Gå til innhold

Den nye dama vil hente på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legger vi alle svarene i hele tråden har sammen til en smørje, reformulerer alt til en ordentlig tekst med innledning, hoveddel og konklusjon, så har alle i tråden her lagd et ordntlig Akademisk svar som er på nivå med hva en advokat kunne svart.

Det jeg sikter til med teksten over er at barnefar har har mye mer han skulle sagt enn det du tror, du må være mer samarbeidsvillig og prøve å forstå familien til barna, fremstå rolig hvis du gidder å skvære opp for å få et bedre bånd til alle dette handler om. Dette vil på sikt gjøre alt bedre for alle. Gå i deg selv og ikke kun tenkt det som er best for DEG, men best for alle parter i familiesituasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

At han deltok på foreldreveiledningskrus sier jo litt om hans evne. Det er jo foreldre med problemer så må har kurs for å oppdra barn så hvorfor ta det hvis alt går så bra. Det bekrefter bare at jeg har grunn til å bli bekymret 

Anonymkode: 7940e...23f

Kødder du? Det viser heller at han er interessert i å være en god far for barna sine. Tror DU hadde trengt et slikt kurs. Eller ti.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du redd for at menneskene du ikke liker skal gjøre slik at barna slutter å like deg? Må du like alle barna dine skal ha kontakt med?

Anonymkode: 0d9eb...32a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Chroma skrev:

Har dere vurdert å snakke med familierådgivningskontoret?  Der kan dere nok få hjelp til å finne ut av akkurat sånne ting.

Utifra det jeg leser virker det som du er veldig sjalu, og det er forståelig, det er hva man gjør ut av sjalusien som betyr noe. Prøv å snu situasjonen og se det fra din ex og hans samboers side også, det eneste de prøver på er vel å få hverdagskabalen til å gå opp? Er de verdt å lage en stor sak av hun henter barna deres på skolen?

Det skaper unødig stress for alle parter å krangle om så meningsløse ting.

Jeg har vært på andre siden, uansett hva jeg gjorde med/for barnet var det galt. Jeg kunne nesten ikke se på barnet uten at det var galt. At jeg var alene med barnet i 5 min mens faren var på butikken var KRISE, for det var jo ikke jeg som skulle ha samvær. Det er dritslitsomt og det er ødeleggende for forhold.

Det ender bare i bitterhet hos alle parter og det påvirker barna!

Vi har vært to ganger og det hjelper ikke. Så lenge vi følger avtalen vi har nå så er det ikke noe mer å gjøre for øyeblikket

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er du redd for at menneskene du ikke liker skal gjøre slik at barna slutter å like deg? Må du like alle barna dine skal ha kontakt med?

Anonymkode: 0d9eb...32a

Nei, men jeg synes ikke det er vanlig at vi alle er samlet på ett sted når vi er i den situasjonen vi er i nå. Besteforeldrene kan ha kontakt med barna når de er med far. 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Troll! skrev:

Legger vi alle svarene i hele tråden har sammen til en smørje, reformulerer alt til en ordentlig tekst med innledning, hoveddel og konklusjon, så har alle i tråden her lagd et ordntlig Akademisk svar som er på nivå med hva en advokat kunne svart.

Det jeg sikter til med teksten over er at barnefar har har mye mer han skulle sagt enn det du tror, du må være mer samarbeidsvillig og prøve å forstå familien til barna, fremstå rolig hvis du gidder å skvære opp for å få et bedre bånd til alle dette handler om. Dette vil på sikt gjøre alt bedre for alle. Gå i deg selv og ikke kun tenkt det som er best for DEG, men best for alle parter i familiesituasjonen.

Uansett så har barna noe å si når de er 7 og 12. Så tiden vil vise. 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir oppriktig lei meg av å lese dette, da jeg selv har et barn som aldri får se sin pappa fordi han ikke vil. Han har aldri stilt opp for han, han har truffet barnet en gang ufrivillig da vi traff på han på et kjøpesenter når barnet var ca 1 år gammel.

Du er heldig, barna dine er heldig. Sett pris på det og ikke lag mer styr. Bit tennene sammen og vær mot far og samboer slik du ønsker at de skal være mot deg og din samboer.

Det virker som du tror at barna er en eiendel som tilhører deg og som du er så snill å låner vekk til faren av og til, men kun på dine premisser. Det fungerer ikke sånn. Dette er levende, små mennesker som fortjener kun det beste. Av og til betyr barnets beste at både mor og far må bite tennene sammen og finne seg i ting de ikke liker særlig godt.

Anonymkode: 3ec4d...93c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Uansett så har barna noe å si når de er 7 og 12. Så tiden vil vise. 

Anonymkode: 7940e...23f

og hva gjør du om de ønsker å være permanent hos pappa? De har noe å si ja... men barn er ikke dumme, de ønsker å være sammen med den av sine foreldre som ikke lager konflikter.

Anonymkode: 8b514...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Uansett så har barna noe å si når de er 7 og 12. Så tiden vil vise. 

Anonymkode: 7940e...23f

Så lenge barna ikke er gissler i sitt eget sinn, så lærer nok barna raskt hva som er mest rasjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg mener det. Far mente at han skulle få møte barna på 17. mai i år selv om det ikke er hans dag. 17. mai er faktisk ikke en samværsdag en MÅ dele på i følge loven så han skal være glad han får se de etter toget annen hver 17. mai. Han respekterte ikke at barna rett og slett ikke hadde tid i tillegg når vi skulle så mange steder på en dag. I tillegg blir det feil da jeg var med min kjæreste og vi skulle til hans familie osv. Og så er han frekk nok til å kontakte mine foreldre for å høre om de skulle møte barna. Det er bare barnslig å blande andre inn i dette. Synes ikke dette er riktig gjort. Vi burde fått vært i fred den dagen. Samme med fremtidig konfirmasjon. Barna hadde aldri valgt han overfor meg, så han må begynne å innse det i stede for å hele tiden være på meg

Anonymkode: 7940e...23f

Barna skal ikke trenge å velge! Skjønner du ikke det? Og det handler ikke om å la deg være i fred. Det handler om en far som ønsker å se barna sine. Takknemlig over å se dem etter toget annenhver 17.mai! Takknemlig? Forstår du hvordan det høres ut? Du valgte å få barn med denne mannen og dermed binde deg til han resten av livet. Det er deres barn ikke dine! Og barna er mennesker oppi alt dette. Små individer som etterhvert forstår mer og mer. Ikke tving dine barn til å velge, det kommer til å slå tilbake på deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke fått med meg hvorfor denne hentingen er så problematisk for barna

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, calleia skrev:

Det er kanskje her problemet ligger.. At du bare GIR beskjeder, og forventer han skal adlyde?

Hva med god , gammeldags kommunikasjon? 

Ikke alle menn er like. Noen bare skjønner ikke at de trenger veiledning og når han ikke godtar dette så må jeg jo bare tåle det i stede for å ikke si noe som helst. Noen må være barnas stemme også. De lærer jo nesten ikke om kosthold. Heldigvis blitt mer fokus på dette i skole nå, men likevel. Jeg vil tro at far har gått ned på pølse spisingen for han pleier å høre etter selv om han ikke tar alt så bra. Da jeg ga beskjed at det var feil av han å sende barna på overnatting hos foreldrene så gjør han nesten ikke det lenger. Jeg syntes det ble for mye. I tillegg er det forskjellsbehandling at barna som er igjen hos far får mer tid sammen med han.  

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er jo ikke alt for bare barnas beste alene, men det er like viktig at mor har det bra også. Barna har det jo ikke bra hvis jeg ikke har det bra. Og jeg har det ikke bra slik far holder på. Han vil overkjøre meg på alt og det har ingen av oss utbytte av. 

Anonymkode: 7940e...23f

Er det ikke like viktig at far har det bra også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, studerende skrev:

Jeg har fortsatt ikke fått med meg hvorfor denne hentingen er så problematisk for barna

Barna vil til meg. Ønsker ikke at de skal være lei seg for de må være med henne

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barna vil til meg. Ønsker ikke at de skal være lei seg for de må være med henne

Anonymkode: 7940e...23f

Hvorfor tror du de blir lei seg av å være med henne til eksen din kommer fra jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna vil til meg. Ønsker ikke at de skal være lei seg for de må være med henne

Anonymkode: 7940e...23f

Det er faktisk ditt ansvar å legge til rette for at de skal ha et godt forhold til far og hans nye kjæreste. Du manipulerer dem og dette kan faktisk far bruke mot deg. Hvis han tar deg til retten, så framstår du som lite samarbeidsvillig  og far kan få full omsorg pga det. 

Endret av tirben
Skrivefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, bekka79 skrev:

Jeg konkluderer nå med at dette må være tull. Ingen mor kan seriøst være så selvsentrert og egoistisk.  Her er det ingenting som vitner på at mor tenker på barnas beste. 

Jeg sparer på alt av meldinger slik at jeg kan vise til at jeg ikke ønsker å motarbeide far. 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle menn er like. Noen bare skjønner ikke at de trenger veiledning og når han ikke godtar dette så må jeg jo bare tåle det i stede for å ikke si noe som helst. Noen må være barnas stemme også. De lærer jo nesten ikke om kosthold. Heldigvis blitt mer fokus på dette i skole nå, men likevel. Jeg vil tro at far har gått ned på pølse spisingen for han pleier å høre etter selv om han ikke tar alt så bra. Da jeg ga beskjed at det var feil av han å sende barna på overnatting hos foreldrene så gjør han nesten ikke det lenger. Jeg syntes det ble for mye. I tillegg er det forskjellsbehandling at barna som er igjen hos far får mer tid sammen med han.  

Anonymkode: 7940e...23f

Jeg har ikke ord.. Besteforeldrene får ikke ha kontakt når du har barna, og når de endelig har muligheten, skal du styre det også? 

Jeg innbiller meg at du ler godt av alle som går fem på her nå.. Men for meg blir dette bare trist.. Er dette virkelig sant, har din eksmann og barna dine min fulle sympati som skal ha med deg å gjøre resten av livet.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å få til en ny avtale. Der ting er spesifert. Men husk! Du kan ikke kontrollere alt vedr barna. Ikke med mindre barnefar skal ha tilsyn under omsorgen.

Anonymkode: d8e9d...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sparer på alt av meldinger slik at jeg kan vise til at jeg ikke ønsker å motarbeide far. 

Anonymkode: 7940e...23f

Da må du være ekstremt flink og manipulerende hvis du klarer å få frem i meldinger at du ikke ønsker å motarbeide far, når du har den holdningen du fremviser i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...