Gå til innhold

Too Good to go.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men TGTG er vel strengt tatt for å begrense matsvinn, om det så er croissanter og baguetter, eller kakestykker.  Kake kan ofte stå mye lenger enn annen bakst, og settes sannsynligvis inn i kjøleskapet over natten om det ikke blir utsolgt, mens f.eks croissanter må kastes.    

Syntes også det er helt på sin plass at de ansatte skal få plukke ut først, slik de sikkert alltid har gjort, også gis det som egentlig hadde blitt kastet ut til TGTG-posene. 

Anonymkode: 6974a...e80

Jeg synes ikke det er rettferdig at vi skal betale for noe som bare «dritt» ikke misforstå jeg har kjøpt mange tgtg aldri klaget til noen (bortsett fra her) men det er en del rart som foregår. Har vert på ett sted der jeg fikk en bolle og kunne velge mellom ett påsmurt eller ett rundstykke. Altså ett tørt halvt rundstykke med en tørr skive ost er ikke verdt 49 kroner. Når de ansatte står og gumler i seg en haug av vafler. Det er tross alt 49 kroner som mange har gått opp til. Har også merket at mange benytter det som mersalg og ikke reelt det det er ment som!

Anonymkode: 46807...4a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men TGTG er vel strengt tatt for å begrense matsvinn, om det så er croissanter og baguetter, eller kakestykker.  Kake kan ofte stå mye lenger enn annen bakst, og settes sannsynligvis inn i kjøleskapet over natten om det ikke blir utsolgt, mens f.eks croissanter må kastes.    

Syntes også det er helt på sin plass at de ansatte skal få plukke ut først, slik de sikkert alltid har gjort, også gis det som egentlig hadde blitt kastet ut til TGTG-posene. 

Anonymkode: 6974a...e80

Tror ikke ansatte har lov til å ta med mat hjem, og at det ikke er lov å selge mat som ikke er fersk. Usikker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke det er rettferdig at vi skal betale for noe som bare «dritt» ikke misforstå jeg har kjøpt mange tgtg aldri klaget til noen (bortsett fra her) men det er en del rart som foregår. Har vert på ett sted der jeg fikk en bolle og kunne velge mellom ett påsmurt eller ett rundstykke. Altså ett tørt halvt rundstykke med en tørr skive ost er ikke verdt 49 kroner. Når de ansatte står og gumler i seg en haug av vafler. Det er tross alt 49 kroner som mange har gått opp til. Har også merket at mange benytter det som mersalg og ikke reelt det det er ment som!

Anonymkode: 46807...4a9

Så ikke kjøp fra TGTG da, det er vel ingen som tvinger deg?

Anonymkode: cdec7...82a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, LaptopPute said:

Jeg ble veldig fornøyd, og delte ut mat til både min og samboers familie.

Meny:

Stod forundringspose men vi fikk både bakevarer og vanlige varer kan du vel si.

1 brød. Pose med 6 rosinboller. 3 ulike yoghurter med strø. 4 søtboller/kaker. 2 bokser med spagetti bolognese.

Cirkle K: 1 grovt rundstykke med ost, skinke og paprika. 1 lys baguett med kylling. Pose med 3 store daimboller. 2 vaniljeboller. 2 lakrissjokolader.

Så gøy at du ble fornøyd! 😛 Snilt av deg å dele med familiene deres 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke det er rettferdig at vi skal betale for noe som bare «dritt» ikke misforstå jeg har kjøpt mange tgtg aldri klaget til noen (bortsett fra her) men det er en del rart som foregår. Har vert på ett sted der jeg fikk en bolle og kunne velge mellom ett påsmurt eller ett rundstykke. Altså ett tørt halvt rundstykke med en tørr skive ost er ikke verdt 49 kroner. Når de ansatte står og gumler i seg en haug av vafler. Det er tross alt 49 kroner som mange har gått opp til. Har også merket at mange benytter det som mersalg og ikke reelt det det er ment som!

Anonymkode: 46807...4a9

Det er lov å gi konstruktive tilbakemeldinger, og det trenger de hvis tilbudet skal opprettholdes og kundene være fornøyde. Hvis ikke er hele konseptet bortkastet. Men greit å ikke være for kravstor heller 😜

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Astoria skrev:

Det er lov å gi konstruktive tilbakemeldinger, og det trenger de hvis tilbudet skal opprettholdes og kundene være fornøyde. Hvis ikke er hele konseptet bortkastet. Men greit å ikke være for kravstor heller 😜

Kravstor er jeg ikke. Jeg har hatt appen siden begynnelsen. Og har alltid ønsket meg ett slikt konsept med overskuddsmat. Da jeg har selv jobbet i butikk og sett hvor mye som blir kastet. Men jeg har også lagt merke til at det er blitt gradvis dårligere opp igjennom. Da betyr det jo bare en ting at det sees profitt av dette. Og da blir det feil. Det med ferske varer, så er det mye tørt som er kommet i posene altså. Det er for så vidt greit, det er jo da reste mat. Men når du ser at samme stedet har samme mat uansett så er det jo veldig rart. 

 

 

Anonymkode: 46807...4a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.5.2019 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Her kan man risikere at maten lukter, ser eller smaker dårlig.. og betaler 49 kr for det 🙈

06037DF1-67CD-487C-A9E0-F46B0FE6F3B2.png

Anonymkode: 49980...ef7

Jeg har hentet der, og var bare fornøyd. Fikk masse grønnsaker, og ingenting var dårlig. Fikk bakervarer som var varme, litt pålegg og flere yoghurter også.

Det eneste jeg er misfornøyd med er at det blir utsolgt på 2 minutter. Vet ikke hvor mange de legger ut, men jeg sjekket appen daglig i 1 måned før jeg traff på. En annen gang ble det utsolgt før jeg rakk å trykke på "kjøp". Sånn er det flere plasser i Trondheim, som regel er det bare hotellmat som er tilgjengelig når man går inn.

Får dere andre varsel når det legges ut mat? Jeg har satt flere som favoritter, men får aldri varsel. 

Anonymkode: 6121a...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster i emballasje, poser og det å pakke det ned for oss ansatte. Hvis folk tror at dette er en måte å kaste mindre mat på så tar de feil. Blir jo bare mer plast og papir søppel av det. Vi sluttet med det når vi måtte bruke mer penger på emballasje.

Anonymkode: d75a8...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det koster i emballasje, poser og det å pakke det ned for oss ansatte. Hvis folk tror at dette er en måte å kaste mindre mat på så tar de feil. Blir jo bare mer plast og papir søppel av det. Vi sluttet med det når vi måtte bruke mer penger på emballasje.

Anonymkode: d75a8...ae9

Er det anderledes emballasje en du ellers pakker maten i? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er rettferdig at vi skal betale for noe som bare «dritt» ikke misforstå jeg har kjøpt mange tgtg aldri klaget til noen (bortsett fra her) men det er en del rart som foregår. Har vert på ett sted der jeg fikk en bolle og kunne velge mellom ett påsmurt eller ett rundstykke. Altså ett tørt halvt rundstykke med en tørr skive ost er ikke verdt 49 kroner. Når de ansatte står og gumler i seg en haug av vafler. Det er tross alt 49 kroner som mange har gått opp til. Har også merket at mange benytter det som mersalg og ikke reelt det det er ment som!

Anonymkode: 46807...4a9

Jeg klaget til TGTG for en lignende en gang og fikk til svar at det var enig i at det var en stusselig porsjon og at posen skulle inneholde MINST dobbel verdi av hva man betaler. 

Anonymkode: bce5b...acb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Astoria skrev:

Tror ikke ansatte har lov til å ta med mat hjem, og at det ikke er lov å selge mat som ikke er fersk. Usikker. 

Hmm, det varierer sikkert fra butikk til butikk, men er ikke et overordnet lovverk på det. Har selv jobbet hos en kafékjede i Oslo for et par år siden, vi som var ansatt fikk ta med hjem hva vi ville av hvetebakst, brød og lignende. Kaker kunne vi selge i opptil 3 dager, og satt det i kjøleskap over natten. 

Anonymkode: 6974a...e80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute

Jordbærpikene: 1 pose: 2 nachos. 4 stykker med hvetekringler. 2 boller. 2 pose: 2 wraps med kylling. 2 hvetekringler. 3 boller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colonialen Strandgaten 49 kr:

Ett lyst surdeigsbrød 

Ett lyst brød med oliven og soltørkede tomater

En skillingsbolle

En pakke fullkornspasta 

Anonymkode: bce5b...acb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde første gang idag,  og ble litt skuffet. Hentetidspunktet var oppgitt til å være i løpet av dagen, tror det ble lagt ut 5 poser idag morges. Da jeg kom klokken 1100 var det nesten ingenting igjen, da de andre hadde hentet.

Var fra shopen i Scsndic, hadde forventet noe påsmurt. Det som var igjen da jeg kom var en gresk salat og et beger byggrøt. Damen jeg møtte var veldig hyggelig, og sendte med et ostesmørbrød itillegg (som hadde holdbarhet en dag til), så det var redningen 🙂 jeg er ikke noe spesielt glad i byggrynsgrøt, og emballasjen til den greske salaten ble ødelagt av fukt fra salaten, så måtte kaste både den og posen jeg fikk. Så mindre svinn ble det ikke 🙈

Godt ostesmørbrød da! Og de som kom før meg fikk nok noe påsmurt!

Anonymkode: c8dc6...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit par bakeri i mitt nærområde, der har prisen gått opp til 50 for ein pose. Likt for begge. 

I dag plukka eg opp ein pose frå kvart bakeri. Har ein standard som er ok: 1 brød, eit utvalg med variert søtbakst (4-5 til sammen, bolle, croissanter, skulebolle eller wienerbrød), nokre gongar horn eller rundstykke som ikkje er påsmurt, og gjerne 1-2 påsmurte store rundstykker. I dag fekk eg eit stort smil, med beskjed om at dei ikkje hadde kake igjen, så eg fekk eit stort beger med restar av pastasalat. Det var nok til kveldsmat til 3 personar i det begeret;)

Nokre gongar har eit eller anna gått i søpla, fordi det er veldig tørt eller f.eks har ost som er skikkelig prega av ein lang dag i disken. Men det meste blir spist med god appetitt, enten same dag, neste formiddag eller etter ein tur i frysaren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirkle K Lillesand Kjerlingland var ikke så bra. Fikk 2 påsmurte baguetter, men det var det. Andre Cirkle K jeg har vært på når jeg pendler så får man alltid mye mer. 

Anonymkode: 4ae79...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig fikk jeg prøvd!

Jordbærpikene på Vinterbro: 

- 2 frøhorn med ost og skinke 

- 3 rundstykker med ost og skinke 

- 2 store muffins med eple

Synes det var supert, og virkelig rimelig med en pris på totalt 35 kr.

Anonymkode: a1cb8...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Farris Bad. Hentet der i går og fikk en boks med tre mikropoteter, litt gulrøtter og blomkål og skjemt fisk. Klarte ikke å kjøre hele veien hjem med boksen i bilen pga lukta og stoppet på veien og kastet det i ei grøft. Betalte mao 45,- for å bære ut matsøppel for hotellet. 

Anonymkode: 29419...f8d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga litt opp TGTG siden jeg jo sjelden hadde bruk for det jeg fikk (mye søtbakst) men så var jeg tilfeldigvis et sted rett før stengetid og så de pakket TGTG poser på Baker Hansen. Sjekket app’en og det var et annet sted i nærheten så jeg kjøpte en pose fra begge steder.

Baker Hansen: 2 brød, to stykker napoleonskake. 

Kafé: Tre rundstykker/horn med ost og skinke.

Litt kjedelig, bortsett fra napoleonskaka.

Anonymkode: e038e...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt det på bakerier noen ganger, men det er litt håpløst å få så mye kake. Ender med at vi sitter og stapper i oss hele kvelden, ikke bra det der. 

Men godt da! 😁

Anonymkode: ca2da...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...