Gå til innhold

Den nye dama vil hente på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du seriøst invitere familien til kjæresten din i barnas konfirmasjon over faren deres? Du må skaffe deg hjelp asap. Barna dine kommer til å slå hånden av deg så fort de blir gamle nok!

Anonymkode: d3871...75a

Har selv hatt venninner som har delt selskapet opp slik. Først med mors familie og så med far. Det må jo nesten bli slik når vi ikke går over ens

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har selv hatt venninner som har delt selskapet opp slik. Først med mors familie og så med far. Det må jo nesten bli slik når vi ikke går over ens

Anonymkode: 7940e...23f

Det er flere som har to selskaper.. Det JEG reagerer på er at det er DU som skal bestemme....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du er sjalu på alle som bruker tid på barna du. Du vil ikke dele de i det hele tatt?

Anonymkode: 0d9eb...32a

Visst jeg kunne valgt hadde far hatt barna annen hver helg. Slik at de kunne vært hos meg i ukene. Det er viktig at de har stabilitet og rutiner i hverdagen og ikke så mange til å forholde seg til. Det beste er jo at de hadde sovet hos meg alltid slik at de bare hadde hatt ei seng, men det går jo selvfølgelig ikke

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerer faktisk så jeg snylter ikke

Anonymkode: 7940e...23f

Burde du ikke da være sjeleglad for å ha litt ekstra lesetid? Barnepass og eksamenslesing går jo ikke godt overens, i hvert fall hvis du trenger stillhet. 

Anonymkode: 3f9de...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skal innrømme det er litt vanskelig å la far delta når jeg ser hvor lite barna trenger han i hverdagen. De trenger han mindre enn det dem har i samvær nå. Det beste for de hadde vært 2 helger i mnd. Slik at de var hos meg i ukene. Og det er nok derfor det er enda vanskeligere å la hans kjæreste delta i tillegg fordi det er så meningsløst når jeg er hjemme

Anonymkode: 7940e...23f

Dette er tull Ts. Barna trenger far akkurat like mye som mor. Så sant han ikke er voldelig, misbruker dem osv men utifra innleggene dine virker det ikke slik. Hva sier du til barna dine når de skal til faren sin? Hva sier du om stemor og hva sier du om din egen kjæreste? Barna dine går på skole, ergo de er over 3år. Men de må hentes på SFO og skal ikke være alene, de er da heller ikke 10-11år. Små barn gjentar det de hører og påvirkes av osd voksne. I en situasjon der samarbeid mellom foreldrene ikke er det beste er det enda viktigere å prate positivt om den andre parten. Dette gjelder selvfølgelig far også, men og nå beklager jeg nesten. Ts det virker her som med det er du som er problemet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skal innrømme det er litt vanskelig å la far delta når jeg ser hvor lite barna trenger han i hverdagen. De trenger han mindre enn det dem har i samvær nå. Det beste for de hadde vært 2 helger i mnd. Slik at de var hos meg i ukene. Og det er nok derfor det er enda vanskeligere å la hans kjæreste delta i tillegg fordi det er så meningsløst når jeg er hjemme

Anonymkode: 7940e...23f

Du kan ikke sabotere samvær fordi du har fritidsproblemer. Hvis du ikke klarer å sitte på henda mens stemor henter på skolen en og annen fredag, bør du finne deg en hobby. Eller en jobb.

Edit: Jeg tror du er så livredd for at barna skal trenge noen andre enn deg, at det er derfor du nedvurderer at de faktisk tilbringer en tredjedel av livet sitt sammen med far. Klart de kjenner far. Klart de kjenner stemor, og om hun får litt alenetid med dem i blant, blir de enda bedre kjent. Kanskje de til og med blir glad i henne? Er det det som er problemet?

Endret av Hactar
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det blir jo helt feil. Barna vil jo ha oss tilstede, de har jo tross alt vokst opp med oss så det er jo naturlig og derfor har ikke far noe han skal ha sagt selv hvis det faller på hans helg. Det er ikke uvanlig å ha to selskaper så far kan få ha sitt helgen etter konfirmasjonen. Det er uansett ikke noe å diskutere for vi vet ikke hvilken helg den faller på, men at det er jeg som står for konfirmasjonen er jo ingen tvil om og da må jeg gjøre det beste ut av situasjonen for at dagen skal bli bra for barna

Anonymkode: 7940e...23f

Når du argumenter på en måte som dette "Jeg er best fordi sånn er det".....Går ikke an å ta deg seriøst og du fremstår ikke som en person som i det hele tatt prøver å forstå andre folks innspill på situasjonen som du i hovedsak spør om hjelp til. Hvorfor vil du ha innspill når du ikke vil ta noe av dette til deg? 

Barna har vokst opp med MOR OG FAR, da er det ikke naturlig at mor skal ha konfirmasjon på faren's helg. Han har ALT han skulle sagt om konfirmasjonen havner på han sin helg.

 

Endret av Troll!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med TS er at hun unngår (så vidt jeg har fått med meg, skyt meg om jeg tar feil) - å komme med personangrep selv om mange kommer med kvasse innlegg her. 

Det er lov å uttrykke uenighet, men jeg tror ikke det vil være til noens vinning å skrive nedsettende ord om TS, selv om vi er svært uenige med det hun tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis konfirmasjonen er på far sin helg, da er det vel far og hans familie som skal feire dagen sammen med stemor da? 

Anonymkode: ad007...12b

Det vet jeg at barna ikke kommer til å ønske, jeg er hovedforsørgeren så det hadde jo bare vært rart hvis jeg ikke skulle arrangert den. Uansett om far ikke finner seg i det så vet jo barna hvor mye det betyr for meg når dagen nærmer seg så valget blir da demmes uansett

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke absurd å ønske at barna skal tilbringe tid med de menneske de kjenner aller best? Det er jo det som er tryggest 

Anonymkode: 7940e...23f

Da stedatteren min hadde kjent meg i to år var hun blitt veldig, veldig glad i meg. Såpass at hun kalte meg mamma i blant, selv om moren hennes sa kraftig ifra og jeg selv ba henne la være. Når barna er små knytter de sterke bånd til omsorgspersoner, og det er vel det du i teorien kunne vært redd for. Hvis denne tråden var reell og ikke bare oppspinn.

Må være voldsomt utrygge barn du har, som ikke er komfortable med et menneske de har hatt en nær relasjon til i to år? Nei denne storyen biter jeg ikke på, beklager.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer ikke når jeg var i konfirmasjonen til samboers niese, der var ikke fars samboer invitert (de hadde barna 50/50) for at mor satte seg på bakbeina. Konfirmasjonen var fin, men stemningen var ubehagelig. Mellom middag og dessert finner jeg konfirmanten gråtende på toalettet. Hun gråt fordi at hun syntes det var så leit at moren og faren var uvenner og for at stemor og stesøsken ikke var til stede. Jeg trøstet henne og hun ba meg ikke fortelle at hun gråt til noen, i hvert fall ikke til foreldrene. Noe jeg selvsagt ikke gjorde, men skal det virkelig være sånn at at foreldre og steforeldre ikke kan være samlet i en halv dag for å glede barna sine???

Jeg skjønner det bare ikke, jeg er selv stemor og takker gud for at vi er fire oppegående omsorgspersoner med felles ansvar for denne gutten. Ingen av oss ville gjort noe som helst for å såre han eller satt han i en vanskelig situasjon.

Anonymkode: d0f89...57e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg at barna ikke kommer til å ønske, jeg er hovedforsørgeren så det hadde jo bare vært rart hvis jeg ikke skulle arrangert den. Uansett om far ikke finner seg i det så vet jo barna hvor mye det betyr for meg når dagen nærmer seg så valget blir da demmes uansett

Anonymkode: 7940e...23f

Til ts: Men kommer du til å syns det er greit at barna har en komformasjonsfest du ikke er velkommen i da? Som stemor er med å arrangerer? Hva om den blir bedre enn din? Mener ikke å spore av- men jeg tror du bør jobbe litt hardt med deg selv nå, så barna dine ikke velger deg bort når de blir større.. Du høres ikke helt hyggelig ut for far og stemor. Virkelig, hva er problemet med at stemor henter annenhver fredag?? Det er sikkert bare hyggelig for både henne og ungene!! Glad jeg har hatt snille og samarbeidsvillige skilteforeldre  når jeg vokste opp :-o 

Anonymkode: 78e91...7ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Troll! skrev:

NR 1

Nå har deg seg faktisk slik at du og eksen din ikke er sammen lenger og derfor, åpenbart nok MÅ gi ungene 2 senger, en her og en der. Det er MANGE barn i det langstrakte norge som har skillte foreldre, tar ALLE barna skade av å ikke ha en fast seng? totalt tullete utsagn å si at barn trenger en fast seng, så lenge barnet har et sted å sove og at barne for en god nattesøvn, så har det virkelig ikke noe å si at barne har seng hos mor og far.

NR 2 Hvorfor har de ikke bra av å være lengre perioder borte fra DEG? de er med sin FAR / PAPPA, om de er med deg eller med han er jo hipp som happ, de er med sin forelder, de er i trygge omgivelser, pappa'n dems tar dem med på tur gjør hyggelige ting sammen med dem. Du sa tidligere at du ikke hadde noe behov for at de ikke skulle være på SFO fordi du kunne ha dem hjemme....Du vet hvorfor det er best for de å være på  SFO? Barna lærer språk raskere, de sosialiseres med nye mennesker og lærer å løse problemstillinger sammen med andre barn eller seg imellom.

Som sagt, vær mer fleksibel og ikke kun se alt fra DITT ståsted, du og far er sammen om de ungene, selvom dere ikke er sammen lenger.

Barna reagerer alltid når de er hos far og når de kommer hjem til meg så er de helt rabiate. De hører ikke hva jeg sier, tøyer grenser, krangler med hverandre. Før de drar dit er de ikke slik i det hele tatt. Far kan umulig ha rutiner eller kontroll. De forteller heller ikke så mye om hvordan de har hatt det så derfor stoler jeg ikke på at de er der over lengre tid. Jeg må vite at de har det bra. De må jo uansett begynne på sfo når jeg begynner å jobbe 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skilsmissebarn her, selv om jeg er godt over 30 kaller jeg meg det fortsatt. Mine foreldre var omtrent slik som dette. Den beste og viktigste personen i mitt liv, i oppveksten, var farmor. For hun var den eneste som brydde seg om meg og hva jeg syntes :) Det skal sies at farmor var veldig glad i mamma, og motsatt også. Mamma ble knust når farmor døde. 

Jeg får helt vondt av å se at du ikke syns fars foreldre skal ha kontakt med barna, fordi de ikke har samværsavtale. Besteforeldre og øvrig familie er så viktig for meg, at det ville vært utenkelig å bruke samværsavtale mot dem. 

Anonymkode: 6a41c...29e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Millimani skrev:

Det må kunne gå an å svelge konflikter? NOEN dager i året så må dere tåle hverandre!! Og når det kommer så langt som til den dagen, - da er konfirmanten stor nok til å velge selv! Selv om h*n ikke har fylt 18 år så er den dagen hans/hennes dag, ikke din! At dere ikke har noe med hverandre å gjøre er utrolig dårlig gjort, for selv om dere står på hver deres side så er det en grunn til at samarbeid er en viktig ting. Det kan faktisk bli en koselig dag, selv om dere er skilt og har ny samboer/ektefelle begge to. At barna aldri hadde kost seg skal du ikke si. For det første er det mange år til den dagen enda, og kanskje både du og eksen din står alene igjen da :P For det andre så handler det om å samarbeide på sånne spesielle "merkedager" som for eksempel en konfirmasjonsdag. Med andre ord så må dere tåle det, svelge alle konflikter. Det handler da om barna, ikke deg selv. Ikke eksen. Slike feiringer kan faktisk bli koselige, selv om barnet har skilte foreldre. 

Jaja, tiden vil vise om de ønsker å ha far der. Kanskje de ønsker ett lite selskap også

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ceccans skrev:

Jeg er helt sjokkert jeg! Jeg har skilte foreldre, er 27 år nå og har hatt stemor i snart 20 år. Hun har vært og er fortsatt en naturlig og viktig del av mitt liv. OG SELVFØLGELIG var både mamma sin OG pappa sin familie tilstede på konfirmasjonen min som faktisk var MIN dag. Selv om mamma og pappa ikke alltid har vært like glad i hverandre, så var det jo aldri et alternativ å utelate en del av familien MIN? For pappa sin side er også faktisk min familie! 

Jeg får helt ærlig vondt langt inni sjela når jeg leser den tråden her. At du ikke klarer å ha såpass selvinnsikt at du gjør ting verre ved å nekte samboer til far å hente, og til og med nekte farmor og farfar samvær??? Nei, fy søren... Det her kommer garantert til å slå tilbake på deg en gang. Jeg tror jeg hadde endt opp med å hate mamma om hun hadde oppført seg sånn.  Barna dine kommer til å skjønne det til slutt.

Håper(!!!!!!!) dette er en trolletråd. 

Barna vet ikke mer enn det de ser og hører. Hvis far og hans familie ønsker å ødelegge for meg så er det bare dårlig gjort. Det er ikke alt barn trenger å vite heller. Hva jeg og han er uenig om er bare våres sak. Viktigst er at barna får en god og trygg oppvekst 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barna reagerer alltid når de er hos far og når de kommer hjem til meg så er de helt rabiate. De hører ikke hva jeg sier, tøyer grenser, krangler med hverandre. Før de drar dit er de ikke slik i det hele tatt. Far kan umulig ha rutiner eller kontroll. De forteller heller ikke så mye om hvordan de har hatt det så derfor stoler jeg ikke på at de er der over lengre tid. Jeg må vite at de har det bra. De må jo uansett begynne på sfo når jeg begynner å jobbe 

Anonymkode: 7940e...23f

Grunnen til at de er sånn er jo fordi du og barnefar ikke samarbeider om hvordan barneoppdragelsen skal være. Det er ikke nødvendigvis slik at han ikke har rutiner eller kontroll, men at du er litt strengere enn han. Derfor vil de jo naturligvis tøye grensene når de kommer tilbake til deg. 

Da vil ikke barna ha godt av at du og han fortsetter å være uenige om hvordan dere gjør det, og at dere fortsetter å gjøre det så ulikt/ at du uttrykker stor uenighet med han og omvendt. Dere må komme fram til en felles enighet. Og dersom det er du som har mesteparten av omsorgen, så har jo nettopp du størst ansvar for å sørge for at det er balanse i dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei mødre som skal legge seg opp i alt på fars samværsdager! Når far har sine dager er det han som har ansvaret og "bestemmer" over barna. Og så lenge han ikke gjør noe som barna tar skade av er det beste for barna at du tar avstand. Du har ingenting med om at det er fars samboer som henter barna, barna tar ikke skade av det, det kan til og med være at barna synes dette er stas. Jeg er så glad for at mitt ene barns stemor ser på mitt barn som sitt når hun er der, det gjør meg lykkelig og trygg❤.  Mitt eldste barns stemor (det er 2 forskjellige fedre) har aldri inkludert mitt barn på samme måte, eller tatt ansvar, det har gjort meg trist. 

Her er det du som bør jobbe med deg selv og din sjalusi. Og sette deg selv og din "eietrang" til side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva jeg og han er uenig om er bare våres sak. Viktigst er at barna får en god og trygg oppvekst 

Anonymkode: 7940e...23f

Nei, det er ikke bare deres sak hva dere er uenig om. Det påvirker barna, og dersom dere er svært uenige slik du beskriver i denne tråden, vil ikke det bidra til at de får en trygg og god oppvekst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skilsmissebarn her, selv om jeg er godt over 30 kaller jeg meg det fortsatt. Mine foreldre var omtrent slik som dette. Den beste og viktigste personen i mitt liv, i oppveksten, var farmor. For hun var den eneste som brydde seg om meg og hva jeg syntes :) Det skal sies at farmor var veldig glad i mamma, og motsatt også. Mamma ble knust når farmor døde. 

Jeg får helt vondt av å se at du ikke syns fars foreldre skal ha kontakt med barna, fordi de ikke har samværsavtale. Besteforeldre og øvrig familie er så viktig for meg, at det ville vært utenkelig å bruke samværsavtale mot dem. 

Anonymkode: 6a41c...29e

Barna har nok mennesker å forholde seg til i hverdagen. Det har jeg også så da blir det sånt,

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...