Gå til innhold

Den nye dama vil hente på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God idé. Rart du ikke tenkte på det før du opprette tråd på KG.

Anonymkode: e6735...99a

Det koster faktisk penger hver gang jeg sender mail så greit å undersøke først

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Familievernkontoret kan ikke gjøre noe annet enn å veilede og så lenge vi ikke blir enige så må det videre til advokat.

Anonymkode: 7940e...23f

Det er jo bare å gå til advokat det, det er jo bare det du vil, så sett i gang

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Coolaid skrev:

Det er tydelig at barnemor og barnefar har en konflikt bak seg eller er i en konflikt. Det kommer frem her at det har vært advokater inne i bildet. 

Vet ikke hvor gamle disse barna er, men barna blir voksne etterhvert. En ting er helt sikkert, og det er at barna kommer til å finne ut dersom en av foreldrene saboterer samvær. Da har man allerede skjøvet de nå voksne barna fra seg. 

Det er svært vanskelig å ta ts seriøst når hun ikke kan komme med noe om helst gode argumenter for sin tankegang. Vi skal likevel holde oss for god til å bruke skjellsord og stygge beskrivelser av henne - det hører ikke hjemme her. 

Det er lett å lese mellom linjene hva ts egentlig holder på med. Jeg foreslår at hun får være i fred med akkurat det, hun vet selv hva hun gjør og at det er langt fra greit. 

Trist at barn skal vokse opp slik. 

Husk at man eier ikke sine egen barn, man er satt til å ta vare på dem på best mulig måte. 

 

Det er bare at i vårt tilfelle så stiller jeg sterkest. Mer enn far og de er mest knyttet til meg. Det er mine valg rundt mine barn. Jeg har min oppfatning om hvordan ting bør være og far er ikke enig med meg. Jeg er heller ikke enig med han, men det betyr ikke at han skal ha rett heller. Barna har det best når de er hos meg så jeg har mer jeg skulle sagt 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, calleia skrev:

Du tror ikke de sier det til deg fordi det er det du VIL høre? 

Leser du egentlig noen av svarene her inne? Finner du noen som er enige med deg? 

Er det da alle vi , eller du som har et problem? Jeg bare spør....

Det betyr bare at ingen har vært i min situasjon. Ingen er jo i akkurat samme situasjon, men tenker at ingen har samme erfaring som meg rundt dette. Og det er heller ikke noen garanti for at de som skjønner meg kommer til å svare heller. Sikkert mange som ikke ønsker å bli hakkemat, men jeg er sterkere enn som så

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare at i vårt tilfelle så stiller jeg sterkest. Mer enn far og de er mest knyttet til meg. Det er mine valg rundt mine barn. Jeg har min oppfatning om hvordan ting bør være og far er ikke enig med meg. Jeg er heller ikke enig med han, men det betyr ikke at han skal ha rett heller. Barna har det best når de er hos meg så jeg har mer jeg skulle sagt 

Anonymkode: 7940e...23f

DERES barn. Les hva du selv skriver. Meg meg meg meg meg meg meg. Ser ikke ut som du bryr deg så mye om dine barn.

Anonymkode: 8e252...00f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo med de nesten hele tiden. De har hatt mye mer tid sammen med han på disse to årene enn hva hun har. Så relasjonen kan ikke sammenlignes 

Anonymkode: 7940e...23f

Men hvorfor vil du forhindre at barna dine tilbringer mer tid med denne kjæresten?? Hvorfor kan ikke det bli naturlig? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare at i vårt tilfelle så stiller jeg sterkest. Mer enn far og de er mest knyttet til meg. Det er mine valg rundt mine barn. Jeg har min oppfatning om hvordan ting bør være og far er ikke enig med meg. Jeg er heller ikke enig med han, men det betyr ikke at han skal ha rett heller. Barna har det best når de er hos meg så jeg har mer jeg skulle sagt 

Anonymkode: 7940e...23f

Du er ikke en smule høy på deg selv?  Herregud... Kan du forestille deg hvordan barna har det, og hva slags lojalitetskonflikter de kommer opp i med disse holdningene?? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Da skal jeg heller kontakte min advokat å høre hva hun sier

Anonymkode: 7940e...23f

Ser du egentlig hva som står?

§ 216. Med fengsel inntil 3 år straffes den som bevirker eller medvirker til at en mindreårig ulovlig unndras eller holdes unndratt fra sine foreldres eller andre vedkommendes omsorg. 

Den andre vedkommende er stemor som far har overlatt omsorgen og henting på skole! Så ja du kan bli straffet!

Hva er best for et barn? Bli hentet og kommer hjem der dem skal ha kvelden og nattesøvn (finne ro rett etter skoletid), eller bli hentet hjem til sitt andre hjem for å bli hentet og avbrutt det de holder på med og dra hjem til far?

Anonymkode: ad007...12b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, BeautyBox skrev:

Men hvorfor vil du forhindre at barna dine tilbringer mer tid med denne kjæresten?? Hvorfor kan ikke det bli naturlig? 

Jeg synes ikke det er naturlig. De deltar ikke nok i livet til barna at det er en selvfølge

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr bare at ingen har vært i min situasjon. Ingen er jo i akkurat samme situasjon, men tenker at ingen har samme erfaring som meg rundt dette. Og det er heller ikke noen garanti for at de som skjønner meg kommer til å svare heller. Sikkert mange som ikke ønsker å bli hakkemat, men jeg er sterkere enn som så

Anonymkode: 7940e...23f

Du er ikke sterkere.. DU er bare ikke så smart..

PS: Dette er en anonymt forum.. Jeg tror garantert at de som mener det samme som deg hadde sagt noe... OM de faktisk finnes....

Man trenger ikke all verdens med erfaring for å forstå hvordan dette henger sammen.. Han dumpet deg, forlot familien, og du er bitter .. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, calleia skrev:

Du er ikke en smule høy på deg selv?  Herregud... Kan du forestille deg hvordan barna har det, og hva slags lojalitetskonflikter de kommer opp i med disse holdningene?? 

Barna har det helt fint så det er ingen bekymring. Det er meg de vil være hos, men siden far har rett på samvær så må de jo dit. Mange ganger de ikke vil heller

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare at i vårt tilfelle så stiller jeg sterkest. Mer enn far og de er mest knyttet til meg. Det er mine valg rundt mine barn. Jeg har min oppfatning om hvordan ting bør være og far er ikke enig med meg. Jeg er heller ikke enig med han, men det betyr ikke at han skal ha rett heller. Barna har det best når de er hos meg så jeg har mer jeg skulle sagt 

Anonymkode: 7940e...23f

Feil, barna har det best når mamma og pappa kan sammarbeide, sånn at de får være med begge sine foreldre! Og deres kjærester! 
Barna har det best når omsorgspersoner de liksom skal se opp til, oppfører se som voksne mennesker!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ring en advokat da og hør hans syn på saken, så får du vite om det i det hele tatt er en sak og ta videre! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DERES barn. Les hva du selv skriver. Meg meg meg meg meg meg meg. Ser ikke ut som du bryr deg så mye om dine barn.

Anonymkode: 8e252...00f

Hadde jeg ikke brydd meg hadde jeg jo latt far få gjort som han ville. Er en grunn til vi begge har advokater

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vært sammen i over 2 år, da synes jeg det er helt greit. Hadde vært noe annet om de nettopp hadde blitt sammen og hun knapt nok kjente ungene. Du virker bare bitter, sjalu og vanskelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Barna har det helt fint så det er ingen bekymring. Det er meg de vil være hos, men siden far har rett på samvær så må de jo dit. Mange ganger de ikke vil heller

Anonymkode: 7940e...23f

Men du snakker selvsagt pent om far og sier at de skal kose seg når de er hos han?  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Millimani skrev:

Det er jo bare å gå til advokat det, det er jo bare det du vil, så sett i gang

Ja, nå er det jo det. Nå som jeg må

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare at i vårt tilfelle så stiller jeg sterkest. Mer enn far og de er mest knyttet til meg. Det er mine valg rundt mine barn. Jeg har min oppfatning om hvordan ting bør være og far er ikke enig med meg. Jeg er heller ikke enig med han, men det betyr ikke at han skal ha rett heller. Barna har det best når de er hos meg så jeg har mer jeg skulle sagt 

Anonymkode: 7940e...23f

Vel, din eks - som altså er barnas pappa, har like mye rett som deg til sine valg rundt sine barn. Ja, det er også dine barn, men han har like stor rett som deg, for de er like mye hans barn! Jeg skjønner forøvrig godt at far ikke er enig med deg, med all den sjalusien din. At dere er uenige betyr ikke at han skal ha rett heller, det er forsåvidt sant. Men det går også andre veien, - det betyr altså heller ikke at du skal ha rett? Har du tenkt på det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nå er det jo det. Nå som jeg må

Anonymkode: 7940e...23f

Du må ingenting, du velger å lage en konflikt, over noe som ikke er en konflikt i alle andres øyne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg ikke brydd meg hadde jeg jo latt far få gjort som han ville. Er en grunn til vi begge har advokater

Anonymkode: 7940e...23f

Du bryr deg ikke om barna dine nei, du bryr deg kun og deg og typen din.

Anonymkode: 8e252...00f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...