca 5600 coins, for jeg er så gjerrig, hehe. :P Jeg kjøpte masse lucky egg da de var på tilbud, og ellers har det nesten bare gått i å utvide lageret av pokemoner og items.

Hvordan gikk det idag?

Da har du mere coins enn meg, har nå 4935, fikk satt meg inn i 7 gymmer tidligere i dag, har røket ut av to, og fikk 20 og 22 coins i fra de, ellers så har jeg fanget en Wailmer, og var ute en tur og trimmet juleflesket, og da kom jeg over et Wailmer raid nedi bygda, du verden så lett den var å ta, hadde 158 sek igjen, fikk en Bulbasaur i et 2 km egg, og tok et Charmelon raid tidligere i dag i en liten by i nærheten.

Fikk du deg noen baller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Taperen skrev:

Da har du mere coins enn meg, har nå 4935, fikk satt meg inn i 7 gymmer tidligere i dag, har røket ut av to, og fikk 20 og 22 coins i fra de, ellers så har jeg fanget en Wailmer, og var ute en tur og trimmet juleflesket, og da kom jeg over et Wailmer raid nedi bygda, du verden så lett den var å ta, hadde 158 sek igjen, fikk en Bulbasaur i et 2 km egg, og tok et Charmelon raid tidligere i dag i en liten by i nærheten.

Fikk du deg noen baller ?

Håper du har igjen noen pokemoner i gym til imorgen, og dagene etter. Bra at det var lett å få tatt Waimler, og den finnes også i 2 km egg. Vi trenger jo noen av de for å få evolva! 

Det er imorgen byturen min blir, så idag ble det bare noen ved gymmen her. Stemmer bra at det blir flere når man holder gymmen selv, og i tillegg har jeg gull på den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er level 30 men har bare spilt forbi fange flest mulig og gå for å klekke egg. Nå har jeg litt lyst til å prøve meg på raid men kjenner ingen som spiller i nærheten. Må man avtale med noen på forhånd, eller kan man bare stille seg opp? Jeg ser at noen her i tråden sier at level 1 og 2-gym kan man ta alene. Hvordan ser jeg hvilken level en gym har? 

Enda et dumt spørsmål: hvordan får dere brukt all stardusten? 

Anonymkode: 6379b...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er level 30 men har bare spilt forbi fange flest mulig og gå for å klekke egg. Nå har jeg litt lyst til å prøve meg på raid men kjenner ingen som spiller i nærheten. Må man avtale med noen på forhånd, eller kan man bare stille seg opp? Jeg ser at noen her i tråden sier at level 1 og 2-gym kan man ta alene. Hvordan ser jeg hvilken level en gym har? 

Enda et dumt spørsmål: hvordan får dere brukt all stardusten? 

Anonymkode: 6379b...ec5

Rosa egg er level 1 eller 2, gult er 3 eller 4, svart er 5. Når du trykker deg innpå ein gym med raid, kjem det opp sånn her:

Bilderesultat for raid level pokemon go

Antal monster-hovud viser kva level raidet er. Trur dei fleste plassar har ei chatgruppe på facebook for folk som spelar pokemon i nærleiken, så ein kan avtale å ta raid som er for vanskeleg å ta åleine. Går jo an å sjekke opp i?

Ellers er eg middels gjerrig på stardust, så brukar nesten ingenting, og i så fall kun på power up på dei beste pokisene mine. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid tom for stardust! Bruker den for å power-up de beste pokemonene mine :)

Anonymkode: 2fb0a...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite jeg powrer opp, spiller alene, så blir bare å ta level 1 og 2 raid, men må vel powre opp noen til slik at jeg kan førsøke meg på level 3 også.

Da var jeg allerede ute av alle 7 gymmene som jeg tok over midt på dagen i dag, men kom meg inn i 4 nye nå i kveld før fotballtreningen, så håper de holder til i morgen :)

Endret av Taperen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite power up her også, så jeg har nærmere 1,2 mill. stardust. De beste mine har jeg lite candy på, - Snorlax har jeg ingen, så da blir det lite av det. Dessuten har det som nevnt ikke så mye å si i gymmer lenger, men i raids betyr det jo endel.

Ergerlig at alle dine ramlet ut igår, Taperen, men får tro de andre blir værende der.

Ellers virker det som mange nedkjemper gymmer like før midnatt, for da er det større sjanse for at de blir der over natten, men jeg må sove da. Dittoen jeg satte inn igår ramlet ut ved 4.30-tiden i natt, så da er det nesten bortkastet å sette inn noen på byturen min idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Taperen skrev:

Lite jeg powrer opp, spiller alene, så blir bare å ta level 1 og 2 raid, men må vel powre opp noen til slik at jeg kan førsøke meg på level 3 også.

...

Har tatt Omastar, Gengar og Scyther solo. Gengar gikk såvidt, men de to andre var ganske plankekjøring. Mulig jeg har vært heldig med hvilke moves de har hatt dog :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Hanne67 skrev:

Lite power up her også, så jeg har nærmere 1,2 mill. stardust. De beste mine har jeg lite candy på, - Snorlax har jeg ingen, så da blir det lite av det. Dessuten har det som nevnt ikke så mye å si i gymmer lenger, men i raids betyr det jo endel.

Ergerlig at alle dine ramlet ut igår, Taperen, men får tro de andre blir værende der.

Ellers virker det som mange nedkjemper gymmer like før midnatt, for da er det større sjanse for at de blir der over natten, men jeg må sove da. Dittoen jeg satte inn igår ramlet ut ved 4.30-tiden i natt, så da er det nesten bortkastet å sette inn noen på byturen min idag. 

Har jeg sjansen til og sette inn i gym så gjør jeg det, for plutselig så blir en stående over et døgn, i min nærmeste småby som er 15 min bilkjøring unna kan jeg bli stående over natta og vel så det, men i en mindre småby 25 min bilkjøring unna er det umulig å holde seg over natta, var der jeg røk ut av alle sju gymmene i går, og to av de gymmene ligger utforbi sentrum, så stor forskjell på hva som blir spilt i de forskjellige byene (tettstedene)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hog skrev:

Har tatt Omastar, Gengar og Scyther solo. Gengar gikk såvidt, men de to andre var ganske plankekjøring. Mulig jeg har vært heldig med hvilke moves de har hatt dog :) 

Skulle prøve meg på Gengar her om dagen, hadde gjort klart et party lag på forhånd, noen jeg fikk meg ikke frem party laget mitt, forstår ikke helt hvordan jeg gjør det, any tips?:) . 

Burde egentlig powret opp noen til, vet ikke ikke hvorfor jeg er så kjip på dust, må vel være fordi det er den eneste kontoen jeg er "millionær " med mine 6 mill stardust :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du enda HOG ?  Forstod tidligere på deg at det var kun gen 1 som engasjerte deg, er det bare sporadisk spilling, eller litt giret etter gen 3 kom, fått tak i noen legendariske? Det har ikke jeg, altfor lite folk som spiller her ute på landet, og er jeg innom en storby i ny og ne så er det som regel i et ærend, så blir bare å se om det dukker opp noen mons jeg ikke har i fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ikke til party jeg heller...

Anonymkode: 2fb0a...e82

Kanskje vi to ikke er noen partyløver....:sFun_sleeping:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått 185 km med Ralts som buddy svitsjer jeg nå over til Feebas, trenger 5 km pr Candy den også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Taperen skrev:

Skulle prøve meg på Gengar her om dagen, hadde gjort klart et party lag på forhånd, noen jeg fikk meg ikke frem party laget mitt, forstår ikke helt hvordan jeg gjør det, any tips?:) . 

Burde egentlig powret opp noen til, vet ikke ikke hvorfor jeg er så kjip på dust, må vel være fordi det er den eneste kontoen jeg er "millionær " med mine 6 mill stardust :P

Virker ikke som den party-greia funker helt som den skal enda :P Jeg slengte bare inn Tyranitar (*2), Rhydon, Gyarados (Bite/Crunch) og Dragonite(*2).

17 minutter siden, Taperen skrev:

Spiller du enda HOG ?  Forstod tidligere på deg at det var kun gen 1 som engasjerte deg, er det bare sporadisk spilling, eller litt giret etter gen 3 kom, fått tak i noen legendariske? Det har ikke jeg, altfor lite folk som spiller her ute på landet, og er jeg innom en storby i ny og ne så er det som regel i et ærend, så blir bare å se om det dukker opp noen mons jeg ikke har i fra før.

Har fått en legendary, den ene gangen jeg har tatt raid sammen med noen andre :ler: Så har en Entei med 60-80% IV. Min spilling er hovedsaklig på vei til/fra jobb eller lignende, og mangler vel 2.5 mill xp på level 40 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...