Gå til innhold

Too Good to go.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei men kjære nå må du roe deg ned litt. Det er jo nettop det mange klager på at de ønsker å redusere matsvinn. Det er kjipt å se sånn som feks på jordbærepikene at du for ett halvt rundstykke og to knøtt små hvetebakst, når disken fortsatt er full! Da reduserer du ikke reelt matsvinn i det hele tatt, noe som faktisk er konseptet. Føler at de utnytter å selge litt ekstra som ingen vill ha til relativt dyr penge. Jeg har holdt på med dette omtrent siden det kom og ser tydelig tegn på at det er blitt mye mindre i posene på nesten alle steder. Ikke si meg at det er fordi det reelt er mindre matsvinn!

Anonymkode: 46807...4a9

At disken er full betyr at maten enten ligger over til neste dag, eller at den leveres andre steder. Mange klager på at de ikke får kaker, men kaker kan ligge mer enn 1 dag i disken. Vet også om serveringssteder som har avtale om å levere påsmurt til organisasjoner som jobber f.eks med rusmisbrukere og deler ut gratis mat. Hvis dere er så grusomt misfornøyd med det dere får så er det bare å droppe å kjøpe. Jeg kjøpte senest i går og fikk en pose stappfull av gode bakevarer til verdi på ca 200 kr for de 29 jeg betalte. Mer mat lå i disken, men det ligger nok over til i dag. 

Anonymkode: eb0b6...bcc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At disken er full betyr at maten enten ligger over til neste dag, eller at den leveres andre steder. Mange klager på at de ikke får kaker, men kaker kan ligge mer enn 1 dag i disken. Vet også om serveringssteder som har avtale om å levere påsmurt til organisasjoner som jobber f.eks med rusmisbrukere og deler ut gratis mat. Hvis dere er så grusomt misfornøyd med det dere får så er det bare å droppe å kjøpe. Jeg kjøpte senest i går og fikk en pose stappfull av gode bakevarer til verdi på ca 200 kr for de 29 jeg betalte. Mer mat lå i disken, men det ligger nok over til i dag. 

Anonymkode: eb0b6...bcc

Som jeg også skrev så handler dette ikke om kaker. Det handler om at tjenesten ikke blir brukt til det det egentlig er ment til og det blir feil. Ett supert eksempel. En cafe i midt Norge ligger på en jernbane stasjon. De ønsker 39 kroner for det de selger på tgtgo. Jeg handlet der en gang. Det var igjen to baguetter begge ost og skinke. Samt to halve rundstykker med en skive ost på toppen. De var skikkelig gamle alle sammen da de ble laget da de åpnet nemlig klokken 0700. Det var masse salater igjen og en god del vafler med brunost (dette vet jeg blir ikke gjenbrukt, og eller gitt til organisasjoner, da jeg kjenner flere som jobbet hos de eller i samme bygg). Så det jeg fikk velge var to ting! Ikke vafler eller salat kun enten ett halvt tørt rundstykke eller baguette. Det var seriøst ikke verdt det! Ikke si meg at det da ikke er mersalg? Inneholder av det jeg fikk det vil si innkjøpsprisen var langt under mine 39 kroner. I tillegg solgte de ut tre tgtgo poser den dagen. De andre bak meg fikk da kun tørre halve rundstykker. Synes dere det er greit? Eller er det utnyttelse av systemet? Det er ikke slik det er ment å brukes og da er det ikke riktig. Jeg klager absolutt ikke på de stedene det faktisk er rester som man for igjen. Feks la baguette er ett supert eksempel. La baguette der jeg bor gir bort tørre brød som til og med er oppskjært. Ja greit jeg putter det i fryseren. Dette har skjedd mange mange ganger. La baguette i Oslo derimot fikk en stappfull pose med salat smoothi, bakst og brownies. Det var verdi for 700 kroner i den posen. Og de var super hyggelige. Da er det jo en som følger konseptet og en som ikke gjør det. Rart at det bortsett fra diskusjonen her ikke er en gruppe hvor folk legger ut det de for altså ikke en og en person men at man legger ut konsekvent på de stedene man er da ser man forskjellen. Finnes også ett indisk sted som lager egen butter chicken til de med tgtgo det koster 49 kroner det er jo klart at dette er mersalg og ikke det det er ment som. Da utnyttes systemet og det er faktisk ikke greit. Det er falsk markedsføring og det er faktisk ulovlig .

Jeg skjønner at mange forsvarer dette blindt men det må gå an å ha en saklig diskusjon rundt dette og! Uten at man tyr til ufinheter og diverse. Ja selvsagt er det frivillig å kjøpe og det ser jeg her ag jordbærpikene her jeg bor har desidert den verste mest uspiselige boksen det er ingen som kjøper de lenger ofte har de bokser igjen ved hentetid ganske mange også faktisk. Det er jobben grunn til det.

Anonymkode: 46807...4a9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg også skrev så handler dette ikke om kaker. Det handler om at tjenesten ikke blir brukt til det det egentlig er ment til og det blir feil. Ett supert eksempel. En cafe i midt Norge ligger på en jernbane stasjon. De ønsker 39 kroner for det de selger på tgtgo. Jeg handlet der en gang. Det var igjen to baguetter begge ost og skinke. Samt to halve rundstykker med en skive ost på toppen. De var skikkelig gamle alle sammen da de ble laget da de åpnet nemlig klokken 0700. Det var masse salater igjen og en god del vafler med brunost (dette vet jeg blir ikke gjenbrukt, og eller gitt til organisasjoner, da jeg kjenner flere som jobbet hos de eller i samme bygg). Så det jeg fikk velge var to ting! Ikke vafler eller salat kun enten ett halvt tørt rundstykke eller baguette. Det var seriøst ikke verdt det! Ikke si meg at det da ikke er mersalg? Inneholder av det jeg fikk det vil si innkjøpsprisen var langt under mine 39 kroner. I tillegg solgte de ut tre tgtgo poser den dagen. De andre bak meg fikk da kun tørre halve rundstykker. Synes dere det er greit? Eller er det utnyttelse av systemet? Det er ikke slik det er ment å brukes og da er det ikke riktig. Jeg klager absolutt ikke på de stedene det faktisk er rester som man for igjen. Feks la baguette er ett supert eksempel. La baguette der jeg bor gir bort tørre brød som til og med er oppskjært. Ja greit jeg putter det i fryseren. Dette har skjedd mange mange ganger. La baguette i Oslo derimot fikk en stappfull pose med salat smoothi, bakst og brownies. Det var verdi for 700 kroner i den posen. Og de var super hyggelige. Da er det jo en som følger konseptet og en som ikke gjør det. Rart at det bortsett fra diskusjonen her ikke er en gruppe hvor folk legger ut det de for altså ikke en og en person men at man legger ut konsekvent på de stedene man er da ser man forskjellen. Finnes også ett indisk sted som lager egen butter chicken til de med tgtgo det koster 49 kroner det er jo klart at dette er mersalg og ikke det det er ment som. Da utnyttes systemet og det er faktisk ikke greit. Det er falsk markedsføring og det er faktisk ulovlig .

Jeg skjønner at mange forsvarer dette blindt men det må gå an å ha en saklig diskusjon rundt dette og! Uten at man tyr til ufinheter og diverse. Ja selvsagt er det frivillig å kjøpe og det ser jeg her ag jordbærpikene her jeg bor har desidert den verste mest uspiselige boksen det er ingen som kjøper de lenger ofte har de bokser igjen ved hentetid ganske mange også faktisk. Det er jobben grunn til det.

Anonymkode: 46807...4a9

Helt enig med deg. Jeg er en ivrig bruker av appen i perioder og man merker raskt hvilke steder man vil besøke igjen og hvilke man ikke henter hos en annen gang. Det er ingen tvil om at enkelt utnytter appen for mersalg og ikke for å bekjempe matsvinn.

 

En annen ting jeg lurer på er hvorfor det er så utrolig forskjellig fra gang til gang hvor mye man får i den enkelte posen (det er ca. like mye mat igjen i disken hver gang så grunnen er ikke at de har mindre varer igjen). Lurer på hvordan retningslinjene til de ansatte på dette er, en gang fikk jeg fem boller, tre rundstykker, en påsmurt baguett og to brød et sted, neste gang jeg var samme stedet fikk jeg et brød og en bolle. Altså helt sinnsykt stor forskjell i mengde, lurer derfor på om de ansatte selv får bestemme hvor «gavmilde» de ønsker å være. 

Anonymkode: bce5b...acb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt meningslåst å diskutere (avsporinger) i yråden bassert på hva enkelte "tror" når andre sitter med faktaopplysninger de som tror ikke tror på. 

Takk for meg i denne tråden. 

Anonymkode: 9ebcb...bd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt meningslåst å diskutere (avsporinger) i yråden bassert på hva enkelte "tror" når andre sitter med faktaopplysninger de som tror ikke tror på. 

Takk for meg i denne tråden. 

Anonymkode: 9ebcb...bd7

Hææ???

Anonymkode: 46807...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg. Jeg er en ivrig bruker av appen i perioder og man merker raskt hvilke steder man vil besøke igjen og hvilke man ikke henter hos en annen gang. Det er ingen tvil om at enkelt utnytter appen for mersalg og ikke for å bekjempe matsvinn.

 

En annen ting jeg lurer på er hvorfor det er så utrolig forskjellig fra gang til gang hvor mye man får i den enkelte posen (det er ca. like mye mat igjen i disken hver gang så grunnen er ikke at de har mindre varer igjen). Lurer på hvordan retningslinjene til de ansatte på dette er, en gang fikk jeg fem boller, tre rundstykker, en påsmurt baguett og to brød et sted, neste gang jeg var samme stedet fikk jeg et brød og en bolle. Altså helt sinnsykt stor forskjell i mengde, lurer derfor på om de ansatte selv får bestemme hvor «gavmilde» de ønsker å være. 

Anonymkode: bce5b...acb

Det lurer jeg litt på også. Feks espresso house ser ut til å ha klare regler der er det det samme hver gang. Har vert på tre stykk og de har vert relativt like. Men er enig at spesielt på småsteder så er det ganske stor variasjon fra dag til dag ja. Og ikke minst ansatt til ansatt. Min liten personlige observasjon (her jeg bor) at når butikksjefen eller sjefen i bakeriet står og pakker de posene så blir det alltid mye mer enn når yngre og ikke så langtidsansatte pakker. Dette er som sagt kun min micro observasjon og helg sikker på at det ikke gjelder alle stedene.

Anonymkode: 46807...4a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Coop obs kafe i dag 40 kr

6 påsmurte baguetter

2 boller
2 chilirundstykker med eggerøre, laks og reke i majones
3 påsmurte osteboller

2 rundstykker med ost

Meget fornøyd, bortsett at jeg må dele det her da jeg ikke klarer å spise det opp før det går "dårlig" 😁

Anonymkode: 097f8...da3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Coop obs kafe i dag 40 kr

6 påsmurte baguetter

2 boller
2 chilirundstykker med eggerøre, laks og reke i majones
3 påsmurte osteboller

2 rundstykker med ost

Meget fornøyd, bortsett at jeg må dele det her da jeg ikke klarer å spise det opp før det går "dårlig" 😁

Anonymkode: 097f8...da3

Det var mye mat 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har bestilt forundringspose fra Meny, hva har dere fått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
1 hour ago, Sommernatt said:

Dere som har bestilt forundringspose fra Meny, hva har dere fått? 

Yoghurter som skal til å gå ut på dato. Spinat. Svinefilet som skal gå ut på dato. Brød og en pose med boller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sommernatt skrev:

Dere som har bestilt forundringspose fra Meny, hva har dere fått? 

4 kyllinglår

påsmurt baguette

brød

4 boller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sommernatt skrev:

Dere som har bestilt forundringspose fra Meny, hva har dere fått? 

Stor boks med spirer som gikk ut på dato samme dag og to tørre wienerbrød. Så jeg kjøper aldri forundringspose derfra mer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges tok jeg sjansen på å kjøpe tgtg fra dagli' brugsen i Ranum DK. Søkte bare opp navnet på byen vi skulle dra til, så kom det opp. Søkte fra egen stue .Oppdaterer senere i kveld 😊

Anonymkode: 540e3...5c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.7.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Du har jo misforstått hele ordningen. 

Saken nemlig den at du skal redde mat fra å gå i søpla, ikke at du skal ha valutta for pengene i form av saker du ønsker deg mer enn andre saker. Setter deg til å regne på hva matvarene i posen koster dersom du skal kjøpe hver og en for seg selv, så tenker jeg du får rikelig med valuta i form av gevinst for pengene dine. 

Butikken eller spisestedene kan ha avtaler med bedrifter, frelsarmen eller andre om å kjøpe opp restbeholdningen du ser i disken. Derfor havner ikke varene i disken i tgtg posene. 

Vil du ikke redusere matsvinnet så er det ditt problem.

Anonymkode: 9ebcb...bd7

Jeg er fullstendig klar over at hensikten er å redde mat, men jeg er uenig i at man ikke kan forvente å få valuta for pengene.  Too Good To Go skriver under "Om oss" på sin egen hjemmeside at kundene får god mat til redusert pris og under FAQ står det at man skal få "god og spiselig mat til en god pris".  På Instagram-kontoen sin poster de jevnlig bilder av velfylte poser folk har reddet og i bildetekstene står det om at det lønner seg å redde mat, om store porsjoner som reddes og solid fangst for matreddere. Selvsagt stiger forventingene til egen "fangst" når man ser bilder som dette:

 

 

 

Det er mulig jeg er smålig, men jeg synes faktisk ikke to brød og et halvt tørt rundstykke med svett salami, slapp salat og inntørket agurk (som var uspiselig og havnet i søpla) til kr. 39,- er valuta for pengene når jeg uansett kunne kjøpt to brød for 50 kr (fast lavpris før stengetid og da kunne jeg valgt hvilke to brød jeg ville ha).

Anonymkode: c711d...6d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hentet min forundringspose på Meny!

Fikk en salatmix, bukketmix, en stor boks med suppe, to YT-barer, en pakke Jalapeño-ost fra Sticky Fingers, et glass med fetaost, en pakke med oppkuttet vannmelon,  en pakke hamburgerrygg og en hel grillet kylling. Veldig fornøyd 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
4 minutter siden, Sommernatt said:

Da har jeg hentet min forundringspose på Meny!

Fikk en salatmix, bukketmix, en stor boks med suppe, to YT-barer, en pakke Jalapeño-ost fra Sticky Fingers, et glass med fetaost, en pakke med oppkuttet vannmelon,  en pakke hamburgerrygg og en hel grillet kylling. Veldig fornøyd 😄

Wow, så digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var på en Meny i går som ikke hadde TGTG, men de hadde "gårsdagens varer" til godt utpå dagen. Der fikk jeg 5-6 bakervarer til 15 kroner og jeg valgte pose selv. Synes TGTG er et godt konsept og har prøvd det selv, men akkurat i går synes jeg at jeg fikk ekstra valuta for pengene.

SVAR TIL SPØRMÅLET TIL @Sommernatt

Når det gjelder byens andre Meny som har TGTG, så er jeg skuffet. Jeg har skrevet det før, men to fulle papirposer med fiskekarbonader er mer enn single meg kan klare. Jeg gav dem vekk. Det var også to pakninger med spirer som heller ville vært i jorden, i en komposthaug (som jeg ikke har). Det andre husker jeg ikke, det må ha vært ok.

Endret av sofie777
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espresso house 35kr

Et beger yoghurt med müsli, 2 croissanter med ost og skinke, et rundstykke med ost og skinke, et muslirundstykke med brunost, en red velvetmuffins, 2 hveteboller, et skolebrød og en kanelsnurr.  Digg dessert og kveldsmat i går og god frokost i dag for to for en veldig billig penge:)

Anonymkode: f129e...8d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var Baker Hansen generøse. De gir alltid tre ting ellers. Kanskje en ansatt som ikke har fått det med seg?😂

Jeg fikk hvertfall to hele brød, en kanelbolle, en kanebolle med vaniljekrem, et kakestykke, et glutenfritt rundstykke, en scones og en påsmurt bagel 😍😍 Aldri fått så mye fra dem før. Snakk om valuta for pengene😁🤤 Super fornøyd.

Anonymkode: 51022...666

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fellesferien er tydeligvis tiden å bruke appen. Siden jeg har vært på ferie er frysen tom, så jeg tenkte det var på tide å være matredder igjen. Kjøpte to poser fra baker brun og når jeg skulle gå så jeg at bit også hadde lagt ut, så jeg kjøpte en der også:

Øverste bildet er fra baker brun Bergen storsenter til 78 kr (2 poser) og nederste bildet er fra bit Galleriet for 39 kr, i den posen var det i tillegg enda en påsmurt baguette som ble spist før bildet ble tatt. 😋

MASSE mat for pengene! 

_20190716_213137.JPG

_20190716_213204.JPG

Anonymkode: bce5b...acb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...