Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Får vel skrive litt etter å ha snoket her lenge. Ny kollega har dratt meg med på mine første raid i gymmen på utsiden av jobben her. Må innrømme jeg ser humoren i å komme seg til level 32 uten å ha (omtrent) sett innsiden av en eneste gym.

Føler vel at jeg ikke helt passer inn med gjengen på 10-15 som løper rundt i området her men shit au, jeg koser meg på jakt etter dyr :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Hanne67 skrev:

Jeg har ikke prøvd det selv, men det er visst sånn:

Når man er inne i raidet og de foreslåtte pokemonene kommer opp, så sveiper man de fra høyre mot venstre. Da kan du velge hvilket party du skal bruke. Bildet viser en gym-kamp, men det skal være det samme med raid. https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us/articles/115015645427-Battle-Parties

image.png

Takker, da får vi prøve det neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, minienthe skrev:

Får vel skrive litt etter å ha snoket her lenge. Ny kollega har dratt meg med på mine første raid i gymmen på utsiden av jobben her. Må innrømme jeg ser humoren i å komme seg til level 32 uten å ha (omtrent) sett innsiden av en eneste gym.

Føler vel at jeg ikke helt passer inn med gjengen på 10-15 som løper rundt i området her men shit au, jeg koser meg på jakt etter dyr :)

 

Hehe, velkommen skal du være :)

Må si at jeg holder meg litt i bakgrunnen jeg også når jeg spiller, var gøyere i starten når folk i alle aldersgrupper spillte, om du ikke har sett innsiden av et gym før nå gjør vel ingenting, folk har sine egne måter å spille på, det er det som er så fint med spillet, at en trenger ikke sloss om gym hvis en ikke vil, men så har du de som helst skulle sett at generasjon 7 var her allerede.....:alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Taperen skrev:

Hehe, velkommen skal du være :)

Må si at jeg holder meg litt i bakgrunnen jeg også når jeg spiller, var gøyere i starten når folk i alle aldersgrupper spillte, om du ikke har sett innsiden av et gym før nå gjør vel ingenting, folk har sine egne måter å spille på, det er det som er så fint med spillet, at en trenger ikke sloss om gym hvis en ikke vil, men så har du de som helst skulle sett at generasjon 7 var her allerede.....:alice:

 

He he, ser poenget ditt. Nå har jeg fått meg en mission inne i disse gymmene da. Trenger coins for å oppgradere ryggsekken min og skaffe meg en incubator til og litt sånn småsnacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, minienthe skrev:

Får vel skrive litt etter å ha snoket her lenge. Ny kollega har dratt meg med på mine første raid i gymmen på utsiden av jobben her. Må innrømme jeg ser humoren i å komme seg til level 32 uten å ha (omtrent) sett innsiden av en eneste gym.

Føler vel at jeg ikke helt passer inn med gjengen på 10-15 som løper rundt i området her men shit au, jeg koser meg på jakt etter dyr :)

 

Hjertelig velkommen, - da har du kommet til forumets triveligste underforum! :) Jeg synes det er kjempegøy med gymmer og raids! Ulempen med raids er at jeg spiller alene, så da får jeg bare tatt de som er level 1 eller 2. Gikk forbi en gym idag med en Groudon med CP på over 52000, og den kan jeg se langt etter. 

Mange gymmer er det bare å sette inn i, siden de har plass til 6 stk. Tidligere måtte man kjempe for å få satt inn flere, men nå trengs ikke/får man ikke gjort det. Max coins pr. dag er 50. Lykke til med jakten på coinsa!

Jeg satte inn 11 stk i gymmer igår, og 6 stk falt ut igår og 5 stk idag. Nå har jeg satt inn i 2 gymmer her i nærmiljøet, så får vi se hvor lenge de står. Håper de står til imorgen, siden jeg allerede har tjent mine 50 coins idag.

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, minienthe skrev:

 

He he, ser poenget ditt. Nå har jeg fått meg en mission inne i disse gymmene da. Trenger coins for å oppgradere ryggsekken min og skaffe meg en incubator til og litt sånn småsnacks.

Coins er jo noe som er veldig bra å ha, og det er jo bare i fra gymmer man kan få gratis coins.

Røk ut av alle de 4 gymmene i min småby i går etter noen få timer, men det holdt til 50 coins, står fortsatt i de 4 gymmene i et tettsted 15 min biltur unna, de 4 har jeg nå hatt i ca 40 timer, så håper jeg kan ryke ut av en av de gymmene i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt meg en liten spasertur nå, klekket en Treecko i fra et 5 km egg, helt greit det, trenger jo noen Candy der, har nå 77, klekket også et 10 km egg, og det ble en Chansey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Taperen skrev:

Hatt meg en liten spasertur nå, klekket en Treecko i fra et 5 km egg, helt greit det, trenger jo noen Candy der, har nå 77, klekket også et 10 km egg, og det ble en Chansey.

Gratulerer med en Chansey! :) Den store fordelen med å klekke i fra egg, er at man får mange candies og iblant er det events hvor man får enda mer. Jeg har bare én Chansey, og den fikk jeg i et 10 km egg etter å ha passert level 30. Nå har jeg hele 4 10-km egg på lager, så får håpe det er noe bra i de. De er forresten de eneste jeg tar meg råd til å ha i de blå incubatorene, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hanne67 skrev:

Gratulerer med en Chansey! :) Den store fordelen med å klekke i fra egg, er at man får mange candies og iblant er det events hvor man får enda mer. Jeg har bare én Chansey, og den fikk jeg i et 10 km egg etter å ha passert level 30. Nå har jeg hele 4 10-km egg på lager, så får håpe det er noe bra i de. De er forresten de eneste jeg tar meg råd til å ha i de blå incubatorene, hehe.

Hehe, da er vi nokså like, meget sjeldent jeg også hiver noe annet enn 10 km egg i de blå incubatorene, men må innrømme at jeg hadde et par tre 5 km i de blå nå i nyttårshelgen, for jeg var så drita lei å alltid gå med 5 km i evighetsinkubatoren :P

Akurat nå har jeg et 5 km i evighetsinkubatoren som er på 3,3 km, og et 10 km i de blå som er på 5,9 km. Ser at jeg har fått totalt 11 Chansey, har utviklet 4 av de til Blissey, men har ikke powret opp noen av de, ser egentlig ikke vitsen med det lengre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant faktisk Lapras nå i stad, men den var helt umulig å fange, - brukte alle ultraballene og endel av de blå inkl. razz hver gang, uten at det hjalp. Etterpå kom jeg på at jeg kunne brukt golden razz, men husket ikke på de i kampens hete, hehe. Man må sveipe på bærene for at de skal komme til syne, så da er de ikke så enkle å huske på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hanne67 skrev:

Jeg fant faktisk Lapras nå i stad, men den var helt umulig å fange, - brukte alle ultraballene og endel av de blå inkl. razz hver gang, uten at det hjalp. Etterpå kom jeg på at jeg kunne brukt golden razz, men husket ikke på de i kampens hete, hehe. Man må sveipe på bærene for at de skal komme til syne, så da er de ikke så enkle å huske på. 

Kjedelige greier det, ikke alltid lett og huske på, jeg brukte 2x ultra og golden før den satt hos meg, men stor forskjell på vanskelighetsgraden til enkelte mons, noen ganger kan det være et lite helvete bare å få fanget en Pidgey...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringa måtte et bittelite ærend ute i småbyen vår, og da tenkte jeg at jeg kunne være privatsjåfør med hemmelige baktanker.....så nå hun var inne på butikken så var det en bil som hylte rundt gatehjørnene for å komme seg inn i et par gym, for det så ut som de jeg hadde i gymmene hadde tenkt å overvintre, men nå ser jeg at jeg røk ut av to som hadde stått siden tirsdag kveld, så da berget jeg 50 coins i dag også, fikk meg også et nytt 10 km egg som havnet rett i klekkemaskinen :)

Endret av Taperen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Taperen skrev:

Kjerringa måtte et bittelite ærend ute i småbyen vår, og da tenkte jeg at jeg kunne være privatsjåfør med hemmelige baktanker.....så nå hun var inne på butikken så var det en bil som hylte rundt gatehjørnene for å komme seg inn i et par gym, for det så ut som de jeg hadde i gymmene hadde tenkt å overvintre, men nå ser jeg at jeg røk ut av to som hadde stått siden tirsdag kveld, så da berget jeg 50 coins i dag også, fikk meg også et nytt 10 km egg som havnet rett i klekkemaskinen :)

Hehe, man må bruke de sjansene man får! Jeg er helt klart mest interessert av de i familien min. Samboeren vet knapt nok hva Pokemon Go er, og junior er litt interessert men vil ikke innom alle pokestops liksom. Jeg får spilt mest når jeg er alene og kan gjøre som jeg vil.

10 km egg er gull verdt, og i det siste har det vært mye av det. Best å få 50 coins hver dag ja, og typisk at noen som har stått lenge ryker ut samme dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sniklest her lenge og følte for å gi meg til kjenne. Jeg kjenner ingen som spiller, så jeg har lært så mye av å lese om deres erfaringer. Og så virker det som det er så god stemning her i tråden. 😊

Jeg prøvde meg på mitt første raid for et par dager siden, level 1, så jeg klarte det alene. Det ga mersmak, men siden jeg ikke kjenner noen som spiller, blir det vel å prøve seg selv på level 1 og 2. 

Jeg har spilt litt av og på, i perioder har barna mine vært mer interessert enn meg, men nå er jeg bitt av basillen igjen. Det er så fint å ha en motivasjon for å komme seg ut og gå i denne mørke og våte årstiden. 

Nå skal jeg ut og plassere meg i en gym, trenger coins. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Katla80 skrev:

Jeg har sniklest her lenge og følte for å gi meg til kjenne. Jeg kjenner ingen som spiller, så jeg har lært så mye av å lese om deres erfaringer. Og så virker det som det er så god stemning her i tråden. 😊

Jeg prøvde meg på mitt første raid for et par dager siden, level 1, så jeg klarte det alene. Det ga mersmak, men siden jeg ikke kjenner noen som spiller, blir det vel å prøve seg selv på level 1 og 2. 

Jeg har spilt litt av og på, i perioder har barna mine vært mer interessert enn meg, men nå er jeg bitt av basillen igjen. Det er så fint å ha en motivasjon for å komme seg ut og gå i denne mørke og våte årstiden. 

Nå skal jeg ut og plassere meg i en gym, trenger coins. 

Hjertelig velkommen! :) Jeg synes det er mye negativt i mange av de andre underforumene her på Kvinneguiden, men her er det trivelig å være! Så flott at du har funnet motivasjonen igjen, for det er en fin måte å komme seg ut og få trim på. Lykke til med sanking av coins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med litt mer aktivitet igjen i denne tråden :) Har vært på bygda et halvt års tid nå med tre pokestops og et gym, blir ålreit  å komme tilbake til byen på nyåret og få spilt litt mer. Har tæret til det siste på ballene nå, hadde vel 120 great og 120 ultra + en del vanlige, nå er det vel igjen 25 ultra eller noe - får litt vondt av det, gleder meg til å fylle opp lageret igjen! Og også det med raids, har kun blitt level 1 og 2, håper jeg får med meg noen legendariske etterhvert. 

Anonymkode: 8ab53...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Hanne67 skrev:

Hehe, man må bruke de sjansene man får! Jeg er helt klart mest interessert av de i familien min. Samboeren vet knapt nok hva Pokemon Go er, og junior er litt interessert men vil ikke innom alle pokestops liksom. Jeg får spilt mest når jeg er alene og kan gjøre som jeg vil.

10 km egg er gull verdt, og i det siste har det vært mye av det. Best å få 50 coins hver dag ja, og typisk at noen som har stått lenge ryker ut samme dag. :(

Ja ikke sant😊 ser ut til at vi spiller solo hele gjengen her på forumet, er vi SÅ vanskelige å omgås 😋

10 km er gull verdt, etter en spasertur i kveld så klekket jeg dagens andre 10 km egg, ble en Ralts med max candy på 32 ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Katla80 skrev:

Jeg har sniklest her lenge og følte for å gi meg til kjenne. Jeg kjenner ingen som spiller, så jeg har lært så mye av å lese om deres erfaringer. Og så virker det som det er så god stemning her i tråden. 😊

Jeg prøvde meg på mitt første raid for et par dager siden, level 1, så jeg klarte det alene. Det ga mersmak, men siden jeg ikke kjenner noen som spiller, blir det vel å prøve seg selv på level 1 og 2. 

Jeg har spilt litt av og på, i perioder har barna mine vært mer interessert enn meg, men nå er jeg bitt av basillen igjen. Det er så fint å ha en motivasjon for å komme seg ut og gå i denne mørke og våte årstiden. 

Nå skal jeg ut og plassere meg i en gym, trenger coins. 

Må si som Hanne67 sier det, dette er et VELDIG hyggelig forum, her er vi bare snille og gode hele gjengen, vi deler tanker og gir hint om det vi har lært oss om Pokémon til alt og alle ☺

Velkommen skal du være, og lykke til med kveldens gym(nastikk) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig velkomst. Da fikk jeg satt inn en pokemon i en gym før natta, håper jeg ikke blir kastet ut med en gang. Det er ganske stor turn-over i gymmene i området her. Det må jo bety at det er endel folk som spiller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte avsted og hente den ene ungen tidligere i kveld, måtte jo selvfølgelig ha på spillet for å se hva som dukket opp, ble litt overrasket over at jeg fikk fanget 4 Treecko ☺

Og så måtte jeg bare kjempe meg inn i et par gym, og satte meg også inn ett som allerede var blått ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...