Gå til innhold

Too Good to go.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

39 minutter siden, LittDiva skrev:

Nord: 4 store brød, valgfrie, 2 boller med eple. Superfornøyd !

Helt topp med 4 brød !   

Jeg synes også det er best å få - eller evnt. noe påsmurt . Noen steder får man smoothie eller juice og det er også bra.  

Bollene o.l. er gjerne ikke sååå gode heller samt man skal jo helst ikke spise for mye av det - brød må man jo ha 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, punkyB skrev:

Helt topp med 4 brød !   

Jeg synes også det er best å få - eller evnt. noe påsmurt . Noen steder får man smoothie eller juice og det er også bra.  

Bollene o.l. er gjerne ikke sååå gode heller samt man skal jo helst ikke spise for mye av det - brød må man jo ha 

Disse bollene var knallgode.

Jeg gir bort påsmurt til kollegaer, ikke så glad i det.

Fryseren fylt med godt brød til 45 kroner er helt supert🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg. Jeg er en ivrig bruker av appen i perioder og man merker raskt hvilke steder man vil besøke igjen og hvilke man ikke henter hos en annen gang. Det er ingen tvil om at enkelt utnytter appen for mersalg og ikke for å bekjempe matsvinn.

 

En annen ting jeg lurer på er hvorfor det er så utrolig forskjellig fra gang til gang hvor mye man får i den enkelte posen (det er ca. like mye mat igjen i disken hver gang så grunnen er ikke at de har mindre varer igjen). Lurer på hvordan retningslinjene til de ansatte på dette er, en gang fikk jeg fem boller, tre rundstykker, en påsmurt baguett og to brød et sted, neste gang jeg var samme stedet fikk jeg et brød og en bolle. Altså helt sinnsykt stor forskjell i mengde, lurer derfor på om de ansatte selv får bestemme hvor «gavmilde» de ønsker å være. 

Anonymkode: bce5b...acb

Jeg kjenner to stykker som jobber på bakeri/kafé med TGTG. De har sagt at mange dager går flere store søppelsekker med mat rett i søpla (vet ikke om dette går videre til bønder eller om det faktisk blir kastet). Andre dager kommer diverse organisasjoner / kommunen (korps, gamlehjem, etc) og henter all maten som er igjen.

Sjefen har bedt de ansatte om at posen skal være maks 200 kr i verdi. Men de to jeg kjenner pleier å gi langt mer enn det når det er store mengder mat igjen. Han ene er alltid generøs mot de som bruker TGTG. Han kan også være generøs mot de siste kundene som kommer i butikken (gratis brød og boller i tillegg til det de kjøper) fordi han vet at den dagen blir all overskuddet kastet. Han får rett og slett dårlig samvittighet fordi det noen dager er store mengder mat igjen. Tror ikke han har "lov" til det. Jeg ville gjort det samme hvis jeg jobbet der.

Jeg har noen ganger sittet i kaféen etter stengetid og ventet på ham mens han rydder og stenger. Jeg skulle ta en snapchat for å sende all maten jeg fikk til moren min. Da ga han streng beskjed om at det var ulovlig å ta bilder etter stengetid fordi ingen skal få vite hvor mye overskudd det er, eller hvor mye som kastes. :klo: Så det er nok noen rare regler enkelte steder. Jeg har jo også lest om butikker hvor sjefen heller vil kaste maten enn å legge det i datodisken.

 

Men over til mine opplevelser:

- Brasilia (Bergen) - ekstremt skuffende. Har spist der noen ganger så hadde høye forventninger når det gjaldt maten. Bestilte to pakker (tror det var 50 kr per). Fikk et par "ribbestykker" som nesten bare var bein, og en ekkel klatt med noe tunfisksalat. Fikk bunnslammet av risen (de hadde skrapt risen som brant seg fast, så den var ikke spiselig). Fikk også slappe grønnsaker. Den andre pakken hadde et par inntørkede pølser og samme ekle risen. 

- Baker Brun (Laksevåg) - veldig fornøyd. 40 kr tror jeg. Brød, rundstykker, flere boller.

Bestiller sjelden fordi det alltid er utsolgt. Og så får jeg ofte litt mat fra det bakeriet jeg snakket om så er ikke nødvendig å bestille. :P 

Anonymkode: 73840...c5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Jerry Lee skrev:

Må være dum, jeg. Skjønner ikke konseptet.

Butikker/cafeer selger mat før stengetid som ellers vil bli kastet til redusert pris. Man vet ikke hva man får. Bestiller og betaler via appen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Zenhouse skrev:

Butikker/cafeer selger mat før stengetid som ellers vil bli kastet til redusert pris. Man vet ikke hva man får. Bestiller og betaler via appen. 

Javel, ja. Takk.  Men uten en jævla app får man ikke noe?   :fnise:

Samme kan det være.  Handler heller mat jeg ser med ordentlige penger...   😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde på Meny en lørdag og fikk 2 brød og en pose med sjokoladeboller for kr 39,- Helt ok, men ikke det helt store, syns jeg. Vet ikke om jeg kommer til å prøve flere ganger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Javel, ja. Takk.  Men uten en jævla app får man ikke noe?   :fnise:

Samme kan det være.  Handler heller mat jeg ser med ordentlige penger...   😉

Må ha appen ja. Jeg synes det er litt av moroa da, og ikke vite hva man får. 😅Man vet jo sånn ca da, er det fra bakeri er det brød og bakst osv. Fikk en gang indrefilet med grønnsaker, saus og poteter til 35 kr fra quality hotel. Fikk valget mellom kjøtt el fisk. 👌🏼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brunhilde skrev:

Jeg prøvde på Meny en lørdag og fikk 2 brød og en pose med sjokoladeboller for kr 39,- Helt ok, men ikke det helt store, syns jeg. Vet ikke om jeg kommer til å prøve flere ganger. :)

Prøv litt andre steder - bakervarer er best hos baker også tror jeg så kan du heller ta en forundringspose hos dagligvaren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, punkyB said:

Prøv litt andre steder - bakervarer er best hos baker også tror jeg så kan du heller ta en forundringspose hos dagligvaren 

Det var ingen mulighet til å velge ;) Det var det jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunhilde skrev:

Det var ingen mulighet til å velge ;) Det var det jeg fikk.

Jeg mener du må prøve andre typer pose - nå hadde du sikkert bakervarer hos dagligvare . prøve enten bakervarer hos en baker eller en forundringspose hos dagligvare (man da på den siste kan du jo få alt mulig) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har fått tak tgtg på Espresso House i Ålesund? Jeg har hatt appen i 3 uker, og sjekket veldig ofte (gjerne 1-2 timer før stengetid), men jeg har aldri sett at de har lagt ut noe. Går ofte forbi der rundt stengetid (jeg jobber nært), og ser diskene fulle av mat og drikke🤔

Anonymkode: 99288...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har fått tak tgtg på Espresso House i Ålesund? Jeg har hatt appen i 3 uker, og sjekket veldig ofte (gjerne 1-2 timer før stengetid), men jeg har aldri sett at de har lagt ut noe. Går ofte forbi der rundt stengetid (jeg jobber nært), og ser diskene fulle av mat og drikke🤔

Anonymkode: 99288...e06

1-2 timer før stengetid er som regel for sent. Du bør sjekke senest 14, da er det nok noe å finne.

Jeg kjøpte en pakke til 39 kroner på Narvesen i dag og er veldig fornøyd. Jeg fikk 7 bakevarer av forskjellig slag, en havregrøt og en Milkshake. Dette er den beste pakken jeg har fått så langt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De siste ukene har det vært umulig å få napp. Favorittstedet mitt har aldri overskuddmat lenger, andreplass selger ut før jeg rekker å kjøpe (plus sist gang jeg kjøpte var det skuffende! Fikk 2 knusketørre rundstykker, var faktisk uspiselig).

Har gitt opp Meny fordi får bare brød og fisk... at 1 person får 5 brød blir litt voldsomt. Ja, jeg fryser de, men ender aldri opp med å spise de da jeg spiser lite brød generelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, sofie777 skrev:

1-2 timer før stengetid er som regel for sent. Du bør sjekke senest 14, da er det nok noe å finne.

Jeg kjøpte en pakke til 39 kroner på Narvesen i dag og er veldig fornøyd. Jeg fikk 7 bakevarer av forskjellig slag, en havregrøt og en Milkshake. Dette er den beste pakken jeg har fått så langt. :)

Takk for tips. Jeg har sett at andre butikker her legger ut ca 2 timer før stengetid (sikkert når de har sett hvor mye de ca har igjen ved stengetid?). Har vært innom appen tidligere også, men aldri sett at Espresso House har lagt ut noe. 

Skikkelig bra pose du hadde fått idag da😃 

Anonymkode: 99288...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Jeg har sett at andre butikker her legger ut ca 2 timer før stengetid (sikkert når de har sett hvor mye de ca har igjen ved stengetid?). Har vært innom appen tidligere også, men aldri sett at Espresso House har lagt ut noe. 

Skikkelig bra pose du hadde fått idag da😃 

Anonymkode: 99288...e06

Noen legger ut rett etter stengetid også. Sjekk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Jeg har sett at andre butikker her legger ut ca 2 timer før stengetid (sikkert når de har sett hvor mye de ca har igjen ved stengetid?). Har vært innom appen tidligere også, men aldri sett at Espresso House har lagt ut noe. 

Skikkelig bra pose du hadde fått idag da😃 

Anonymkode: 99288...e06

Ikke alle Espresso House er med i TGTG, har du sjekket det?

Anonymkode: eb0b6...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...