Gå til innhold

Den nye dama vil hente på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men burde ikke han latt dette ligge når jeg ikke ønsker dette? Han lager jo bare unødvendig bråk siden eg kan hente barna selv den dagen så er virkelig denne kampen nødvendig å ta?

Anonymkode: 7940e...23f

Jeg skjønner ikke hvorfor du lager en sak av dette. Det er helt sikkert praktiske hensyn som taler for at det skal være slik de sier, barna tar ikke skade av det og det er nok best for alle parter. 

Nei, kampen er meningsløs, la det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, BeautyBox skrev:

Hva har alenemødre med saken å gjøre? 

Hvis man er sammen så er man som regel enig i avgjørelsene som blir tatt. Da tar man jo det sammen

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syntes jeg faktisk er hårreisende .. Du minner meg VELDIG om ei jeg kjenner..

Likhetstrekkene er påfallende, og jeg håper du er klar over EN ting.. Det er DU som ødelegger barna dine med disse holdningene.. Du rettferdiggjør alt du selv mener, og klarer ikke å ta innover deg sunn fornuft..

TA DEG SAMMEN!!!!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er sammen så er man som regel enig i avgjørelsene som blir tatt. Da tar man jo det sammen

Anonymkode: 7940e...23f

Du er ikke alenemor. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk for en dårlig mor JEG er da, som lar broren min hente barna mine på SFO, og han ser de på langt nær så ofte som samboeren min.... :rolleyes:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du mener at fars kjæreste tilbringer for lite tid med barna vil det jo være en fordel at hun henter de av og til. Du kan jo ikke skylde på at hun er for lite med dem samtidig som du saboterer for hennes samvær med barna :vetikke:

Anonymkode: d0f89...57e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet med at hun henter ? Er jo ikke en jente han har har vært sammen med i 4 uker som skal hente, men en han har vært sammen med i 2 år, og sikkert kommer til å være sammen med noen år også. Når man skiller seg så får barna to familier, sånn er det bare. Hvis du har eller får deg kjæreste så kan ikke han eller hente barna eller da ? 

Exen til broren min er som deg, skal bare ødlegge å lage til masse styr for ingenting. Broren min skulle bli med ungen sin i 17. Mai toget, men forloveden hans kunne ikke bli med for da hadde exen laget til ett leven uten like. Og de har vært sammen i 5 år. Hun har kjent ungen siden ungen var 1 år å vært fast i livet hennes siden den gang. 

Ta deg sammen, ikke lag til noe som ikke trenger å være noe bare får DU ikke synes det skal være sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra straffeloven:

§ 216. Med fengsel inntil 3 år straffes den som bevirker eller medvirker til at en mindreårig ulovlig unndras eller holdes unndratt fra sine foreldres eller andre vedkommendes omsorg. På samme måte straffes den som tar en mindreårig ut av landet eller holder tilbake en mindreårig i utlandet og ved det ulovlig unndrar eller medvirker til å unndra den mindreårige fra noen som har foreldreansvar eller som har omsorgen etter barnevernloven.

Under formildende Omstændigheder kan Bøder anvendes.

Offentlig påtale finner ikke sted uten fornærmedes begjæring med mindre allmenne hensyn krever det.

0 Endret ved lover 8 apr 1981 nr. 7, 11 mai 2012 nr. 26. 26 mars 2010 nr. 9 (ikr. 1 juli 2013 iflg. res. 5 apr 2013 nr. 338) som endret ved lov 5 apr 2013 nr. 12.

Anonymkode: f8354...4d6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BeautyBox skrev:

Hvis du mener at barna er likegyldige så hvorfor mener du da at det spiller noen rolle hvem som henter? 

Likegyldige når det kommer til henne. De bør få bestemme hvem som henter og de vil at jeg skal hente

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sakset fra straffeloven:

§ 216. Med fengsel inntil 3 år straffes den som bevirker eller medvirker til at en mindreårig ulovlig unndras eller holdes unndratt fra sine foreldres eller andre vedkommendes omsorg. På samme måte straffes den som tar en mindreårig ut av landet eller holder tilbake en mindreårig i utlandet og ved det ulovlig unndrar eller medvirker til å unndra den mindreårige fra noen som har foreldreansvar eller som har omsorgen etter barnevernloven.

Under formildende Omstændigheder kan Bøder anvendes.

Offentlig påtale finner ikke sted uten fornærmedes begjæring med mindre allmenne hensyn krever det.

0 Endret ved lover 8 apr 1981 nr. 7, 11 mai 2012 nr. 26. 26 mars 2010 nr. 9 (ikr. 1 juli 2013 iflg. res. 5 apr 2013 nr. 338) som endret ved lov 5 apr 2013 nr. 12.

Anonymkode: f8354...4d6

Takk! Da skal jeg heller kontakte min advokat å høre hva hun sier

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, noe så dumt. Eksen til mannen min er jo bare sjeleglad om jeg hjelper til med ungene!

Anonymkode: fd2f0...5fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Likegyldige når det kommer til henne. De bør få bestemme hvem som henter og de vil at jeg skal hente

Anonymkode: 7940e...23f

Det sier de til DEG ja. Som noen andre her har skrevet, så kan det veldig godt hende at de sier det fordi de ikke vil skuffe deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor, og det kunne ikke fallt meg inn og blande meg borti hvilke avgjørelser han tar når han har barnet! Jeg stoler på far og jeg er faktisk god veninne med exen hans, som hadde mye å gjøre med barnet vårt når hun var hos far! Jeg var sjeleglad han fant seg en så bra dame som ble glad i vår datter og som jeg samarbeidet godt med! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Likegyldige når det kommer til henne. De bør få bestemme hvem som henter og de vil at jeg skal hente

Anonymkode: 7940e...23f

Nå er vi gått fra at DU skal bestemme, til at ungene skal bestemme?? Er de ikke barn? altså er det de som har omsorg som bestemmer? og den bestemte dagen, er det faren til ungene som har omsorg, altså er det far som bestemmer hvem som henter dem.. og nå har noen sitert loven ang det også! Håper du skjønner at det du vurderer er ulovlig nå

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Da skal jeg heller kontakte min advokat å høre hva hun sier

Anonymkode: 7940e...23f

Hvorfor ikke kontakte familievernkontor og få en ny avtale, der det står at han skal hente ungene hos deg i stedet for på skolen de dagene det gjelder? Eller rett og slett spørre ham?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeez..... Jeg har vært alenemor, og både dama til xen og besteforeldre henta barnet i bhg, falt meg aldri inn å nekte dette den gang. Og da jeg fikk kjæreste hentet han i bhg. Dama til xen hadde til og med barnet en hel helg da far og bestemor skulle bort i en begravelse ett stykke unna. Og selv om barnet idag ser sin far og stemor 1 gang i året sånn ca ( fars valg) har h*n nesten bedre forhold til sin stemor enn sin far. Dette slår bare tilbake på deg i det lange løp. Og som flere andre skriver her, du kan bli anmeldt for kidnapping. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likegyldige når det kommer til henne. De bør få bestemme hvem som henter og de vil at jeg skal hente

Anonymkode: 7940e...23f

Du tror ikke de sier det til deg fordi det er det du VIL høre? 

Leser du egentlig noen av svarene her inne? Finner du noen som er enige med deg? 

Er det da alle vi , eller du som har et problem? Jeg bare spør....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sh999 skrev:

Jeg er alenemor, og det kunne ikke fallt meg inn og blande meg borti hvilke avgjørelser han tar når han har barnet! Jeg stoler på far og jeg er faktisk god veninne med exen hans, som hadde mye å gjøre med barnet vårt når hun var hos far! Jeg var sjeleglad han fant seg en så bra dame som ble glad i vår datter og som jeg samarbeidet godt med! 

Men man er vel ikke egentlig alenemor om man har noen andre som deler omsorgen med en? 

Ikke meningen å avspore, dette er like mye rettet til TS. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, calleia skrev:

Tenk for en dårlig mor JEG er da, som lar broren min hente barna mine på SFO, og han ser de på langt nær så ofte som samboeren min.... :rolleyes:

Jo, men han er jo din bror. Din familie er jo de nermeste. Hun er jo ikke i familie en gang

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Da skal jeg heller kontakte min advokat å høre hva hun sier

Anonymkode: 7940e...23f

God idé. Rart du ikke tenkte på det før du opprette tråd på KG.

Anonymkode: e6735...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...