Gå til innhold

Too Good to go.


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

På 9.5.2019 den 11.19, AnonymBruker skrev:

Det er mye som irriterer meg med hele opplegget. Men det som irriterer meg mest er at konseptet ikke virker slik det egentlig er ment å brukes. Feks la baguette ett sted her jeg bor. Har igjen en haug av vafler, bakst, salater osv. I pakken fikk jeg to croissanter og en hel haug med oppdelte tomme baguetter. Altså hva skal man med det??? Ja jeg frøys mine og har til frokost til barna men allikevel. Det blir veldig misvisende å kalle det overskuddsmat. For resten blir tydelig tatt med hjem av de ansatte.

Samme ett annet, tydelig ferskvare bakst masse igjen! Ser de pakker det ned men posene for tgtg var allerede pakket sammen. De dyre gode baksetene ble aldri satt i posen. Dette gjelder alle bakeriene. Hvor er kakene?? Altså da snakker jeg om kakestykker og ikke hvetebakst. Hvor er det som faktisk koster litt penger å kjøpe? Hvorfor blir det aldri med i posene? 

Anonymkode: 46807...4a9

På 9.5.2019 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er rettferdig at vi skal betale for noe som bare «dritt» ikke misforstå jeg har kjøpt mange tgtg aldri klaget til noen (bortsett fra her) men det er en del rart som foregår. Har vert på ett sted der jeg fikk en bolle og kunne velge mellom ett påsmurt eller ett rundstykke. Altså ett tørt halvt rundstykke med en tørr skive ost er ikke verdt 49 kroner. Når de ansatte står og gumler i seg en haug av vafler. Det er tross alt 49 kroner som mange har gått opp til. Har også merket at mange benytter det som mersalg og ikke reelt det det er ment som!

Anonymkode: 46807...4a9

På 9.5.2019 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Kravstor er jeg ikke. Jeg har hatt appen siden begynnelsen. Og har alltid ønsket meg ett slikt konsept med overskuddsmat. Da jeg har selv jobbet i butikk og sett hvor mye som blir kastet. Men jeg har også lagt merke til at det er blitt gradvis dårligere opp igjennom. Da betyr det jo bare en ting at det sees profitt av dette. Og da blir det feil. Det med ferske varer, så er det mye tørt som er kommet i posene altså. Det er for så vidt greit, det er jo da reste mat. Men når du ser at samme stedet har samme mat uansett så er det jo veldig rart. 

Anonymkode: 46807...4a9

Jeg har gjort meg mange av de samme tankene selv. Jeg bor på et lite sted utenfor Oslo og det er ikke så mange steder i nærheten her som er med på TGTG. Jeg har hentet poser på et bakeri noen ganger, men jeg gidder ikke lenger, jeg føler ikke at jeg får særlig valuta for pengene. Posene inneholdt svært sjelden noe påsmurt og "godsakene" som kakestykker, wraps og salater havnet aldri i TGTG posene, i alle fall ikke de jeg hentet.

Stort sett bestod posen av et brød og to-tre rundstykker, evt. to brød, og en søt bakst (skolebrød, wienerbrød e.l.). Med tanke på at de alltid har to brød for 50 kr den siste timen før stengetid føler jeg ikke et skolebrød e.l. er "bonus" nok for å vente på TGTG hentetidspunktet eller å kjøre ens ærend for å hente en pose. Særlig når disken fortsatt er full av både kaker, påsmurt, wraps og salater når man kommer for å hente rett før stengetid og posene står ferdig pakket.

Anonymkode: c711d...6d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutta på haugen, Oslo. 49kr;

to kilo kaffebønner

et brød

 

det var ikke kaffe, men ris. 

Endret av Lady Lovelylocks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord bakeri Bjølsen: 3 brød og 2 epleboller, 45 kroner. Ekstremt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker Brun Bergen storsenter 35 kr:

2 grovbrød

1 wienerbrød

1 påsmurt rundstykke

1 lyst rundstykke 

Anonymkode: bce5b...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo! Sushi - Østbanehallen: pleier å få ganske solide brett av den takeaway de har igjen på slutten av dagen, og blir det ikke nok ifht. bestillinger lager de sånn at det passer. Ofte hørt at vi må vente litt ekstra fordi de ''lager maten nå'', så er nok som å få helt ny sushi til 80 % off. Er kjent som en turistfelle fordi det er langt i fra den beste take away man kan finne i Oslo, men som overtidsmat til 80 % er det ganske innafor. Så blir bare via TGTG ikke eat in.

Husker en gang jeg bestilte 4 enheter fordi den første gangen fikk jeg bare 6 biter maki i en (noe jeg syns var gjerrig lite...), endte opp med 4 store brett tilsvarende x-large, så ga bort litt til tiggere langs Karl Johan på vei hjem.

Men man må være tidlig ute: de legger bare ut en 15-20, og de legger det ut ish samme dag rett etter at nåværende dags bestilling er unnagjort. Hentid er 22:10-22:20, og har merket at de er utsolgt for neste dag 22:30...

Anonymkode: 35401...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange av dere som får hele brød hos bakeren! Heldiggriser! Jeg bor på et lite sted, hvor det bare er ett sted med TGTG, og det er et bakeri. Den eneste gangen jeg kjøpte TGTG fikk jeg ingen hele brød, ingen fine kaker og ingenting påsmurt, kun tre frøhorn, et rundstykke, to hveteboller og en kanelsnurr. Aldri i verden om verdien av det jeg kjøpte var minst dobbelt av betalt pris, slik noen har fått til svar fra TGTG at det skal være. Det verste var at jeg så at posene ble pakket, og alle de andre posene hadde mye finere innhold enn min, med fin gjærbakst, wienerbrød, kremkaker og brød. Forstår at posene ikke er like, men han som pakket gjorde virkelig kjempeforskjell på folk! 

Anonymkode: 7ab2f...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange av dere som får hele brød hos bakeren! Heldiggriser! Jeg bor på et lite sted, hvor det bare er ett sted med TGTG, og det er et bakeri. Den eneste gangen jeg kjøpte TGTG fikk jeg ingen hele brød, ingen fine kaker og ingenting påsmurt, kun tre frøhorn, et rundstykke, to hveteboller og en kanelsnurr. Aldri i verden om verdien av det jeg kjøpte var minst dobbelt av betalt pris, slik noen har fått til svar fra TGTG at det skal være. Det verste var at jeg så at posene ble pakket, og alle de andre posene hadde mye finere innhold enn min, med fin gjærbakst, wienerbrød, kremkaker og brød. Forstår at posene ikke er like, men han som pakket gjorde virkelig kjempeforskjell på folk! 

Anonymkode: 7ab2f...945

Hvis du så at det var brød i de andre posene så er du kanskje heldigere neste gang. Tviler på at de med vilje har laget kjipere poser til noen enn andre. 

Og angående prisen, de fleste bakeriposene koster enten 39 eller 49 kr, og en bolle koster gjerne mer enn 30 kr på et bakeri, så tror nok at verdien var over dobbelt av hva du betalte. 🙂

Anonymkode: bce5b...acb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIT Galleriet 39 kr:

4 boller 

3 minibrownies

1 påsmurt grov baguett med kylling

Anonymkode: bce5b...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espresso House Trondheim: en smoothie/limonade, en salat, en halv wrap, en focaccia og to muffins. VELDIG fornøyd!

Anonymkode: cdec7...82a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Espresso House Trondheim: en smoothie/limonade, en salat, en halv wrap, en focaccia og to muffins. VELDIG fornøyd!

Anonymkode: cdec7...82a

Wow😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd at det blir lagt ut tgtg på dager hvor butikken egentlig er stengt? Kjøpte nettopp på meny albert i kr.sand med hentetid i morgen 15.30! Spent på om de kansellerer eller utsetter hemtefrist. 

Anonymkode: 540e3...5c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Veldig stor forskjell på hvor mye man får fra de forskjellige butikkene. Men veldig bra at man kan kjøpe istedenfor at de skal kaste helt fin mat

Anonymkode: c9f48...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Vinky said:

Wow😍

Har ikke kjøpt TGTG fra dem før, og ble veldig imponert 😍 Tror jeg betalte 35 for det hele.

Anonymkode: cdec7...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen erfaring med Meny i Lillestrøm?

Anonymkode: dccba...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke kjøpt TGTG fra dem før, og ble veldig imponert 😍 Tror jeg betalte 35 for det hele.

Anonymkode: cdec7...82a

Ja, jeg har kjøpt fra de før, men var ikke like heldig som deg :fnise:  Fikk også salat da, så var mer enn fornøyd😍 Men alt du fikk var mye😍

Endret av Vinky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny varmdisk 39kr 

2 karbonader, 2 kyllingburgere, 2 spicy burgere, 1 boks fløtegratinerte poteter, 1 boks med Cæsarsalat og 1 boks gresk salat. Det ble stor middag på oss i dag for å si det sånn 🙂

 

Anonymkode: f129e...8d8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åpent bakeri produksjon 2 poser til 45kr per stykk:

4 forskjellige brød, 2 store chiabatta, 2 store hveteboller, en müsliscone. 

Anonymkode: f129e...8d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker Brun Bergen Storsenter for 39 kr:

_20190623_114001.JPG

Anonymkode: bce5b...acb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et sted som alltid blir utsolgt samme minutt som det legges ut. 

Er det noen som har et triks for hvordan få tak i den ? 

Jeg prøvd å ha det stedet oppe og refreshe - det funket ikke har det som sted sammen med mange andre - når jeg skifter mellom den siden og andre for dermed å refreshe den så funket ikke det heller - plutselig var det gått 2-3 min og det var utsolgt. 

Så her er det noe jeg ikke skjønner/ikke får til !!!!???? 😩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, punkyB skrev:

Er et sted som alltid blir utsolgt samme minutt som det legges ut. 

Er det noen som har et triks for hvordan få tak i den ? 

Jeg prøvd å ha det stedet oppe og refreshe - det funket ikke har det som sted sammen med mange andre - når jeg skifter mellom den siden og andre for dermed å refreshe den så funket ikke det heller - plutselig var det gått 2-3 min og det var utsolgt. 

Så her er det noe jeg ikke skjønner/ikke får til !!!!???? 😩

For min del handler det om flaks 😂....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...