Gå til innhold

Pokemon Go


Snadder

Anbefalte innlegg

Hvordan liker dere det nye gym-systemet? :) 

Jeg ser at det diskuteres heftig i facebook-grupper, mange "storspillere" som synes at det nye systemet er dritt.

Selv er jeg veldig fornøyd! Endelig er det vits i å legge igjen mer enn en pokemon i gym ettersom du får coins allerede fra hvert 10. minutt. At de mest aggressive gymmerene nå må begrense seg mer gjør også at spillere som jeg får stå litt mer i fred. 

Raids er også gøy, men hittil så har jeg kun opplevd å spille med flere en gang, og det var på rådhusplassen i Oslo. Det er mange gymmer og flere raids i døgnet der jeg bor også (østkanten), men her blir jeg stort sett værende alene.

Skal prøve å delta på ett raid om dagen. Noe sier meg at rare candy kan komme godt med når legendary kommer.

Anonymkode: 0c054...6c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns raids er et morsomt tillegg til spillet. Man får masse xp og mulighetene til å fange Mons man ikke har fra før. Men kjipt når man bor på landet og det ikke akkurat kryr av stop og gym. 

Igår fant vi et litt avsides gym vi (vi er mannen min, dattera mi og jeg)  satte pokemon inn. Jeg må oppgrader sekken min så trenger en stødig inntekt ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kragebein skrev:

Bare vær obs på at du maks kan få ut 50 mynter per dag :) Etter litt over 8 timer i samme gym får man derfor ikke mer belønning enn fremgang på gym badgen til den aktuelle gymmen, samt achievement/medal. Jeg pleier ikke å gi mer bær til Pokémon som har vært i samme gym i over 8 timer. Da vil jeg helst ha de tilbake så jeg kan sette de inn igjen og begynne på nytt :ler:

Ja jeg er klar over det men gidder ikke stoppe ved denne gymmen så mange ganger om dagen, så jeg lar bare pokisen stå der. Gir den bær en gang om dagen og ellers kan den liksågodt stå der og kose seg. 50 coins om dagen er god nok betaling for å bare la den stå der uti ødemarka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ramlet jeg tilfeldigvis over et pågående raid med en Croconaw-boss på knappe 5000 cp, og fikk dermed min første Croconaw! :) Veldig fornøyd med det, en liten opptur nå når interessen for spillet har dabbet en god del av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spiller pokemon go lenger...

Anonymkode: 7762f...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen spiller pokemon go lenger...

Anonymkode: 7762f...06e

Neivel, hvis du sier det så. Jeg skal skynde meg og slette appen med én gang.
 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke vært med på Battle raids lenger! Får kun Error når jeg kommer inn og skal begynne å sloss. I går sto jeg sammen med 4 andre som fikk det til, mens jeg bare feilet. Jeg tok to raid med en gang de kom, men etter det har jeg kun fått error. Dette gjelder uansett vanskelighetsgrad, størrelse på "monen" og hvor mange som er med. Jeg har oppdatert til nyeste versjon, men det er ingenting som hjelper.
Blir så irritert!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet hva forskjellen på Premium raid pass, og det vanlige pass´et man får en gang daglig, er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Dark Angelina skrev:

Er det noen her som vet hva forskjellen på Premium raid pass, og det vanlige pass´et man får en gang daglig, er? :)

Mener du kan bruke premium raid pass så mange ganger du vil til du klarer bossen på et raid, men på et vanlig pass får man kun en sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. juli 2017 den 14.36, Ardwinna skrev:

Ja jeg er klar over det men gidder ikke stoppe ved denne gymmen så mange ganger om dagen, så jeg lar bare pokisen stå der. Gir den bær en gang om dagen og ellers kan den liksågodt stå der og kose seg. 50 coins om dagen er god nok betaling for å bare la den stå der uti ødemarka ;)

Uansett hvor lenge den står der så får du ikke mer enn 50 coins for den. Man får det når pokemonen ramler ut av gymmen igjen, og det begrenser seg, som Kragebein nevner, til 50 coins om dagen. Man får 1 coin pr. 10 minutt, men om man f.eks. har to pokemon som ramler ut på én dag og de har stått der tilsammen i mer enn ca 9 timer, så vil man ikke få mer enn 50 coins. Derfor lønner det seg at én pokemon ramler ut hver dag, forutsatt at den har stått lenge nok til å ha tjent 50 coins.

Endret av Hanne67
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dark Angelina skrev:

Er det noen her som vet hva forskjellen på Premium raid pass, og det vanlige pass´et man får en gang daglig, er? :)

Den eneste forskjellen er at du kan kjøpe så mange Premium pass du vil pr. dag. Du kan ha ett Free pass og ett Premium pass på lager samtidig. Begge passene har samme funksjon og kan brukes til å bekjempe pokemonen i ett raid så lenge raidet varer.

https://pokemongohub.net/gym-raid-update/raid-pass/

Endret av Hanne67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, neon_sun skrev:

Mener du kan bruke premium raid pass så mange ganger du vil til du klarer bossen på et raid, men på et vanlig pass får man kun en sjanse. 

 

6 timer siden, Hanne67 skrev:

Den eneste forskjellen er at du kan kjøpe så mange Premium pass du vil pr. dag. Du kan ha ett Free pass og ett Premium pass på lager samtidig. Begge passene har samme funksjon og kan brukes til å bekjempe pokemonen i ett raid så lenge raidet varer.

https://pokemongohub.net/gym-raid-update/raid-pass/

Okei, tusen takk for svar begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hanne67 skrev:

Uansett hvor lenge den står der så får du ikke mer enn 50 coins for den. Man får det når pokemonen ramler ut av gymmen igjen, og det begrenser seg, som Kragebein nevner, til 50 coins om dagen. Man får 1 coin pr. 10 minutt, men om man f.eks. har to pokemon som ramler ut på én dag og de har stått der tilsammen i mer enn ca 9 timer, så vil man ikke få mer enn 50 coins. Derfor lønner det seg at én pokemon ramler ut hver dag, forutsatt at den har stått lenge nok til å ha tjent 50 coins.

Ja jeg skjønner det! Jeg driver heller ikke å forer pokemonen min med bær, da det får mindre og mindre virkning for hver gang samme person gir bær til samme pokemon i en gym. Men nå er det nå også sånn at en pokemon ikke bare ramler ut av gymmen helt av seg selv, den står der til noen slår den ut. Pokisen min er nå helt tom for motivasjon men står fremdeles i gymmen siden gymmen er på et sted der omtrent ingen gidder å stoppe for å ta over den. Jeg har så langt tjent ca 250 pokecoins på den og det synes jeg er vel verdt å ha den stående der. Det er ikke noe problem for meg at den blir stående der i dagesvis heller da jeg ikke trenger den til å putte inn i andre gymmer.
Jeg gidder knapt ta over gymmene i sentrum da de kanskje blir stående i 10-20 minutt hvis jeg er heldig, noe som betyr at jeg må jobbe ganske aktivt med å kjøre/gå rundt og slåss i gymmer hele dagen for å klare å tjene så mange coins som det den ene pokisen har tjent på å stå halvveis ute i ødemarka. Jeg er ikke så aktiv spiller at jeg bruker store deler av dagene på å herje i gymmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Angelheart2 skrev:

Jeg får ikke vært med på Battle raids lenger! Får kun Error når jeg kommer inn og skal begynne å sloss. I går sto jeg sammen med 4 andre som fikk det til, mens jeg bare feilet. Jeg tok to raid med en gang de kom, men etter det har jeg kun fått error. Dette gjelder uansett vanskelighetsgrad, størrelse på "monen" og hvor mange som er med. Jeg har oppdatert til nyeste versjon, men det er ingenting som hjelper.
Blir så irritert!!!!

Har du sjekket klokkeinnstillingene dine på mobilen? Hadde samme problemet og det ble løst ved å stille klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lolitrusa skrev:

Har du sjekket klokkeinnstillingene dine på mobilen? Hadde samme problemet og det ble løst ved å stille klokka.

Hm... da må du nesten forklare meg hva du mener. Klokka går riktig, hvis det er det du tenker på.....
Jeg får jo opp den samme nedtellingen på raidet, men når jeg kommer inn på den "monen" som står der og skal begynne å kjempe, så kommer det opp error.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kødd med spillet i går. Var i Oslo. Spilte på gym.. kom ERROR hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Hm... da må du nesten forklare meg hva du mener. Klokka går riktig, hvis det er det du tenker på.....
Jeg får jo opp den samme nedtellingen på raidet, men når jeg kommer inn på den "monen" som står der og skal begynne å kjempe, så kommer det opp error.

Måtte stille klokka sånn at den var automatisk brukte nettverkets klokkeslett. Før hadde jeg et par minutters avvik mellom klokken slik jeg hadde stilt den, og nettverksklokka. Men mulig det bare var gymsystemet som var ustabilt i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen min har automatisk nettverkets klokke, så ingenting å hente der heller....:dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange gym badges har dere fått, og hvor aktivt oppsøker dere disse? 

Jeg har fått sølv-status på de fleste som er i nærheten av der jeg bor, og får derfor ekstra items når jeg spinner disse og ekstra rewards når jeg vinner et raid. Problemet er bare at det er veldig få som deltar på raids der jeg bor, så jeg får aldri muligheten til å ta de største raid bosses alene. 

Niantic har jo hintet om at legendary raid battles vil være en feature for de som er mest aktive i gyms, så sjansen er jo tilstede for at gym badges vil ha noe å si for hvorvidt man kan delta på legendary raids når de kommer. Vurderer å ta en runde i Oslo sentrum og prøve meg på alle gymmene der slik at jeg får gull/sølvstatus der. 

Anonymkode: 0c054...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ardwinna skrev:

Ja jeg skjønner det! Jeg driver heller ikke å forer pokemonen min med bær, da det får mindre og mindre virkning for hver gang samme person gir bær til samme pokemon i en gym. Men nå er det nå også sånn at en pokemon ikke bare ramler ut av gymmen helt av seg selv, den står der til noen slår den ut. Pokisen min er nå helt tom for motivasjon men står fremdeles i gymmen siden gymmen er på et sted der omtrent ingen gidder å stoppe for å ta over den. Jeg har så langt tjent ca 250 pokecoins på den og det synes jeg er vel verdt å ha den stående der. Det er ikke noe problem for meg at den blir stående der i dagesvis heller da jeg ikke trenger den til å putte inn i andre gymmer.
Jeg gidder knapt ta over gymmene i sentrum da de kanskje blir stående i 10-20 minutt hvis jeg er heldig, noe som betyr at jeg må jobbe ganske aktivt med å kjøre/gå rundt og slåss i gymmer hele dagen for å klare å tjene så mange coins som det den ene pokisen har tjent på å stå halvveis ute i ødemarka. Jeg er ikke så aktiv spiller at jeg bruker store deler av dagene på å herje i gymmene.

Man tjener ikke 50 coins pr. dag for å ha den stående der, men man får 50 coins den dagen den blir kastet ut. Jeg hadde en pokemon stående 6 dager i en gym og da den ble slått ut fikk jeg 50 coins. :) Hvis man i tillegg opplever at en annen pokemon blir kastet ut samme dag får man ikke mer enn 50 coins uansett, og det er litt ergerlig om begge har stått flere dager i gym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...