Gå til innhold

Den nye dama vil hente på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, calleia skrev:

Du er ikke sterkere.. DU er bare ikke så smart..

PS: Dette er en anonymt forum.. Jeg tror garantert at de som mener det samme som deg hadde sagt noe... OM de faktisk finnes....

Man trenger ikke all verdens med erfaring for å forstå hvordan dette henger sammen.. Han dumpet deg, forlot familien, og du er bitter .. 

Bruddet var vi faktisk enig om og jeg hadde ny på gang før han møtte noen så ingen forlot meg. Kanskje jeg er litt bitter, men det er fordi fedre i vår situasjon ikke burde hatt mindre å si. Jeg har vært hjemmeværende i alle år så det er jeg som har tatt meg av de. Jeg er heller ikke sjalu fordi han har ny samboer. Vi har valgt å vente med å bli samboere

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du egentlig hva som står?

§ 216. Med fengsel inntil 3 år straffes den som bevirker eller medvirker til at en mindreårig ulovlig unndras eller holdes unndratt fra sine foreldres eller andre vedkommendes omsorg. 

Den andre vedkommende er stemor som far har overlatt omsorgen og henting på skole! Så ja du kan bli straffet!

Hva er best for et barn? Bli hentet og kommer hjem der dem skal ha kvelden og nattesøvn (finne ro rett etter skoletid), eller bli hentet hjem til sitt andre hjem for å bli hentet og avbrutt det de holder på med og dra hjem til far?

Anonymkode: ad007...12b

Jeg har bare vanskelig å ikke tro på at jeg kommer til å sitte i fengsel på grunn av dette. De må jo se at far får hente barna hos meg etter arbeidstid. Han har jo ikke mulighet til å ha de selv 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kattepusen skrev:

Du må ingenting, du velger å lage en konflikt, over noe som ikke er en konflikt i alle andres øyne.

Det hadde ikke vært konflikt hvis far hadde godtatt dette. Så det er ikke bare jeg her

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg ikke brydd meg hadde jeg jo latt far få gjort som han ville. Er en grunn til vi begge har advokater

Anonymkode: 7940e...23f

Far får ikke gjøre som han vil, fordi du nekter han det. Men du skal liksom få lov å ta styringa, gjøre alt som du vil? Klart du ber om bråk, du er den dominerende her, den som ikke ser at samarbeid er "tingen". 

"Her er det jeg som bestemmer. Alle skal høre på meg, for det er bare jeg som har rett. Jeg hører ikke på noen andre, og tar ikke imot råd og innspill. Her er mitt territorium!"
Det er sånn du kan beskrives...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, calleia skrev:

Men du snakker selvsagt pent om far og sier at de skal kose seg når de er hos han?  

Jeg snakker ikke særlig om far til barna. Vi bor ikke sammen en gang så det hadde bare vært rart, men jeg sier ingenting negativt hvis barna nevner han. Det ville jeg aldri gjort 

Anonymkode: 7940e...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke vært konflikt hvis far hadde godtatt dette. Så det er ikke bare jeg her

Anonymkode: 7940e...23f

Da får du være bedre da veit du.. Så får DU gi deg.. Snu det andre kinnet til...  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde ikke vært konflikt hvis far hadde godtatt dette. Så det er ikke bare jeg her

Anonymkode: 7940e...23f

Så klart godtar han ikke dette, det er urimelig! Jeg håper advokaten får deg til å skjønne hvor urimelig dette er! 

Bruke mye penger på tull som dette, som fint kunne løst seg enkelt ved at du gikk "ja selvfølgelig, dere er jo samboere. Da skal de jo hjem til henne til slutt uansett" se så enkelt. 

 

igjen, DU ødelegger for ungene dine, og det er trist å lese :(

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruddet var vi faktisk enig om og jeg hadde ny på gang før han møtte noen så ingen forlot meg. Kanskje jeg er litt bitter, men det er fordi fedre i vår situasjon ikke burde hatt mindre å si. Jeg har vært hjemmeværende i alle år så det er jeg som har tatt meg av de. Jeg er heller ikke sjalu fordi han har ny samboer. Vi har valgt å vente med å bli samboere

Anonymkode: 7940e...23f

Du hadde ny på gang før han møtte noen, så ingen forlot deg. :daane: Er det ikke egentlig han som burde være bitter da, selv om dere var enige om bruddet?:daane:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men forskjell på skal og ikke kan. Jeg vil ikke gjøre noe han kan bruke i mot meg, men så det du sier er at far ikke kan gjøre noe med at jeg henter. Da trenger ikke jeg å bekymre meg i så fall fordi da er det jo bare til å hente dem. Far kan fint hente barna hos meg når han er ferdig på jobb. Det er også det beste 

Anonymkode: 7940e...23f

Hvorfor fortsetter du å si at du ikke vil gjøre noe som kan bli brukt mot deg når du har fått gjentatte svar på at du ikke har lov til å hente ungene, og at kan bli arrestert for kidnapping hvis du henter barna på far sin dag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som ser for meg et nytt fremtidig medlem i "vi som ønsker barnevernet avskaffet" eller lignende grupper?

Seriøst TS, skjerp deg! Drar du dette lenger kommer du bare til å ødelegge for deg selv i fremforhandlingen av en ny avtale. Du virker bare ekstremt sjalu og bitter. Det du skisserer er IKKE det beste for barna dine!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare vanskelig å ikke tro på at jeg kommer til å sitte i fengsel på grunn av dette. De må jo se at far får hente barna hos meg etter arbeidstid. Han har jo ikke mulighet til å ha de selv 

Anonymkode: 7940e...23f

Hva er best for et barn? Bli hentet og kommer hjem der dem skal ha kvelden og nattesøvn (finne ro rett etter skoletid), eller bli hentet hjem til sitt andre hjem for å bli hentet og avbrutt det de holder på med og dra hjem til far?

Ønsker også svar på dette?

Anonymkode: ad007...12b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 7940e...23f

pcen klikket.. etter svar her så ser jeg jo nå at jeg ikke bare kan gjøre det jeg ønsker så nei jeg skal ikke gå å hente barna - PETTERM

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg du gjør lurest i å la fare og ikke foreta deg noe. Å lage unødvendige konflikter og dra inn advokat i dette er det ingen av dere som tjener på, aller minst barna. De eneste som gnir seg i hendene er den norske advoktaforening. Resten er tapere, fremfor alt ungene. Du må faktisk stole på at far kan ta vare på sine barn, selv om han gjør ting på en annen måte enn hva du ville ha gjor eller ønsker. Svelg helller kamelen, bevar husfreden og la samboer hente ungene på skole to ganger i måneden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er best for et barn? Bli hentet og kommer hjem der dem skal ha kvelden og nattesøvn (finne ro rett etter skoletid), eller bli hentet hjem til sitt andre hjem for å bli hentet og avbrutt det de holder på med og dra hjem til far?

Ønsker også svar på dette?

Anonymkode: ad007...12b

Det beste for barnet er å være med meg som de selv ønsker. Det er bedre enn å måtte være sammen med en de ikke ønsker å være med

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er best for et barn? Bli hentet og kommer hjem der dem skal ha kvelden og nattesøvn (finne ro rett etter skoletid), eller bli hentet hjem til sitt andre hjem for å bli hentet og avbrutt det de holder på med og dra hjem til far?

Ønsker også svar på dette?

Anonymkode: ad007...12b

Tror ikke TS tenker så mye på barna her, virker som det er mest seg selv og egen vinning! Men at hun tror selv at hun tenker på barna , kan hende! Det er bare tragisk..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sirah skrev:

Er det bare meg som ser for meg et nytt fremtidig medlem i "vi som ønsker barnevernet avskaffet" eller lignende grupper?

Seriøst TS, skjerp deg! Drar du dette lenger kommer du bare til å ødelegge for deg selv i fremforhandlingen av en ny avtale. Du virker bare ekstremt sjalu og bitter. Det du skisserer er IKKE det beste for barna dine!

Det blir ingen ny avtale på lenge. Far prøvde nettopp å øke samværet, men det hadde ikke barna godt av. Jeg sa det til han også så vi kunne ha spart oss for de pengene

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du gjemmer din egen sjalusi bak det du kaller barnas beste. Jeg tror på at du ikke ønsker din eks tilbake, men likevel er det nok tøft å se han med en annen dame. Muligheten for å kontrollere og manipulere minsker når far har en annen å støtte seg på. Dette gjelder dessverre ikke barna, som lett kan manipuleres. Det finnes ingen grunn og det er heller ikke lov å nekte stemor å hente på skolen. Dessverre finnes det heller ingen lov mot å sabotere samarbeid. For du samarbeider ikke slik det fremstår her Ts. Du ser kun deg selv og lyver for din egen samvittighets skyld at det handler om barna og ikke deg. For barna har godt av å treffe faren sin OG farens kjæreste. Livet ble nå slik at dere ikke holdt sammen og da er det begges rett å finne seg nye partnere. Og begge partnere stiller likt. Det er nesten enda viktigere at stemor får hente og tilbringe tid med barna når det er såpass lite samvær som dette. Ved å nekte, krangle og styre fratar du barna dine muligheten til å knytte seg til en ekstra omsorgsperson som etterhvert kan bli en stor ressurs for dem. Det samme kan din kjæreste. Men ingen av disse kan erstatte dere. Din kjæreste blir aldri pappa og stemor blir aldri mamma. Er det det du er redd for ts? At barna skal bli mer glad i henne enn deg? For det skjer ikke. Du er mamma og vil alltid være det. Ikke saboter og trenér samvær. Du kan ende opp som den stygge ulven når barns blir større og forstår at du har tatt fra dem verdifull tid med far og da fars samboer. La henne hente og kos deg med barna når de er hos deg. Og vær så snill å sette pris på at barna har en far som ønsker å være i livet deres. Det er nemlig ikke gitt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, du er jo helt blåst! 

Det er synd for barna dine at du ikke skjønner jvor mye du ødelegge for de ved å være bitter og sjalu på farens kjæreste. Du ødelegger kun for dine egne barn, og likevel sier du at du tenker på deres beste??

Her er et tips: Skaff deg en jobb og et eget liv, så slipper du å sitte hjemme med sugerøret ned i statskassa og ikke ha noe bedre å ta deg til enn å skape uro for dine egne barn. 

Anonymkode: a0761...329

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Millimani skrev:

Du hadde ny på gang før han møtte noen, så ingen forlot deg. :daane: Er det ikke egentlig han som burde være bitter da, selv om dere var enige om bruddet?:daane:

Hvilke følelser han har for meg betyr jo ikke noe uansett. Vi var enige om bruddet, men er ikke om barna. Det er veldig slitsomt og alltid ha noen som motarbeider deg konstant. Er ikke rett at han skal slippe unna med det heller

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, kattepusen skrev:

Så klart godtar han ikke dette, det er urimelig! Jeg håper advokaten får deg til å skjønne hvor urimelig dette er! 

Bruke mye penger på tull som dette, som fint kunne løst seg enkelt ved at du gikk "ja selvfølgelig, dere er jo samboere. Da skal de jo hjem til henne til slutt uansett" se så enkelt. 

 

igjen, DU ødelegger for ungene dine, og det er trist å lese :(

Hvis advokaten ikke er enig med meg så tror jeg neppe han tar ut sak på dette uansett. Jeg antar hans advokat ber far om å gi seg for å ikke gjøre ting verre enn hva de trenger å være. Det har jeg også sagt til han så derfor kan det ikke være så urimelig som folk her vil ha det til. 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...