Gå til innhold

Den nye dama vil hente på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, EvaLena skrev:

Herregud, du høres ut som ei skikkelig dårlig mamma. Det er jo du som lager vanskelighetene mellom dere.

Jeg vet selv at jeg er en god mamma for barna mine. Alt jeg gjør er for dem. Det er en grunn til barna ikke går på SFO for jeg har mulighet til å være med de selv. Jeg har vært hjemme helt siden første mann ble født og de har ingenting å klage på.

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for link! Men det står ingenting om hva som skjer hvis jeg går å henter barna uten hans samtykke. Glemte kanskje å nevne det i HI, men er helst det jeg trenger å vite. 

Anonymkode: 7940e...23f

Jeg var oppe i tilsvarende situasjon som barn. Det er over tretti år siden nå. Jeg var ti år og bodde hos faren min etter at foreldrene mine ble skilt. Faren min saboterte samvær så godt han kunne og til slutt ble moren min desperat og hentet meg på skolen og sa vi skulle ha en "jentedag" bare vi to. Jeg var overlykkelig! Helt til det kom to politibiler med blålys og sirener og stoppet utenfor der vi spiste middag. De hentet meg ut med makt og moren min ble arrestert for kidnapping.

Det ble rettsaker og mye styr og hun ble fradømt all kontakt meg med og måtte holde seg på en bestemt avstand og fikk ikke kontakte meg pr tlf, brev eller noe. Min far hadde gode kontakter i rettsystemet som muligens bidro til dette men det visste jeg ikke da. Uansett jeg så ikke moren min igjen før jeg var 18 år og kunne velge selv. Nå i dag er det moren min jeg har kontakt med, mens faren min er bortimot ikke eksisterende i mitt liv. Det er vanskelig å tilgi at han ødela kontakten mellom moren min og meg.

Tenk på hva din kamp og motvilje gjør for barna. Kanskje ikke i dag, men i fremtiden. Kanskje det er deg de tilslutt vender seg mot. Gjør hva du kan for at barna skal ha en god relasjon til faren, hans kjæreste og hans familie. Det vil du tjene meste på i lengden.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke ny etter to år. 

Anonymkode: dd543...c08

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, *Mocca* skrev:

Du skal ikke hente ungene, far har ansvaret  det må du godt når de skal ha samvær med han. 

Du har fått gjentatte svar på dette, uten å ta det til deg. Tviler på at du vil få andre svar på dette.  

Hun er endel av fars liv, det må du godta og det innebærer også at hun innimellom henter barna osv.... 

Eneste du oppnår med å hente uten fars samtykke er krangling og dårlig samarbeid.  Håper det gjør at far søker om minst 50% samvær 

Ja, men forskjell på skal og ikke kan. Jeg vil ikke gjøre noe han kan bruke i mot meg, men så det du sier er at far ikke kan gjøre noe med at jeg henter. Da trenger ikke jeg å bekymre meg i så fall fordi da er det jo bare til å hente dem. Far kan fint hente barna hos meg når han er ferdig på jobb. Det er også det beste 

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres forferdelig vanskelig ut. Hva er problemet? Jeg skjønner ikke hvorfor det er et så stort problem. Hun er en del av livet til dine barn. Deal with it! Synes du lager drama ut av ingenting. Dette er jo på trynet! Du bestemmer ikke at hun ikke kan hente barna. Det har du ingenting med.

Mine foreldre skilte seg da jeg var liten.  Barnehage alder. Både min stemor og stefar kunne hente meg i både bhg og på skolen. Verken mor eller far hadde noe problemer med det. Du virker sjalu og bitter. 

Endret av smalls
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Hvis du får deg en ny kjæreste, så mener du i fullt alvor at det er skadelig for barna at han henter de på skolen eller håndballtreningen eller hva som helst? Tviler på det. Men da er det vel greit,fordi det er du som har bestemt det og din kjæreste. Skjerp deg! 

Dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men forskjell på skal og ikke kan. Jeg vil ikke gjøre noe han kan bruke i mot meg, men så det du sier er at far ikke kan gjøre noe med at jeg henter. Da trenger ikke jeg å bekymre meg i så fall fordi da er det jo bare til å hente dem. Far kan fint hente barna hos meg når han er ferdig på jobb. Det er også det beste 

Anonymkode: 7940e...23f

Hvor tungt har du for det? Du kan ikke. Han kan anmelde deg for kidnapping. Du bryter samværsavtalen deres. Du vil stille mye svakere i framtidige konflikter (som jeg innbiller meg det blir mye av). Du må nok kontakte advokat igjen. Han kan og bør bruke det mot deg. Du kan ikke, du har ingen rettigheter til dette.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lou Salome skrev:

Nei, men så la vær å gjør noe galt da. For siste gang: Ja, du gjør noe galt hvis du henter barna på hans samværsdager. Nei, du har ingen rett til å bestemme at fars samboer ikke skal hente. Ja, det vil slå tilbake på deg, og ikke minst barna.

Ja, hvis det du sier er at det ikke står i loven at jeg ikke kan hente så har jeg endelig fått svar. Og så lenge det ikke står så har jeg jo rett til å gjøre det og da kan det ikke slå tilbake på meg så lenge jeg ikke har brutt loven

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rettoglett sint av hele tråden.. og trist, på barnas vegne :(

nei, du KAN IKKE hente barna på skolen på ungenes fars samværsdager, dette er kidnapping. 

Endret av kattepusen
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen, ærlig talt kvinne! Det at du skal gå rundt og furte og lage leven over noe så latterlig går KUN ut over barna. Slutt å få dette til å handle om deg og dine følelser. Barna tar ingen skade av å bli hentet av kjæresten 2 ganger i måneden. Er det mulig? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis det du sier er at det ikke står i loven at jeg ikke kan hente så har jeg endelig fått svar. Og så lenge det ikke står så har jeg jo rett til å gjøre det og da kan det ikke slå tilbake på meg så lenge jeg ikke har brutt loven

Anonymkode: 7940e...23f

Du bryter loven. Det anses som kidnapping.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis det du sier er at det ikke står i loven at jeg ikke kan hente så har jeg endelig fått svar. Og så lenge det ikke står så har jeg jo rett til å gjøre det og da kan det ikke slå tilbake på meg så lenge jeg ikke har brutt loven

Anonymkode: 7940e...23f

Men kan du svare på hva du selv ville ha tenkt hvis du hadde fått deg kjæreste og du selv ikke hadde mulighet til å hente?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lou Salome skrev:

Hvor tungt har du for det? Du kan ikke. Han kan anmelde deg for kidnapping. Du bryter samværsavtalen deres. Du vil stille mye svakere i framtidige konflikter (som jeg innbiller meg det blir mye av). Du må nok kontakte advokat igjen. Han kan og bør bruke det mot deg. Du kan ikke, du har ingen rettigheter til dette.

Ok, men hvor er loven som sier dette om kidnapping? Det er jo bare tøysete. Jeg er moren til barna og han får de jo etter an er ferdig på jobb. Ser ikke problemet eller hvorfor ikke far kan gå med på dette

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26 May 2016 at 12.15, AnonymBruker skrev:

Barna vil heller være hos meg en sammen med henne. De har ikke nok kontakt med henne eller noe forhold. Det er med far de skal være og ikke hun.

Anonymkode: 7940e...23f

Jo, de skal være med hans samboer også, enten du vil eller ei! Dere bør vurdere å begynne med megling, både du og typen din, barnas pappa og bonusmamma.

Den 26 May 2016 at 12.16, AnonymBruker skrev:

TS her...

 

Finnes det ingen lover om dette? Gjør jeg noe galt hvis jeg tar med barna hjem til meg uten fars samtykke?

Anonymkode: 7940e...23f

Den 26 May 2016 at 12.19, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bare ha svar på om jeg kan nekte dette? For jeg ønsker ikke at hun skal hente. Og heller ikke dra opp mer advokater, det har jeg brukt nok penger på.

Anonymkode: 7940e...23f

DET HAR DU FÅTT SVAR PÅ SÅ MANGE GANGER AT DU TRENGER IKKE SPØRRE MER. 

 

Den 26 May 2016 at 12.21, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg ikke ser som ett behov for barna. De har nok med sin far. Jeg vil helst bare vite om jeg gjør noe galt hvis jeg henter de selv på hans dag for jeg vil ikke inn med mer advokat greier. 

Anonymkode: 7940e...23f

Den 26 May 2016 at 12.23, AnonymBruker skrev:

Takk for link! Men det står ingenting om hva som skjer hvis jeg går å henter barna uten hans samtykke. Glemte kanskje å nevne det i HI, men er helst det jeg trenger å vite. 

Anonymkode: 7940e...23f

Hva er så galt med deres far? Det er du som fremstiller ham og hans samboer som idioter fordi de velger å gjøre det sånn. Når du holder på sånn, så lurer jeg på hvem som er det største problemet. Deres far har "nok" med deg. Du gjør noe galt, du har fått svar på det mange mange ganger. Punktum.

 

Endret av ninuska_
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare lest de første innlegg fra TS, men nå ser vi hvorfor han har en ny. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Men kan du svare på hva du selv ville ha tenkt hvis du hadde fått deg kjæreste og du selv ikke hadde mulighet til å hente?? 

Hun har kjæreste, som støtter henne i dette tullet.. så han er jo like idiot

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ravna skrev:

Nei. Det er vel ikke du heller , om du og far deler omsorg? Far kommer til å være en del av livet deres alltid, og kjæresten er en del av hans. Det er naturlig at du kanskje ikke synes dette er awesome, men du må akseptere at hans hjemmesituasjon er slik den er. Og som sagt han er nok så glad i barna at han ikke ville overlatt dem til hvem som helst. 

Jeg synes han ikke bryr seg nok om barna sine. Han kan finne på å sende barna til besteforeldrene i helgene og være hjemme selv. Virker ikke ut som han orker å ha de. Helt feil prioritering når han har de såpass lite

Anonymkode: 7940e...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Men kan du svare på hva du selv ville ha tenkt hvis du hadde fått deg kjæreste og du selv ikke hadde mulighet til å hente?? 

Hun har allerede svart på det. Hun har ny kjæreste og det er helt greit at han henter fordi han tilbringer så mye tid sammen med de. :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kattepusen skrev:

Hun har kjæreste, som støtter henne i dette tullet.. så han er jo like idiot

Ok beklager har oversett dette 

Om kjæresten hennes henter så gir det jo ingen mening at kjæresten til barnefar ikke skal få hente

Endret av BeautyBox
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...