Gå til innhold

Too Good to go.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør man dette egentlig om jeg tør spør? 

Det blir jo utsolgt med en gang. Jeg trodde man måtte vente til sånn ca. før stengetid og så kjøpe på appen, og hente  15 min før stengetid. Men det virker ikke som at det er sånn det fungerer? Må man betale på appen lang tid i forveien for å "reservere" maten og så hente 15 min før stengetid eller? 

Anonymkode: 149d4...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør man dette egentlig om jeg tør spør? 

Det blir jo utsolgt med en gang. Jeg trodde man måtte vente til sånn ca. før stengetid og så kjøpe på appen, og hente  15 min før stengetid. Men det virker ikke som at det er sånn det fungerer? Må man betale på appen lang tid i forveien for å "reservere" maten og så hente 15 min før stengetid eller? 

Anonymkode: 149d4...e62

Det virker til å være litt forskjellig hvordan man gjør det . På mitt lokale bakeri legges det ut i appen sånn ca kl 14-14.30 og hentes mellom 1645 og 17.15. Andre steder legges det ut et døgn eller et halvt døgn før henting. Sjekk ut appen så ser du. 

Anonymkode: 352cf...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakeriet i Lom er veldig bra på TGTG ; i mine poser har det alltid vore 3-4 store brød, eit par rundstk og eit par søte kaker. Og alltid dagsfersk bakst! :) Anbefales!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør man dette egentlig om jeg tør spør? 

Det blir jo utsolgt med en gang. Jeg trodde man måtte vente til sånn ca. før stengetid og så kjøpe på appen, og hente  15 min før stengetid. Men det virker ikke som at det er sånn det fungerer? Må man betale på appen lang tid i forveien for å "reservere" maten og så hente 15 min før stengetid eller? 

Anonymkode: 149d4...e62

 

Tror veldig mange steder legger ut nye dagen / døgnet før  type butikker legger ut 15 minutter etter at forrige hentetid er over for neste dags henteperiode   De har stort sett faste tidspunkter. Så kan det dukke opp nye i løpet av dagen - da har de sikkert sett at de har ekstra. 

Lag deg favoritter og følg med på når de blir utsolgt - de mest populære blir utsolgt i løpet av minutter - ELLER ikke registrerbar tid som det stedet jeg er ute etter . 

 

Endret av punkyB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lerøy mat 49 kr :

3 croissant med sjokolade 

5 lunsjkaker 

2 pakker lefser 

Anonymkode: bce5b...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2019 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør man dette egentlig om jeg tør spør? 

Det blir jo utsolgt med en gang. Jeg trodde man måtte vente til sånn ca. før stengetid og så kjøpe på appen, og hente  15 min før stengetid. Men det virker ikke som at det er sånn det fungerer? Må man betale på appen lang tid i forveien for å "reservere" maten og så hente 15 min før stengetid eller? 

Anonymkode: 149d4...e62

Tror fremgangsmåten er forklart tidligere i tråden, men tar gjerne en reprise. 

1. Du laster nrd appen Toogoodtogo. Registrerer deg og betalingskortet ditt. Bruk kredittkort om du har. 

2. På Iphone et der 4 ulike varianter nederst. Jeg foretrekker å bruke nummer to fra venstre. Etter å ha lagt inn by jeg vil søke på, så får jeg en lang liste med mulige steder å redde mat fra. Jeg bruker mye fra noen få bakere. 

3. Noen legger ut 10 til 30 minutter før de stenger utsalgsstedet. Andre legger ut straks hentetiden er over og noen legger ut fra klokke 22.0å eller fra midnatt. Hvert sted man kan redde mat fra søpla har sine måter å gjøre dette på. Noe du lærer deg etterhvert som du bruker appen. 

4. Finner du mat du vil redde, trykker du på spisestedet/butikken, og får opp spørsmål om hvor mange porsjoner du vil ha til kr. X. Det trykker du inn og svarerer videre på spørsmålene som kommer opp, inntil du får melding om at mat kan reddes mellom klokken Z og Y. Da må du være på plass, ellers får du ikke og du får helelr ikke pengene dine tilbake. 

5. Når du henter må du ha strøm og nett på mobilen, fordi kvitteringen sveiper butikkbetjeningen på din mobil for å aktivere betalingen når du henter maten. 

6. Spis og nyt med god fornøyelse. 

 

Tips, jeg lagrer under hjertet/favoritter de stedene jeg bruker mest. 

Noen steder får du lite mat andre steder får du mye, veldig mye. Sist hos bakeren fikk jeg, 2 brød, 4 scons, en påsmurt bagett med mye innhold, en småbolle og en kanelsnurrbolle. Andre ganger har jeg fått ett brød, eller fire boller på samme stedet. Vi fryser ned og har mye god mat på denne måten. 

 

Anonymkode: 9ebcb...bd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.5.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort meg mange av de samme tankene selv. Jeg bor på et lite sted utenfor Oslo og det er ikke så mange steder i nærheten her som er med på TGTG. Jeg har hentet poser på et bakeri noen ganger, men jeg gidder ikke lenger, jeg føler ikke at jeg får særlig valuta for pengene. Posene inneholdt svært sjelden noe påsmurt og "godsakene" som kakestykker, wraps og salater havnet aldri i TGTG posene, i alle fall ikke de jeg hentet.

Stort sett bestod posen av et brød og to-tre rundstykker, evt. to brød, og en søt bakst (skolebrød, wienerbrød e.l.). Med tanke på at de alltid har to brød for 50 kr den siste timen før stengetid føler jeg ikke et skolebrød e.l. er "bonus" nok for å vente på TGTG hentetidspunktet eller å kjøre ens ærend for å hente en pose. Særlig når disken fortsatt er full av både kaker, påsmurt, wraps og salater når man kommer for å hente rett før stengetid og posene står ferdig pakket.

Anonymkode: c711d...6d6

Dette viser bare hvor forskjellig vi er, jeg syns det er nedsig å få masse påsmurt, kakestykker, wraps og salater, blir glad når det er brød, rundtstykker og boller som kan fryses. 

Anonymkode: eb0b6...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil dele noen favoritter da ? 

Jeg har vært en del på coop vindern og kjøpt forundringspose der - har vært veldig fornøyd men synes kanskje de har tapt seg litt i det siste.

Jeg liker wraps og påsmurt og får det av og til på espresso house - kan velge 4 ting. 

Av bakere er vel baker brun hakket over baker hansen - selv om de koster litt mer.

Vært på jordbærpikene en gang - på tveita - var der allikevel og så det var masse "snadder" i disken og bestilten en pose da jeg så de hadde lagt ut - men det var litt nedtur , et halvt påsmurt rundstykke og 2 små hvetebakst.

 

Anonymkode: aad21...577

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vil dele noen favoritter da ? 

Jeg har vært en del på coop vindern og kjøpt forundringspose der - har vært veldig fornøyd men synes kanskje de har tapt seg litt i det siste.

Jeg liker wraps og påsmurt og får det av og til på espresso house - kan velge 4 ting. 

Av bakere er vel baker brun hakket over baker hansen - selv om de koster litt mer.

Vært på jordbærpikene en gang - på tveita - var der allikevel og så det var masse "snadder" i disken og bestilten en pose da jeg så de hadde lagt ut - men det var litt nedtur , et halvt påsmurt rundstykke og 2 små hvetebakst.

 

Anonymkode: aad21...577

På hvilken espresso house får man velge selv?

Jeg var å hentet på Bagel & Juice vika i dag. Ble skuffet. En minibrownie, en muffins, et rundstykke med ost og en smoothie til 45kr. Ble skuffet fordi det er mange andre steder som er bedre og billigere. Som samson til 35kr fks. Der får man minst et helt brød og flere andre ting. Varene dems er også utrolig gode etter min mening. Foccachia med serrano skine, mozarella, pesto osv, scones med sjokolade, et brød, skolebolle og baguette fikk jeg der sist. 

Anonymkode: 51022...666

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken espresso house får man velge selv?

Anonymkode: 51022...666

Har fått det 2 av 4 ganger jeg har vært der - på EH Ullevål

 

Anonymkode: aad21...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: aad21...577

Åh takk, da skal jeg prøve de. Er det bakevarer man får velge da? Ikke wraps, salat, smoothie?

Anonymkode: 51022...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh takk, da skal jeg prøve de. Er det bakevarer man får velge da? Ikke wraps, salat, smoothie?

Anonymkode: 51022...666

Fikk velge fra bakervarer OG wraps, ikke kakene.

Har fått smoothie en gang - av og til donuts eller bittesmå brownies med nonstop på .

De som jobber der er også veldig hyggelige .

Har ikke prøvd den på hjørnet parkveien/bogstadveien - der har de jo stort utvalg så tenker kanskje at de kan ha bra poser også - må være vanskelig å beregne mengden akkurat der siden de har mange som er innom i løpet av en dag.  Noen som har vært der ? 

 

Anonymkode: aad21...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.5.2019 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort meg mange av de samme tankene selv. Jeg bor på et lite sted utenfor Oslo og det er ikke så mange steder i nærheten her som er med på TGTG. Jeg har hentet poser på et bakeri noen ganger, men jeg gidder ikke lenger, jeg føler ikke at jeg får særlig valuta for pengene. Posene inneholdt svært sjelden noe påsmurt og "godsakene" som kakestykker, wraps og salater havnet aldri i TGTG posene, i alle fall ikke de jeg hentet.

Stort sett bestod posen av et brød og to-tre rundstykker, evt. to brød, og en søt bakst (skolebrød, wienerbrød e.l.). Med tanke på at de alltid har to brød for 50 kr den siste timen før stengetid føler jeg ikke et skolebrød e.l. er "bonus" nok for å vente på TGTG hentetidspunktet eller å kjøre ens ærend for å hente en pose. Særlig når disken fortsatt er full av både kaker, påsmurt, wraps og salater når man kommer for å hente rett før stengetid og posene står ferdig pakket.

Anonymkode: c711d...6d6

Du har jo misforstått hele ordningen. 

Saken nemlig den at du skal redde mat fra å gå i søpla, ikke at du skal ha valutta for pengene i form av saker du ønsker deg mer enn andre saker. Setter deg til å regne på hva matvarene i posen koster dersom du skal kjøpe hver og en for seg selv, så tenker jeg du får rikelig med valuta i form av gevinst for pengene dine. 

Butikken eller spisestedene kan ha avtaler med bedrifter, frelsarmen eller andre om å kjøpe opp restbeholdningen du ser i disken. Derfor havner ikke varene i disken i tgtg posene. 

Vil du ikke redusere matsvinnet så er det ditt problem.

Anonymkode: 9ebcb...bd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo misforstått hele ordningen. 

Saken nemlig den at du skal redde mat fra å gå i søpla, ikke at du skal ha valutta for pengene i form av saker du ønsker deg mer enn andre saker. Setter deg til å regne på hva matvarene i posen koster dersom du skal kjøpe hver og en for seg selv, så tenker jeg du får rikelig med valuta i form av gevinst for pengene dine. 

Butikken eller spisestedene kan ha avtaler med bedrifter, frelsarmen eller andre om å kjøpe opp restbeholdningen du ser i disken. Derfor havner ikke varene i disken i tgtg posene. 

Vil du ikke redusere matsvinnet så er det ditt problem.

Anonymkode: 9ebcb...bd7

Nei men kjære nå må du roe deg ned litt. Det er jo nettop det mange klager på at de ønsker å redusere matsvinn. Det er kjipt å se sånn som feks på jordbærepikene at du for ett halvt rundstykke og to knøtt små hvetebakst, når disken fortsatt er full! Da reduserer du ikke reelt matsvinn i det hele tatt, noe som faktisk er konseptet. Føler at de utnytter å selge litt ekstra som ingen vill ha til relativt dyr penge. Jeg har holdt på med dette omtrent siden det kom og ser tydelig tegn på at det er blitt mye mindre i posene på nesten alle steder. Ikke si meg at det er fordi det reelt er mindre matsvinn!

Anonymkode: 46807...4a9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei men kjære nå må du roe deg ned litt. Det er jo nettop det mange klager på at de ønsker å redusere matsvinn. Det er kjipt å se sånn som feks på jordbærepikene at du for ett halvt rundstykke og to knøtt små hvetebakst, når disken fortsatt er full! Da reduserer du ikke reelt matsvinn i det hele tatt, noe som faktisk er konseptet. Føler at de utnytter å selge litt ekstra som ingen vill ha til relativt dyr penge. Jeg har holdt på med dette omtrent siden det kom og ser tydelig tegn på at det er blitt mye mindre i posene på nesten alle steder. Ikke si meg at det er fordi det reelt er mindre matsvinn!

Anonymkode: 46807...4a9

Jeg roe ned, hvilken hersketeknikk er det du griper til her, da?

Når disken er full, så skyldes det at maten i disken er solgt, som en pakke, en restemat pakke til  alt fra et firma som jobber overtid, som et musikk korps på øving eller tur, eller andre som kjøper mat som en pakke. Det synes du tydeligvis ikke å forstå? 

Jordbærpikene eller andre kan ikke selge sammen maten to ganger, det må da du også forstå? 

Er du ikke fornøyd med hva du får i posen, så slutt å bruke ordningen da, dete r da vel ikke vanskeligere enn det? 

Anonymkode: 9ebcb...bd7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg roe ned, hvilken hersketeknikk er det du griper til her, da?

Når disken er full, så skyldes det at maten i disken er solgt, som en pakke, en restemat pakke til  alt fra et firma som jobber overtid, som et musikk korps på øving eller tur, eller andre som kjøper mat som en pakke. Det synes du tydeligvis ikke å forstå? 

Jordbærpikene eller andre kan ikke selge sammen maten to ganger, det må da du også forstå? 

Er du ikke fornøyd med hva du får i posen, så slutt å bruke ordningen da, dete r da vel ikke vanskeligere enn det? 

Anonymkode: 9ebcb...bd7

Jeg tror verken et firma som kjøper overtidsmat eller et korps på tur ønsker seg mat levert i svarte søppelsekker... Jeg har opplevd å hente en TGTG pose med lite innhold mens den ansatte kaster innholdet disken i søppelsekker og da føler jeg ikke akkurat at jeg er med på å redusere matsvinn. 

Anonymkode: c711d...6d6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg roe ned, hvilken hersketeknikk er det du griper til her, da?

Når disken er full, så skyldes det at maten i disken er solgt, som en pakke, en restemat pakke til  alt fra et firma som jobber overtid, som et musikk korps på øving eller tur, eller andre som kjøper mat som en pakke. Det synes du tydeligvis ikke å forstå? 

Jordbærpikene eller andre kan ikke selge sammen maten to ganger, det må da du også forstå? 

Er du ikke fornøyd med hva du får i posen, så slutt å bruke ordningen da, dete r da vel ikke vanskeligere enn det? 

Anonymkode: 9ebcb...bd7

He he nei disse tingene er ikke solgt som pakker😂. Kanskje der du bor men ikke her. Faktumet er at tgtgo ikke fungerer slik det er tenkt. Jeg har snakket med flere som jobber på serveringssteder opp igjennom tidene så har fått dette bekreftet fra flere. Også de at mange hvor det faktisk koster 49 kroner benytter dette som mersalg. Jeg forstår at du tydeligvis brenner for tgtgo, men det fungerer ikke slik det er ment å fungere. I Tyskland feks fungerer det slik der for du reel restemat de fleste stedene jeg har vert på. Her i Norge nei ikke fullt så mye. Dette er fakta så du trenger ikke å gå fullstendig bananas her. Som jeg skrev så har jeg handlet isen det kom i Norge, det samme har mange av våre kolleger. Vi sammenligner og har til og med lagt ut hva vi for hvor på jobb gruppen vår på fb. Jeg har dessverre sett meg lei på mye av det så jeg har stoppet å handle nå dessverre. Siste månedene var det ekstremt lite å få og da sparer jeg heller de pengene en tre tørre hveteboller gir. 

Anonymkode: 46807...4a9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror verken et firma som kjøper overtidsmat eller et korps på tur ønsker seg mat levert i svarte søppelsekker... Jeg har opplevd å hente en TGTG pose med lite innhold mens den ansatte kaster innholdet disken i søppelsekker og da føler jeg ikke akkurat at jeg er med på å redusere matsvinn. 

Anonymkode: c711d...6d6

Er det sant?? Hvorfor gjør de det? For å ikke dumpe varene sine? 

Anonymkode: 51022...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo bare snakke for meg selv men jeg handler hvertfall for å få litt gevinst også. 

Så langt på dagen er jo også varene litt forringet - bakevarene er litt tørrere feks. 

Handler man på dagligvarer får man varer som er gått ut på dato osv. Fra Jacobs Majorstuen har jeg fått brød fra 2-3 dager før - det synes jeg ikke er noe særlig - mens vanlig mat kan jo spises selv med utgått dato.

Så blir man vel litt blendet av de stedene hvor man virkelig kan få mye.   Det vil jo alltid være noe av dte man får man ikke er så veldig begeistret for også .    

Ang. fulle disker og små poser - jeg tror vel også de fleste skjønner at det ikke er alle ting man kan få - ala kaker som jo kan stå til dagen over vil jeg tro . Men er litt usikker på salater - de selges kanskje også neste dag ?  Synes det er ganske ferskvare også. 

Ang. å drive business av dette - det mener jeg hvertfall åpent bakeri produksjon gjør. De selger jo ganske mange poser så der er det ikke bare overskudd som går ut. Fikk vel 2 brød der gang - og da er det marginalt hva man tjener selv da det også er brød man kanskje ikke ville ha kjøpt selv. 

 

Anonymkode: aad21...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...