Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for spekulasjoner, identifisering av privatpersoner, latterliggjøring og hets.

Yvonne (mod)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er veldig merkelig at bloggen er en forlengelse av gruppen, men det er BARE admins sine oppskrifter som ligger der. Oppskrifter trenger visst heller ikke å skrives i innlegg, så lenge det er linket til oppskriften fra bloggen. Det vil jo si at man MÅ klikke seg inn på bloggen deres for å få med seg oppskriften, noe som igjen gir bloggen flere sidevisninger.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MalloryK skrev:

Å herregud, hun linker til bloggen i omtrent alle tråder

Kommer ikke som noe sjokk. Jeg krysser alle mine fingre for at hun ikke tjener penger på den bloggen. Om hun gjør det så syns jeg det hele  bare blir så utrolig kvalmt. Og nei, det har ingenting med misunnelse å gjøre, jeg gleder meg over andre som gjør det bra om det så er blogg eller andre ting, men jeg reagerer på hvordan hun går frem. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, nå begynner det. En "gjest" som synes at reglene også burde gjelde for admin, siden de for lov til å linke til blogger, men ikke gjester

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, MalloryK skrev:

Hahaha, nå begynner det. En "gjest" som synes at reglene også burde gjelde for admin, siden de for lov til å linke til blogger, men ikke gjester

Hold oss gjerne oppdatert med skjermbilder :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke "ikke link-regelen" fordi gjestene skulle slippe å bytte side? Og for at det kunne være virus? 

Men det gjelder ikke nå siden det tydeligvis ikke er samme regel for admin og gjester? Klart, er jo mye virus på Trinesmat og Detsøteliv

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse på det bildet jeg la ut: 

" Synes dette blir en smule rart om man har lov til å si det. Når dere i admin ikke legger ut deres oppskrift, men " tvinger" folk inn på bloggen deres for å finne oppskriften, men vi som er medlemmer får ikke lov til det. Det er en fryktelig merkelig måte å gjøre det på. Forstår den er mer ryddig og grei den bloggen. Men reglene burde gjelde alle. "

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MalloryK skrev:

Fortsettelse på det bildet jeg la ut: 

" Synes dette blir en smule rart om man har lov til å si det. Når dere i admin ikke legger ut deres oppskrift, men " tvinger" folk inn på bloggen deres for å finne oppskriften, men vi som er medlemmer får ikke lov til det. Det er en fryktelig merkelig måte å gjøre det på. Forstår den er mer ryddig og grei den bloggen. Men reglene burde gjelde alle. "

De tjener jo penger på at folk går inn på bloggen deres, gjør de ikke det?

Anonymkode: d9091...983

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Helt enig xxx. Blir litt kommunistisk hele opplegget.. "

Så nei, det er ikke bare vi som setter store spørsmålstegn ved dette opplegget. Dessuten ser det ut som spam når de skal linke til bloggen i alle trådene

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan komme til å tjene på klikkene etterhvert ja, ha ha. De er jo gjennomskuet forlengst med grådigheten sin.

Anonymkode: 16e02...892

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vil ta de bildene? Må være til skrekkeksempler da isåfall. Oppskriftene finner man jo uansett overalt ellers.

Anonymkode: 16e02...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

👆🏻 Sorry, hang fast en gammel sitering bare..

Skulle sitere en annen om at det er ulovlig å stjele oppskrifter. Det er det faktisk ikke. Oppskrifter er "allemannseie", men man kan ikke kopiere all tekst osv fra en annens kokebok og late som den er sin. Vet ikke hva "gudinnen" gjør altså, og har ikke sans for henne eller gruppa etter at jeg ble kastet ut fordi jeg spurte om hvorfor det ikke var lov med link....

Anonymkode: 264f3...21c

 

4 timer siden, Auri skrev:

Det er lov å poste utdrag av verker ift åndsverkloven, med andre ord er det lov å poste en oppskrift fra en hvilken som helst kokebok på nettet, eller fra en annen matblogg. Men du skal kreditere den originale kilden og skrive hvor den er fra, og du skal hvertfall ikke fremstille andre sitt verk som ditt eget og tjene penger på det.

Vi er jo inne på sitatrett "..  i samsvar med god skikk og i den utstrekning formålet betinger", ut fra åndsverkloven §22. Jeg vil påstå at en oppskrift stort sett kan siteres, om ikke nødvendigvis ordrett og fullstendig. Om vi tenker oss at oppskriften er en kommentarartikkel, filmanmeldelse eller reportasje fra et bryggeri, så er det klare begrensninger i hvor stort omfang man kan sitere ordrett.

Samtidig sier §3 at opphavsmannen har  "... krav på å bli navngitt slik som god skikk tilsier, så vel på eksemplar av åndsverket som når det gjøres tilgjengelig for almenheten", og det gjøres jo ikke i MFB.

Det finnes rettspraksis vedrørende det å bruke bilder uten tillatelse, og da er det til en viss grad skjerpende om bilder brukes uten tillatelse, og det i tillegg ikke krediteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Focaccia skrev:

"All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver."

Oh the irony... :fnise:

 

 

2 timer siden, Wenda skrev:

Ha ha ha ha ha ha ha ha, det er det morsomste jeg har lest fra den gjengen...noensinne :skratte: 


Ok skriver på nytt igjen, siden den forrige ble fjernet.
Jeg tar også og moderer meg selv x)

Den teksten står på ALLE blogger fra den plattformen. Det er ikke noe som de har skrevet selv og ifølge retninglinjene og regler så har de heller ikke lov til å fjerne den skriften på bunnen av bloggen.
http://faq.blogg.no/infosider/retningslinjer.html

 

"3.3 Det er ikke tillatt å endre innholdet i, flytte, skjule eller fjerne footeren (informasjonsteksten nederst i bloggen)."

Så håper for de sin del at de har lest igjennom retningslinjene ang. diverse. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De tjener jo penger på at folk går inn på bloggen deres, gjør de ikke det?

Anonymkode: d9091...983

Nei ikke enda.
For at de skal tjene noe på bloggen så må de ha annonser/reklame/sponsor. Og innleggene må merkes med reklame/sponsor.
De har jo reklame inne der nå, men dette er fra plattformen for at de skal få blogge gratis, ha døgnåpen support og en stabil plattform :) 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de har havnet på 49. plass på topplisten til blogg.no. Hjelpes så blinde fanskaren til Gudinna er:hakeslepp:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...