AnonymBruker Skrevet 28. mars 2016 #121 Skrevet 28. mars 2016 Endelig kom det noe for oss friluftsfolk i serien også. For oss er Tonje og Netelandbrødrene på topp når det gjelder blogging Kjempebra at de tar med annet enn bare småjenter som spiller på utseendet. Anonymkode: d2fe7...de5
Leviora Skrevet 28. mars 2016 #122 Skrevet 28. mars 2016 Nå mistet jeg helt respekt for Tonje, villmarksjenta... Har lest på bloggen hennes og fått en klar innsikt i hvordan hun oppdrar hundene sine. Overhode ikke bra! 4
Clarity Skrevet 29. mars 2016 #124 Skrevet 29. mars 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Endelig kom det noe for oss friluftsfolk i serien også. For oss er Tonje og Netelandbrødrene på topp når det gjelder blogging Kjempebra at de tar med annet enn bare småjenter som spiller på utseendet. Anonymkode: d2fe7...de5 Endelig kom det noe for dere friluftsfolk...? Finnes det ikke utallige friluftsprogrammer på NRK og Discovery fra før av? 17
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #125 Skrevet 29. mars 2016 15 timer siden, Ugunstig skrev: Nå mistet jeg helt respekt for Tonje, villmarksjenta... Har lest på bloggen hennes og fått en klar innsikt i hvordan hun oppdrar hundene sine. Overhode ikke bra! Kan du utdype? Anonymkode: 6d4d1...a6e
tørkestativ Skrevet 29. mars 2016 #126 Skrevet 29. mars 2016 17 timer siden, Ugunstig skrev: Nå mistet jeg helt respekt for Tonje, villmarksjenta... Har lest på bloggen hennes og fått en klar innsikt i hvordan hun oppdrar hundene sine. Overhode ikke bra! Var også inne å leste om dette... syns det er grusomt. Jeg er helt imot fysisk avstraffelse. Hun skriver i kommentarfeltet at hun måtte ta hunden i nakken å smelle han i bakken fordi han prøvde å ta livet av en annen hund. Greit nok, det måtte kanskje til i den situasjonen, men hvis hunden din er så agressiv at den prøver å drepe en annen hund så har man gjort noe galt i måten man oppdrar hunden på! 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2016 #127 Skrevet 29. mars 2016 5 minutter siden, tørkestativ skrev: Var også inne å leste om dette... syns det er grusomt. Jeg er helt imot fysisk avstraffelse. Hun skriver i kommentarfeltet at hun måtte ta hunden i nakken å smelle han i bakken fordi han prøvde å ta livet av en annen hund. Greit nok, det måtte kanskje til i den situasjonen, men hvis hunden din er så agressiv at den prøver å drepe en annen hund så har man gjort noe galt i måten man oppdrar hunden på! Jeg er ikke enig med deg selv om jeg er imot fysisk avstraffelse på dyr og mennesker. Men uansett hvor godt man har oppdratt dyr, så har den instinkter. En familiehund kan godt ha vært veldressert i mange år og plutselig gå til angrep på en baby. Sånt skjer. Det skal sies at jeg ikke har lest bloggen hennes eller er begeistret for damen, men å miste respekten for henne pga det føler jeg blir helt feil. Jeg mener hva hadde du selv gjort i hennes situasjon? Hadde du latt den ene bikkja drepe den andre? Hva om bikkja hadde gått til angrep på barn? Anonymkode: c8ef4...1e1 8
tørkestativ Skrevet 29. mars 2016 #128 Skrevet 29. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke enig med deg selv om jeg er imot fysisk avstraffelse på dyr og mennesker. Men uansett hvor godt man har oppdratt dyr, så har den instinkter. En familiehund kan godt ha vært veldressert i mange år og plutselig gå til angrep på en baby. Sånt skjer. Det skal sies at jeg ikke har lest bloggen hennes eller er begeistret for damen, men å miste respekten for henne pga det føler jeg blir helt feil. Jeg mener hva hadde du selv gjort i hennes situasjon? Hadde du latt den ene bikkja drepe den andre? Hva om bikkja hadde gått til angrep på barn? Anonymkode: c8ef4...1e1 Jeg har ikke sagt at jeg har mistet respekten for henne. personen jeg siterte, sa det. Som jeg også skrev så var nok denne reaksjonen til tonje, det som måtte til for å unngå at hunden hennes drepte den andre hunden, og da er det helt greit. Og ja, hunder har instinkter men mye av hundens oppførsel spores tilbake til eiers oppdragelse. Og hvis hunden holder på å drepe en annen hund, så har det skjedd noe galt på veien, mener jeg. 1
Tabris Skrevet 29. mars 2016 #129 Skrevet 29. mars 2016 Jeg likte egentlig Tonje veldig godt. Jeg synes det sto respekt av hva hun har fått til og tør å gjøre i så ung alder, så har lest bloggen hennes og fulgt henne på Facebook. Helt til jeg leser om steinaldertankegangen hennes om hundetrening, hvordan hun behandler hunden sin og hvordan hun gjentatte ganger forsvarer dette og avviser nyere forskning med at hun ikke orker å lese "jævla hundepsykologi". Nå har jeg fjernet henne fra FB og vil ikke følge henne lenger. Har mistet mye av respekten for henne og håper hun endrer seg etterhvert som hun blir eldre. 8
Gjest Gaea Skrevet 29. mars 2016 #130 Skrevet 29. mars 2016 (endret) Problemet med Tonje er jo ikke at hun legger hunden i bakken om den prøver å ta en annen hund (brannslukking kalles det). Akkurat det behøver ikke å være en feil i oppdragelsen heller, dersom det er snakk om en liten hund kan det trigge jaktinstinktet til hunder som det. Problemet er at hun ''skal være sjefen'' og synes det er helt greit å legge hunden i bakken/ha skikkelige basketak for å dominere hunden, prøver å trykke hundens ansikt ned i piss når den markerte inne (og da den greide å vri seg unna og stakk til skogs hadde hun tydeligvis banket den om hun fikk tak i den), og så videre. Og avviser all kritikk med at hun ''ikke gidder å lese noe jævla hundepsykologi''. Og er en rollemodell for enkelte, som attpåtil snakker på vegne av polarraser. Helt horribelt. Håper hun aldri får være med i serien igjen! Endret 29. mars 2016 av Gaea
tørkestativ Skrevet 29. mars 2016 #131 Skrevet 29. mars 2016 5 minutter siden, Marr skrev: Problemet med Tonje er jo ikke at hun legger hunden i bakken om den prøver å ta en annen hund (brannslukking kalles det). Akkurat det behøver ikke å være en feil i oppdragelsen heller, dersom det er snakk om en liten hund kan det trigge jaktinstinktet til hunder som det. Problemet er at hun ''skal være sjefen'' og synes det er helt greit å legge hunden i bakken/ha skikkelige basketak for å dominere hunden, prøver å trykke hundens ansikt ned i piss når den markerte unna (og da den greide å vri seg unna og stakk til skogs hadde hun tydeligvis banket den om hun fikk tak i den), og så videre. Og avviser all kritikk med at hun ''ikke gidder å lese noe jævla hundepsykologi''. Og er en rollemodell for enkelte, som attpåtil snakker på vegne av polarraser. Helt horribelt. Håper hun aldri får være med i serien igjen! Enig i dette også...hun oppdrar hundene sine sånn som de gjorde for flere år siden, når folk ikke visste bedre og alt handlet om at man skulle være sjefen og lederen i "flokken". 2
frksølekopp Skrevet 29. mars 2016 #132 Skrevet 29. mars 2016 Jeg liker pappahjerte og konatil syntes de er søte og spennende å se de "utenfor" bloggen 1
bippo Skrevet 29. mars 2016 #133 Skrevet 29. mars 2016 15 minutter siden, frksølekopp skrev: Jeg liker pappahjerte og konatil syntes de er søte og spennende å se de "utenfor" bloggen Enig Syns ikke de er så ille som mange her skal ha det til. Syns de virker som veldig ålreite folk. Men nå har jeg lest bloggene deres en god stund også da, konatil er så morsom iblant at jeg dævver. 2
frksølekopp Skrevet 29. mars 2016 #134 Skrevet 29. mars 2016 6 minutter siden, bippo skrev: Enig Syns ikke de er så ille som mange her skal ha det til. Syns de virker som veldig ålreite folk. Men nå har jeg lest bloggene deres en god stund også da, konatil er så morsom iblant at jeg dævver. Ja, leser bloggen jeg og, selvom jeg kanskje ikke helt er målgruppen (barnløs). Hu konatil har noen slagere, særlig dette med øyet hennes og "downs" 😂 1
smartbimbo Skrevet 29. mars 2016 #135 Skrevet 29. mars 2016 Andre som tenker at dette er "bloggerne" sin dårligste sesong hittil? Savner kvalitet framfor kvantitet.. Og da gjelder det ikke bare (men det spiller en stor faktor det også, på hvorfor det ikke funker denne gang) at det er en haug med nye folk som ikke "egner" seg der. (Of topic: Noen av de blogger ikke engang, og noen blogger svææært sjeldent.) Uansett, det jeg reagerer mest på er måten de velger å utnytte hvert avsnitt på; - De korte episodene vi blir servert er rotete - mange av profilene ser vi ikke på dagevis/ukesvis (pdd. Tonje med huskiene). Det gjør det vanskelig å følge videre utvikling i enkeltbloggerens personlighet/liv/drama/gjøremål. Kall det hva du vil. - Episodene er ikke særlig spenningsfylte. Og er de ikke spenningsfylte bør det i det minste skje noe morsomt?! Til nå er vel det mest "dramatiske" som har skjedd på programmet; Anna Rasmussen sin vakling i kjærligheten. Vi vet "alle" hvordan det ender. Det eneste som gjenstår å se ferdig på fjernsyn om den saken er vel mere tårer.. Og litt drøfting på valget om å ha fått seg eks og ny kjæreste. Det er veldig forutsigbart! - Castingen av bloggere i denne sesongen er FOR stor (og personlighetene er for mange). Her har produksjonen tatt på seg alt for mye, hvordan i huleste trodde de at det skulle funke? Det gjør ikke det for meg i hvert fall. Og jeg som trodde at det var mye da både Sophie E., Marna, Suzanne (?) og Kristin var med i et og samme program. (Husker ikke helt hvem som var med sist, og hvor mange det var med. Men husker det begynte bli mer enn før.) Vil vi se friluftsliv og bryting kan vi da finne en annen kanal?? Forstår litt konseptet i at de vil løfte fram noe annerledes det vi tidligere her sett, og noen finner sikkert en ny blogg å lese.. Men jeg så ikke bloggerne for den grunn! Jeg så det for dét det startet som.. 9
Gjest Melis_R Skrevet 30. mars 2016 #136 Skrevet 30. mars 2016 Den Saturday, March 26, 2016 at 1.33, AnonymBruker skrev: JAAA! Blir så flau av å høre når han snakker om å "sette Kristiansund på kartet". Altså, jeg er fra Kristiansund, på samme alder som han og har aldri hørt om han før. Er sykt fornøyd om ingen vet om hjembyen min. Mye bedre enn å bli assosiert med han... (Når det skal sies så har jeg ingenting imot han eller det han driver med ellers, men jeg skjønner ikke hva han gjør på "bloggerne" - passer ikke til konseptet i det hele tatt, feilcasting!!!) Anonymkode: 3158a...a87 Haha, er styggkleint å hør dialekten😂 Er fra Kristiansund sev😬 Verste dialekten😂
1smash Skrevet 30. mars 2016 #137 Skrevet 30. mars 2016 Den 29.3.2016 at 11.42, Clarity skrev: Endelig kom det noe for dere friluftsfolk...? Finnes det ikke utallige friluftsprogrammer på NRK og Discovery fra før av? Hvis du leser hva du kommenterer på så skriver jeg i denne serien også. Altså Bloggerne. Det blir ikke laget så fryktelig mye faste program om norske friluftsfolk nei, medmindre en vil sitte å se på lars monsen gang på gang.
Clarity Skrevet 30. mars 2016 #138 Skrevet 30. mars 2016 1 time siden, 1smash skrev: Hvis du leser hva du kommenterer på så skriver jeg i denne serien også. Altså Bloggerne. Det blir ikke laget så fryktelig mye faste program om norske friluftsfolk nei, medmindre en vil sitte å se på lars monsen gang på gang. Ja, nei, ikke vet jeg. Jeg tenker bare at hvis man er interessert i et program om friluftsliv, så ser man ikke på bloggerne i utgangspunktet. Derfor mener jeg at Tv2 har bommet litt i forhold til målgruppen akkurat der. 7
Clarity Skrevet 30. mars 2016 #139 Skrevet 30. mars 2016 15 timer siden, smartbimbo skrev: Andre som tenker at dette er "bloggerne" sin dårligste sesong hittil? Savner kvalitet framfor kvantitet.. Og da gjelder det ikke bare (men det spiller en stor faktor det også, på hvorfor det ikke funker denne gang) at det er en haug med nye folk som ikke "egner" seg der. (Of topic: Noen av de blogger ikke engang, og noen blogger svææært sjeldent.) Uansett, det jeg reagerer mest på er måten de velger å utnytte hvert avsnitt på; - De korte episodene vi blir servert er rotete - mange av profilene ser vi ikke på dagevis/ukesvis (pdd. Tonje med huskiene). Det gjør det vanskelig å følge videre utvikling i enkeltbloggerens personlighet/liv/drama/gjøremål. Kall det hva du vil. - Episodene er ikke særlig spenningsfylte. Og er de ikke spenningsfylte bør det i det minste skje noe morsomt?! Til nå er vel det mest "dramatiske" som har skjedd på programmet; Anna Rasmussen sin vakling i kjærligheten. Vi vet "alle" hvordan det ender. Det eneste som gjenstår å se ferdig på fjernsyn om den saken er vel mere tårer.. Og litt drøfting på valget om å ha fått seg eks og ny kjæreste. Det er veldig forutsigbart! - Castingen av bloggere i denne sesongen er FOR stor (og personlighetene er for mange). Her har produksjonen tatt på seg alt for mye, hvordan i huleste trodde de at det skulle funke? Det gjør ikke det for meg i hvert fall. Og jeg som trodde at det var mye da både Sophie E., Marna, Suzanne (?) og Kristin var med i et og samme program. (Husker ikke helt hvem som var med sist, og hvor mange det var med. Men husker det begynte bli mer enn før.) Vil vi se friluftsliv og bryting kan vi da finne en annen kanal?? Forstår litt konseptet i at de vil løfte fram noe annerledes det vi tidligere her sett, og noen finner sikkert en ny blogg å lese.. Men jeg så ikke bloggerne for den grunn! Jeg så det for dét det startet som.. Helt enig i det du skriver her. De siste episodene har være så kjedelige at jeg bare har de på i bakgrunnen på macen mens jeg gjør andre ting i en annen fane. Slik som så feks 4
Gjest Rainy Skrevet 30. mars 2016 #140 Skrevet 30. mars 2016 Jeg vil se ROSAbloggerne og ikke alle andre ukjente mennesker. Nei, dette er en forferdelig kjedelig sesong..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå